quote:Op maandag 16 april 2012 20:25 schreef ferrari_rood het volgende:
1710 gram moest door de nooduitgang
Jij hebt gewoon een grote doosquote:Op maandag 16 april 2012 20:54 schreef Asyniur het volgende:
4060 gram past ook door een doos zonder knip en op eigen kracht
quote:
Oh, wow!quote:Op maandag 16 april 2012 20:54 schreef Asyniur het volgende:
En hier 3970, knip, vacuumpomp en totaal ruptuur..quote:Op maandag 16 april 2012 20:54 schreef Asyniur het volgende:
Nee er is niks mis met dr oren, maar zo'n test is standaard. Dat doen ze ook in nederland hoor, maar dan bij het CB. En hier moet ik dus speciaal naar de kno voor een hoortest, naar de kinderarts voor de U onderzoeken (cb onderzoeken zoals in NL) en zo hebben ze volgens mij voor elk ding wel een andere arts....idioot gedoe hierquote:Op maandag 16 april 2012 21:18 schreef Asyniur het volgende:
maar hoe zat het nou met het gehoor van Cristel? Is er iets mis denk je?
Dat je dan nog een keer durfdequote:Op maandag 16 april 2012 21:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Ach, in eerste instantie had ik het niet echt door. Op de OK gehecht, maar had niet het gevoel dat het heel erg was, wel erger dan gemiddeld, maar niet zo erg. Pas op dag 2, toen de Gyn aan mijn bed stond en letterlijk zei "je lag best aan flarden"... Toen drong me door dat het wel erger was dan normaal..
Fijn dat je dan in elk geval weet hoe het ook kanquote:Op maandag 16 april 2012 21:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat was het bij mij ook Kyara, Chris wilde niet drinken en werd steeds geler. Dus was daar ook drukker mee. Totdat hij op dag 4 naar de neonatologie moest. Op dag 6 mocht hij mee naar huis. Maar ik was druk met kolven-voeden-kolven-voeden..
Nu weet ik dat het anders kan, en ben me ook veel bewuster van deze eerste babytijd..
Haha, zo kan je het ook bekijkenquote:Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Ach, veel erger kon het niet worden, en dat heb ik overleefd, zei de optimist
Nou met dat verhaal moedig je me ook niet aan om onze kleine te laten liggenquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:26 schreef Sannne het volgende:
Omdat Elise bij mij slaapt ben ik ook klaarwakker als zij wakker is. Het blijft niet bij kletsen, ze is dol op mama knijpen, mama's haren trekken en op mama's wangen bijten..
Hier heeft Elise net 2,5 uur gekrijsd.. En gespuugd. Of dat nou kwam van het hysterische huilen, of dat hysterische huilen van het spugen, dat weet ik niet. Geen koorts en gewoon vrolijk geweest vandaag.. Zucht al de 3e avond op rij dat ze zo overstuur is. Sinds ik dr toen een uur in dr eigen bed heb laten liggen. Slecht idee dus
quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Lol susie daar zien ze er vaak zo charmant uit.. O. Was net een week of 2 uit had dus nog vocht in zijn lijfje hij lijkt op cartman van southpark
Hier is de korting voor Pampers.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:53 schreef Kyara het volgende:
Fijn Susie!
WIj gaan straks een id kaart aanvragen. En hij moet ook nog op de foto..... ben benieuwd....lijkt me vrij lastig maar goed. Ook nog even naar de bibliotheek om hem lid te maken. En ook naar de etos. Die kortingsbonnen heb ik ook en het etoshuismerk is ook in de aanbieding dus ik ga ook even inslaan.....
Oh, en hier was het vanochtend 8 uur. Midas lijkt op zijn mama, houdt ook van uitslapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder een vraagje... Eva gaat volgens mij verlatingsangst ervaren, en vooral 's avonds.
Ik moet haar echt in slaap voeden, anders is het echt keihard brullen en zodanig dat het echt dwars door je heen gaat... Dit is tussen 7 en 8 en vaak als ze rond 10-11 uur wakker wordt. 's Nachts kan ze wel gewoon in slaap vallen in haar bedje, dus ik snap er niks van!
Maar je merkt sowieso wel dat als ze je niet ziet dat ze dan gaat piepen.
