abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110582481
Mijn tweede jaarcontract loopt over een maand af, ik heb geiinformeerd bij mijn chef en hij heeft aangegeven dat mijn contract niet wordt verlengd, en wel om de volgende reden:

"Ik wil je graag binnen de organisatie houden maar we zouden je nu een contract voor onbepaalde tijd moeten geven. Het hoofdkantoor heeft bepaald dat niemand meer een contract voor onbepaalde tijd krijgt."

Nu heb ik altijd begrepen dat een bedrijf pas na het aflopen van het 3de contract een contract voor onbepaalde tijd hoeft aan te bieden?

Mijn vraag: mag een organisatie zomaar van deze regel afwijken??
  zaterdag 21 april 2012 @ 01:07:24 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_110582981
waarom niet je hebt een contract voor bepaalde tijd , dat loopt af, ze zijn vrij om dit niet te verlengen , daar hoeven ze zelfs geen reden voor te geven (is wel zo netjes dat ze wel een reden geven natuurlijk)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110583266
Klopt, het contract loopt van rechtswege af. Ze zijn niet verplicht je een nieuw contract aan te bieden, hoe rot dat ook is.
Het klopt inderdaad dat pas na 3 tijdelijke contracten een contract voor onbepaalde tijd aangeboden moet worden (als de werkgever de werknemer wil houden!). Dat jouw werkgever dit als (onjuiste) reden gebruikt, is merkwaardig, maar ze zijn idd geen reden schuldig.

Je kan natuurlijk wel zeggen: "Euhm.. pas na het 3e tijdelijke contract is het wettelijk verplicht een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden. Niet na het 2e, zoals ik dat heb." (of heb je voor deze 2 contracten op uitzendbasis o.i.d. bij deze werkgever gewerkt?)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 21 april 2012 @ 01:27:02 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_110583499
Ik denk dat je baas het contract niet wil verlengen om andere redenen :) Dit soort dingen weten de meeste echt wel omdat ze er juist op letten wanneer men een vast contract aan moeten bieden.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 21 april 2012 @ 01:31:08 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_110583597
Een paar dagen/weken nadat het contract ten einde is geweest word je opgebeld met de vraag of je opnieuw beginnen wil. No sweat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_110584165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:31 schreef Dven het volgende:
Een paar dagen/weken nadat het contract ten einde is geweest word je opgebeld met de vraag of je opnieuw beginnen wil. No sweat.
Moet tenminste 3 maanden tussen zitten om opnieuw te kunnen beginnen met tijdelijke contracten tellen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110584229
Van exact welke ''regel'' wijken ze af? Zoals reeds aangegeven je contract loopt gewoon vanwege rechtswege af. Dus klaar slus, zum ende.

Dat ze geen gebruik maken van de mogelijkheid je een 3e contract voor bepaalde tijd te geven heeft daar toch 0,0 mee te maken? Hoe kom je nu toch tot zo'n gedachtekronkel

[ Bericht 0% gewijzigd door Kandijfijn op 21-04-2012 02:19:51 ]
pi_110584386
TS denkt dat er een soort van recht bestaat waarmee je je werkgever verplicht om jou minimaal [x aantal] bepaalde-tijd contracten aan te bieden voordat hij jou kan afwijzen voor een vast contract. :') Dat is niet zo.
pi_110604442
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 02:08 schreef mylamboisblack het volgende:
TS denkt dat er een soort van recht bestaat waarmee je je werkgever verplicht om jou minimaal [x aantal] bepaalde-tijd contracten aan te bieden voordat hij jou kan afwijzen voor een vast contract. :') Dat is niet zo.
Dat denk ik niet.. het gaat mij er alleen om dat ze aangeven dat ze me willen behouden..en dat er inderdaad is aangegeven dat ik over 3maanden weer terug kan komen..

Ik vind het alleen erg vreemd dat ze binnen het bedrijf een regel hebben dat je na 2contractperiodes al een contract voor onbepaalde tijd MOET krijgen ipv na 3 contractperiodes (zoals "wettelijk" is vastgelegd). Maar blijkbaar mogen ze hier dus gewoon van afwijken.

Daarnaast snijd je jezelf als bedrijf/ondernemer alleen maar in de vingers door werknemers met kennis naar huis te sturen omdat je een wettelijke regel in je eigen nadeel aanpast. :')
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 april 2012 @ 19:39:04 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_110605027
Je hebt niet toevallig voorafgaand aan je contracten via een uitzendbureau bij je werkgever gewerkt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_110608890
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef Devvie het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.. het gaat mij er alleen om dat ze aangeven dat ze me willen behouden..en dat er inderdaad is aangegeven dat ik over 3maanden weer terug kan komen..

Ik vind het alleen erg vreemd dat ze binnen het bedrijf een regel hebben dat je na 2contractperiodes al een contract voor onbepaalde tijd MOET krijgen ipv na 3 contractperiodes (zoals "wettelijk" is vastgelegd). Maar blijkbaar mogen ze hier dus gewoon van afwijken.

Daarnaast snijd je jezelf als bedrijf/ondernemer alleen maar in de vingers door werknemers met kennis naar huis te sturen omdat je een wettelijke regel in je eigen nadeel aanpast. :')
De werkgever mag zelf bepalen of hij jou na 1/2/3 bepaalde tijd contracten een vast contract aanbiedt, in dit geval wijst hij jou na de 2e af, maar hij kon je ook na de 3e afwijzen, blijkbaar vonden ze het nu al genoeg.

