abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:01:06 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_110554355
Wie denkt dat pesterijen alleen op scholen voorkomen, heeft het mis. Ook in verzorgingshuizen komt het dagelijks voor. Elkaars kroket opeten, beperkingen belachelijk maken, iemand boycotten; één op de vijf senioren heeft er last van. Dat schrijft het AD vandaag.

Dat de bewoners van verzorgingstehuizen 'niet lief' voor elkaar zijn, heeft Willem uit Best ervaren. Zijn moeder (90) heeft er last van gehad in een tehuis in West- Brabant. 'Sinds een jaar of vijf zit mijn moeder in een verzorgingstehuis. Daar zijn kaartclubjes. De eerste jaren ging het goed, maar daarna werd ze echt duidelijk uit die kaartclubjes gestoten. Ze mocht ineens niet meer meedoen.'

Dat ging subtiel. 'Dan begonnen ze om tien voor twee met kaarten, terwijl ze anders altijd om twee uur begonnen. Dan zeiden ze: Ja, te laat, we zijn al begonnen. Het pesten gaat net als op een school, alleen is dit erger: uit een verzorgingstehuis kun je niet weg. Je woont er', zegt Willem. Ook werd zijn moeder gepest met haar parkinson. 'Dat is lastig met het delen van de kaarten. Men zei dan: Je hebt helemaal geen parkinson hè, je wilt gewoon niet delen.'

Generatiefkloof
Verveling is een belangrijke oorzaak van het probleem, maar ook de 'generatiekloof' in verzorgingstehuizen speelt een rol. 'Vroeger kon je, zeg maar, zelf uitkiezen wanneer je naar een verzorgingstehuis zou gaan en naar welk,' zegt Jan Romme, directeur van het Nationaal Ouderenfonds.. 'Sinds een jaar of 6 moet je écht iets mankeren om in een tehuis geplaatst te worden. Er zit dus een oudere, wat fittere generatie die de 'nieuwelingen' met gebreken.'

Uitbannen
'Mensen sociaal buitensluiten en roddelen, dat zijn de twee vormen van pesten die het meest voorkomen onder ouderen', zegt Romme. Het gisteren gelanceerde 'Pesten Platform' van het Ouderenfonds moet kennis en tips verzamelen om het 'seniorenpesten' uit te bannen. 'Helemaal uitbannen kunnen we het nooit, maar het onderwerp moet in elk tehuis bespreekbaar zijn', aldus Romme.

Bron

Het is nu afwachten op de 1ste banga lijst onder bejaarden :')
Schijt aan iedereen
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:02:22 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110554411
Non-probleem :').
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_110554616
Keihard aanpakken. Ik pleit voor invoering van de plak voor dit soort situaties. De plak met ijzeren punten. Dat tuig voert niets uit en zij leveren ons niets op. Keihard aanpakken dus.
pi_110554663
Hangouderen worden hier in de buurt ook een steeds hardnekkiger probleem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_110554728
Is de natuur van de mens ,doe je niets aan......... :Y
allesbeterweter
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 april 2012 @ 11:15:26 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_110554825
Euthanasie plegen op een paar daders. Is het snel voorbij met die onzin.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:17:28 #7
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110554899
Jaja....en maar klagen over "de jeugd" "van tegenwoordig" :')
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:18:22 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110554932
quote:
Er zit dus een oudere, wat fittere generatie die de 'nieuwelingen' met gebreken.'
Wat?

Die oudere pestgeneratie sterft iig ook snel uit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:28:05 #9
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110555263
Niet alleen de jeugd blijkt dus bedorven.

Op de weg zie je trouwens dat 50+ers het meest asociaal rijden, vaak niet eens de jeugd. Typisch.
Daar sta je dan.
pi_110555408
Op school wordt gepest. Op het werk wordt gepest. In het bejaardentehuis wordt gepest...

Goh... mensen zijn niet altijd lief voor elkaar! Dat is inderdaad nieuws... :')

Te vaak blijven mensen hopen op een droomwereld die er niet is en die er nooit zal komen. Je hebt nu eenmaal in iedere sociale structuur leiders die de dienst uitmaken en de lijnen uitzetten. En vervolgens heb je een grote groep die volgt. En je hebt degenen die buiten de lijnen komen... dat zijn ofwel leiders in spé, maar veel vaker degenen die gepest worden omdat ze op die manier gedwongen worden om weer binnen de lijnen te komen, ofwel op die manier buiten de sociale structuur geplaatst worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:42:30 #11
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110555631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:34 schreef DS4 het volgende:
Op school wordt gepest. Op het werk wordt gepest. In het bejaardentehuis wordt gepest...

Goh... mensen zijn niet altijd lief voor elkaar! Dat is inderdaad nieuws... :')

Te vaak blijven mensen hopen op een droomwereld die er niet is en die er nooit zal komen. Je hebt nu eenmaal in iedere sociale structuur leiders die de dienst uitmaken en de lijnen uitzetten. En vervolgens heb je een grote groep die volgt. En je hebt degenen die buiten de lijnen komen... dat zijn ofwel leiders in spé, maar veel vaker degenen die gepest worden omdat ze op die manier gedwongen worden om weer binnen de lijnen te komen, ofwel op die manier buiten de sociale structuur geplaatst worden.
Je zou toch denken dat op oudere leeftijd de mensen wijzer zullen worden. Al is dit dan langer bekend, het is goed dat het onder de aandacht komt. Zoiets moet gewoon hard aangepakt worden.

Verder heb je wel een punt: het is onderdeel van sociale dynamiek. Neemt niet weg dat correctie daar onderdeel van kan zijn.
Daar sta je dan.
pi_110555655
Hier terroriseren ze de supermarkt altijd, dát is pas erg!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:44:12 #13
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_110555658
Die bejaarden netzo beschouwen als Marokkaans straattuig.
Weg ermee!
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:47:08 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_110555722
quote:
Er zit dus een oudere, wat fittere generatie die de 'nieuwelingen' met gebreken.'
:?

En ja, mensen zijn mensen en bejaarden ook. Het zal het combinatie van verveling en bekrompenheid zijn waar veel bewoners van verzorgingstehuizen mee kampen die het nog een stukje erger maakt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_110555790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:42 schreef poepa het volgende:

Je zou toch denken dat op oudere leeftijd de mensen wijzer zullen worden. Al is dit dan langer bekend, het is goed dat het onder de aandacht komt. Zoiets moet gewoon hard aangepakt worden.

Verder heb je wel een punt: het is onderdeel van sociale dynamiek. Neemt niet weg dat correctie daar onderdeel van kan zijn.
Waarom zou je de natuur met geweld willen veranderen? Vanwege een droombeeld wat nooit werkelijkheid wordt?

Wat wil je doen: mensen dwingen anderen toe te laten tot een kaartclubje? Dat lijkt mij niet heel haalbaar ofzo.

In het leven heb je nu eenmaal mensen die dingen afdwingen en een grote groep die moet ondergaan. Laten we wel zijn: ook dat ondergaan is vaak een bewuste keuze waar mensen zich goed bij voelen, niet iedereen wil de leiding hebben, verantwoordelijkheid, enz. Het probleem ontstaat vaak daar waar iemand wel wil afdwingen, maar dat niet kan. Die mensen zijn vaak de pineut en komen in een sociaal isolement.

En hoe zeer ik ook de wens begrijp om daar iets tegen te doen... het zal nooit lukken. Het beste is om die mensen duidelijk te maken dat ze alleen zichzelf kunnen veranderen. Willen ze dat niet... dan is hun lot wel bepaald. En ja... dat is dan een keuze.
pi_110555820
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:43 schreef bijdehand het volgende:
Hier terroriseren ze de supermarkt altijd, dát is pas erg!
De pré babyboomgeneratie lijkt soms inderdaad wel te bestaan uit een stel opperhorken...
pi_110555940
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

De pré babyboomgeneratie lijkt soms inderdaad wel te bestaan uit een stel opperhorken...
Niet alleen de pre, want ook de babyboomgeneratie is triest bezig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:57:03 #18
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_110555953
die mensen hebben heel de fucking dag niets te doen. snap ik dat ze vervelend worden. Zijn net kleine kinderen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:01:24 #19
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110556044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zou je de natuur met geweld willen veranderen? Vanwege een droombeeld wat nooit werkelijkheid wordt?

Wat wil je doen: mensen dwingen anderen toe te laten tot een kaartclubje? Dat lijkt mij niet heel haalbaar ofzo.

In het leven heb je nu eenmaal mensen die dingen afdwingen en een grote groep die moet ondergaan. Laten we wel zijn: ook dat ondergaan is vaak een bewuste keuze waar mensen zich goed bij voelen, niet iedereen wil de leiding hebben, verantwoordelijkheid, enz. Het probleem ontstaat vaak daar waar iemand wel wil afdwingen, maar dat niet kan. Die mensen zijn vaak de pineut en komen in een sociaal isolement.

En hoe zeer ik ook de wens begrijp om daar iets tegen te doen... het zal nooit lukken. Het beste is om die mensen duidelijk te maken dat ze alleen zichzelf kunnen veranderen. Willen ze dat niet... dan is hun lot wel bepaald. En ja... dat is dan een keuze.
Een bejaardenpolitie zou ook wat erg ver gaan. Ik zie meer in elkaar gewoon aan te spreken op wangedrag. Mensen moeten ook leren assertief te zijn, al is niet iedereen begenadigd met adrem te kunnen reageren. Er zijn daarnaast ook mensen die duidelijke psychopathische trekken hebben, en plezier beleven met het treiteren van anderen. Die groep zou je moeten kunnen weren.

Maar waarom zie je repressie niet als natuurlijk gedrag? Zonder repressie zou het toch een grote maatschappelijk wanorde ontstaan?

Maar met repressie alleen zal je het nooit oplossen. De aperots is ook op mensen van toepassing. Mensen zijn nu eenmaal een hogere apensoort..
Daar sta je dan.
pi_110556162
Trollen en pesten is voor velen ook (leed)vermaak.
allesbeterweter
pi_110556187
Gewoon een leider aanstellen die de straffen uitdeelt. Niet leuk samen spelen? Prima, geen avondeten voor 2 dagen. Stiekem een kroketje stelen? Geen probleem, dan forceren we een litertje ipecac door jouw slokdarm.

Het blijven mensen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:08:46 #22
228921 poepa
Nergens vies van
pi_110556242
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:05 schreef allesbeterweter het volgende:
Trollen en pesten is voor velen ook (leed)vermaak.
Van het ziekelijke soort.
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:06 schreef HyperViper het volgende:

Het blijven mensen.kinderen.
Daar sta je dan.
pi_110556264
1/5 vind ik best veel. Triest hoor, je op die leeftijd nog zo verlagen.
pi_110556277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:01 schreef poepa het volgende:

Een bejaardenpolitie zou ook wat erg ver gaan. Ik zie meer in elkaar gewoon aan te spreken op wangedrag. Mensen moeten ook leren assertief te zijn, al is niet iedereen begenadigd met adrem te kunnen reageren. Er zijn daarnaast ook mensen die duidelijke psychopathische trekken hebben, en plezier beleven met het treiteren van anderen. Die groep zou je moeten kunnen weren.

Maar waarom zie je repressie niet als natuurlijk gedrag? Zonder repressie zou het toch een grote maatschappelijk wanorde ontstaan?

Maar met repressie alleen zal je het nooit oplossen. De aperots is ook op mensen van toepassing. Mensen zijn nu eenmaal een hogere apensoort..
Het pesten is repressie...
pi_110556295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:12 schreef allesbeterweter het volgende:
Is de natuur van de mens ,doe je niets aan......... :Y
Dat het gebeurt betekent niet dat er niets tegen te doen valt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')