abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2012 @ 14:23:40 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484100
Volgende week dinsdag zal ik geopereerd worden en ik ben echt super zenuwachtig, ik ben namelijk nog nooit geopereerd in mijn leven en weet dus echt niet wat ik moet verwachten.
Ben zelfs nog nooit opgenomen geweest in het ziekenhuis.

Na de operatie moet ik 1 á 2 nachten blijven en daarna thuis twee weken op bed liggen, blahhhh.

Maar ik wil van die stomme zenuwen af!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Forum Admin woensdag 18 april 2012 @ 14:24:47 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_110484170
Wat voor operatie?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_110484193
gewoon een beetje chillen in dat bed gratis pillen poppen en een gratis slaap plek als je een beetje overdrijft mag je misschien nog wel een dagje extra blijven
It's not too late to change your hikikomori ways!
  woensdag 18 april 2012 @ 14:25:45 #4
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:24 schreef Pharkus het volgende:
Wat voor operatie?
Een buikhernia, de spieren van mijn buik zitten niet tegen elkaar, zit een opening tussen van 10 cm en die gaan ze weer sluiten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_110484226
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door LudoSanders op 18-04-2012 14:26:36 (Voegt bijster weinig toe) ]
  Forum Admin woensdag 18 april 2012 @ 14:26:32 #6
54263 crew  Pharkus
pi_110484249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een buikhernia, de spieren van mijn buik zitten niet tegen elkaar, zit een opening tussen van 10 cm en die gaan ze weer sluiten.
Klinkt niet echt prettig (maar ik wil je niet zenuwachtiger maken).
  woensdag 18 april 2012 @ 14:27:47 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef LookAtMe het volgende:
gewoon een beetje chillen in dat bed gratis pillen poppen en een gratis slaap plek als je een beetje overdrijft mag je misschien nog wel een dagje extra blijven
pff, als ik zie welke pillen ik dadelijk moet slikken word ik niet vrolijk, ik heb hier liggen.

Fraxiperine, oxazepam, tramadol, primeran en 500mg paracetamol.

Alleen de oxazepam is voor de ochtend van de operatie en de fraxiperine de avond voor de operatie ( is een spuit tegen trombose en die moet ik na de operatie ook weer een)
pi_110484345
Je ligt onder verdoving. Wanneer je wakker wordt is de operatie al uitgevoerd.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:29:22 #9
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:26 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Klinkt niet echt prettig (maar ik wil je niet zenuwachtiger maken).
Is het ook niet, is best een pittige operatie maar omdat mijn buikspieren mijn midden niet meer voldoende ondersteunen en mijn rugspieren het niet alleen aankunnen waardoor mijn rug steeds holler gaat staan waardoor ik veel rugpijn heb.
pi_110484428
Mensen met ervaring in operaties nemen je mee naar de operatiekamer, de assistent geeft je een spuitje, je krijgt een masker op, valt rustig in slaap. Alsof er niks gebeurd is word je weer wakker in de verkoeverkamer met, als het zo mag zijn, je familie en/of vrienden rondom het ziekenhuisbed.

Je zult naderhand pijn voelen in het gebied van je lichaam, maar medicatie en overige pijnstillers zullen die pijn verzachten.

Zo zal een patiënt het ervaren.
Google is your friend, abuse your friends
  Forum Admin woensdag 18 april 2012 @ 14:30:10 #11
54263 crew  Pharkus
pi_110484439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Is het ook niet, is best een pittige operatie maar omdat mijn buikspieren mijn midden niet meer voldoende ondersteunen en mijn rugspieren het niet alleen aankunnen waardoor mijn rug steeds holler gaat staan waardoor ik veel rugpijn heb.
Als je daarna maar weer beter alles kan gebruiken, dan is het het zeker waard.
pi_110484486
Komt dan mooi uit die operatie, kunnen ze gelijk het teveel aan zenuwen verwijderen. :7
  woensdag 18 april 2012 @ 14:31:40 #13
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_110484511
Spannend hoor zo'n narcose. Schijnt wel echt een zalig gevoel te zijn.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 18 april 2012 @ 14:32:02 #14
30961 Knaller
knalt er op los
pi_110484528
Is ook eng zo'n operatie natuurlijk en zeker als het je eerste keer is. Kan wel makkelijk aanraden om voor nu afleiding te zoeken, dingen die je leuk vind, maar dat neemt niet echt de zenuwen weg omdat je hier toch mee in je hoofd zal blijven zitten. Het enige wat je kan doen is de tijd afwachten en hopen dat het weekje snel voorbij zal gaan en de operatie snel en succesvol achter de rug is. Komt vast allemaal goed... alvast een spoedig beterschap gewenst.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  woensdag 18 april 2012 @ 14:32:16 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:30 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Als je daarna maar weer beter alles kan gebruiken, dan is het het zeker waard.
Ik hoop het wel inderdaad!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:29 schreef Metalfrost het volgende:
Mensen met ervaring in operaties nemen je mee naar de operatiekamer, de assistent geeft je een spuitje, je krijgt een masker op, valt rustig in slaap. Alsof er niks gebeurd is word je weer wakker in de verkoeverkamer met, als het zo mag zijn, je familie en/of vrienden rondom het ziekenhuisbed.

Je zult naderhand pijn voelen in het gebied van je lichaam, maar medicatie en overige pijnstillers zullen die pijn verzachten.

Zo zal een patiënt het ervaren.
mmm ok, dat klinkt niet zo verschrikkelijk. ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 14:34:17 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:32 schreef Knaller het volgende:
Is ook eng zo'n operatie natuurlijk en zeker als het je eerste keer is. Kan wel makkelijk aanraden om voor nu afleiding te zoeken, dingen die je leuk vind, maar dat neemt niet echt de zenuwen weg omdat je hier toch mee in je hoofd zal blijven zitten. Het enige wat je kan doen is de tijd afwachten en hopen dat het weekje snel voorbij zal gaan en de operatie snel en succesvol achter de rug is. Komt vast allemaal goed... alvast een spoedig beterschap gewenst.
Dank je wel!!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:31 schreef sinepedraap het volgende:
Ik ben wel een keer onder narcose geweest, maar dat was voor mijn gebit en was niet echt een operatie.
Het bijkomen vond ik alleen niet zo prettig, ging heel moeilijk.

Ik heb gewoon een hele gekke angst, dat ik onder de operatie wakker word ofzo en dan alles bewust meemaak, heeft een vriendin van me gehad tijdens een keizersnede, die voelde dus alles maar kon niet bewegen, uiteindelijk door knipperen met de ogen kwamen ze erachter en hebben ze haar verder onder gebracht.

En de operatie duurt 5 uur.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:35:45 #17
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_110484701
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben wel een keer onder narcose geweest, maar dat was voor mijn gebit en was niet echt een operatie.
Wil je het misschien beschrijven? Ik ben hier namelijk ook wel geïnteresseerd in hoe dat gaat dat bijkomen en zo en hoe lang het duurt voor je weer kan lopen etc.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_110484785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:31 schreef sinepedraap het volgende:
Alsof je dat merkt. Daarvan ben je je nou juist niet bewust als je onder narcose bent. :')
  woensdag 18 april 2012 @ 14:38:12 #19
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_110484845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus geen open ruggetje maar een open buikje?
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  woensdag 18 april 2012 @ 14:38:14 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110484849
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:35 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Wil je het misschien beschrijven? Ik ben hier namelijk ook wel geïnteresseerd in hoe dat gaat dat bijkomen en zo en hoe lang het duurt voor je weer kan lopen etc.
nou, Voor mijn gevoel werdt ik gewoon wakker, was ik suf, alsof je na een uurtje slapen wakker wordt omdat je een geluid in de verte hoort en dan weer in slaap wil vallen.
ik vroeg om de tijd en mijn man begon te lachen, ik vroeg waarom? Bleek dat ik dat al een kwartier lang om de minuut vroeg, alleen wist ik dat niet meer.
Maar het duurde zeker wel een uur voordat ik weer op mijn benen kon staan, alleen mocht nog niet lopen dus werd in een rolstoel naar de auto gebracht.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:38:27 #21
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_110484861
quote:

[..]

Ik heb gewoon een hele gekke angst, dat ik onder de operatie wakker word ofzo en dan alles bewust meemaak, heeft een vriendin van me gehad tijdens een keizersnede, die voelde dus alles maar kon niet bewegen, uiteindelijk door knipperen met de ogen kwamen ze erachter en hebben ze haar verder onder gebracht.

Oh ja dat lijkt mij ook verschrikkelijk.
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:37 schreef Elitaire_Kakker het volgende:

[..]

Alsof je dat merkt. Daarvan ben je je nou juist niet bewust als je onder narcose bent. :')
Tenzij zoals hierboven.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

nou, Voor mijn gevoel werdt ik gewoon wakker, was ik suf, alsof je na een uurtje slapen wakker wordt omdat je een geluid in de verte hoort en dan weer in slaap wil vallen.
ik vroeg om de tijd en mijn man begon te lachen, ik vroeg waarom? Bleek dat ik dat al een kwartier lang om de minuut vroeg, alleen wist ik dat niet meer.
Maar het duurde zeker wel een uur voordat ik weer op mijn benen kon staan, alleen mocht nog niet lopen dus werd in een rolstoel naar de auto gebracht.
Ja je schijnt heel vaag te zijn en sommige mensen weten ook niet meer waar ze zijn en zo. Wel chill dat je mensen hebt die je gerust kunnen stellen als je bijkomt. :)
Mijn nieuwe ondertitel
pi_110484906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

holle rug is wel hot.
We're slowly approaching inevitable death.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:39:51 #23
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_110484925
quote:

[..]

Dank je wel!!

[..]

Het komt heel vaak voor hoor, dat mensen bijkomen tijdens de narcose en alle pijn voelen. Dit is iets wat al heel lang in de doofpot wordt gestopt. Mensen die dit meemaken krijgen geld toegestopt om hun bek te houden. Maar ik kan je verzekeren dat in 19,9 van de 20 gevallen dit voorkomt. Ik wens je veel succes toe, heel erg pijnlijk is het! Ik wil je niet op je zenuwen werken, maar het is gewoon beter als je de waarheid hoort.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_110484967
En hoe kom jij aan deze waarheid?
  woensdag 18 april 2012 @ 14:41:32 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110485009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Dus geen open ruggetje maar een open buikje?
Nah, dit is alleen de spieren, dus wel een stuk minder ernstig als een open ruggetje.
in principe hoeft er ook niet altijd iets aan gedaan te worden, maar omdat die van mij 10 cm is wel, omdat mijn buikspieren eigenlijk gewoonweg niet meer werken nu en ik kan trainen tot ik een ons weeg maar dat niks helpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')