abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 23:49:11 #1
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110423399
De competitie nadert zijn einde, daarom is het alvast leuk om vooruit te blikken naar de Europese ticketverdeling, rechtstreeks via de competitie of via de PO's die plaatsvinden na het eind van het reguliere seizoen. Vooralsnog ziet het er als volgt uit:

Fictief schema na speelronde 29:

quote:
noot:
De verliezend KNVB bekerfinalist (Heracles) - niet zijnde de nummer 3, 4 óf 5 van de ranglijst - indien in de finale uitgekomen tegen een Champions League deelnemer (als PSV eerste of tweede wordt) zal in de Europa League instromen op de positie van de laagst geklasseerde competitie vertegenwoordiger - in het geval van Nederland is dat de positie N5 -, tenzij hij via de competitie nog recht heeft op deelname aan de play-offs voor een hoger Europa League (N4) ticket.
na elke speelronde update de Knvb het fictieve schema, deze zal ik (of andere users) dan ook weer hier posten. Dit zal uiteindelijk ook het livetopic voor de PO´s om de Europese tickets worden. ^O^
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_110424814
Dus als ik het goed begrijp: Als PSV tweede wordt, dan gaat de nummer 6 van de competitie niet meer Europees voetbal spelen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 17 april 2012 @ 00:33:07 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110424844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 00:31 schreef Shreyas het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: Als PSV tweede wordt, dan gaat de nummer 6 van de competitie niet meer Europees voetbal spelen?
5. Die moet dan PO's spelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_110426568
Straks komt Twente nog in de play-offs :D
Overigens. Als PSV 6e zou eindigen. Is het dan 5-7-8-9?
pi_110426693
Ja
  Forum Admin zondag 29 april 2012 @ 22:55:28 #6
35723 crew  GGMM
pi_110949569
Kick.

Als Feyenoord wint van Heracles is Heerenveen, ongeacht wat ze doen bij Twente, gebaat bij een verlies.

Als ze 6e staan moeten ze verliezen, omdat anders de nr. 5 (waarschijnlijk Twente) ook play-off's moet gaan spelen, waardoor Heerenveen minder kans heeft Europees voetbal te halen.

Als ze winnen van Twente zijn ze verzekerd van de 5e plaats, waardoor ze moeten verliezen zodat de 5e plaats recht geeft op direct Europees voetbal.

Aangezien ik Feyenoord wel zie winnen van Heracles (ondanks dat die er ook alles aan zullen doen, omdat ze Europa ingaan als ze winnen/gelijkspelen) is Feyenoord vrij zeker van vCL.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 29 april 2012 @ 23:21:25 #7
357045 Grifte
Feijenoord
pi_110950586
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 22:55 schreef GGMM het volgende:
Kick.

Als Feyenoord wint van Heracles is Heerenveen, ongeacht wat ze doen bij Twente, gebaat bij een verlies.

Als ze 6e staan moeten ze verliezen, omdat anders de nr. 5 (waarschijnlijk Twente) ook play-off's moet gaan spelen, waardoor Heerenveen minder kans heeft Europees voetbal te halen.

Als ze winnen van Twente zijn ze verzekerd van de 5e plaats, waardoor ze moeten verliezen zodat de 5e plaats recht geeft op direct Europees voetbal.

Aangezien ik Feyenoord wel zie winnen van Heracles (ondanks dat die er ook alles aan zullen doen, omdat ze Europa ingaan als ze winnen/gelijkspelen) is Feyenoord vrij zeker van vCL.
Hoe zit het daarnaast eigenlijk met dat fairplay ticket? Heerenveen stond daar toch bovenaan? En wanneer zouden die horen dat ze hem krijgen, zouden ze uberhaupt geen play offs meer moeten dan, of voor een hogere voorronde evt?

Vragen, vragen... :P
pi_110950632
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 23:21 schreef Grifte het volgende:

[..]

Hoe zit het daarnaast eigenlijk met dat fairplay ticket? Heerenveen stond daar toch bovenaan? En wanneer zouden die horen dat ze hem krijgen, zouden ze uberhaupt geen play offs meer moeten dan, of voor een hogere voorronde evt?

Ik dacht dat excelsior juist bovenaan stond..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 april 2012 @ 23:26:15 #9
357045 Grifte
Feijenoord
pi_110950793
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:22 schreef eight het volgende:

[..]

Ik dacht dat excelsior juist bovenaan stond..
Volgens mij stonden die onder een aantal ploegen die EL zouden halen, waardoor zij het ticket zouden krijgen.
  Forum Admin zondag 29 april 2012 @ 23:48:25 #10
35723 crew  GGMM
pi_110951783
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 23:21 schreef Grifte het volgende:

[..]

Mochten we die toegewezen krijgen dan verandert er niks aan de play-off's. De Fairplay prijs is simpelweg een extra ticket.

Als ik het goed heb stond Heerenveen bovenaan, maar dat kan veranderd zijn natuurlijk. Daarnaast wordt hij doorgeschoven naar de nr 2 als Heerenveen via de play-off's al Europees voetbal heeft gehaald, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_110954095
quote:
Kick.

En dit is dus omdat Heereveen er bij is gebaat dat Feyenoord tweede wordt en niet PSV, omdat als PSV tweede wordt, Heracles Europa in zal gaan en de nummer 5 niet meer zonder play-offs Europa in kan?
  maandag 30 april 2012 @ 00:56:52 #12
357045 Grifte
Feijenoord
pi_110954162
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 00:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En dit is dus omdat Heereveen er bij is gebaat dat Feyenoord tweede wordt en niet PSV, omdat als PSV tweede wordt, Heracles Europa in zal gaan en de nummer 5 niet meer zonder play-offs Europa in kan?
:Y
  Forum Admin maandag 30 april 2012 @ 00:57:37 #13
35723 crew  GGMM
pi_110954182
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 00:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Precies.

Wat dat betreft heeft de KNVB volledig gefaald met de planning van de knvb beker.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Redactie Sport maandag 30 april 2012 @ 00:58:00 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110954192
quote:
Kick.

Belachelijk. Competitevervalsing.

Had ik ook gevonden als het niet PSV zou zijn overigens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110954292
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Afgelopen seizoenen heeft PSV niet echt iets gepresteerd, maar elke keer als ze toch iets voor elkaar krijgen dan krijgen ze het deksel op de neus.
Vorig seizoen winnen ze met 10-0 van Feyenoord maar daardoor motiveren ze Feyenoord zo enorm, dat ze revanche op PSV ineens belangrijker vonden dan Ajax dwars zitten, waardoor Ajax dus kampioen werd en niet PSV.
Dit seizoen winnen ze de beker, maar die hadden ze beter aan Heracles kunnen schenken om dit gedoe te voorkomen. EL speelt PSV toch wel namelijk, terwijl hun kans op vCL nu nagenoeg nul is.
  Redactie Sport maandag 30 april 2012 @ 01:22:16 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110954618
Naja, voor PSV is het dus te hopen dat AZ of Heracles het feestje kan verpesten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110955450
Hi-ha-ho Twente in de plee offs. Lekker omhoog kijken Lerra F.
pi_111209615
Het is nu dus twente, NEC, vitesse en RKC
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')