dit is niet helemaal waar, je moet alleen wel genoegen nemen met een salaris op mbo niveau.quote:Op zondag 22 april 2012 14:22 schreef jenna83 het volgende:
Wilde graag werken als groepsleider/werker op een groep van cliënten met een beperking, maar daar moet je toch echt een specifieke MBO opleiding voor hebben gedaan. ben voor dat werk afgewezen. met een HBO diploma wordt je dus afgewezen voor werk op MBO niveau.
Ik denk dat je met twee kinderen waarvan er 1 al schoolkind is je niet meer in aanmerking gaat komen voor een basisbeurs. Ik denk meer dat er een werkende partner is of een opleiding met behoud van uitkering.quote:Op zondag 22 april 2012 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe heerlijk ambitieloos. Als je wilt thuisblijven na je studie, waarom studeer je dan? TS is de beste reden basisbeurzen af te schaffen.
toegepaste psychologie word vaak niet erkend voor groepswerk. dan moet je meer aan sociaal pedagogische hulpverlening denken. toegepaste psychologie word vaken gebruik bij therapeuten en teambuilding projecten.quote:Op zondag 22 april 2012 14:28 schreef jenna83 het volgende:
@trigt013: Je hebt het juist gezien. Ik heb de studie deeltijd gevolgd en betaald uit eigen zak. Mijn man is arts en verdiende ons inkomen.
Ik heb gesolliciteerd bij Reinaerde als groepswerker (cliënten met psychische problematiek). Ik ben afgewezen, omdat ik niet de kwalificatie heb om op een groep te werken, ondanks dat ik HBO Toegepaste Psychologie heb gestudeerd en heel veel kennis heb van psychopathologie.
Waarom is dit ambitieloos? Als iemand na zijn of haar studie thuis wilt blijven om voor de kinderen te zorgen is daar in mijn opinie niks fout mee. Voor sommige mensen is een gezin belangrijker dan een baan, dat heeft niks met ambitie te maken. Misschien heeft iemand de ambitie om haar kinderen op te voeden zodat ze later trots is op hoe haar kinderen in het leven staan.quote:Op zondag 22 april 2012 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe heerlijk ambitieloos. Als je wilt thuisblijven na je studie, waarom studeer je dan? TS is de beste reden basisbeurzen af te schaffen.
Als je lekker niets wilt maken van je leven, prima hoor, maar belast het onderwijssysteem dan niet met je aanwezigheid als je daar niets mee gaat doen.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef ASR.N het volgende:
[..]
Waarom is dit ambitieloos? Als iemand na zijn of haar studie thuis wilt blijven om voor de kinderen te zorgen is daar in mijn opinie niks fout mee. Voor sommige mensen is een gezin belangrijker dan een baan, dat heeft niks met ambitie te maken. Misschien heeft iemand de ambitie om haar kinderen op te voeden zodat ze later trots is op hoe haar kinderen in het leven staan.
Mensen zoals jij, die dergelijk ongenuanceerde opmerkingen maken, zijn een goede reden om de basisbeurzen af te schaffen.
Piet wil gewoon niet met zijn belastinggeld (pret)studies van anderen financieren.quote:types zoals Pietverdriet denk zijn eigenwaarde te kunnen aflezen aan zijn visie richting anderen. Je kinderen een goede opvoeding geven is de beste rijkdom wat je als mens een ander mens kan geven. Daar heeft Pietverdriet waarschijnlijk geen ervaring mee, die denk nog steeds dat echte rijkdom en waardering af te lezen is aan een aantal cijfertjes op zijn bankrekening.
Het blijft een feit dat er miljarden aan onderwijs verkwist worden aan mensen die er daarna niets mee doen, waardoor het onderwijs straks niet meer toegankelijk is voor iedereen.quote:Op zondag 22 april 2012 14:47 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Piet wil gewoon niet met zijn belastinggeld (pret)studies van anderen financieren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |