Je moet wel zeker zijn van je eigen doelen natuurlijk.quote:Op maandag 16 april 2012 11:19 schreef Axel1988 het volgende:
Mensen noemen mij wel eens onzeker. Ik ben het daar mee eens. Ik twijfel aan alles, omdat zekerheden niet bestaan. Ik vind het lastig om een lijn te trekken, omdat er geen duidelijk doel is. Mensen die niet als onzeker worden gezien, hebben minder twijfel in hun doen en laten; maar komen er net zo goed achter dat niet alles wat ze doen, waar ze voor staan of waar ze voor kiezen het juiste blijkt te zijn; waarna ze een tijd later weer van iets anders heilig overtuigd zijn.
Ik vraag me eigenlijk af waarom in het algemeen onzekerheid als negatief wordt gezien; het is eigenlijk gewoon een vorm van realisme.
What doesn't kill you makes you stronger.quote:Op maandag 16 april 2012 11:24 schreef Goliath_82 het volgende:
Ik ben niet onzeker, als ik ergens niet voldoende kennis over heb vraag ik advies aan mensen die dat wel hebben. En mocht je dan nog een verkeerde keus maken,is dat een leerzame ervaring.
Precies!quote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Nero22 het volgende:
[..]
What doesn't kill you makes you stronger.
Ik maak liever fouten dan dat ik onzeker ben over iets wat ik doe. Soms ben ik er niet zeker van dat wat ik doe het juiste is, dan doe ik het meestal toch wel en zie ik wel wat er gebeurt. Dat is veel leuker dan onzeker zijn, gewoon alles met volle overtuiging doen en problemen los je ook wel weer op.quote:Op maandag 16 april 2012 11:19 schreef Axel1988 het volgende:
Mensen noemen mij wel eens onzeker. Ik ben het daar mee eens. Ik twijfel aan alles, omdat zekerheden niet bestaan. Ik vind het lastig om een lijn te trekken, omdat er geen duidelijk doel is. Mensen die niet als onzeker worden gezien, hebben minder twijfel in hun doen en laten; maar komen er net zo goed achter dat niet alles wat ze doen, waar ze voor staan of waar ze voor kiezen het juiste blijkt te zijn; waarna ze een tijd later weer van iets anders heilig overtuigd zijn.
Ik vraag me eigenlijk af waarom in het algemeen onzekerheid als negatief wordt gezien; het is eigenlijk gewoon een vorm van realisme.
Ja dat is een lastige. Er zijn tijden waarin ik dat wel ben; dan ben ik ook het gelukkigst. Er zijn echter ook periode waarbij ik na ga denken over mijn doelen, waarom ik dat nou eigenlijk wil... wat zit erachter? Wat doe ik als ik het bereikt heb; ben ik dan meer mens... of ben ik dan een beter mens? Uiteindelijk, soms na dagen, soms na weken, soms na maanden, kom ik tot de conclusie dat nadenken hierover geen zin heeft; en dan ga ik weer terug met werken aan mijn doelen, waarvan het voor mij nog altijd onduidelijk is waarom ik ze eigenlijk gesteld heb. Maargoed, het leven is nou eenmaal plezieriger wanneer je niet nadenkt; misschien is dat wel een doel opzich.quote:Op maandag 16 april 2012 11:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet wel zeker zijn van je eigen doelen natuurlijk.
Klopt wel ja; ik doe ook vaak alsof, maar dan krijg ik vaak het commentaar dat ik te dominant ben en andere onvoldoende de ruimte geef. Balanceren is moeilijk.quote:Op maandag 16 april 2012 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Ieder mens is onzeker, alleen weet de ene het beter te verbergen dan een ander.
Ja daar zit wat in. Het is wel leuker en makkelijker; misschien ben ik gewoon te eerlijk.quote:Op maandag 16 april 2012 11:36 schreef beelz het volgende:
Dat is veel leuker dan onzeker zijn, gewoon alles met volle overtuiging doen en problemen los je ook wel weer op.
Wat verstandig van je dat je jezelf verstandig vind, dan is er sowieso in ieder geval 1 iemand die denkt dat je verstandig bent.quote:Op maandag 16 april 2012 15:54 schreef LazyDave het volgende:
''De moeilijkheid met de wereld is, dat de dommen zelfverzekerd zijn en de verstandigen met twijfel vervuld.''
Een citaat wat wellicht van toepassing en erg herkenbaar voor mij, wat er in de OP staat beschreven.
eben!quote:Op maandag 16 april 2012 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Ieder mens is onzeker, alleen weet de ene het beter te verbergen dan een ander.
Ik twijfel aan mijn zelfbeeld ja. Het woordenboek had daar geen oplossing voor; dit is stap 2.quote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef Knieschijfkapot het volgende:
Iemand die zich onzeker voelt, hij/zij denkt dat die een loser is of keihard faalt, twijfelt aan haar of zijn gehele zelfbeeld, terwijl dat dit vaak onterecht is.
In mijn ogen is "voorzichtigheid in doen en laten" een gevolg van een gebrek aan zelfvertrouwen; ik heb het probleem dat ik te weinig zelfvertrouwen heb; OF dat ik het minder goed kan verdoezelen dan de mensen om mij heen.quote:Op maandag 16 april 2012 16:57 schreef Spirit82 het volgende:
Heb je het nu over weinig zelfvertrouwen of over voorzichtigheid in doen en laten?
Pff, lijkt wel alsof ik dit heb geschreven. Ik heb ook dat ik aan vanalles twijfel. Wil vaak eigenlijk ook de goedkeuring van anderen hebben. Vaak vervelend, omdat ik continu mensen zit te bevragen of dit goed is en dat. In dat opzicht vind ik onzeker wel negatief, omdat je niet constant aan dingen en vooral niet aan jezelf moet twijfelen. Soms moet je gewoon risico's nemen, maarja daarvan zijn de gevolgen ook niet zekerquote:Op maandag 16 april 2012 11:19 schreef Axel1988 het volgende:
Dit is wel een mooie gedachte jaquote:Op maandag 16 april 2012 11:24 schreef Goliath_82 het volgende:
En mocht je dan nog een verkeerde keus maken,is dat een leerzame ervaring.
Goedkeuring van anderen nodig hebben; dat is een goeie idd. Ik ben iemand die nogal een hekel heeft aan kritiek en een nog grotere hekel aan confrontatie. Ik schipper en balanceer vaak om dit te voorkomen.quote:Op maandag 16 april 2012 17:14 schreef Goofoyou het volgende:
Pff, lijkt wel alsof ik dit heb geschreven. Ik heb ook dat ik aan vanalles twijfel. Wil vaak eigenlijk ook de goedkeuring van anderen hebben. Vaak vervelend, omdat ik continu mensen zit te bevragen of dit goed is en dat.
Door Harry Potter te lezenquote:Op maandag 16 april 2012 17:05 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
In mijn ogen is "voorzichtigheid in doen en laten" een gevolg van een gebrek aan zelfvertrouwen; ik heb het probleem dat ik te weinig zelfvertrouwen heb; OF dat ik het minder goed kan verdoezelen dan de mensen om mij heen.
Hoe werk je aan je zelfvertrouwen? Daar komt vaak geen antwoord op... OF het antwoord is "door het doen". Helaas ben ik meer een denker dan een doener; hoe krijg ik in dat geval meer zelfvertrouwen zonder niet mezelf te zijn?
Maar dan zeg je dus eigenlijk dat je voor anderen leeft, in plaats van voor jezelf. Want is het niet veel belangrijker dat je jezelf ergens prettig bij voelt en ergens plezier in hebt dan dat anderen zich daar prettiger bij of beter door voelen?quote:Op maandag 16 april 2012 17:18 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Goedkeuring van anderen nodig hebben; dat is een goeie idd. Ik ben iemand die nogal een hekel heeft aan kritiek en een nog grotere hekel aan confrontatie. Ik schipper en balanceer vaak om dit te voorkomen.
Ik word er inderdaad gelukkiger van als ik iemand anders blij kan maken; dan wanneer ik iets voor mezelf doe ja.quote:Op maandag 16 april 2012 17:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar dan zeg je dus eigenlijk dat je voor anderen leeft, in plaats van voor jezelf. Want is het niet veel belangrijker dat je jezelf ergens prettig bij voelt en ergens plezier in hebt dan dat anderen zich daar prettiger bij of beter door voelen?
Omdat onzekerheid aan onkunde gekoppeld wordt.quote:Op maandag 16 april 2012 11:19 schreef Axel1988 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |