Ja maar als ik het goed onderbouwd heb waarom ik het doe dan moet het gewoon kunnen, want ik kan het beste op 1 fonds alles zetten(door hoge transferkosten). En ja je moet een beetje geluk hebben maar DSM gaat de goede kant op en ze keren ook dividend uit dus het is wel een redelijk veilig aandeel.quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Ik zou eerst even investeren in wat boeken over het beleggen. Wat jij nu voor ogen hebt is meer speculeren dan investeren en met nog maar een schaars vermogen is het beter dat niet te doen.
Ik zit er aan te denken om Beleggen voor Dummies te kopen.quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Ik zou eerst even investeren in wat boeken over het beleggen. Wat jij nu voor ogen hebt is meer speculeren dan investeren en met nog maar een schaars vermogen is het beter dat niet te doen.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 16 april 2012 21:49 schreef leolinedance het volgende:
Is er een Binck gebruiker die mij (in vertrouwen uiteraard) aan wil melden? Dan verdient deze persoon 50 euro transactietegoed, en ik ook!
heb Binck net even gemaild, of er acties zijn ofzo. Zie reactie:quote:Op maandag 16 april 2012 21:54 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik krijg morgen de map binnen met aanmeldingformulier
quote:Geachte heer xxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op dit moment hebben wij geen actie. De enige actie die wij hebben is de klant werft klant actie. Als u door een bestaande klant wordt aangemeld, krijgt u van ons beiden 50 euro transactietegoed. In totaal 100 euro dus. Ik hoor graag van u of ons pakket wilt ontvangen?
quote:Op maandag 16 april 2012 21:49 schreef leolinedance het volgende:
Is er een Binck gebruiker die mij (in vertrouwen uiteraard) aan wil melden? Dan verdient deze persoon 50 euro transactietegoed, en ik ook!
quote:Op maandag 16 april 2012 21:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
heb Binck net even gemaild, of er acties zijn ofzo. Zie reactie:
[..]
Heb je een PM gestuurd, dank je!quote:Op maandag 16 april 2012 22:11 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Graag, vertel maar wat ik moet invullen via pm/dm.![]()
Nee hoeft niet (mijn vader heeft ook Binck).quote:Op maandag 16 april 2012 22:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je een PM gestuurd, dank je!
Taciho, als jij nu een paar dagen wacht met aanmelden wil ik jou eventueel wel aanmelden zodat je ook nog 50 euro transactietegoed krijgt
graag gedaan! Mag jij mij straks een keer tippen met een goede aankoopquote:Op maandag 16 april 2012 22:45 schreef Taciho het volgende:
[..]
Nee hoeft niet (mijn vader heeft ook Binck).
Maar toch bedankt dat je me erop wijst, scheelt me weer ¤50 !
Op een fonds is geen slecht idee nee. Op een aandeel daarentegen...quote:Op maandag 16 april 2012 19:01 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja maar als ik het goed onderbouwd heb waarom ik het doe dan moet het gewoon kunnen, want ik kan het beste op 1 fonds alles zetten(door hoge transferkosten). En ja je moet een beetje geluk hebben maar DSM gaat de goede kant op en ze keren ook dividend uit dus het is wel een redelijk veilig aandeel.
Verbeter me als ik het fout heb!
Verstandige opmerking. Je gedachten over ING en DSM zijn veel te oppervlakkig. Beleggen is veel ingewikkelder dan dat. Bij een bank als ING moet je nagaan of de leners hun schuld wel kunnen terugbetalen. Dit is voor een beginnende belegger veel te lastig om te analyseren. Voor DSM moet je nagaan welke producten ze maken en of daar op lange termijn genoeg vraag naar is. Dit is al beter te overzien, maar je kunt beter beginnen met een klein bedrijf.quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Een klein bedrijf heeft meer risico dan een grote als DSM, de kleine bedrijven hebben soms een sterke bestuurder, als die wegvalt dan kan de koers een enorme tik krijgenquote:Op dinsdag 17 april 2012 05:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor DSM moet je nagaan welke producten ze maken en of daar op lange termijn genoeg vraag naar is. Dit is al beter te overzien, maar je kunt beter beginnen met een klein bedrijf.
Dit kun je in algemene zin inderdaad stellen, maar het gaat niet op voor elk praktijkvoorbeeld. Ik vind bijv. Accell Group (fietsen) minder riskant als ING. Fokker, Enron en Lehman Brothers waren allemaal grote bedrijven.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
Een klein bedrijf heeft meer risico dan een grote als DSM, de kleine bedrijven hebben soms een sterke bestuurder, als die wegvalt dan kan de koers een enorme tik krijgen
1 algemeen advies: Begin klein met inleggen en laat je niet overhalen door mooie verhalen van betweters die het zogenaamd goed met jouw geld ( of jij zelf) voorhebben want zoals een oud gezegde luidt: Wanneer je geld hebt,heb je veel vrienden en adviseurs met de mooiste voorspellingen.quote:Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Taciho het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben pas 16 jaar geworden en zou graag willen beginnen met beleggen.
Een paar maanden geleden heb ik ook meegedaan met het beursspel van RTL Z, dit spel werkte met MijnBroker. Je begon met een portefeuille van ¤100,000 euro en hiermee heb ik in 2 maanden 10% rendement mee gehaald.
Ook heb ik me goed ingelezen over hoe het werkt en ben alleen van plan te beleggen in aandelen en niet in turbo's of sprinters (dit heb ik wel gedaan met Beursspel vandaar het rendement).
Mijn inleg is ¤1000
Graag zou ik willen weten welk platform ik zou moeten gebruiken om hiermee mee aan de slag te gaan (met deze lage inleg).
P.S : Natuurlijk heb ik toestemming van me ouders dus dit zal geen obstakels opleveren
Bij voorbaat dank
5 tot 10 wat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Oke ik heb beleggen voor dummies gekocht.
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
Dat maakt niet want de reden wordt altijd pas achteraf bedacht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Procent maar is wel voor andere reden dan dat ik had voorspeld
Ja heb het niet gedaan. Morgen doe ik alles op de post. Met beleggen voor dummies ben ik al bij deel 2 en arceer alles wat belangrijk is. Het boek heeft me al heel wat slimmer gemaakt en dat pas met deel 1!quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:08 schreef CrownHill het volgende:
Nee, ik raad je aan eerst wat ervaring op te doen voordat je je met die gekkigheid bezig kan gaan houden. De onzekerheid bij die producten is vele malen hoger dan bij (de meeste) aandelen, dus ook een grotere kans dat je (veel) geld verliest.
Eerst maar eens 'Beleggen voor Dummies' lezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |