abonnement Unibet Coolblue
pi_110387147
Vanmorgen bij vertrekken de deur (aan de tuinkant) van binnen open gedraaid met sleutel, ging wat stroever dan normaal. ik wil de sleutel er uit halen en dat lukt niet. hij draait wel maar alleen in het laatste stukje als het ware, dus vanaf het punt dat hij van slot af is en daar voorbij. Richting "op slot" lukt niet. Hij komt zelfs niet tot aan het neutrale punt (0 gr) waarop je de sleutel eruit kunt trekken. En daar zit het probleem dus nu, ik heb de armaturen losgemaakt, siliconenspray gebruikt maar helaas...
de hele cylinder krijg ik er niet uit omdat ik niet tot 1/8e kan doordraaien, en omdat de sleutel er op zit kan ik een kant vh armatuur er niet af krijgen, de sleutel zit dwars dus.
Mij lijkt alsof de cilinder van binnen (half) gebroken is, of misschien is hij verschoven waardoor het palletje de slotpin niet meer bedient... zou allemaal geen ramp zijn, ware het niet dat die sleutel er nog steeds op staat. Nou zit hij wel op slot met een oplegslot maar toch, ideaal is het niet! iemand een idee wat nu te doen?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_110387853
Er van uit gaande dat de cilinder defect is en niet meer te repareren, zit er maar één ding op: de Bulgaarse methode. Met 2 Bahco's sorry, verstelbare moersleutels, op de binnen- en buitenzijde van de cilinder, de cilinder breken en verwijderen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110388104
licht tikken met een hamer tegen slotplaat, omhoog of omlaag, en tegelijk proberen sleutel te draaien.
meestal gebeurt dit omdat er iets verschoven is, als je in het slot kunt kijken zie je dat
pi_110388426
ja had al gelezen over de bahco methode... zou wel jammer zijn, alle deuren zijn nu gelijksluitend en dan zou er dus 1 niet meer dezelfde sleutel hebben. maarja, dit is ook geen optie natuurlijk
ik heb een reservesleutel waarmee ik nog kan proberen het slot in neutrale positie te krijgen van buitenaf. ga eerst proberen met de wat elegantere manieren de sleutel er weer uit te krijgen.
op internet niet heel veel over te vinden, meestal is het toch eerder dat een sleutel helemaal niet meer beweegt, of afgebroken is.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_110388750
beetje wd40 aan de ander kant er in spuiten.
pi_110388962
al gedaan, maar misschien nog niet goed in de cilinderopening zelf. ga t vanmiddag verder proberen
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  maandag 16 april 2012 @ 11:54:02 #7
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_110389693
Als het nemef cylinders zijn, kun je cylinders bij laten maken. Het cylinder vervangen is dus wel een optie in een situatie met alle deuren gelijksluitend...
pi_110393258
WD40 + hamer tik methode zoals hier boven beschreven werkt zeker.. en niet bang zijn om iets stuk te maken.. sloten kunnen best wat hebben.
pi_110494212
Kunnen 2 dingen zijn, versleten cillinder die half op slot zit en waarbij een pinnetje verschoven is. Dan kan de bulgaarse methode werken.

Kan ook een heel licht verbogen sleutel zijn. Dan werkt de bulgaarse methode niet en moet de slotenmaker komen.

Zou er toch maar door een expert naar laten kijken. Kost even wat, maar dan weet je in elk geval dat het goed komt.
pi_110501924
Bij goede ijzerzaken zijn cillinders op sleutel na te maken. Ik heb bij DOM een keer nagevraagd of het kon, het was mogenlijk. Uiteindelijk bleek het niet meer nodig. Als je niet weet waar gewoon even een mailtje sturen naar het bedrijf.
pi_110526070
opgelost dmv de bulgaarse methode. Er was een palletje in het slot afgebroken. zou niet moeten kunnen bij een 2 sterren slot van M&C na zo'n korte tijd. ik ben alleen bang dat ik de bon niet meer heb. iemand ervaring met het nabestellen/garantieclaim van zoiets?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_110527128
M&C = ?
Je kan altijd de zaak voorleggen/opsturen, en een beroep doen op coulance
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110533946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:39 schreef blomke het volgende:
M&C = ?
Je kan altijd de zaak voorleggen/opsturen, en een beroep doen op coulance
Vaak staat er wel een code ergens in het slot waarmee ze het jaartal terug kunnen halen. Dus gewoon inderdaad even mee terug gaan.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')