abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110567048
Wie weet hoe je een nog rijdende auto uit de UK hiernaartoe kan krijgen om te slopen. De auto hoeft dus niet omgebouwd te worden naar LHD of naar de RDW voor een keuring. Hij moet alleen van de UK hierheen liefst zelf rijdend om vervolgens uit elkaar gehaald te worden.

Hmm ik begrijp nu dat een UK auto ook gewoon zijn eigen kenteken houd, ik dacht dat dat op naam was. Dus kan je gewoon met UK platen en een tijdelijke verzekering hiernaartoe rijden.

[ Bericht 26% gewijzigd door Fer op 20-04-2012 19:36:34 ]
.
pi_110567538
En wat ga je doen als je hem naar de sloop brengt?
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:40:01 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110567552
Ik zou hem om gezeik te voorkomen, gewoon lekker traileren :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110568030
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou hem om gezeik te voorkomen, gewoon lekker traileren :)
Zeker en binnen de UK even laten uitschrijven...
pi_110568319
Auto + Trailer naar uk en weer terug is IETS duurder dan zonder auto heen en met auto terug.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:50 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Zeker en binnen de UK even laten uitschrijven...
Thats not really MY problem is it.
.
pi_110569116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:56 schreef Fer het volgende:
Auto + Trailer naar uk en weer terug is IETS duurder dan zonder auto heen en met auto terug.

[..]

Thats not really MY problem is it.
Oh? De vorige eigenaar zijn probleem dan _O-
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:42:07 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110570681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:56 schreef Fer het volgende:
Auto + Trailer naar uk en weer terug is IETS duurder dan zonder auto heen en met auto terug.

[..]

Thats not really MY problem is it.
Iets duurder ja, maar wel met een zekerheidje dat je ermee terug komt :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110570988
Of door de eigenaar in Newcastle of Harwich overschrijven, op de boot rijden. En dan in Nederland op de trailer rijden misschien.
.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:16:13 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110575425
Overschrijven? ik neem eigenlijk aan dat hij hetzelfde moet doen als in .nl; dus gewoon het kenteken opsturen en afmelden uit het kentekenregister aldaar als zijnde geëxporteerd. Hier hoef je er dan niets aan te doen, behalve zorgen dat hij niet op de openbare weg staat. Vandaar ook mijn idee om hem gewoon te traileren, dat scheelt wellicht een hoop rompslomp ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:27:55 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_110576006
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:39 schreef Sneezeechu het volgende:
En wat ga je doen als je hem naar de sloop brengt?
nooit gehoord van zelf slopen? :')

ts kun je daat geen export kenteken krijgen?
met trailer moet je wel B+E hebben.
pi_110576326
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:27 schreef T42 het volgende:

[..]

nooit gehoord van zelf slopen? :')

ts kun je daat geen export kenteken krijgen?
met trailer moet je wel B+E hebben.

Jawel hoor :')

En waar wil jij bij een Nederlandse autosloper je vrijwaringsbewijs krijgen als je met een buitenlandse auto aan komt zetten...
pi_110577353
Waarom zou ik een auto kopen en naar een sloper brengen. Waar heb ik vrijwaringbewijs voor nodig als de auto nooit bij de RDW of op mijn naam komt.
.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:54:57 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_110577363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:34 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Jawel hoor :')

En waar wil jij bij een Nederlandse autosloper je vrijwaringsbewijs krijgen als je met een buitenlandse auto aan komt zetten...
waarvoor nodig?
nl auto kun je kenteken zelf inleveren en bij zo'n auto geef je de rest gewoon mee met oudijzer...
pi_110577623
welk merk, type?
pi_110578162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:54 schreef T42 het volgende:

[..]

waarvoor nodig?
nl auto kun je kenteken zelf inleveren en bij zo'n auto geef je de rest gewoon mee met oudijzer...
Dit is geen Nederlandse auto maar een buitenlandse als die niet gevrijwaard is in de UK en als je de auto eenmaal gesloopt hebt de onderdelen er vanaf is houd je nog genoeg over van die auto.

Het wrak wil je dan gaan wegbrengen prima maar dan moet het wel een wrak zijn wat gevrijwaard is in het land van afkomst...
pi_110578809
Denk jij dat een oudijzerboer maalt of die gevrijwaard is in land van herkomst?
.
pi_110579093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:26 schreef Fer het volgende:
Denk jij dat een oudijzerboer maalt of die gevrijwaard is in land van herkomst?
Ja en vooral de laatste tijd zeker meer controle helaas. Het mag volgens de wet niet omdat je afval aan het importeren bent. Komen ze erachter en die kans bestaat dan ben je de lul.

Maar als de auto gewoon gevrijwaard is van land van afkomst is er weer niks aan de hand achterlijke regels allemaal.
  zaterdag 21 april 2012 @ 00:03:57 #18
53151 T42
Pinball Wizard
pi_110580604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:11 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Dit is geen Nederlandse auto maar een buitenlandse als die niet gevrijwaard is in de UK en als je de auto eenmaal gesloopt hebt de onderdelen er vanaf is houd je nog genoeg over van die auto.

Het wrak wil je dan gaan wegbrengen prima maar dan moet het wel een wrak zijn wat gevrijwaard is in het land van afkomst...
als hij niet geregistreerd staat als gestolen niks ana het handje.
en anders slijp je hem toch in stukken?
pi_110580951
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:03 schreef T42 het volgende:

[..]

als hij niet geregistreerd staat als gestolen niks ana het handje.
en anders slijp je hem toch in stukken?
Toch wel het blijft een flink milieudelict als ze je ermee pakken en die kans bestaat gewoon... Dat in stukken slijpen is niet zo'n gek idee en dan naar de ijzerboer brengen of op laten halen door de ijzerboer neem aan dat TS toch alles uit die auto trekt wat ook maar een beetje waarde heeft.
pi_110597402
ik zou hem niet eens importeren....gewoon mee naar huis rijden,( mag officieel niet) daar demonteren, rest kleinslijpen en als oud-ijzer afvoeren
pi_110600255
Volgens mij heb ik het al duidelijk, je hebt het volgende nodig om de auto hierheen te halen op eigen kracht:

1. Geldige MOT (soort APK)
2. Tijdelijke WA dekking op het Engelse kenteken of Chassis nr. (Kost 99¤ voor 15 dagen)
3. Tijdelijke ontheffing van BPM, aan te vragen bij de belastingdienst.
.
pi_110612272
Het is echt niet zo moeilijk.

Woordenboek:
DVLA = Engelse RDW
V5 = Engels kenteken bewijs

-Kopen in de UK
-Oude eigenaar meld de auto als verkocht naar buitenland bij de DVLA (Moet hij zo wie zo doen, is gewoon een strip van de V5 invullen en opsturen)
-Traileren naar Nederland (of rijden als je het risico wil lopen)
-slopen
-Rest in stukken zagen en naar de oud ijzer boer brengen.

Is legaal en prima te doen
pi_110612768
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:26 schreef sijs het volgende:
ik zou hem niet eens importeren....gewoon mee naar huis rijden,( mag officieel niet) daar demonteren, rest kleinslijpen en als oud-ijzer afvoeren
Maar als je dan een ongeluk veroorzaakt ben je volgens mij wel zwaar de l*l... Of kun je een buitenlandse auto op een of andere manier tijdelijk verzekeren?
pi_110620459
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:11 schreef Palomar het volgende:

[..]

Maar als je dan een ongeluk veroorzaakt ben je volgens mij wel zwaar de l*l... Of kun je een buitenlandse auto op een of andere manier tijdelijk verzekeren?
http://www.grb.nl/ kan dit en als je helemaal geen kentekenplaten meer hebt kan http://www.vdcnederland.nl/ je ook nog helpen aan tijdelijke kentekens incl. verzekering.
.
pi_110627636
Verzekeren op chassisnummer en dan gewoon hierheen rijden. Ik heb het een paar keer gedaan met wat vrienden naar de UK. Sloperijen/garages af rijden voor onderdelen en auto's.

Aantal keren auto's meegenomen zonder NCT (Engelse APK) en belasting (is een sticker op de auto). Maar nog nooit problemen mee gehad, wel bij de douane een aantal keer rare gezichten en een keer aangehouden. Als je dan zegt dat je de auto niet meer terug komt brengen, vinden ze t wel prima.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')