Haha nou ik sta nog steeds 3.5% verlies dus dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:46 schreef Outrun12 het volgende:
[..]
Haha, onze Warren Junior
[..]
Klopt helemaal, neemt niet weg dat ik soms nog steeds uren naar dezelfde charts kan kijken
Ik ben een nieuws-junkie, zal helaas altijd zo blijven
Ach, ik sta zelf 12% in de min over mijn hele portefeuille, de afgelopen 20 dagen ging het hardquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:38 schreef Taciho het volgende:
[..]
Haha nou ik sta nog steeds 3.5% verlies dus dat duurt nog wel even.
Wel heb ik dat wanneer de beurs sluit ik dat jammer vind en niet kan wachten tot die weer open gaat xD. Daarom wil ik ook aandelen in de VS :p
Hoeveel geld heb jij dan ongeveer in je portefeuille zitten ?quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:57 schreef Apollon het volgende:
[..]
Ach, ik sta zelf 12% in de min over mijn hele portefeuille, de afgelopen 20 dagen ging het hardMaar het kan net zo hard weer de andere kant op gaan, dus zo spannend is dat nou ook weer niet
Wat mij betreft mag het allemaal nog verder naar beneden (en dat zal het ook wel gaan), ben voorlopig toch nog niet klaar met kopen
Jups.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:01 schreef Outrun12 het volgende:
[..]
Pas maar op, beleggen kan leiden tot verslaving
Dat dusquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:57 schreef miro86 het volgende:
[..]
Jups.
Beste oplossing om daarvanaf te komen is een baan waarbij je authorisatie moet vragen voor alle transacties. (*Frustrated)...
wat van banen gaat het dan om?quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:33 schreef Apollon het volgende:
[..]
Dat dusAl is het voordeel dat je minder kosten maakt aan transacties, maar verder ga je nooit een optimaal rendement meer halen
ok dan begrijp ik het wel jaquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:07 schreef Apollon het volgende:
[..]
Risicomanagement in de bancaire sector.
Een AVA is van nature niet verrassend (geen verrassing, geen prijsverandering), omdat de agenda ruim van tevoren vastgelegd is. Dit is een wettelijke verplichting; voor bijzondere zaken zou nu een buitengewone vergadering gepland moeten worden omdat het niet meer meegenomen mag worden. Dus nee, dit heeft geen enkel effect op de koers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:53 schreef Taciho het volgende:
Zo was weer redelijke dag op de beurs en ook een bescheiden plusje voor DSM. Nu wachten op morgen want dan is de jaarlijkse AVA van DSM. Misschien hebben ze nog wat te melden wat het aandeel kan laten stijgen.
Het dividend e.d wordt wel vastgesteld toch?quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:13 schreef Apollon het volgende:
[..]
Een AVA is van nature niet verrassend (geen verrassing, geen prijsverandering), omdat de agenda ruim van tevoren vastgelegd is. Dit is een wettelijke verplichting; voor bijzondere zaken zou nu een buitengewone vergadering gepland moeten worden omdat het niet meer meegenomen mag worden. Dus nee, dit heeft geen enkel effect op de koers.
Vastgesteld/goedgekeurd. Het is de directie die een voorstel doet, wat al bekend is namelijk 1,45 per aandeel (waarvan 1 euro overblijft na een interim dividend van 0,45 in augustus vorig jaar).quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef Taciho het volgende:
[..]
Het dividend e.d wordt wel vastgesteld toch?
Ze zeiden dat de aandelen uit hun eigen voorraad komen dus dan komen er geen nieuwe aandelen in omloop toch? En intrekken van aandelen betekent toch dat ze niet meer in omloop zijn ?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:03 schreef Apollon het volgende:
Lijkt me niet. DSM geeft volgens mij een keuzedividend, dus is het intrekken van aandelen een logische stap om verwatering van de WPA te voorkomen (bij een stockdividend komen juist meer aandelen in omloop). Dit zou geen prijseffect tot gevolg moeten hebben.
Bij een stockdividend komen automatisch nieuwe aandelen in omloop. Stel, een bedrijf heeft 100 geplaatste aandelen met een waarde van 10 euro. De winst is 1000 euro dus de WPA is ook 10 euro. Het bedrijf keert 10% uit, dus 1 euro per aandeel. Kiest men voor stockdividend dan krijgt men 1 nieuw aandeel per 10 bestaande aandelen. Kiest iedereen voor stockdividend, dan zijn er na uitkering 110 aandelen in omloop. De WPA gaat hierdoor omlaag naar ong. 9,09 per aandeel.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:10 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ze zeiden dat de aandelen uit hun eigen voorraad komen dus dan komen er geen nieuwe aandelen in omloop toch? En intrekken van aandelen betekent toch dat ze niet meer in omloop zijn ?
Ah ok maar de omwisselverhouding wordt het gemiddelde van 3 dagen. Stel dat kom uit op 42 euro dan krijg je per 42 aandelen een aandeel. Ik heb nu 40 aandelen, krijg ik nu niks?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:47 schreef Apollon het volgende:
[..]
Bij een stockdividend komen automatisch nieuwe aandelen in omloop. Stel, een bedrijf heeft 100 geplaatste aandelen met een waarde van 10 euro. De winst is 1000 euro dus de WPA is ook 10 euro. Het bedrijf keert 10% uit, dus 1 euro per aandeel. Kiest men voor stockdividend dan krijgt men 1 nieuw aandeel per 10 bestaande aandelen. Kiest iedereen voor stockdividend, dan zijn er na uitkering 110 aandelen in omloop. De WPA gaat hierdoor omlaag naar ong. 9,09 per aandeel.
Als het bedrijf er zelf 10 had voor uitkering (11 na uitkering). Dan kunnen ze besluiten er 10 in te trekken (hierna bestaan de aandelen niet meer). De WPA komt dan terug op 10. Dus het is puur het tegengaan van verwatering.
Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens een optie heb gezien om een eventueel verschil bij te kopen, maar of dit bij Binck was... Dit gebeurt mogelijk automatisch, maar wellicht krijg je anders cash. Je krijgt sowieso iets, check het even bij de klantenservice.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ah ok maar de omwisselverhouding wordt het gemiddelde van 3 dagen. Stel dat kom uit op 42 euro dan krijg je per 42 aandelen een aandeel. Ik heb nu 40 aandelen, krijg ik nu niks?
Ja ik kan kiezen tussen Stock of cash nu maar als ik ze wil bijkopen moet dat dan voordat ze ex-dividend gaan (volgende week dinsdag) of kan het ook nog daarna. De omwisselverhouding wordt namelijk pas eind mei bekend.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:57 schreef Apollon het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens een optie heb gezien om een eventueel verschil bij te kopen, maar of dit bij Binck was... Dit gebeurt mogelijk automatisch, maar wellicht krijg je anders cash. Je krijgt sowieso iets, check het even bij de klantenservice.
Ik bedoelde bijkopen als het verschil in euro's tussen wat een uitgekeerd aandeel waard zou zijn, en waar je verhoudingsgewijs recht op zou hebben. Als 42 aandelen recht geeft op 1 nieuwe, dan zou het deel wat je tekort komt in cash (als je er bijvoorbeeld 40 hebt) verrekend kunnen worden (dus dan leg je in het voorbeeld automatisch 2 euro bij). Maar hoe de broker dit afhandelt zou je even kunnen checken, bij de Rabobank kon je het altijd aangeven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:05 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja ik kan kiezen tussen Stock of cash nu maar als ik ze wil bijkopen moet dat dan voordat ze ex-dividend gaan (volgende week dinsdag) of kan het ook nog daarna. De omwisselverhouding wordt namelijk pas eind mei bekend.
Ah zo ik dacht altijd dat je aandelen moest bijkopenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:43 schreef Apollon het volgende:
[..]
Ik bedoelde bijkopen als het verschil in euro's tussen wat een uitgekeerd aandeel waard zou zijn, en waar je verhoudingsgewijs recht op zou hebben. Als 42 aandelen recht geeft op 1 nieuwe, dan zou het deel wat je tekort komt in cash (als je er bijvoorbeeld 40 hebt) verrekend kunnen worden (dus dan leg je in het voorbeeld automatisch 2 euro bij). Maar hoe de broker dit afhandelt zou je even kunnen checken, bij de Rabobank kon je het altijd aangeven.
Ik lees net dat als je nadat het aandeel ex dividend gaat en je het aandeel dan verkoopt dat je dan alsnog dividend krijgt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:43 schreef Apollon het volgende:
[..]
Ik bedoelde bijkopen als het verschil in euro's tussen wat een uitgekeerd aandeel waard zou zijn, en waar je verhoudingsgewijs recht op zou hebben. Als 42 aandelen recht geeft op 1 nieuwe, dan zou het deel wat je tekort komt in cash (als je er bijvoorbeeld 40 hebt) verrekend kunnen worden (dus dan leg je in het voorbeeld automatisch 2 euro bij). Maar hoe de broker dit afhandelt zou je even kunnen checken, bij de Rabobank kon je het altijd aangeven.
De dag vóór de ex-dividend datum is bepalend voor wie er recht heeft op dividend, dit wordt na sluiting van de beurs vastgesteld. Mocht je maandag de 14e om half 6 in de middag nog aandelen bijkopen, dan geven deze recht op dividend. Mocht je je aandelen dan verkopen, dan heb je geen recht meer op dividend. Op de 15e is de koers van DSM vanaf de opening gecorrigeerd voor de dividenduitkering.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:08 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ik lees net dat als je nadat het aandeel ex dividend gaat en je het aandeel dan verkoopt dat je dan alsnog dividend krijgt.
Is dit echt zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |