abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110430141
Goedemorgen,

Een paar weken geleden heb ik een leuk huisje gekocht en daar zat een prachtige keuken in, helaas wel met een kleine combi over (Pelgrim MAG690). Ik ben voorheen een gewoon fornuis gewend. Een conventie-oven om precies te zijn. Daar kom ik prima mee overweg.

Deze combi heeft vele opties maar helaas ben ik niet veel wijzer geworden door de handleiding. Ik ben er al achter hoe ik heerlijke appeltaarten kan bakken maar gewoonweg aardappels bakken lukt me niet.

Ik heb de volgende opties:

- Microgolven
- Hete Lucht
- Gril
- Hete Lucht + Microgolven
- Grill + Microgolven
- TurboGrill

Ik heb de aardappels geschild en voorbereid in een overschaal. Ik heb de functie Hete Lucht gekozen en op 190 graden gezet, zoals de handleiding aangeeft. De timer op 20 minuten gezet, zoals de handleiding aangeeft maar helaas. Het resultaat is dramatisch. Iemand zei dat ik de temp op 220 moet zetten. Ook dat zorgde er niet voor dat de aardappels lekker gebakken worden.

Heeft er iemand verstand van deze combi dingen en wat de beste manier is om gewoon aardappels te bakken. Alvast bedankt.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:33:04 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110430249
20 minuten is te kort om redelijk krokante aardappeltjes te bakken in de oven.
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:34:53 #3
169715 Mano_
Manomanoman..
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:34:59 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110430314
Meestal olie ik een ovenplaat in, die zet ik in een voorverwarmde oven 180/190 graden hete lucht voor 5 minuten. Daarna aardappelschijfjes er op, zeker 30 minuten, regelmatig even omscheppen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:36:13 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110430348
De tijd is gewoon te kort. Verder moet het prima kunnen op de heteluchtfunctie. Als je het te lang vindt duren, kun je de aardappels ook kort voorkoken en dan in de oven bakken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110430399
ik zet de heteluchtoven op 250 voor gebakken aardappels. Met zulke hoge temperatuur en voldoende olie in de braadslee, krijg je mooie bruining en een krokant korstje met lekker zachte, wollige vulling. Als je dergelijke temperaturen niet kan halen, zou ik er toch de voorkeur aan geven om de aardappeltjes in een koekenpan met ruim olie te bakken.

En gebruik voorgekookte, bloemige aardappels. Het voorkoken kan prima in de magnetron. Bloemige aardappels, omdat juist het laagje losse zetmeelkorrels een krokant laagje vormt. Waxige aardappels krijg je met de beste wil van de wereld niet krokant.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:45:01 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_110430627
Ik hussel flinke aardappelparten met olie en zout en bak ze 50 minuten op 200C in een ouderwetse, niet-hete-luchtoven. Kleur van het korstje hangt af van de aardappel die je gebruikt.

Voorbereiding: partjes 10 minuten in lauwwarm water met schep zout en scheut azijn. Daarna goed afdrogen met schone theedoek. Husselen met olie en zout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')