Dus als ik alles op de 16de verkoop dan krijg ik gewoon het dividend?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:19 schreef Apollon het volgende:
[..]
De dag vóór de ex-dividend datum is bepalend voor wie er recht heeft op dividend, dit wordt na sluiting van de beurs vastgesteld. Mocht je maandag de 14e om half 6 in de middag nog aandelen bijkopen, dan geven deze recht op dividend. Mocht je je aandelen dan verkopen, dan heb je geen recht meer op dividend. Op de 15e is de koers van DSM vanaf de opening gecorrigeerd voor de dividenduitkering.
Zelfs als je het verkoopt op de 15e, om 1 (secondequote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:22 schreef Taciho het volgende:
[..]
Dus als ik alles op de 16de verkoop dan krijg ik gewoon het dividend?
Hehe als ik dat zou doen maak ik 0,0 euro winst met dividend xDquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:23 schreef Apollon het volgende:
[..]
Zelfs als je het verkoopt op de 15e, om 1 (seconde) over 9
Je maakt sowieso geen winst op het dividend. Wellicht heb je over een tijdje een extra aandeel, maar voorlopig gaat de koers van DSM ook omlaag met een euro. Of je nu 42 aandelen hebt die 42 euro waard zijn, of 43 die 41 waard zijn maakt niks uit (eigenlijk scheelt het een euro, maar dit is een simpel voorbeeld - in werkelijkheid is het verschil 0).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:30 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hehe als ik dat zou doen maak ik 0,0 euro winst met dividend xD
Ja daar zat ik ook al over te denken omdat ik bij binck waarschijnlijk toch niet automatisch kan bijkopen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:46 schreef Apollon het volgende:
[..]
Je maakt sowieso geen winst op het dividend. Wellicht heb je over een tijdje een extra aandeel, maar voorlopig gaat de koers van DSM ook omlaag met een euro. Of je nu 42 aandelen hebt die 42 euro waard zijn, of 43 die 41 waard zijn maakt niks uit (eigenlijk scheelt het een euro, maar dit is een simpel voorbeeld - in werkelijkheid is het verschil 0).
Trouwens is het wel handig te bedenken of je echt stockdividend wilt, want het gaat nog even duren voor je die ene hebt. Ga je alles verkopen op de 15e, dan moet je uiteindelijk ook nog eens 10 euro betalen om die ene te verkopen als je die eenmaal hebt. Kies je daarentegen voor cash, dan betaal je 15% dividendbelasting + nog een paar cent aan kosten dus krijg je rond de 34 euro uitgekeerd (iets meer dan wanneer je een aandeel krijgt, die je uiteindelijk los verkoopt).
Meestal stijgt een aandeel weer snel als het ex-dividend gaan omdat mensen dan kopen omdat het aandeel dan laag staat dus ja met dividend heb je meer zekerheid op een vast bedrag.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:46 schreef Apollon het volgende:
[..]
Je maakt sowieso geen winst op het dividend. Wellicht heb je over een tijdje een extra aandeel, maar voorlopig gaat de koers van DSM ook omlaag met een euro. Of je nu 42 aandelen hebt die 42 euro waard zijn, of 43 die 41 waard zijn maakt niks uit (eigenlijk scheelt het een euro, maar dit is een simpel voorbeeld - in werkelijkheid is het verschil 0).
De koers is misschien lager, maar de waarde van het bedrijf is dat automatisch ook. Een deel van de waarde wordt immers uitgekeerd, dus fundamenteel is de nieuwe prijs correct (niet lager of hoger dan voorheen). Voor kleine beleggers kan het misschien nog wel wat uitmaken of men voor of na de ex-dividend datum instapt (vanwege de -minimale- kosten), maar voor de echte market movers is dit geen factor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:15 schreef Taciho het volgende:
[..]
Meestal stijgt een aandeel weer snel als het ex-dividend gaan omdat mensen dan kopen omdat het aandeel dan laag staat dus ja met dividend heb je meer zekerheid op een vast bedrag.
Ah oké, werd net gebeld door Binck en ze zeiden dat het niet mogelijk wasquote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:27 schreef Apollon het volgende:
[..]
De koers is misschien lager, maar de waarde van het bedrijf is dat automatisch ook. Een deel van de waarde wordt immers uitgekeerd, dus fundamenteel is de nieuwe prijs correct (niet lager of hoger dan voorheen). Voor kleine beleggers kan het misschien nog wel wat uitmaken of men voor of na de ex-dividend datum instapt (vanwege de -minimale- kosten), maar voor de echte market movers is dit geen factor.
Na 9 nog?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:34 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ah oké, werd net gebeld door Binck en ze zeiden dat het niet mogelijk was. Nu hebben ze het als suggestie in het systeem gezet dus misschien kan het ooit toch wel
.
Maarja dan wordt het dus cash dividend of maandag verkopen als ik nog op winst uitkom.
Dat klinkt mooi... Totdat je vervolgens leest dat ze in eerste plaats de slechtste prijs aanbieden (ze verdienen aan spreads) en dat je moet betalen voor overnight posities, dan zijn ze opeens een van de duurste (alleen minder transparant). Voor daytraden is het echter ook niet optimaal, omdat je zelf niet mag scalpen (je mag een positie blijkbaar niet sluiten in 10 minuten).quote:Op zondag 13 mei 2012 11:10 schreef HarmsonFX het volgende:
Plus500 betaal je geen transactiekosten.. Binck vind ik wel ok. Op zich is het nu wel een goed moment om in te stappen maar dan moet je wel even geduld hebben. Anders kijk je even op mijn site.. staat veel tips op.
Ja had je site al bekeken, staan inderdaad wel handige dingen op ( termen die ik nog niet kende).quote:Op maandag 14 mei 2012 20:54 schreef HarmsonFX het volgende:
@Apollon veel brokers verdienen aan spreads inderdaad. Dat je niet mag scalpen bij Plus500 was mij onbekend. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet? Spreads krijgen ze toch.. waar vond je die info?
Waar ik zelf wel enthousiast over ben is Etoro maar dat is meer een investment network en puur op de Forex gericht. Je kan er social traden.. dat wil zeggen je kan handelaren kopiëren. Die handelaren verdienen weer een fee voor hun kopieerders zodat ze er alles aan doen je tevreden te stellen. Zo kun je dus professionele en succesvolle handelaren kopiëren. Wel eerst goed in verdiepen want een flapdrol kopiëren kan je wel geld kosten ;-)
Ik heb mijn bevindingen opgeschreven op http://theforexcompass.com daar staat ook een fimpje erover. Kiek maar ff..
Er is wat discussie over, maar via deze link is het een en ander wel te vinden.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:54 schreef HarmsonFX het volgende:
@Apollon veel brokers verdienen aan spreads inderdaad. Dat je niet mag scalpen bij Plus500 was mij onbekend. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet? Spreads krijgen ze toch.. waar vond je die info?
quote:CAUTION: Plus500 reserves the right to cancel scalp trades. It appears that they do not clearly define how long a trade must be held to not be considered scalping.
Het woord "scam" valt redelijk vaak in die reviews, en gezien de voorwaarden valt daar wel wat voor te zeggen. Zou me er niet echt gemakkelijk bij voelen om daar geld in te leggenquote:24.1.7 you will not enter into any Transaction for the purposes of arbitrage, scalping or to exploit any temporal and/or minor inaccuracy in any rate or price offered on the Trading Platform ; positions held for a short timeframe are considered to be scalping .
Hey,quote:Op maandag 14 mei 2012 22:23 schreef ikjijallebei het volgende:
1000 euro.. ik zou dan alles in 1 fonds stoppen, hooguit 2. anders teveel transactiekosten en je maakt geen lekkere marge (mocht je van korte ritjes houden)
maargoed je gaat vanzelf jouw eigen taktiek, 'speelstijl', struikelblokken etc ontwikkelen.
ikzelf kan gewoon echt niet met verlies verkopen bijv.
succes iig.
ja dan denk je: had ik nou mijn winst maar gepakt, had je de dag erna wer terug kunnen kopen voor dezelfde prijsquote:Op maandag 14 mei 2012 22:27 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hey,
Het bedrag dat ik heb ingelegd is 1750 euro geworden en ben al tijdje bezig nu.
Ik heb momenteel alles in DSM zitten en heb nu al (4%) verlies,
Ik had ook zoiets van dat die nog wel even bleef stijgen en toen na 2 dagen ging ik van +50 naar -50( in een dag !) had toen gewoon moeten verkopen bij nader inzien) Nu zit ik nog steeds vast aan het fonds met verlies en heb hetzelfde als jij nu. morgen gaan ze ex dividend, en dan is het wachten of ze nog een beetje herstellen.
Haha heb precies hetzelfde idd. Jij hebt helemaal veel ongeluk hehe xD. Ook dat gevoel van dat je het had kunnen verkopen en dan weer goedkoper kopen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:36 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
ja dan denk je: had ik nou mijn winst maar gepakt, had je de dag erna wer terug kunnen kopen voor dezelfde prijs
heb zelf ING's en Arcelor Mittal momenteel, paar honder euro verlies, maar ik wacht wel af.
enige nadeel, zo merk je nu zelf neem ik aan, je kan nu niet geld in een ander (veelbelovend) fonds stoppen omdat je al je geld in DSM hebt gepropt, maar goed, je kan niet alles hebben xD
of ze herstellen zal vooral van het algehele sentiment afhangen, maar daar hoef je de komende dagen nog niet zo veel van te verwachten ben ik bang, zeker niet als Griekenland opnieuw verkiezingen moet gaan uitschrijven.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:27 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hey,
Het bedrag dat ik heb ingelegd is 1750 euro geworden en ben al tijdje bezig nu.
Ik heb momenteel alles in DSM zitten en heb nu al (4%) verlies,
Ik had ook zoiets van dat die nog wel even bleef stijgen en toen na 2 dagen ging ik van +50 naar -50( in een dag !) had toen gewoon moeten verkopen bij nader inzien) Nu zit ik nog steeds vast aan het fonds met verlies en heb hetzelfde als jij nu. morgen gaan ze ex dividend, en dan is het wachten of ze nog een beetje herstellen.
volledig mee eensquote:Op maandag 14 mei 2012 23:13 schreef Apollon het volgende:
Enkele typische beginnersfouten zijn om bij een klein winstje al te verkopen/veel transacties te doen, teveel naar de aankoopprijs te kijken (geen verlies nemen) of telkens bij te kopen bij een steeds verder dalende koers.Dit soort fouten kosten veel geld, en zorgen ervoor dat je te lang blijft vasthouden aan een mogelijk steeds grotere positie in een niet zo sterk aandeel (dan kunnen de verliezen behoorlijk op gaan lopen). De enige koers die telt, is de koers van het aandeel nu.
ik neem aan dat TS niet van plan is zijn aandelen voor de lange termijn vast te houden, dus dat is niet heel erg van toepassing lijkt me?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:36 schreef monkyyy het volgende:
Ja heel leuk wat de koers elke dag doet, maar is het bedrijf solide? Of kijken we daar niet naar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |