abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110664238
Hallo allemaal,

Ik ben 14 jaar en reeds gediagnosticeerd met een lichte vorm van PDD-NOS. Het is nog niet zeker volgens mijn psychiater want ik ben pas sinds mijn derde levensjaar vreemd gedrag gaan vertonen volgens mijn ouders. Ook is oogcontact nooit een probleem geweest, dit doe ik altijd. Ik ben altijd bang om mijn familie kwijt te raken (vroeger bv bij het winkelcentrum) dus ik heb verlatingsangst, wat autisten relatief weinig hebben.

Ik heb ook last van hyperventilatie, angst en derealisatie. Hier heeft de psychiater risperdal voorgeschreven. Dit krijg ik binnen nu en een paar weken. Ik ben hier om te vragen of iemand ooit ervaring heeft gehad met deze antipsychotica. Ik wil namelijk weten of het daadwerkelijk effect heeft op mijn prikkelbaarheid, angst en derealisatie.

Alvast bedankt!
pi_110664327
Je bent 14, het is niet eens zeker of je iets hebt (immers het is nog niet zeker) en je krijgt wel antipsychotica voorgeschreven? Wat?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_110664578
Nou, de kans is wel vrij groot dat ik iets heb hoor, want als mijn ouders me bv aanspreken ga ik helemaal door het lint en de woorden waarmee ik mijn ouders uitscheld.. Nou ja.. Dat doet bijna niemand. Denk maar aan kankerhoer, kankerlijer, tumorhoofd etc. Ik weet dat ik het niet moet doen maar als ik eenmaal boos ben dan kan ik me nou niet bepaald inhouden.
pi_110664691
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:54 schreef iPancakeMix het volgende:
Nou, de kans is wel vrij groot dat ik iets heb hoor, want als mijn ouders me bv aanspreken ga ik helemaal door het lint en de woorden waarmee ik mijn ouders uitscheld.. Nou ja.. Dat doet bijna niemand. Denk maar aan kankerhoer, kankerlijer, tumorhoofd etc. Ik weet dat ik het niet moet doen maar als ik eenmaal boos ben dan kan ik me nou niet bepaald inhouden.
Gewoon slecht opgevoed dus?
  maandag 23 april 2012 @ 10:02:26 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110664791
Een driftig pubertje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 april 2012 @ 10:09:31 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110664974
Effect heeft het wel, je kunt er alleen een beetje duf van worden, maar dat scheelt per persoon.
  maandag 23 april 2012 @ 10:55:21 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110666392
Pas sinds je derde levensjaar ja?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_110667302
Ik heb Risperidon gehad (Syndroom van Asperger) en vond het erg prettig. Het schept rust in je hoofd. Ik heb het gebruikt in tijden van hoge stress (werkdruk en een afgrijselijke projectgroep) en zou het graag weer gebruiken in langdurige stress-situaties.

Wat nadelen: het heeft twee weken nodig om in effect te treden en de bijwerkingen zijn veel voorkomend. Ik zou daar, zeker met jouw leeftijd, even naar vragen. Voor je het weet, krijg je borstgroei. :Y)

Ik werd er trouwens niet suf van, alleen dat 'gekriebel' in mijn hoofd ging weg en ik kon helderder nadenken enzo. En ik kreeg bijwerkingen die 'totaal normaal' waren maar ik me niet prettig bij voelde, vandaar dat ik het niet blijf slikken als het niet nodig is.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_110671711
Ik voelde me er een zombie door. Moest er akineton bij slikken om de stijfheid wat uit mijn lijf te houden. Het zal ook afhankelijk zijn van de dosis die je krijgt.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_110688641
Ik hoop echt dat het persoonsgebonden is.. anders; NIET DOEN!

Ik ben op mijn 11e gediagnostiseerd met PDD, en gelijk volgestopt met Risperdal en Risperidon.
Gevolgen; binnen anderhalf jaar 30kg aangekomen, moe, futloos, conditie is compleet weg (nu, 9jaar later NOG!) en ik sliep niet meer..

Ik heb het bijna 3 jaar in vloeibare vorm geslikt, een veelte hoge dosis ook nog.

Deze medicatie is bedoeld voor volwassen mensen met ernstig psychische problemen, denk aan psychoses et cetera. Enkel in kleine dosis kan het werken voor PDD-NOS.

Ik slik nu anderhalf jaar Seroquel, 25mg per dag. Dit is puur voor het slapen, maar ik merk ook dat ik veel en veel rustiger in mijn hoofd ben. Als ik jou was had ik je psychiater dit even voorgesteld.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 20:20:48 #11
184769 crew  Deisyy
pi_110689852
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:58 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Gewoon slecht opgevoed dus?
Simpele ziel :')

Ook al heb jij last verlatingsangst, dan kan je nog wel PDD-NOS hebben, want de ene autist is de andere niet ;)

Mijn zoon heeft ook PDD-NOS en is heel sociaal in de omgang met zijn vrienden, dat zou je ook niet verwachten van een autist.

Hij heeft anderhalf jaar lang Risperdal gebruikt en dat hielp bij hem erg goed, hij werd er rustiger van en zijn boze buien werden ook een stuk minder. Wel is hij ruim 10 kilo aangekomen, maar dat was in zijn geval niet zo erg, want hij was nogal een gratenbaal. Ondertussen is hij wel overgestapt op een ander medicijn, omdat hij van de Risperdal heel erg duf en slaperig werd, maar zoals je hierboven al gelezen hebt heeft de 1 wel last van de bijwerkingen en een ander weer niet.

Succes.

Mijn zoon heeft ook PDD-NOS en heeft anderhalf jaar lang Risperdal geslikt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  maandag 23 april 2012 @ 20:53:20 #12
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_110691969
Effe opgezocht, voor mijn autisme kreeg ik 0,5 mg Risperidon Actavis. Het is dezelfde werkzame stof als Risperdal, maar een hele kleine hoeveelheid.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 23 april 2012 @ 20:58:07 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110692248
Vooral heeft het effect op agressief gedrag, tantrums enzo, maar als je een lichte vorm hebt zou ik er niet aan beginnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110692733
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:20 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Simpele ziel :')

Ook al heb jij last verlatingsangst, dan kan je nog wel PDD-NOS hebben, want de ene autist is de andere niet ;)

Mijn zoon heeft ook PDD-NOS en is heel sociaal in de omgang met zijn vrienden, dat zou je ook niet verwachten van een autist.

Hij heeft anderhalf jaar lang Risperdal gebruikt en dat hielp bij hem erg goed, hij werd er rustiger van en zijn boze buien werden ook een stuk minder. Wel is hij ruim 10 kilo aangekomen, maar dat was in zijn geval niet zo erg, want hij was nogal een gratenbaal. Ondertussen is hij wel overgestapt op een ander medicijn, omdat hij van de Risperdal heel erg duf en slaperig werd, maar zoals je hierboven al gelezen hebt heeft de 1 wel last van de bijwerkingen en een ander weer niet.

Succes.

Mijn zoon heeft ook PDD-NOS en heeft anderhalf jaar lang Risperdal geslikt.
Dus omdat ik (eventuele voorbarige) conclusies trek ben ik een simpele ziel? Lekker hypocriet. :{

In mijn jeugd kende ik genoeg kinderen die onhandelbare woede uitbarstingen hadden, die kregen extra aandacht en er werd rekening mee gehouden. Tegenwoordig is daar geen tijd meer voor en stoppen ze de kinders maar gewoon vol met drugs omdat dat makkelijker is, blijkbaar kun jij daar ook over meepraten.

Zonde.
  maandag 23 april 2012 @ 23:13:24 #15
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_110700790
Let er op dat je een lage dosering krijgt. (nee, niet alle artsen letten daar zelf op). Ik kreeg op m'n 20ste de helft van de minimale dosering, omdat ik anders als een amoebe in m'n stoel hing. Dit is heel verschillend per persoon. Met de juiste dosering vond ik het een redelijk prettig middel in tijden van erge onrust, maar later ben het gaan afbouwen omdat het teveel afvlakte.
pi_110705380
Je weet dat 1 van de bijwerkingen zelfmoordneigingen is? Dat geeft al aan wat voor troep het is. En als 14 jarige ben je eigenlijk nog een kind en Risperdal aan kinderen voorschrijven is nu nog steeds best wel controversieel. Ga gewoon op een sport ofzo. Blijkbaar heb je gewoon een kort lontje en impulsief maar dat betekent niet dat je autistisch bent. Je kan het ook zo zien, jij bent nu een lopende portefeuille voor de hulpverlening en de farma-industrie.. je moet wel heel erg in de put zitten wil je pillen gebruiken die je een zombie maken. Ik zou zeggen maak zelf je keuzes en leef je op een andere manier uit dan je ouders uit te schelden. SPORT
pi_110705408
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dus omdat ik (eventuele voorbarige) conclusies trek ben ik een simpele ziel? Lekker hypocriet. :{

In mijn jeugd kende ik genoeg kinderen die onhandelbare woede uitbarstingen hadden, die kregen extra aandacht en er werd rekening mee gehouden. Tegenwoordig is daar geen tijd meer voor en stoppen ze de kinders maar gewoon vol met drugs omdat dat makkelijker is, blijkbaar kun jij daar ook over meepraten.

Zonde.
^ dat dus
pi_110705458
Wat trouwens echt tegen agressie helpt zijn visolie capsules. Het geeft je wat meer rust in je hoofd en is voor de verandering niet chemisch.
pi_110707427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:01 schreef hlmllp het volgende:
Wat trouwens echt tegen agressie helpt zijn visolie capsules. Het geeft je wat meer rust in je hoofd en is voor de verandering niet chemisch.
In eerste instantie dacht ik .. 'wuht?!' maar ik wist dit ook niet

http://nl.wikipedia.org/wiki/Omega_3-vetzuren en er zijn idd nog talloze andere bronnen.

Maar goed, ontopic. Het is in ieder geval bekend dat antipsychotica of antidepressiva zorgen er (in)direct zullen leiden tot een gewichtstoename.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_110707438
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:22 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb Risperidon gehad (Syndroom van Asperger) en vond het erg prettig. Het schept rust in je hoofd. Ik heb het gebruikt in tijden van hoge stress (werkdruk en een afgrijselijke projectgroep) en zou het graag weer gebruiken in langdurige stress-situaties.

Wat nadelen: het heeft twee weken nodig om in effect te treden en de bijwerkingen zijn veel voorkomend. Ik zou daar, zeker met jouw leeftijd, even naar vragen. Voor je het weet, krijg je borstgroei. :Y)

Ik werd er trouwens niet suf van, alleen dat 'gekriebel' in mijn hoofd ging weg en ik kon helderder nadenken enzo. En ik kreeg bijwerkingen die 'totaal normaal' waren maar ik me niet prettig bij voelde, vandaar dat ik het niet blijf slikken als het niet nodig is.
Hij is 14... Dat vind hij vast niet erg :P
Rustig aan.
pi_110707484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 03:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hij is 14... Dat vind hij vast niet erg :P
Ik denk dat er bedoelt word dat er vrouwelijke borstvorming is
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 05:49:00 #22
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110707765
NIET NEMEN.

Ik heb het ook moeten slikken en werd er supermoe van en ben er meer dan 20 kilo door aangekomen, die ik er nog steeds niet af heb.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:48:39 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110708784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:58 schreef hlmllp het volgende:
Je weet dat 1 van de bijwerkingen zelfmoordneigingen is? Dat geeft al aan wat voor troep het is. En als 14 jarige ben je eigenlijk nog een kind en Risperdal aan kinderen voorschrijven is nu nog steeds best wel controversieel. Ga gewoon op een sport ofzo. Blijkbaar heb je gewoon een kort lontje en impulsief maar dat betekent niet dat je autistisch bent. Je kan het ook zo zien, jij bent nu een lopende portefeuille voor de hulpverlening en de farma-industrie.. je moet wel heel erg in de put zitten wil je pillen gebruiken die je een zombie maken. Ik zou zeggen maak zelf je keuzes en leef je op een andere manier uit dan je ouders uit te schelden. SPORT
Naar mijn weten is risperdal een AP, geen AD dus geen zelfmoordgedachten ( dus niet eens neigingen), er zijn aardig wat studies in kinderen gedaan met lage dosis ( max 0,002 gr geloof ik, gebaseerd op lichaamsgewicht, 0,0005 gr per kg)

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 24-04-2012 08:53:44 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110712535
quote:
4s.gif Op
dinsdag 24 april 2012 05:49 schreef Madame_Paon het volgende:

NIET NEMEN.

Ik heb het ook moeten slikken en werd er supermoe van en ben er meer dan 20 kilo door aangekomen, die ik er nog steeds niet af heb.
Niet gelijk schreeuwen dat hij het niet moet nemen. Het is er niet voor niks en er zijn ook wel degelijk een hoop mensen die baat hebben, ondanks de negatieve kanten ervan.

Hoelang heb je het middel geslikt en hoe lang inmiddels niet meer?
pi_110715213
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:13 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Niet gelijk schreeuwen dat hij het niet moet nemen. Het is er niet voor niks en er zijn ook wel degelijk een hoop mensen die baat hebben, ondanks de negatieve kanten ervan.

Hoelang heb je het middel geslikt en hoe lang inmiddels niet meer?
Ik had hier al gepost; Risperdal is een antipsychotica voor volwassenen. Enkel in héél kleine dosering effectief voor PDD etc.
Dus nee, ik vind ook dat hij dat NIET moet nemen! Er zijn alternatieven genoeg. Seroquel bijvoorbeeld, daar zweer ik echt bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')