quote:Brazilië met sterrenteam op Olympisch Spelen in Londen
De Braziliaanse bondscoach Mano Menezes heeft zijn selectie voor de Olympische Spelen in Londen bekend gemaakt. De Zuid-Amerikanen gaan voor goud deze zomer, zoveel wordt duidelijk bij het zien van het gezelschap spelers.
Menezes heeft onder anderen AC Milan-vedette Thiago Silva en Porto-spits Hulk als dispensatiespelers opgeroepen. De overige spelers moeten volgens de reglementen 25 jaar of jonger zijn. Aan kwaliteit geen gebrek bij De Goddelijke Kanaries.
Zo behoort kersverse Champions League-winnaar David Luiz (Chelsea) tot het keurkorps, evenals bijvoorbeeld Alexandre Pato (AC Milan) en het wonderkind Neymar van Santos. Tottenham Hotspur-middenvelder Sandro komt eveneens in actie op 's werelds grootste sportevenement.
Brazilië is in de groepsfase ingedeeld bij Egypte, Wit-Rusland en Nieuw-Zeeland. Titelhouder Argentinië is niet van de partij. Het land wist zich niet te kwalificeren.
quote:Cavani eist van Napoli deelname aan Olympische Spelen
Napoli kan tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen waarschijnlijk niet beschikken over Edinson Cavani. De 25-jarige spits gaat uit van deelname aan de Olympische Spelen.
'Ik wil naar de Spelen gaan', zei de Zuid-Amerikaan. 'Ik accepteer geen nee van Napoli. Ik heb al met ze gesproken en heb duidelijk gemaakt dat ik wil uitkomen voor mijn land. Ik ben klaar om te strijden voor Uruguay, als ze me nodig hebben. Als Napoli dat niet toestaat, zal ik eerst terugkeren naar Italië om enorme problemen te veroorzaken, waarna ik alsnog naar Londen afreis.'
Uruguay is bij de Olympische Spelen ingedeeld in Groep A, waarin het uitkomt tegen organisator Groot-Brittannië, Senegal en de Verenigde Arabische Emiraten. Het voetbaltoernooi in Londen eindigt op 12 augustus, waardoor Cavani een groot deel van de voorbereiding mist.
Heel erg eens!quote:Op donderdag 19 april 2012 08:57 schreef franklop het volgende:
De sport waar ik vooral NIET naar kijk bij de OS..
Eens. Voetbal hoort niet op de OS. Olympisch kampioen worden moet het hoogst haalbare zijn in je sport en dat is bij voetbal niet het geval. Bij tennis heb ik ook zo mijn twijfels...quote:Op donderdag 19 april 2012 08:57 schreef franklop het volgende:
De sport waar ik vooral NIET naar kijk bij de OS..
Wegwielrennen idem dito, al wordt daar wel meer waarde aan gehecht dan eerst.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:45 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Eens. Voetbal hoort niet op de OS. Olympisch kampioen worden moet het hoogst haalbare zijn in je sport en dat is bij voetbal niet het geval. Bij tennis heb ik ook zo mijn twijfels...
Wegwielrennen juist heel erg de afgelopen zoveel jaar, zeker als je de winnaars ziet sinds het niet meer voor amateurs is. En kijk eens naar hoe ernaar wordt toegeleefd. Parcoursverkenning tig maanden van tevoren, toppers die er hun seizoen op afstellen enz.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Wegwielrennen idem dito, al wordt daar wel meer waarde aan gehecht dan eerst.
ja daarom, maar eigenlijk is dat pas sinds 2004 ofzo toen Bettini won. In 2008 was het misschien wel de mooiste koers die ik in jaren heb gezien.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wegwielrennen juist heel erg de afgelopen zoveel jaar, zeker als je de winnaars ziet sinds het niet meer voor amateurs is. En kijk eens naar hoe ernaar wordt toegeleefd. Parcoursverkenning tig maanden van tevoren, toppers die er hun seizoen op afstellen enz.
misschien de finale, net als vier en acht jaar terug. Voor de rest niks gezien toenquote:
quote:Brazilië met sterrenteam op Olympisch Spelen in Londen
De Braziliaanse bondscoach Mano Menezes heeft zijn selectie voor de Olympische Spelen in Londen bekend gemaakt. De Zuid-Amerikanen gaan voor goud deze zomer, zoveel wordt duidelijk bij het zien van het gezelschap spelers.
Menezes heeft onder anderen AC Milan-vedette Thiago Silva en Porto-spits Hulk als dispensatiespelers opgeroepen. De overige spelers moeten volgens de reglementen 25 jaar of jonger zijn. Aan kwaliteit geen gebrek bij De Goddelijke Kanaries.
Zo behoort kersverse Champions League-winnaar David Luiz (Chelsea) tot het keurkorps, evenals bijvoorbeeld Alexandre Pato (AC Milan) en het wonderkind Neymar van Santos. Tottenham Hotspur-middenvelder Sandro komt eveneens in actie op 's werelds grootste sportevenement.
Brazilië is in de groepsfase ingedeeld bij Egypte, Wit-Rusland en Nieuw-Zeeland. Titelhouder Argentinië is niet van de partij. Het land wist zich niet te kwalificeren.
quote:Cavani eist van Napoli deelname aan Olympische Spelen
Napoli kan tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen waarschijnlijk niet beschikken over Edinson Cavani. De 25-jarige spits gaat uit van deelname aan de Olympische Spelen.
'Ik wil naar de Spelen gaan', zei de Zuid-Amerikaan. 'Ik accepteer geen nee van Napoli. Ik heb al met ze gesproken en heb duidelijk gemaakt dat ik wil uitkomen voor mijn land. Ik ben klaar om te strijden voor Uruguay, als ze me nodig hebben. Als Napoli dat niet toestaat, zal ik eerst terugkeren naar Italië om enorme problemen te veroorzaken, waarna ik alsnog naar Londen afreis.'
Uruguay is bij de Olympische Spelen ingedeeld in Groep A, waarin het uitkomt tegen organisator Groot-Brittannië, Senegal en de Verenigde Arabische Emiraten. Het voetbaltoernooi in Londen eindigt op 12 augustus, waardoor Cavani een groot deel van de voorbereiding mist.
Ze moesten 2(?) jaar terug in de halve finale van het WK -23 komen om zich te plaatsen, maar werden de ronde daarvoor uitgeschakeld.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:06 schreef Apekoek het volgende:
Waarom is Nederland er niet bij? Heeft het jong Nederlands elftal niet goed genoeg gedaan de laatste tijd?
En wat heeft Brazilie een sterk sterrenteam in te zetten, daar verwacht ik nog veel van.
Bij de FIFA staan de landen van het VK (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) ingeschreven als vier aparte landen, die dus ook een eigen competitie (m.u.v. Wales) en nationaal elftal hebben. Bij het IOC is het VK echter ingeschreven als één land, vandaar dat er bij teamsporten ook een landenteam is dat bestaat uit spelers uit het hele Verenigd Koninkrijk.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Sinds wanneer speelt het VK als één team?
Eurosport gok ikquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:04 schreef Wilskracht het volgende:
Weet iemand of alle voetbalwedstrijden op tv komen?
Ik weet wel dat de NOS via internet livestreams heeft. En aangezien het in Londen is, zal de BBC ook wel zoveel mogelijk uitzenden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:04 schreef Wilskracht het volgende:
Weet iemand of alle voetbalwedstrijden op tv komen?
En Bellamy?quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:13 schreef Dos37 het volgende:
Geen Beckham bij het Britse elftal wel Ryan Giggs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |