DSM heeft te hoge beta met aex en ik denk dat de aex nog verder zal dalen dus wacht ik daar op.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:07 schreef CrownHill het volgende:
Wat is de reden voor het verkopen? Omdat 'ie gedaald was?
Waarom zonde?quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:06 schreef Bananenman het volgende:
Zonde van je geld, je had er beter een jaar niet naar om kunnen kijken. Als je dalingen van de laatste periode al too much to handle vindt had je uberhaupt niet in moeten stappen en het geld lekker op een spaarrekening moeten laten staan.
Die beta komt op ongeveer 1.15 (191 obs), wat nog redelijk aan de lage kant is (en vrij stabiel trouwens, ook vandaag was het weer zoiets). Neem bijvoorbeeld ArcelorMittal, dan ga je al snel richting een beta van 2.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:10 schreef Taciho het volgende:
[..]
DSM heeft te hoge beta met aex en ik denk dat de aex nog verder zal dalen dus wacht ik daar op.
Vooral met griekenland zal het nog wel even duren voor dat er zekerheid is, en als er een ding is waar beleggers onrustig van worden dan is het onzekerheid.
Mmm vandaag zal de DSM indicatief op 39,00 euro openen (lager dan slot gister). Dus zelfs als ik hem nu weer koop zal ik 3 euro winst makenquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:39 schreef Apollon het volgende:
[..]
Die beta komt op ongeveer 1.15 (191 obs), wat nog redelijk aan de lage kant is (en vrij stabiel trouwens, ook vandaag was het weer zoiets). Neem bijvoorbeeld ArcelorMittal, dan ga je al snel richting een beta van 2.
Voorlopig zullen de koersen morgen in eerste instantie wel omhoog gaan. Dit zie je vaak na een zware daling, en wordt mede gesteund door het sterke herstel op Wall Street vanavond nog. Bovendien zit de hele AEX richting het koersdoel wat ik hier een tijdje terug afgegeven heb (285, terwijl de intraday low op 18 mei op 286.89 kwam). Dit zal ook wel even de bodem zijn, omdat er nu vrij veel slecht nieuws al in de koersen is ingeprijsd.
Ik snap het niet helemaal? Je hebt ze verkocht en nu weer teruggekocht voor de koers waarvoor je ze hebtr verkocht?quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:33 schreef Taciho het volgende:
Hehe heb ze DSM weer gekocht toen ze op -0,92% stonden. Nu heb ik eindelijk weer een plusje bij ongerealiseerden nog is wat geld in VBR.
Nee meer dan een procent lager. Dus maak nu eigenlijk winst op een koersdaling zonder opties of dergelijke te gebruikenquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:18 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal? Je hebt ze verkocht en nu weer teruggekocht voor de koers waarvoor je ze hebtr verkocht?
Had Warren Buffet recent niet toevallig een grote kippenslachterij opgekocht in Nederland?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:29 schreef Apollon het volgende:
[..]
Met dat soort doemscenario's kun je misschien beter investeren in kippen, eetbare planten, een fiets en handvaardigheid.Als het echt die kant op zou gaan, dan zou Duitsland uiteindelijk toch Eurobonds moeten slikken. De Euro laten vallen kost simpelweg vele malen meer. Wereldwijde diversificatie is echter nooit een slecht idee an sich, alleen zie ik weinig voordelen met dit soort lage bedragen.
Je maakt dan toch geen winst maar je hebt minder verlies door ze te verkopen en later lager weer terug te kopen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:27 schreef Taciho het volgende:
[..]
Nee meer dan een procent lager. Dus maak nu eigenlijk winst op een koersdaling zonder opties of dergelijke te gebruiken
Dus i.p.v de 42.50 die ik nodig had om weer quite te staan is het nu lager
Ja zo zou je het ook kunnen zeggen. Je maakt meer winst op lange termijnquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:57 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Je maakt dan toch geen winst maar je hebt minder verlies door ze te verkopen en later lager weer terug te kopen?
En de transactiekosten?quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:27 schreef Taciho het volgende:
[..]
Nee meer dan een procent lager. Dus maak nu eigenlijk winst op een koersdaling zonder opties of dergelijke te gebruiken
Dus i.p.v de 42.50 die ik nodig had om weer quite te staan is het nu lager
toch weer een blaadje bierquote:Op maandag 28 mei 2012 23:13 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ik heb in totaal min transactie kosten ongeveer 10 euro verlies bespaart
Ik gebruik Binckbank, deze hanteert redelijk lage tarieven i.v.m andere brokers. Alleen lynx is goedkoper maar daar ben ik te jong voorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:50 schreef WebBeestje het volgende:
@Taciho, welke bank/broker gebruik je eigenlijk? Misschien heb ik er overheen gelezen maar lage transactiekosten is al je eerste 'winst'.
Dat van studenten wist ik niet maar hoe moet Lynx weten of je wel of geen student bent?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:25 schreef monkyyy het volgende:
Je moet bij lynx minimaal iets van 5000 storten en studenten kunnen niet bij lynx.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |