Hallo,
Ik heb een relatie van iets meer dan 2 jaar, en ik merk met mijn vriendin dat we botsen en verschillen. En ik weet niet of die verschillen te overbruggen zijn. We hebben momenteel vaak ruzie, en de dingen stapelen zich op dus ze worden ook heftiger. Bij elke ruzie komen dr ook meer frustraties los van het verleden denk ik.
Mijn vriendin wil graag gezelschap, en iemand die zorgzaam is en echt weet hoe het met de ander gaat enzo. Zij is ook wel best direct in wat ze doet en zegt, ik ben wat terughoudender en denk wat meer na dan dat ik zeg.
Ik wil wel weten hoe het met haar gaat en als ze ergens mee zit, maar veel verder dan vragen hoe het gaat kom ik niet echt. Soms hoor ik dan wel is wat er is, maar echt tot de dingen waar ze echt mee zit komen kom ik niet ofzo... Ik weet denk ik ook niet zo goed hoe.
Daarnaast neemt zij veel het initiatief met vanalles, met praten over moeilijke dingen, dingen regelen, leuke dingetjes regelen, cadeautjes, contact zoeken e.d. en heb ik het gevoel dat ik daar altijd een stap later in ben dan zij, dat ze me voorloopt. "ik had dat ook wel willen regelen, maar nog niet gedaan of aan toegekomen".
Ik ben denk ik ook niet zo goed in communicatie en ook en schijterd misschien. zodra we is een moment hebben dat het leuk gaat durf ik denk ik ook niet goed om een moeilijk gesprek te beginnen, en soms ben ik misschien ook wel bang voor het antwoord of om eerlijk direct te zeggen wat ik vind.
De reactie van jullie zal vast nu zijn, wat is je doel met dit plaatsen. Dat weet ik zelfs ook niet zo goed, ik weet gewoon niet meer wat te doen en of/hoe ik dit kan oplossen. Elke keen neem ik me voor om er wat aan te veranderen en er op te letten, maar toch gaat er wel weer wat mis.
Ik hoop dat er iemand is met herkenning ofzo. Of iemand die me wat kan helpen want ik kom er niet uit. Ik wil haar niet kwijt, maar dit gaat zo niet goed, en ik ben bang dat als ik nu zeg dat ik er mijn best voor ga doen dat we over een paar dagen weer in de ruzieshit zitten.
Wat nu...