quote:
Woensel is half Eindhoven, zegt niet zo veel.
Zelf woon ik in Woensel West en Kees Kankerkachel is ook bijna mijn buurman. Op zich is het een prima wijk en er wordt echt heel veel gedaan aan de leefbaarheid. Elke week zijn er wel buurtevenementen en ik voel me ook nergens onveilig. Een keer heb ik mijn laptoptas op straat laten staan (

). Werd er mooi aangebeld en de tas aan me teruggegeven. Toen mijn fiets kapot was (wiel totaal verrot), werd er voor een tientje een nieuw wiel ingelegd door een of andere hobbyfietsenmaker die me dat aanbood.
Wel is het zo dat mijn vriendin nog wel eens vaker wordt nagefloten, dus die heeft het er minder op om als het donker is door de wijk heen te lopen. Die haal ik dan op van het station. Als je het daar niet zo op hebt, dan kan je ook een andere wijk hebben, al heb je dat eigenlijk overal wel in de stad.
Overigens vind ik Bennekom en Strijp eigenlijk slechtere buurten dan woensel west. Daar zit echt wat tuig de hele dag in de voortuintjes bier te drinken.
Woensel Zuid is denk ik wel erg fijn om te wonen, de huizen zien er leuk uit, ligt dicht bij de TUe en het centrum en je hebt ook nog eens Winkelcentrum Woensel in de buurt. Ik weet alleen niet of daar veel studentenwoningen zijn.