Is leuk hoor als ze zo'n mamahonger heeft want het is ook wel iets liefs, maarja ze is dan zoooo moe maar gaat niet slapen omdat ze zo enorm tekeer gaat. Ik durf bijna niet weg vrijdagavond, dan moet ik foto's maken voor toneel en mijn man gaat dan kijken, m'n vader komt oppassen... maar ik durf bijna niet weg te gaan! Iemand ideetjes?Tralalalaaa
Idd, goed bedacht!quote:Op woensdag 18 april 2012 12:00 schreef danic het volgende:
Mooie stats Liedje.
TAP, misschien kan je vader al komen voordat je Eva op bed legt, zodat ze weet dat hij er is. Anders is het misschien zo schrikken voor haar als hij ineens naast haar bedje staat als ze wakker wordt.
Verder zou ik me er niet al te druk over maken. Bij dit soort dingen heb ik geleerd te denken: "wat is het ergste dat kan gebeuren?" In jouw geval denk ik dat het ergste is dat ze niet kan/wil slapen en blijft huilen.
Dan kan opa altijd nog met haar naar beneden, eventueel wat te drinken geven en spelen totdat jullie thuis zijn, of totdat ze in haar oogjes gaat wrijven en weer moe wordt. Echt niet heel erg als ze dan een paar uurtjes op is. De volgende dag ben je er zelf weer en hou je de bekende structuur weer aan.
Vertel je vader goed waar hij alles kan vinden, hoe hij een flesje moet klaarmaken/opwarmen en wat Eva fijn/niet fijn vindt. Dan moet het vast goed komen.
Ohw dat lijkt me pas echt zielig klinken dat binnenmonds huilenquote:Op woensdag 18 april 2012 09:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Als ze dan huilt, huilt ze echt zodanig dat het klinkt alsof ze boos, gefrustreerd en verdrietig is. Soms huilt ze binnensmonds
Even zien, vandaag 9.30-11.30, 12.30-13.30 en 15.30-18 en zojuist heb ik hem wakker gemaakt voor een voeding want ik moet zo weg. Ik sta meestal na de voeding van 8-9 uur op, danbontbijt ik op bed en ga me douchen enzo en dan ligt hij ook vaak nog/weer te slapen maar de precieze tijden vallen me dan niet zo op omdat ik 'm dan niet bewust in bed leg. Het wisselt eigenlijk per dag een beetje maar in principe gaat hij zodra hij huilerig of dreinerig wordt naar bed.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:56 schreef Kyara het volgende:
Midas heeft overdag nog 3 slaapjes van minimaal 2 uur maar vaak ook 3 uur.... Welke tijdens slaapt jouw zoontje?
quote:Op woensdag 18 april 2012 18:02 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn papzak at 3 boterhammen(en ook een hele mango en zijn avondeten
)
Jeejjjj wat eet die veellllllquote:Op woensdag 18 april 2012 18:02 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn papzak at 3 boterhammen(en ook een hele mango en zijn avondeten
)
Ik had dat dus eerst niet zo goed door, dat huilen bijna altijd moeheid is. Sinds ik 'm consequent bij de eerste signalen in bed leg is hij veel vrolijker. Soms denk ik wel, slaapt hij alwéér? Maar ik geniet ook wel van de vrijheid die het me geeft om andere dingen te doen. Hij is wel altijd rond etenstijd wakker en vermaakt zich prima alleen als ik aan het koken, dat vind ik wel heel gezellig.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:41 schreef Kyara het volgende:
Hier ook DF, al wordt hier vrij weinig gemopperd. Clubsoda, dat zijn ook een beetje onze slaaptijden inderdaad. Maar er zijn dus meer veel-slapers
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Kyara het volgende:
Leuk bitterend!
Foto van de rompertjes met pijpjes? Ben vanmiddag nog bij de etos geweest maar dus niet verder gekeken dan de luiers.
Het was erg druk bij de fotograaf voor de pasfoto's (zit ook naast het loket van de gemeente dus goede business). Zet Midas op die stoel onder veel ooeh's en aah's van de aanwezigen. En dan ineens *BURP* echt, vanuit zijn tenen
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Kyara het volgende:
Leuk bitterend!
Foto van de rompertjes met pijpjes? Ben vanmiddag nog bij de etos geweest maar dus niet verder gekeken dan de luiers.
Het was erg druk bij de fotograaf voor de pasfoto's (zit ook naast het loket van de gemeente dus goede business). Zet Midas op die stoel onder veel ooeh's en aah's van de aanwezigen. En dan ineens *BURP* echt, vanuit zijn tenen
Ik zou groter nemen, echt waar.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:24 schreef Kyara het volgende:
Goed om te weten DML, maar ik ga toch voor de 62-68 dan.
Hier ook rompers van Hema 62-68, maar shirts ook wel 74! Mja, ik gooi ook alles wel de droger in....quote:Op woensdag 18 april 2012 21:25 schreef bitterend het volgende:
Ze zijn leuk TJ!!
R zit ook in 68 nu...maar van elke merk heeft ze andere maten...
broeken en rompers van hema 62-68
shirtjes van zeeman 68-74
Ja dan kan het wel 40 graden zijn, maar we kunnen niet op een andere datum.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:20 schreef Susie het volgende:
TJ, in augustus naar Tunesie? Dan is het toch echt bloedheet daar? Of valt dat wel mee? Egypte was altijd 35 graden ofzo...
En die rompers zijn toch leuk?
19 augustus wordt hij dan 9 maanden, dus dat moet toch lukken he, denk ik dan.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:46 schreef bitterend het volgende:
TJ hoe oud wordt Rayen als jullie naar Tunesie gaan? want dan kan je misschien water of sap van een bekertje geven?
Buiten de hoeveelheid, al dat kleine spul ophangen... Pffff....quote:Op woensdag 18 april 2012 21:36 schreef bitterend het volgende:
@susie
Haha dus daar ligt het aan! ben zo blij met mijn droger!! ik wou er nooit eentje maar pfoe ik woon zo klein en was soms 3x want poep explosies....
als je pure groenten geeft dus geen potjes, kan ie de smaak te scherp vinden en dan kan je t evt verwarmen met een halve verkruimelde liga om de smaak te temmen, Bij Lex hoeft het niet bij Elin deed ik t wel..en dan steeds minder ligaquote:Op donderdag 19 april 2012 08:47 schreef Sandous het volgende:
Peer, worteltjes, appel, brocolli, pompoen, maar niks is een succes. Mond gaat meteen op slot![]()
Hebbie tips
En voor mij ook jaquote:Op donderdag 19 april 2012 09:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Of voor jou
ik doe t zo
wakker = slok melk
9:30 = fruit + slok BV + bed (10:00)
12:00 boterham(men) met roomboter
13:00 Bed
15:00 BV
17:00 Avondeten
19:00 BV (+ bed)
als ie niet naar bed wil nog dan geef ik m evt. wat yoghurt.
tís een hongerig kinden BV op verzoek, dus af en toe neemt ie een slok, soms tankt ie
Een antilekbeker geven om mee te spelen? Simon drinkt er nog niet veel uit, maar vindt die dingen wel reuze interessantquote:Op donderdag 19 april 2012 11:46 schreef Sannne het volgende:
Harde tuit, zachte tuit, rietje, gewone beker.. Elise wil alleen een tepel. Grr!
Zijn daar nog tips voor?
yoghurt wel iddquote:Op donderdag 19 april 2012 11:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
KD ik zie net je schemaatje, maar kindjes van 6 of 7 maanden mogen dus wel yoghurt? Ik ben al snel te bang dat ik wat geef wat ze nog heul niet magDus ik blijf alleen steken op een beetje fruit per dag, terwijl ze van mij best wat meer mag... alleen voel me een kip zonder kop soms.
Wel heeft ze al een paar keer aan een lange vinger gesabbeld en dat vindt ze lekker, alleen gaat het haar op den duur vervelen dat het niet rammelt en gooit ze het weg
Bij brood keek ze trouwens heel erg vies. En ik had een stukje wortel gegeven, dat vond ze echt smerig (ze at het wel op, was een klein stukje), alleen is die er 's nachts weer uitgekomen!
mijn zoontje is 9 maanden en eet nu pas echt redelijk goed. Als in, bordje leeg en bijna alles binnenblijvend. Sinds een week zelfs pas fruit, dat wilde hij eerst helemaal niet. Boterhammen zijn we nog niet aan doe. Ik geef hem soms een stuk brood en dan is het kokhalzen. Stapje voor stapje...wortelen waren trouwens het eerste wat hij doorslikte, goede tweede courgette. Fijn gepureerd.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:26 schreef Sandous het volgende:
Lexjebouwvakkertje!
Hier al drie weken bezig met eten, maar geen succes. Als hij 3 lepeltjes binnenhoudt ben ik al blij. Verder blaast ie alles zn mond uit, of doet ie m dicht en verstopt met zn gezicht
![]()
De mijne wil eigenlijk vanaf het begin zelf wel een broodkorst, stukje brood zonder iets eten, maar gesmeerd stopt ze het niet zelf in haar mond, dus voer ik dat. Gewoon een stuk in de wangzak, net als KD dat doet.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:15 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dank je wel Sannne voor de tip!! Ik heb het schema uitgeprint en ga zeker wat nieuwe dingetjes proberen, leuk!
Maar als je bijv stukjes appel geeft, kan ze daar dan niet in stikken? En voeren jullie je kids of leg je bijv een boterhammetje in stukjes en laat je je kindje dan gewoon wat aanklooien?
Nou dat gevoel had ik ook, wanneer moet ik die "vaste" voeding ertussen proppenquote:Op donderdag 19 april 2012 08:59 schreef Susie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat bijvoeden best lastig vind hoor. Wat geef je, wanneer geef je het, hoe geef je het? En dan heeft ze nog evengoed die flessen, daar tussendoor "moet" ze dus die bijvoeding, spelen en ook nog slapen!Best druk voor zo'n kleine meid!
Ah dat is misschien beter zo'n harde tuit, ik zat al eens te kijken wat ik aan zou schaffen. Mijn gedachte gingen ten eerste naar zo'n zachte maar inderdaad daar zit een groot risico in dat hij er weer op gaat kauwen.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:42 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens, Timejumper.. Lex drinkt nu elke avond 2 slokken water uit een tuitbeker (harde tuit) omdat ie wat last heeft van slijm.. en zo kunnen we gelijk oefenen. dus wellicht is dat een tip, want t gaat eigenlijk prima zo! En op een harde tuit kauwt ie niet
Och jee, nog zo één, ik hoop niet dat we hetzelfde gedoe krijgen als met de flesquote:Op donderdag 19 april 2012 11:46 schreef Sannne het volgende:
Harde tuit, zachte tuit, rietje, gewone beker.. Elise wil alleen een tepel. Grr!
Zijn daar nog tips voor?
Ik denk het feit dat er een uitsparing in de beker zit, handig voor het neusjequote:Op donderdag 19 april 2012 12:54 schreef Sannne het volgende:
Die difrax beker heeft Elise ook! Wat is er nou zo oefenig aan? Dat ie iets afbuigt? Of dat mama's beter mee kunnen kijken?
als ik niet opschiet propt ie zijn slabber in zijn mondquote:Op donderdag 19 april 2012 12:08 schreef Aventura het volgende:
Herkenbaar, ventje kreeg laatt bij het eten zijn eerste driftbui. Het ging hem te langzaam en toen zette hij het toch op een brullen. Hij raakkt helemaal buiten zichzelf, ik heb hem nog nooit zo horen krijsen (ik dacht dat hij dat niet kon). Zelfs toen het over was ging er af en toe nog zo'n verontwaardige schoksnik door dat lijfje, ik moest er stiekem om lachen
Fijn om te lezen dat het goed gaat!!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:07 schreef Asyniur het volgende:
Sandous, je kunt ook nog courgette proberen. Dat was hier altijd wel een groot succes.
Zo, het is mij gelukt: Harry was op tijd op school!
Huubke was ook al gevoed dus die ligt nu nog voor pampus
En ik heb volgens mij het euvel ontdekt waarom hij 's nachts niet in zijn wiegje wil(de) slapen. Hij wil niet stevig ingestopt worden! Toen ik hem vannacht in zijn wieg gelegd heb en de deken er losjes overheen, heb ik hem namelijk niet meer gehoord.
Ik hoop zo dat dát de oplossing is, want ik slaap zo verkrampt met een baby op mijn kussen
Maar het is stiekem ook wel heel knusjes als er een handje op je wang ligt en je ruikt zo'n warme melkadem in je gezicht
of juist een heel zuur luchtje na een mondje terug
Liesje weet gewoon heel goed wat ze wilt!!quote:Op donderdag 19 april 2012 11:46 schreef Sannne het volgende:
Zijn daar nog tips voor?
In die keuze ging mijn meisje dus voor de niet-tepel-oplossing een maand of wat geleden.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:41 schreef bitterend het volgende:
[..]
Liesje weet gewoon heel goed wat ze wilt!!![]()
Een heerlijke zachte warme tepel of een harde plastic bekertje...makkelijke keus![]()
\Het niet niet te vergelijken. Liesje van Sanne heeft 9 maanden alleen borstvoeding gehad.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:27 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
In die keuze ging mijn meisje dus voor de niet-tepel-oplossing een maand of wat geleden.
Oeps, ik was dequote:Op donderdag 19 april 2012 16:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
\Het niet niet te vergelijken. Liesje van Sanne heeft 9 maanden alleen borstvoeding gehad.
Een niet zo heel erg grote plaats, maar wel in de randstad. Morgen maar eens even rondbellen denk ikquote:Op donderdag 19 april 2012 16:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Summerbreeze, hier in de stad kan je via flexmoeders gewoon zelf gastouders benaderen. Als er in de directe wijk geen plaats is kan je het ergens anders in de stad dus ook proberen.
Ik weet niet waar je woont maar in een grote plaats lijkt me een gastouder vinden op korte termijn geen probleem.
Anouk eet zo'n klein potje niet eens in een keer opquote:Op donderdag 19 april 2012 16:27 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
In die keuze ging mijn meisje dus voor de niet-tepel-oplossing een maand of wat geleden.
Hier trouwens wel een vreetzakkie. Als haar fruit op is zet ze het op een gillen omdat ze meer wil. Het liefst at ze elke dag banaan, maar dat vind ik nou weer niet zo een heel goed idee. Gelukkig vindt ze appel en peer ook lekker, dus ik wissel het af.
morgen trouwens eens contact opnemen met het KDV hoe lang de wachtlijst is. Als alles dinsdag tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek goed gaat heb ik namelijk per 1 mei een baan. en dan moet ik sc-tje wel ergens onder kunnen brengen natuurlijk.
Als de wachtlijst langer is ga ik proberen om twee weken later daar te beginnen en tegelijkertijd ook op zoek naar een andere oplossing (gastouder o.i.d.). Twee dagen per week kan ze naar mijn ouders (mijn moeder werkt die twee dagen niet), maar dan blijven er nog twee dagen over. Mijn vriend kan waarschijnlijk wel 4 weken lang een dag vrij nemen, maar dan komen we nog 1 dag in de week te kort. Iemand enig idee hoe lang de wachtlijsten bij Gastouderopvang meestal zijn? Al weet ik best dat dat natuurlijk per regio verschilt.
Gaat lastig worden dus, maar ik ga er niet mijn (bijna) droombaan voor opgeven.
Hier ook een combi. Rapley is leuk en aardig, maar het schiet niet op, geeft een enorme zooi en hij krijgt dan echt weinig tot niks binnen. Nadat hij echt wat binnen heeft laat ik hem weleens met de rest spelen, lekker met handjes in de puree graaien etc. Ik ga trouwens eens proberen om brood met roomboter in zijn wangetjes te proppen. Ik houd het nu altijd voor z'n lipjes, maar dan maakt-ie meteen al van die sputtertjesquote:Op donderdag 19 april 2012 13:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als ik niet opschiet propt ie zijn slabber in zijn mond
verder een combi tussen zelf laten eten (rapley) en voeren. om de zooi binnen de perken te houden en t scheelt ook een boel frustratie, meestal voer ik m eerst en laat ik m daarna aanklooien
Nee bon uitprinten hoeft niet, maar je moet wel de aanbieding activeren voor je kaart op internet.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:00 schreef _evenstar_ het volgende:
uhm.. moet je dan niet een bon uitprinten... ik heb wel zo een pas nl..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels de halve familie gemobiliseerd voor die actiequote:Op vrijdag 20 april 2012 10:05 schreef _evenstar_ het volgende:
fixedkomt als geroepen want had nieuwe pampers nodig
![]()
Je kunt je eigen posts een kleurtje geven he. Is ergens in de instellingen te vinden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:52 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is voor ons wat makkelijker: wij gaan naar opa en oma. lekker goedkoop, weinig gezeul en gratis oppas
ik moet wennen aan mijn nieuwe UI, ik kan mijn eigen posts amper meer terugvinden.
Neu, als je ze vandaag activeert kun je ze nog tot en met 27 april ophalen!quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:29 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de tip NTS!
Moet je die dan ook vandaag halen? Of kun je het ook acitveren en dan volgende week halen?
ooh en Cyntiaa, wat een mooie foto's! Ligt hij op de 1e foto nou in een couveuse? Dat grijze pakje met de sterren hebben wij ook. Zo bijzonder dat hij nu even lang buiten je buik is als dat hij in je buik heeft gezeten!
ID kaart is aangevraagd. Over 2 weken ophalen. Ruim op tijd om in augustus naar Frankrijk te gaan dus.
Ik ben ook naar de inloop gegaan. Was er om 7 over 9 en het hing al met de benen buiten. Gelukkig kreeg ik het bonnetje van een mevrouw met een peuter die over de rooie ging dus ik stond met 45 minuten weer buiten. Midas sliep dus dat maakte niet uit. Ophalen kan gelukkig wel de hele dag.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:05 schreef octopussy het volgende:
Kyara, wat fijn dat de ID-kaart niet lang duurde. Ik wil voor Mia een paspoort aanvragen, maar het digitale loket (om een afspraak te maken) werkt zeer slecht. Ik kon dan sowieso pas ergens eind mei een afspraak maken![]()
Heb maar besloten om volgende week donderdag bij de vrije inloop proberen om het paspoort aan te vragen. Eerst nog even een pasfoto laten maken.
Wij gaan eind van de zomer naar DenemarkenEen huisje in vakantiepark Danland Bogense. Ben heel benieuwd. Ik wil zo graag weer eens naar Legoland, en ik denk dat Hannah dat ook geweldig vindt.
Wij wonen al bijna 2 jaar in dld, en nog nooit gecontroleerd. De jongens hebben zelfs nog geen id kaart...quote:Op zaterdag 21 april 2012 08:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Gedoe die paspoorten.. Ik mag in juli nog een keer maar Duitsland met Daan. En misschien nog wel eerder met beide jongens.. Maar ik denk dat ik het er maar op waag. Is een paar km over de grens.. Met Chris ook nooit gecontroleerd, die heeft nu wel een id-kaart, goedkoop nog.
En rijstebloem helpt.. Het was 6 uur vanochtend. Dus gelukkig die 6e/nachtfles overgeslagen. Eens kijken of hij nu netjes op 5 hele flessen uitkomt..
(hij hoeft niet perse door te slapen, maar hij was anders gisteren over de liter gegaan)
quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Sannne, dat is wel lastig dan. Succes vanavond!
Susie, altijd die wet van Fok weer![]()
En vers fruit gaat vast ook goed!
Het valt me nu op, hoeveel haar Daan al verloren is. Ik vind het steeds terug in zijn bedje, de box, de kinderwagen..
Maandag 12 weken. Ja, met 'n M. Geeft niet joh, ik post hier ook niet echt altijd even regelmatigquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:24 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is waar. Hoe oud is je zoontje ook alweer? Ook een voorletter M toch? Ik vergeet het steeds, sorry....
Alleen met een meloen en ananas is het me te gortig. Al moet ik zeggen dat 2 kinderen samen wel véél eten.quote:Op zondag 22 april 2012 15:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik deel ook wel eens met Evie; beide de helft. Dat van Evie in stukjes; en dat van Liene in de blender, en dan lekker samen opeten... zien eten, doet eten
(en ik eet mijn fruit meestal op het werk..)
haha ja dat gaat best snel he? hier eten ze inmiddels samen toch elke dag minimaal 3 stuks fruit op..quote:Op zondag 22 april 2012 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alleen met een meloen en ananas is het me te gortig. Al moet ik zeggen dat 2 kinderen samen wel véél eten.
Nee ik heb geen folder gehad, maar ik heb net ff de link gelezen van je, maar die dingen doe ik dus al ( behalve met het verschonen, want dat kan ik dus niet met links)quote:Op zondag 22 april 2012 14:57 schreef Marrije het volgende:
Dat zou nog wel bij kunnen trekken hoor, moet je wel consequent zijn met bijdraaien.
En tips, heb je niet zo'n folder gekregen van de wijkverpleegkundige? Bedje draaien, ook op de andere zij voeden als je fv geeft, verschonen vanaf de andere zij. . .
Mijn oudste heeft fysio gehad en oa oefeningen gedaan ivm de voorkeurshouding, maar veel van die oefeningen staan tegenwoordig dus al in de folder. Zoals zitten en de baby op je schoot tegen je benen aan laten zitten, op de buik leggen, op de zij leggen met een opegrolde handdoek in de rug en een handdoek tussen de benen door zodat de baby niet op de buik kan doorrollen, speeltjes aanbieden van de andere kant. Over het verschonen staat in de folder recht voor je neerleggen zag ik net, ik kreeg destijds nog mee dat je de baby net als met aanleggen moest afwisselen van positie. Al met al kan het wel even duren voor het resultaat heeft, ik weet niet hoe lang je al bezig bent? Omdat we er wat laat bij waren met onze oudste ben ik er erg op gebrand die fout niet weer te maken bij de andere kinderen en mijn dochter is nu twee weken, maar we zijn nu al bezig met het voorkomen / verhelpen van een voorkeurshouding.quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Nee ik heb geen folder gehad, maar ik heb net ff de link gelezen van je, maar die dingen doe ik dus al ( behalve met het verschonen, want dat kan ik dus niet met links)
ik heb haar nu andersom in de box gelegd, met het gezicht naar het raam, en ik heb ff een spuugdoekje rechts bij haar hoofd gelegd, dan kan ze niet zo makkelijk die kant opkijken, dus nu ligt ze eigenlijk wel goed. Maar voor hoelang is de vraag.....
Ja maar Susie ging dat dan niet gepaard met heel veel huilen?quote:Op zondag 22 april 2012 20:19 schreef Susie het volgende:
Weet je TJ, dat dacht ik ook, hoe moet dat straks op het kdv? Maar wonderbaarlijk genoeg is het met Anouk goed gekomen (dus in eigen bed slapen, niet eerst in mijn armen in slaap gewiegd worden etc etc) toen ze naar het kdv ging!Dus wie weet gaat het bij jou dan ook wel goed? Ik hoop het voor je!
En dank je voor het compliment
Ze ging daar ook niet direct slapen. Ze hadden daar overigens een wiegje die aan het plafond hing, dus ook wat schommelde. En ze gebruikte dus een hydrofiel bij haar. Die zijn wij thuis ook gaan gebruiken, zoals ik al verteld heb. En tja, zomaar in ene konden wij haar gewoon wakker in haar bed leggen. Uiteraard bij de eerste signalen dat ze moe is, oogjes wrijven, of wat jengelen, hopsa bedje in. Daar nog wat morrelen, maar het ging wel.quote:Op zondag 22 april 2012 20:33 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja maar Susie ging dat dan niet gepaard met heel veel huilen?
Lijkt me niet dat "een baby" dan denkt ohw hier gaat het anders, dan ga ik maar niet huilen.
Of denk ik nou te simpel?
En effe een edit erbij, ging het toen thuis ineens anders? of daar dan toch hetzelfde ritueel met in slaap wiegen en zo?
Ja hij is altijd wat licht geweest...Hij eet en drinkt gewoon normaal, maar het is gewoon een heel druk en gezellig baasje. Enig moment dat hij stil zit, is wanneer hij de fles krijgt. Wanneer hij eet zit hij ook niet stil.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Evan is een beetje aan de lichte kant in verhouding tot zijn lengte, of niet Cleany? of natuurlijk wat aan de lange kant voor zijn gewicht![]()
Die kan je niet meer kopen. Wij hebben hem op Marktplaats gekocht. Die ballen kan je inderdaad bij Kruidvat kopen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:11 schreef The_Tankgirl het volgende:
Die bal hebben wij ook, het minst irritante v-tech speelgoed![]()
Op nr 1 qua irritatieniveau staat deze:
http://www.vtechnl.com/product.asp?strGroep=Vtech%20Baby&strID=34
Ooohh vriendlief heeft zo'n spijt dat hij hem gekocht heeft
Cleany, waar heb je hem gekocht? Ik zoek o.a. die ballen die erbij liggen voor Larissa
Dat mag toch niet 6 van 200? Ook nog 190? Zou je het dan niet bij 150 laten?quote:Op zondag 22 april 2012 07:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic, nog genoeg tijd voor pedagogisch verantwoord![]()
Susie, Gisteren 6 stuks van 200, net niet allemaal op.. En dan om 5:40 weer komen en weer 190 op..
Straks naar de ballenbak. Kijken wat er vandaag gebeurd met de flessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |