Misschien moet ik even een willekeurige andere koter aanwijzen als schuldige?quote:Op maandag 16 april 2012 22:30 schreef Marie30 het volgende:
Volgens mij niet, het is je eigen kind. Bij ons geldt dat alleen als jouw kind een ander zijn spullen stuk maakt.
Ervaring mee? Vertel!quote:
Dan draait de verzekering van zijn ouders ervoor op... Dus beter doe je alsof jouw zoon de laptop van iemand anders vernielde.... maar euh verzekeringsfraude... big nonoquote:Op maandag 16 april 2012 22:32 schreef Bierie het volgende:
[..]
Misschien moet ik even een willekeurige andere koter aanwijzen als schuldige?
[..]
Ervaring mee? Vertel!
Met een beetje fantasie zou je kunnen spreken van een lekkagequote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef snabbi het volgende:
Nee, dit zou gedekt worden vanuit een avp (aansprakelijkheid voor particulieren). Een inboedel verzekering is meer gericht op schade door diefstal, brand of lekkage (etc)
Het was dan ook niet serieus bedoeldquote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dan draait de verzekering van zijn ouders ervoor op... Dus beter doe je alsof jouw zoon de laptop van iemand anders vernielde.... maar euh verzekeringsfraude... big nono
Het kan zeker onder een inboedelverzekering vallen, hangt er maar vanaf welke je afgesloten hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef snabbi het volgende:
Nee, dit zou gedekt worden vanuit een avp (aansprakelijkheid voor particulieren). Een inboedel verzekering is meer gericht op schade door diefstal, brand of lekkage (etc). Uiteraard zijn er verschillende avp's in omloop en moet je de voorwaarden van je eigen verzekering er op nalezen.
Weet je zeker dat je geen avp hebt dan? Dit is namelijk een zeer standaard product. Voor de verzekering geldt dat schade gedekt is waartoe 'geen opzet bestaat of waar geen sprake is van zelfbewustzijn'. Met andere woorden je kind heeft geen idee dat dit tot schade leidt, en daardoor is dit verzekerd.quote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef Bierie het volgende:
[..]
Met een beetje fantasie zou je kunnen spreken van een lekkageMaar ik vermoed ook dat ik niet verder ga komen.
[..]
Het was dan ook niet serieus bedoeld
Ik heb het verhaal vermeld bij de verzekeraar (ja met vermelding dat het mijn eigen koter was) Dus ik wacht het wel af. Maar was wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Een AVP is over het algemeen juist voor schade aan derden gedaan door iemand binnen het gezin.quote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen avp hebt dan? Dit is namelijk een zeer standaard product. Voor de verzekering geldt dat schade gedekt is waartoe 'geen opzet bestaat of waar geen sprake is van zelfbewustzijn'. Met andere woorden je kind heeft geen idee dat dit tot schade leidt, en daardoor is dit verzekerd.
Ook een bal door de ruit trappen in de toekomst is verzekerd via de avp. Ook je ruzie met je partner, wanneer je een hamer naar zijn/haar hoofd gooit, die optijd wegduikt en daardoor je ruit vernield, is hiermee gedekt
Naar donderdag de 12de.quote:Op maandag 16 april 2012 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je gelukt hebt, kun je de schade nog zelf fixen door een herstelpunt terug te zetten.
Good to knowquote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ook je ruzie met je partner, wanneer je een hamer naar zijn/haar hoofd gooit, die optijd wegduikt en daardoor je ruit vernield, is hiermee gedekt
Daar hangt het altijd vanaf, maar een inboedelverzekering valt eigenlijk onder de categorie brandverzekeringen en omvat meer de schade die wordt veroorzaakt door een gebeurtenis zoals storm, regen (inslag), je lekkende waterbed/aquariumschroei/radiator etc. De handeling die verricht wordt door een mens (diefstal en vandalisme uitgesloten) vallen daar eigenlijk niet onder. Uiteraard ligt het zoals eerder gezegd wel aan de verzekering, want zoveel soorten zoveel smaken.quote:Op maandag 16 april 2012 22:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het kan zeker onder een inboedelverzekering vallen, hangt er maar vanaf welke je afgesloten hebt.
Als je het de buurman laat doen, dan wel. Je eigen schade wordt in de regel uitgesloten, tenzij er sprake is van niet zelfbewust zijn (kinderen).quote:Op maandag 16 april 2012 22:43 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Good to know![]()
Maar inderdaad het is per verzekering afhankelijk. Ik heb ook zo'n polis dat als ik bv. de TV aan het ophangen ben en ik laat hem vallen dat het dan verzekerd wordt, wat ik mij dan afvraag wat als ik nou een nieuwe TV wil en doe het met opzet?
Dat zijn een hoop woorden om te zeggen dat ik gelijk heb.quote:Op maandag 16 april 2012 22:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daar hangt het altijd vanaf, maar een inboedelverzekering valt eigenlijk onder de categorie brandverzekeringen en omvat meer de schade die wordt veroorzaakt door een gebeurtenis zoals storm, regen (inslag), je lekkende waterbed/aquariumschroei/radiator etc. De handeling die verricht wordt door een mens (diefstal en vandalisme uitgesloten) vallen daar eigenlijk niet onder. Uiteraard ligt het zoals eerder gezegd wel aan de verzekering, want zoveel soorten zoveel smaken.
Dat het aan het type verzekering ligt wel jaquote:Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn een hoop woorden om te zeggen dat ik gelijk heb.
Dat merk ik aan je reacties, maar het kan dus zeer zeker wel. Je ziet ook steeds meer reclames van zulk soort verzekeringen.quote:Op maandag 16 april 2012 22:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat het aan het type verzekering ligt wel ja
Al zou ik het zelf dus niet onder inboedel verwachten om de gegeven redenen
Niet bij mij dus: https://www.centraalbehee(...)riskswoonverzekeringquote:Op maandag 16 april 2012 22:47 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je het de buurman laat doen, dan wel. Je eigen schade wordt in de regel uitgesloten, tenzij er sprake is van niet zelfbewust zijn (kinderen).
Ik heb nog nooit iets hoeven claimen eigenlijk. Voogd & Voogd is de verzekeraar.quote:Op maandag 16 april 2012 22:54 schreef snabbi het volgende:
Wellicht kan TS de verzekeraar aangeven, dan is het (relatief) eenvoudig uit te zoeken.
Overigens moet ik er nog bij vermelden dat verzekeraars zeker bij de eerste schade meldingen gemakkelijk uitkeren, omdat de onderzoekskosten niet opwegen tegen de schademelding. Pas wanneer je een kruisje achter je naam hebt dat je vaker claimt, kom je in de lastigere trajecten
Nee je snapt het niet denk ik inderdaadquote:Op maandag 16 april 2012 22:37 schreef Dennis101 het volgende:
Ik snap je niet, blijkbaar ben je er zelf van bewust dat het van je polis af hangt en dan nog kom je vragen wat wij er van denken wat je kansen zijn. Hoe moeten wij dat nou weten als je zelf niet eens op de hoogte bent van je polis?
Pas dan je vraagstelling aan in je OP. Neemt niet weg dat de algemene ervaringen van verzekeraars totaal niet relevant zijn voor jou probleem omdat het volledig aan je polis ligt hoe jouw verzekeraar zal reageren.quote:Op maandag 16 april 2012 23:09 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets hoeven claimen eigenlijk. Voogd & Voogd is de verzekeraar.
[..]
Nee je snapt het niet denk ik inderdaadIk ben mij er van bewust dat dit polis specifiek is. Neemt nog niet weg dat ik nieuwsgierig ben naar ervaringen van anderen en hoe verzekeraars over het algemeen genomen (in de ruimste zin van het woord). Handelen in dit soort situaties.
Als dit al niet van toepassig is voor WGR dan is niks het meer
Niet mis mee als het als volgt gegaan is:quote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef florisje het volgende:
ik heb eens een nieuwe ipod gekregen van m'n inboedelverzekering toen ik die in de wasmachine had mee laten draaien![]()
Florisje belt de verzekeraar en zegt: "Mamma heeft mij geleerd mijn Apples eerst te wassen voor gebruikt"quote:Op maandag 16 april 2012 23:26 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Niet mis mee als het als volgt gegaan is:
florisje belt verzekeraar en zegt: Ik heb m'n iPod gewassen en nu doet ie het niet![]()
verzekeraar zegt: wij vergoeden dat wel
florisje:
nee, dat staat er niet.quote:Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef snabbi het volgende:
Via de site van voogd kom ik uit op http://www.inboedelvoorde(...)delVoordeelPolis.pdf al ben ik er niet helemaal zeker van of dit je verzekering is. In deze voorwaarden staat in ieder geval bij artikel 13 lid 1b dat schade door je kinderen niet is meeverzekert in je inboedel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |