abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110448142
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:32 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij is het invriezen van vis alleen verplicht voor vissen die rauw gegeten gaan worden, of koud gestoomd/gerookt. Voor vissen die gebakken/gekookt of anders bereid gaan worden voor bereiding is het 24uur invriezen niet verplicht dacht ik.

edit: bron
Dit dus. Dit soort vis is bedoeld om te bakken, niet om rauw te eten. Regels zijn niet geschonden, dat je 'm niet opeet en je aankoop bedrag terug wilt, kan ik begrijpen (hoewel ik 'm zelf gewoon gebakken had) maar er is geen reden tot verdere schadevergoeding. Sorry, in natuurproducten kan soms een wormpje of ander beestje zitten. Leer ermee leven.
pi_110450224
In Japan eten ze genoeg rauwe vis noemen ze daar Sushi (寿司). :Z
allesbeterweter
pi_110454295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:39 schreef allesbeterweter het volgende:
In Japan eten ze genoeg rauwe vis noemen ze daar Sushi (寿司). :Z
Daarom komen ziektes van parasieten daar ook vaker voor. Ik eet zelf ook regelmatig sushi & sashimi, zowel van de sushi bar als zelfgemaakt van losse ingredienten, maar ik kijk daarbij wel goed of er niks vreemds in de vis zit, veel meer dan als ik 'm ga bakken, en ik haal 't bij de visboer ipv voorverpakt! Schelvisfilet heb ik sowieso nooit voor sushi gebruikt, en ben 't ook niet tegengekomen als een vis die voor de sushi wordt verkocht of wordt aangeraden in recepten. Het zou me niks verbazen als de Japanners veel meer vissoorten voor de sushi & sashimi gebruiken dan wij hier doen, maar daar zijn de Nederlandse regels wat betreft invriezen enzo niet voor gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')