Moet tenminste 3 maanden tussen zitten om opnieuw te kunnen beginnen met tijdelijke contracten tellen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:31 schreef Dven het volgende:
Een paar dagen/weken nadat het contract ten einde is geweest word je opgebeld met de vraag of je opnieuw beginnen wil. No sweat.
Dat denk ik niet.. het gaat mij er alleen om dat ze aangeven dat ze me willen behouden..en dat er inderdaad is aangegeven dat ik over 3maanden weer terug kan komen..quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:08 schreef mylamboisblack het volgende:
TS denkt dat er een soort van recht bestaat waarmee je je werkgever verplicht om jou minimaal [x aantal] bepaalde-tijd contracten aan te bieden voordat hij jou kan afwijzen voor een vast contract.Dat is niet zo.
De werkgever mag zelf bepalen of hij jou na 1/2/3 bepaalde tijd contracten een vast contract aanbiedt, in dit geval wijst hij jou na de 2e af, maar hij kon je ook na de 3e afwijzen, blijkbaar vonden ze het nu al genoeg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef Devvie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.. het gaat mij er alleen om dat ze aangeven dat ze me willen behouden..en dat er inderdaad is aangegeven dat ik over 3maanden weer terug kan komen..
Ik vind het alleen erg vreemd dat ze binnen het bedrijf een regel hebben dat je na 2contractperiodes al een contract voor onbepaalde tijd MOET krijgen ipv na 3 contractperiodes (zoals "wettelijk" is vastgelegd). Maar blijkbaar mogen ze hier dus gewoon van afwijken.
Daarnaast snijd je jezelf als bedrijf/ondernemer alleen maar in de vingers door werknemers met kennis naar huis te sturen omdat je een wettelijke regel in je eigen nadeel aanpast.
Tegen de regels? Waarom is liegen tegen de regels?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ze wijken niet van een regel af maar liegen over het feit dat ze TS nu een contract voor onbepaalde tijd zouden moeten aanbieden.
Hetgeen betekent dat ze van TS af willen d.m.v. leugens. En ja dat is tegen de regels.
Misschien is er wel een interne regel dat na 2 contracten er een onbepaald contract moet komen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ze wijken niet van een regel af maar liegen over het feit dat ze TS nu een contract voor onbepaalde tijd zouden moeten aanbieden.
Hetgeen betekent dat ze van TS af willen d.m.v. leugens. En ja dat is tegen de regels.
Dit. Heb je eerst via het uitzendbureau gewerkt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:
Je hebt niet toevallig voorafgaand aan je contracten via een uitzendbureau bij je werkgever gewerkt?
Die "regel" waar je het over hebt. Is dat een ongeschreven regel? En dat bedoel ik niet lullig. Maar als het alleen de gang van zaken is, heb je geen poot om op te staan. Tenzij het natuurlijk in je contract staat. Wet en CAO gaan voor contract, tenzij het contract voordeliger uitkomt voor de werknemer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef Devvie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.. het gaat mij er alleen om dat ze aangeven dat ze me willen behouden..en dat er inderdaad is aangegeven dat ik over 3maanden weer terug kan komen..
Ik vind het alleen erg vreemd dat ze binnen het bedrijf een regel hebben dat je na 2contractperiodes al een contract voor onbepaalde tijd MOET krijgen ipv na 3 contractperiodes (zoals "wettelijk" is vastgelegd). Maar blijkbaar mogen ze hier dus gewoon van afwijken.
Daarnaast snijd je jezelf als bedrijf/ondernemer alleen maar in de vingers door werknemers met kennis naar huis te sturen omdat je een wettelijke regel in je eigen nadeel aanpast.
Mag ik hier even op inhaken.quote:
Normaal gesproken mag je maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd krijgen, dat het in totaal geen 3 jaar zijn maakt niet uit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef Aloria het volgende:
Hm ik haak hier ook even bij in...
Ik heb zojuist mijn "tweede" contract getekend, de eerste was 3 maanden en de nieuwe is voor een jaar, zonder proeftijd.
Als ik naar mijn jaar contract nog een jaar teken moet ik dan na mijn derde contract, een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Of mogen ze mij nog een contract geven voor 9 maanden ?
k Dankje, baal nu wel als een stekker dit had dus betekend dat ik 3 jaar geleden dus een vaste baan had moeten krijgen......quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Normaal gesproken mag je maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd krijgen, dat het in totaal geen 3 jaar zijn maakt niet uit.
Of je cao moet hiervan afwijken.
Telt dat mee dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:
Je hebt niet toevallig voorafgaand aan je contracten via een uitzendbureau bij je werkgever gewerkt?
Ja. Leuker wordt het als je tijdens de uitzendperiode ziek bent geworden...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |