abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110406142
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef CrownHill het volgende:
Ik zou eerst even investeren in wat boeken over het beleggen. Wat jij nu voor ogen hebt is meer speculeren dan investeren en met nog maar een schaars vermogen is het beter dat niet te doen.
Ja maar als ik het goed onderbouwd heb waarom ik het doe dan moet het gewoon kunnen, want ik kan het beste op 1 fonds alles zetten(door hoge transferkosten). En ja je moet een beetje geluk hebben maar DSM gaat de goede kant op en ze keren ook dividend uit dus het is wel een redelijk veilig aandeel.

Verbeter me als ik het fout heb!
graag verwijderen
pi_110406941
quote:
Ik zou eerst even investeren in wat boeken over het beleggen. Wat jij nu voor ogen hebt is meer speculeren dan investeren en met nog maar een schaars vermogen is het beter dat niet te doen.
Ik zit er aan te denken om Beleggen voor Dummies te kopen.
Als iemand anders een beter beginners boek weet dan zijn suggesties altijd welkom!
graag verwijderen
pi_110407414
Is Shell niet een mooi aandeel om mee te beginnen?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 16 april 2012 @ 19:42:20 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110408280
Ik ga ook beginnen bij Binck, met 5k. Als het goed gaat verhoog ik dit later nog wel.

Heb overigens wel beleggingen bij ING, beleggingsvorm advies profiel defensief . Krijg dus ieder kwartaal een advies van ING wat ik eigenlijk standaard opvolg. Tot nu toe gaat het aardig goed :)

[ Bericht 32% gewijzigd door leolinedance op 16-04-2012 19:54:24 ]
  maandag 16 april 2012 @ 21:49:18 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110416806
Is er een Binck gebruiker die mij (in vertrouwen uiteraard) aan wil melden? Dan verdient deze persoon 50 euro transactietegoed, en ik ook!
pi_110417225
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:49 schreef leolinedance het volgende:
Is er een Binck gebruiker die mij (in vertrouwen uiteraard) aan wil melden? Dan verdient deze persoon 50 euro transactietegoed, en ik ook!
Hoe bedoel je?
Ik krijg morgen de map binnen met aanmeldingformulier
graag verwijderen
  maandag 16 april 2012 @ 21:56:22 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110417317
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:54 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik krijg morgen de map binnen met aanmeldingformulier
heb Binck net even gemaild, of er acties zijn ofzo. Zie reactie:

quote:
Geachte heer xxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op dit moment hebben wij geen actie. De enige actie die wij hebben is de klant werft klant actie. Als u door een bestaande klant wordt aangemeld, krijgt u van ons beiden 50 euro transactietegoed. In totaal 100 euro dus. Ik hoor graag van u of ons pakket wilt ontvangen?
  maandag 16 april 2012 @ 22:11:28 #58
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110418342
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:49 schreef leolinedance het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

heb Binck net even gemaild, of er acties zijn ofzo. Zie reactie:

[..]

Graag, vertel maar wat ik moet invullen via pm/dm. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door monkyyy op 16-04-2012 22:20:28 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 16 april 2012 @ 22:29:52 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110419539
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 22:11 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Graag, vertel maar wat ik moet invullen via pm/dm. :P
Heb je een PM gestuurd, dank je!

Taciho, als jij nu een paar dagen wacht met aanmelden wil ik jou eventueel wel aanmelden zodat je ook nog 50 euro transactietegoed krijgt :)
pi_110420342
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je een PM gestuurd, dank je!

Taciho, als jij nu een paar dagen wacht met aanmelden wil ik jou eventueel wel aanmelden zodat je ook nog 50 euro transactietegoed krijgt :)
Nee hoeft niet (mijn vader heeft ook Binck).
Maar toch bedankt dat je me erop wijst, scheelt me weer ¤50 !
graag verwijderen
  maandag 16 april 2012 @ 23:04:12 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110421333
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:45 schreef Taciho het volgende:

[..]

Nee hoeft niet (mijn vader heeft ook Binck).
Maar toch bedankt dat je me erop wijst, scheelt me weer ¤50 !
graag gedaan! Mag jij mij straks een keer tippen met een goede aankoop ;)
pi_110421764
Ja nu heb ik weer een vraag.

Als ik die 50 euro krijg zou ik dan toch 3 fondsen doen? Want dan hoef ik over die hele 1500 euro maar 10 euro transactie kosten te betalen ( koop + verkoop)
graag verwijderen
pi_110426087
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:01 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ja maar als ik het goed onderbouwd heb waarom ik het doe dan moet het gewoon kunnen, want ik kan het beste op 1 fonds alles zetten(door hoge transferkosten). En ja je moet een beetje geluk hebben maar DSM gaat de goede kant op en ze keren ook dividend uit dus het is wel een redelijk veilig aandeel.

Verbeter me als ik het fout heb!
Op een fonds is geen slecht idee nee. Op een aandeel daarentegen...
Waarom? Idiosyncratic risk; nul punt nul diversificatie.

Het is misschien een goed idee om eerst een strategie uit te zetten. Wat wil je bereiken met beleggen en wat is de beste manier om dat te doen. Daarna kun je je verdiepen in wat tactische handelingen en dan je zet doen. Zo haal je in ieder geval meer lol uit je 1500ekkies. Veel ga je niet verdienen in het begin, maar je zult leren (hopelijk)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_110426454
quote:
Verstandige opmerking. Je gedachten over ING en DSM zijn veel te oppervlakkig. Beleggen is veel ingewikkelder dan dat. Bij een bank als ING moet je nagaan of de leners hun schuld wel kunnen terugbetalen. Dit is voor een beginnende belegger veel te lastig om te analyseren. Voor DSM moet je nagaan welke producten ze maken en of daar op lange termijn genoeg vraag naar is. Dit is al beter te overzien, maar je kunt beter beginnen met een klein bedrijf.

Koop eens een nummer van het tijdschrift Beleggers Belangen. Misschien kun je het gratis lezen in de openbare bibliotheek. Hierin vind je analyses van nederlandse bedrijven. Die zijn nog steeds vrij kort en eenvoudig, maar het geeft de richting aan waarin je moet denken.
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:13:48 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110428024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 05:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Voor DSM moet je nagaan welke producten ze maken en of daar op lange termijn genoeg vraag naar is. Dit is al beter te overzien, maar je kunt beter beginnen met een klein bedrijf.
Een klein bedrijf heeft meer risico dan een grote als DSM, de kleine bedrijven hebben soms een sterke bestuurder, als die wegvalt dan kan de koers een enorme tik krijgen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_110429683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:13 schreef HD9 het volgende:

[..]

Een klein bedrijf heeft meer risico dan een grote als DSM, de kleine bedrijven hebben soms een sterke bestuurder, als die wegvalt dan kan de koers een enorme tik krijgen
Dit kun je in algemene zin inderdaad stellen, maar het gaat niet op voor elk praktijkvoorbeeld. Ik vind bijv. Accell Group (fietsen) minder riskant als ING. Fokker, Enron en Lehman Brothers waren allemaal grote bedrijven.

De suggestie van mijn posting was dat je het risico kunt verminderen door research te doen naar het bedrijf waar je interesse naar uit gaat. Dat betekent het jaarverslag lezen, alsmede research rapporten en media artikelen. Als je echt goed naar een bedrijf gekeken hebt, blijf je ook rustig zitten als de koers mocht zakken of je koopt dan zelfs bij.
pi_110430711
Beleggen in nederland is heel moeilijk, in de VS heb je een broker die $1 per trade doet. Dus niet 20 euro voor een trade maar 2 dollar voor een trade. dus 10 maal goedkoper. :Y :s)
pi_110437509
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Taciho het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben pas 16 jaar geworden en zou graag willen beginnen met beleggen.
Een paar maanden geleden heb ik ook meegedaan met het beursspel van RTL Z, dit spel werkte met MijnBroker. Je begon met een portefeuille van ¤100,000 euro en hiermee heb ik in 2 maanden 10% rendement mee gehaald.

Ook heb ik me goed ingelezen over hoe het werkt en ben alleen van plan te beleggen in aandelen en niet in turbo's of sprinters (dit heb ik wel gedaan met Beursspel vandaar het rendement).

Mijn inleg is ¤1000

Graag zou ik willen weten welk platform ik zou moeten gebruiken om hiermee mee aan de slag te gaan (met deze lage inleg).

P.S : Natuurlijk heb ik toestemming van me ouders dus dit zal geen obstakels opleveren

Bij voorbaat dank :)
1 algemeen advies: Begin klein met inleggen en laat je niet overhalen door mooie verhalen van betweters die het zogenaamd goed met jouw geld ( of jij zelf) voorhebben want zoals een oud gezegde luidt: Wanneer je geld hebt,heb je veel vrienden en adviseurs met de mooiste voorspellingen.

Als het geld op is,dan wil niemand je nog terzijde staan en zie je dat al die goed bedoelde adviezen alleen maar was om de eigen Kas te spekken of er zelf beter van te worden.
pi_110445248
Oke ik heb beleggen voor dummies gekocht.
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
graag verwijderen
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:40:08 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110445288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Oke ik heb beleggen voor dummies gekocht.
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
5 tot 10 wat?
pi_110445818
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

5 tot 10 wat?
Procent maar is wel voor andere reden dan dat ik had voorspeld
graag verwijderen
pi_110446710
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:51 schreef Taciho het volgende:

[..]

Procent maar is wel voor andere reden dan dat ik had voorspeld
Dat maakt niet want de reden wordt altijd pas achteraf bedacht.
pi_110460427
Hey even een vraag,

Op het aanmeldformulier staat of ik in futures en opties wil handelen.

Is dit aan te raden voor mij?
graag verwijderen
pi_110462271
Nee, ik raad je aan eerst wat ervaring op te doen voordat je je met die gekkigheid bezig kan gaan houden. De onzekerheid bij die producten is vele malen hoger dan bij (de meeste) aandelen, dus ook een grotere kans dat je (veel) geld verliest.
Eerst maar eens 'Beleggen voor Dummies' lezen!
pi_110462921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:08 schreef CrownHill het volgende:
Nee, ik raad je aan eerst wat ervaring op te doen voordat je je met die gekkigheid bezig kan gaan houden. De onzekerheid bij die producten is vele malen hoger dan bij (de meeste) aandelen, dus ook een grotere kans dat je (veel) geld verliest.
Eerst maar eens 'Beleggen voor Dummies' lezen!
Ja heb het niet gedaan. Morgen doe ik alles op de post. Met beleggen voor dummies ben ik al bij deel 2 en arceer alles wat belangrijk is. Het boek heeft me al heel wat slimmer gemaakt en dat pas met deel 1!
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')