En over ik citeer: '' Daarnaast snijd....nadeel aanpast '' is het helemaal niet jezelf in de vingers snijden, ze kunnen ook bijvoorbeeld slim nadenken. Als ze jou nog een contract aanbieden, dus niet nu maar de volgende keer het contract niet verlengen, betekent dat vertraging voor een deel. Misschien hebben ze namelijk een vervanger voor jou, die kan dan ook voor 2 (of misschien 3) bepaalde contracten werken. Als ze jou nog een contract aanbieden, hebben ze de kans dat jouw vervanger al bij iemand anders werkt. Dus helemaal niet zo raar.
pi_110616668
Ze wijken niet van een regel af maar liegen over het feit dat ze TS nu een contract voor onbepaalde tijd zouden moeten aanbieden.
Hetgeen betekent dat ze van TS af willen d.m.v. leugens. En ja dat is tegen de regels.
pi_110616785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ze wijken niet van een regel af maar liegen over het feit dat ze TS nu een contract voor onbepaalde tijd zouden moeten aanbieden.
Hetgeen betekent dat ze van TS af willen d.m.v. leugens. En ja dat is tegen de regels.
Tegen de regels? Waarom is liegen tegen de regels?
Het is niet netjes, maar het is niet tegen de regels. Het contract loopt van rechtswege af. Ze hoeven geen reden op te geven. Als ze dat wel doen, maakt het geen drol uit welke reden ze opgeven.

En we hebben nog geen antwoord op de vraag of hij wellicht voor zijn 2 contracten al via een uitzendbureau daar heeft gewerkt.
pi_110625842
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef JellieVrolijk het volgende:
Misschien is er wel een interne regel dat na 2 contracten er een onbepaald contract moet komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 22 april 2012 @ 12:26:13 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110626321
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:
Je hebt niet toevallig voorafgaand aan je contracten via een uitzendbureau bij je werkgever gewerkt?
Dit. Heb je eerst via het uitzendbureau gewerkt?
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 22 april 2012 @ 12:33:36 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110626526
En is er in de CAO geen ander regeling bepaald?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_110661546
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef Devvie het volgende:

[..]

Die "regel" waar je het over hebt. Is dat een ongeschreven regel? En dat bedoel ik niet lullig. Maar als het alleen de gang van zaken is, heb je geen poot om op te staan. Tenzij het natuurlijk in je contract staat. Wet en CAO gaan voor contract, tenzij het contract voordeliger uitkomt voor de werknemer.

Oftewel : ze mogen niet zomaar van de vooraf gemaakte (schriftelijke) werkovereenkomst afwijken.
pi_110661583
Miauw
Baby darling doll face honey
pi_114482573
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:49 schreef Crack_ het volgende:
Miauw
Mag ik hier even op inhaken.

Ik had al een topic voor geopend maar er zijn weinig reacties. tot ga ik hier erop verder. Ik ben aan me 5e verlenging bezig (dit was stilzwijgend verlengd na 30 juni) maar mn horecabedrijf heeft mij een contract voor bepaalde tijd 'aangesmeerd' en volgens de periode loze cao gaat dit automatisch over na een vast contract. Dit is dus niet volgens de regels. Wat te doen, want ik heb recht op een geldig contract wat nu niet het geval is..
pi_114482918
Hm ik haak hier ook even bij in...

Ik heb zojuist mijn "tweede" contract getekend, de eerste was 3 maanden en de nieuwe is voor een jaar, zonder proeftijd.

Als ik naar mijn jaar contract nog een jaar teken moet ik dan na mijn derde contract, een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Of mogen ze mij nog een contract geven voor 9 maanden ?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:50:06 #21
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114483286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef Aloria het volgende:
Hm ik haak hier ook even bij in...

Ik heb zojuist mijn "tweede" contract getekend, de eerste was 3 maanden en de nieuwe is voor een jaar, zonder proeftijd.

Als ik naar mijn jaar contract nog een jaar teken moet ik dan na mijn derde contract, een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Of mogen ze mij nog een contract geven voor 9 maanden ?
Normaal gesproken mag je maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd krijgen, dat het in totaal geen 3 jaar zijn maakt niet uit.
Of je cao moet hiervan afwijken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114492350
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 23:50 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Normaal gesproken mag je maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd krijgen, dat het in totaal geen 3 jaar zijn maakt niet uit.
Of je cao moet hiervan afwijken.
k Dankje, baal nu wel als een stekker dit had dus betekend dat ik 3 jaar geleden dus een vaste baan had moeten krijgen...... ;( bij mijn oude werkgever
pi_114517941
hm, krijg net te horen dat ik waarschijnlijk gedetacheerd wordt. Moet ik hiervoor een nieuw contract tekenen ? ( ps zelfde werkgever , inplaats van 8 lokaties wordt ik dan gedetacheerd op 1 lokatie voor een aantal maanden )
Heb nog geen antwoord gekregen van mijn werk. Ben benieuwd dat zou betekenen dat dit mijn derde contract wordt binnen 3 maanden......

Dus dat betekend dat het volgende contract dan voor onbepaalde tijd wordt ? :D _O_
  zondag 22 juli 2012 @ 01:20:33 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_114518364
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Sjeen het volgende:
Telt dat mee dan? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_114518396
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:20 schreef APK het volgende:

[..]

Telt dat mee dan? :o
Ja. Leuker wordt het als je tijdens de uitzendperiode ziek bent geworden...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')