Je vergeet gemakshalve de kosten koper en de spullen van de Gamma en Praxis waren gratis?quote:Op zondag 6 mei 2012 21:53 schreef CoolGuy het volgende:
Maat van me heeft 2 jaar geleden een huis gekocht met zijn inmiddels ex-vriendin. Aangezien hij 2 gouden rechterhandjes heeft heeft hij het hele huis van boven tot beneden zelf aangepakt. Toen was het huis klaar, het is nu alweer een dik jaar uit.
Aangezien het huis was gekocht op 2 salarissen was dat dus even een vervelende situatie, maar het resultaat is dat het huis is verkocht voor 245.000 euro. Het was 2 jaar eerder gekocht voor 220.000 euro, en ze waren het in 9 dagen kwijt.
Er zijn gelukkig ook nog positieve verhalen
Ja dat snap ik, aangezien jij dat ook graag wil omdat jij straks ook een huis wil kunnen kopen. Maar ik vind het een positief verhaal dat er ook wel mensen zijn die gewoon nog een huis fatsoenlijk kunnen verkopen, en daar ook nog meer voor vangen dan waar ze het voor gekocht hebben. Dat in tegenstelling tot mensen die hier graag 'lekker voor je' enquote:Op zondag 6 mei 2012 21:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dalende huizenmarkt zie ik als positief gegeven anders.
En heb je dat niet vrijwel altijd als je een huis koopt, waarna je, als je pech hebt, het huis verkoopt voor minder waar je het voor verkocht hebt? Linksom of rechtsom was dit een goeie deal.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de kosten koper en de spullen van de Gamma en Praxis waren gratis?
als je voldoende waarde toevoegt wordt het meer waard. dat is logisch.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, aangezien jij dat ook graag wil omdat jij straks ook een huis wil kunnen kopen. Maar ik vind het een positief verhaal dat er ook wel mensen zijn die gewoon nog een huis fatsoenlijk kunnen verkopen, en daar ook nog meer voor vangen dan waar ze het voor gekocht hebben. Dat in tegenstelling tot mensen die hier graag 'lekker voor je' enwillen plaatsen als iemand in de ellende komt
220 + 22 maakt 242, had ie nog 3 speling voor die spullen om kiet te draaien, goeie deal.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En heb je dat niet vrijwel altijd als je een huis koopt, waarna je, als je pech hebt, het huis verkoopt voor minder waar je het voor verkocht hebt? Linksom of rechtsom was dit een goeie deal.
Vrijwel gratis, aangezien hij in die richting qua werk zit en dus veel van dat soort spullen tegen een (veel) lagere prijs kan aanschaffen.
Je moest eens weten wat hij allemaal van/via z'n werk kan regelen. Dat had ik jaren geleden moeten weten eigenlijkquote:Op zondag 6 mei 2012 21:59 schreef fedsingularity het volgende:
Dus die maat van jou verbouwt een compleet huis voor 5K?
Wat een topgozer.
Ik snap wel wat je probeert te doen, das jammer voor je, want normaal als je een huis koopt en je verkoopt het vervolgens voor 20.000 minder dan springt iedereen hier daar boven op en lachen en doen. Nu is het andersom (overigens, jij doet 220 + 22 he, ik niet...) en dan zoek je nog iets. Jammer johquote:Op zondag 6 mei 2012 22:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
220 + 22 maakt 242, had ie nog 3 speling voor die spullen om kiet te draaien, goeie deal.
+1quote:Op zondag 6 mei 2012 21:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dalende huizenmarkt zie ik als positief gegeven anders.
Ja, hij zit niet met een schuld te kijken, inmiddels nieuwe vriendin, en hij kan, na wat sparen weer opnieuw beginnen. Beter had 't niet kunnen worden.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:03 schreef fedsingularity het volgende:
Ja zeker ideaal, dan kan je in ieder geval weer gelijk de draad oppakken.
Zo'n huis is zo weg idd
Hij heeft met flink wat werk zijn restschuld op 0 weten houden, knap gedaan in deze tijd maar een goede deal is het zeker niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je probeert te doen, das jammer voor je, want normaal als je een huis koopt en je verkoopt het vervolgens voor 20.000 minder dan springt iedereen hier daar boven op en lachen en doen. Nu is het andersom (overigens, jij doet 220 + 22 he, ik niet...) en dan zoek je nog iets. Jammer joh
dit wordt me wel erg persoonlijke retoriek.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hij zit niet met een schuld te kijken, inmiddels nieuwe vriendin, en hij kan, na wat sparen weer opnieuw beginnen. Beter had 't niet kunnen worden.
Nogmaals, jij doet 220 + 22. Niet ikquote:Op zondag 6 mei 2012 22:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij heeft met flink wat werk zijn restschuld op 0 weten houden, knap gedaan in deze tijd maar een goede deal is het zeker niet.
Nou, gezien de situatie waar in hij zat, en dat hij ineens in een situatie zit dat zn relatie op de klippen loopt, en zich dan op deze manier uit de situatie weet te krijgen, vind ik anders heel goed (jaja, de gemiddelde fokker roept nu dat ie eigenlijk beter 60+ k winst had kunnen maken, maar jaquote:Op zondag 6 mei 2012 22:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dit wordt me wel erg persoonlijke retoriek.
beste had ie hem niet gekocht of in 2000 en in 2007 verkocht toch.
enfin, terug naar de hoofdlijnen?
ben het met je eens, mooi verhaal.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, gezien de situatie waar in hij zat, en dat hij ineens in een situatie zit dat zn relatie op de klippen loopt, en zich dan op deze manier uit de situatie weet te krijgen, vind ik anders heel goed (jaja, de gemiddelde fokker roept nu dat ie eigenlijk beter 60+ k winst had kunnen maken, maar ja)
6% overdrachtsbelasting, hypotheekkosten, notariskosten, makelaarskosten en je zit op ongeveer 10% kk.quote:
Oh dat ben ik wel met je eens. Maar hij (en zijn ex ook niet) heeft die 10% niet betaaldquote:Op zondag 6 mei 2012 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
6% overdrachtsbelasting, hypotheekkosten, notariskosten, makelaarskosten en je zit op ongeveer 10% kk.
Tenzij het een megaverlies was geweest natuurlijk, dan was het een blauwdruk van de algehele markt geweestquote:Op zondag 6 mei 2012 22:19 schreef RemcoDelft het volgende:
@CoolGuy: Je komt nu met een uitzonderingsverhaal. Natuurlijk zijn die er, net zoals je in 2007 ongetwijfeld ook de uitzonderingen hadden die verlies maakten... Het zegt echter niets over het gehele plaatje, en dat weet jijzelf ongetwijfeld ook.
263.350 huizen te koop. Nog geen ATHquote:Op zondag 6 mei 2012 21:14 schreef leolinedance het volgende:
Ik was er ook bang voor. Maar het komt weer 'goed':
263.384 huizen te koop
Morgen nieuwe ATH
Het voorjaar en de zomer is traditioneel gezien een periode waarin meer verkocht wordt toch?quote:Op maandag 7 mei 2012 10:03 schreef mark_dabomb het volgende:
Weet ook niet of we zulke sterke stijgingen krijgen. Ik denk dat er stiekem nog best wat huizen verkocht gaan worden de komende maanden en dat we in begin 2013 weer een onwijze dip krijgen.
Dit dus inderdaad.quote:Op maandag 7 mei 2012 08:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tenzij het een megaverlies was geweest natuurlijk, dan was het een blauwdruk van de algehele markt geweest
Ik ken ook zulke gevallen. En die hebben geen waarde toegevoegd. Simpelweg weten wat je koopt.
De wens is de vader van de gedachte bij sommigen hier. Maar kom je met een precies omgekeerd voorbeeld dan kan dat er niet in.quote:
Nee want dat past dan niet in het straatje.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte bij sommigen hier. Maar kom je met een precies omgekeerd voorbeeld dan kan dat er niet in.
Dat is te beschouwen als een stukje aflossing, prima gelopen toch, de markt is niet helemaal diepzwart.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de kosten koper en de spullen van de Gamma en Praxis waren gratis?
Ik vind het gewoon een non-argument, want die dingen heb je over t algemeen ook als je daarna met verlies je huis verkoopt, dus het is helemaal niet zo dat dat in dit geval een 'extra' punt is. Alleen ja, je moet toch wat roepen als er iets wordt gepost dat je niet uitkomt natuurlijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:01 schreef sorcees het volgende:
[..]
Dat is te beschouwen als een stukje aflossing, prima gelopen toch, de markt is niet helemaal diepzwart.
Laat ik het zo zeggen: Zolang mensen het nog hebben over "winst of verlies" bij verkoop van hun huis, is de markt nog verre van gezond.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
als je daarna met verlies je huis verkoopt
Ik denk niet dat prijzen van huizen ooit die van auto's gaan benaderen, noch de levensduur ervan..... dus heel misschien zijn die zaken niet zo vergelijkbaar.....?quote:Op maandag 7 mei 2012 14:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Zolang mensen het nog hebben over "winst of verlies" bij verkoop van hun huis, is de markt nog verre van gezond.
Hoeveel mensen ken jij die uitrekenen hoeveel verlies ze op hun oude auto maken?
Wat precies is hier nu je punt, het huis is verkocht, er is geen restschuld, prima toch!quote:Op maandag 7 mei 2012 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een non-argument, want die dingen heb je over t algemeen ook als je daarna met verlies je huis verkoopt, dus het is helemaal niet zo dat dat in dit geval een 'extra' punt is. Alleen ja, je moet toch wat roepen als er iets wordt gepost dat je niet uitkomt natuurlijk.
Zolang ik hier geen topics met titels als "Automarkt #136: Scheefhuurders rijden zuiniger!" en "Autotraderteller #87: The Skyline is the limit" zie denk ik dat iemand jou nog moet uitleggen wat appels en peren zijn.quote:
Ja, vervelend manquote:Op maandag 7 mei 2012 15:48 schreef leolinedance het volgende:
263.348 huizen te koop
Weer 2 huizen verkocht
Wie zegt dat ik dat hoop? Het gaat slechts tegen mijn verwachting in.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, vervelend manwant laten we vooral hopen dat heel veel andere mensen hun huis niet verkocht krijgen zodat de teller stijgt zodat jij daar een voordeel van hebt.
Kom op joh, zo zit jij toch niet écht in elkaar? Ik geloof wel dat er een aantal mensen zijn die dat écht écht hopen, maar ik heb bij jou toch altijd het beeld dat jij niet zo gefrustreerd bent eigenlijk
Jij verwacht dat er echt helemaal niks meer verkocht wordt? Hoe stupide ben je danquote:Op maandag 7 mei 2012 16:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat hoop? Het gaat slechts tegen mijn verwachting in.
Als die mensen zo dom zijn om hun prijs niet marktconform te maken blijven ze zitten met hun huis.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, vervelend manwant laten we vooral hopen dat heel veel andere mensen hun huis niet verkocht krijgen zodat de teller stijgt zodat jij daar een voordeel van hebt.
Ik hoop dat de markt zijn werk doet en dat deze mensen of verkopen tegen een marktconforme prijs of blijven zitten met hun handel. Niet meer dan logisch toch?quote:Kom op joh, zo zit jij toch niet écht in elkaar? Ik geloof wel dat er een aantal mensen zijn die dat écht écht hopen, maar ik heb bij jou toch altijd het beeld dat jij niet zo gefrustreerd bent eigenlijk
Dat klopt helemaal. Maar het verschil is hier dat onder andere jij hopen dat mensen hun huis niet verkocht krijgen (want dat is lekker voor die vuige scheefleners! zelfs al kan ik dan zelf nog steeds geen huis kopen, dan laaf ik me gewoon aan het idee dat zij shit hebben, net als ik) omdat je die mensen gewoon wil zien bloeden vanuit misplaatste frustratie, en daarnaast omdat je denkt dat als er maar genoeg mensen hun huis niet verkocht krijgen, de huizenprijzen zó laag worden dat zelfs jij straks een huis kunt kopen (Wat niet eens klopt).quote:Op maandag 7 mei 2012 16:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als die mensen zo dom zijn om hun prijs niet marktconform te maken blijven ze zitten met hun huis.
Ik neem aan dat een narcist als jij daar geen enkele moeite mee heeft... iets met eigen verantwoording
Waar zeg ik dat dan? Lezen is moeilijk blijkbaarquote:Op maandag 7 mei 2012 16:27 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Jij verwacht dat er echt helemaal niks meer verkocht wordt? Hoe stupide ben je dan
sorry hoor...->quote:Op maandag 7 mei 2012 16:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar het verschil is hier dat onder andere jij hopen dat mensen hun huis niet verkocht krijgen (want dat is lekker voor die vuige scheefleners! zelfs al kan ik dan zelf nog steeds geen huis kopen, dan laaf ik me gewoon aan het idee dat zij shit hebben, net als ik) omdat je die mensen gewoon wil zien bloeden vanuit misplaatste frustratie, en daarnaast omdat je denkt dat als er maar genoeg mensen hun huis niet verkocht krijgen, de huizenprijzen zó laag worden dat zelfs jij straks een huis kunt kopen (Wat niet eens klopt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |