abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110309653
Hallo,

Ik heb een relatie van iets meer dan 2 jaar, en ik merk met mijn vriendin dat we botsen en verschillen. En ik weet niet of die verschillen te overbruggen zijn. We hebben momenteel vaak ruzie, en de dingen stapelen zich op dus ze worden ook heftiger. Bij elke ruzie komen dr ook meer frustraties los van het verleden denk ik.

Mijn vriendin wil graag gezelschap, en iemand die zorgzaam is en echt weet hoe het met de ander gaat enzo. Zij is ook wel best direct in wat ze doet en zegt, ik ben wat terughoudender en denk wat meer na dan dat ik zeg.
Ik wil wel weten hoe het met haar gaat en als ze ergens mee zit, maar veel verder dan vragen hoe het gaat kom ik niet echt. Soms hoor ik dan wel is wat er is, maar echt tot de dingen waar ze echt mee zit komen kom ik niet ofzo... Ik weet denk ik ook niet zo goed hoe.

Daarnaast neemt zij veel het initiatief met vanalles, met praten over moeilijke dingen, dingen regelen, leuke dingetjes regelen, cadeautjes, contact zoeken e.d. en heb ik het gevoel dat ik daar altijd een stap later in ben dan zij, dat ze me voorloopt. "ik had dat ook wel willen regelen, maar nog niet gedaan of aan toegekomen".

Ik ben denk ik ook niet zo goed in communicatie en ook en schijterd misschien. zodra we is een moment hebben dat het leuk gaat durf ik denk ik ook niet goed om een moeilijk gesprek te beginnen, en soms ben ik misschien ook wel bang voor het antwoord of om eerlijk direct te zeggen wat ik vind.

De reactie van jullie zal vast nu zijn, wat is je doel met dit plaatsen. Dat weet ik zelfs ook niet zo goed, ik weet gewoon niet meer wat te doen en of/hoe ik dit kan oplossen. Elke keen neem ik me voor om er wat aan te veranderen en er op te letten, maar toch gaat er wel weer wat mis.

Ik hoop dat er iemand is met herkenning ofzo. Of iemand die me wat kan helpen want ik kom er niet uit. Ik wil haar niet kwijt, maar dit gaat zo niet goed, en ik ben bang dat als ik nu zeg dat ik er mijn best voor ga doen dat we over een paar dagen weer in de ruzieshit zitten.

Wat nu...
pi_110309736
Zij neemt dus teveel initiatief en jij te weinig...met elkaar praten dat zij wat gas terugneemt en juist er wat gas bijzet voorlopig en kijken hoe dat gaat. Hou er wel rekening mee dat zij dan wel eens met opgetrokken wenkbrauwen gaat rondlopen als jij een beetje traag bent dus schop jezelf ook even onder je kont op zo'n moment. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_110316932
Maar initiatief nemen is best breed, en niet altijd even makkelijk om in de gaten te houden en wat aan te doen. Wat als het alsnog vaak mislukt?
pi_110319270
Met mijn ex is het hierom uitgegaan. Hij nam bijna nooit initiatief om mij te bellen/smsen/vragen om af te spreken. Ik had het tig keer aangegeven maar het verbeterde niet. En ik vond dat niet leuk. Ik had het idee dat ik niet genoeg waard was en dat het schijnbaar teveel moeite was. Hij probeerde er ook niks aan want hij zei dan: tja zo ben ik nu eenmaal. Als ik dat verander ben ik mijzelf niet meer.
Lekkere dooddoener dus. Goed dat jij er wel een wil werken. Vertel haar sowieso dit al. Dat je probeert een weg erin te zoeken. Dat betekent dat de wil er zeker is en dat is het belangrijkste. Bij mijn ex was die wil er al geen eens..
pi_110319656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:13 schreef nietnormeel het volgende:
Maar initiatief nemen is best breed, en niet altijd even makkelijk om in de gaten te houden en wat aan te doen. Wat als het alsnog vaak mislukt?
Daarom moet je het ook bespreken met elkaar zodat ze weet dat jij er aan werkt (en zij moet geduld gaan uitoefenen en niet meteen je alles uit handen nemen, is net zo moeilijk trouwens :') ) Natuurlijk zal het van beide kanten wel eens misgaan maar dat is werk in uitvoering, als jullie gek op elkaar zijn moet je het de tijd geven. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_110320343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:38 schreef missy25 het volgende:
Met mijn ex is het hierom uitgegaan. Hij nam bijna nooit initiatief om mij te bellen/smsen/vragen om af te spreken. Ik had het tig keer aangegeven maar het verbeterde niet. En ik vond dat niet leuk. Ik had het idee dat ik niet genoeg waard was en dat het schijnbaar teveel moeite was. Hij probeerde er ook niks aan want hij zei dan: tja zo ben ik nu eenmaal. Als ik dat verander ben ik mijzelf niet meer.
Lekkere dooddoener dus. Goed dat jij er wel een wil werken. Vertel haar sowieso dit al. Dat je probeert een weg erin te zoeken. Dat betekent dat de wil er zeker is en dat is het belangrijkste. Bij mijn ex was die wil er al geen eens..
Afspreken doe ik wel, ookal neemt zij meestal het initiatief om te vragen wat we gaan doen. Waren er nog meer dingen waarin jullie verschilden? misschien hebben we meer gelijkenissen.
pi_110334710
mijn vriend is precies hetzelfde hierin, hij denkt ook te veel en durft naar mijn mening ook niet altijd te praten, niet omdat ik gauw boos ben maar omdat hij het niet gewend is en het zit ook in zijn natuur. Het verschil is dat wij nooit ruzie hebben, ik weet dat ik dit niet kan veranderen in hem, ik vind het wel jammer en net als missy 25 zegt, ik krijg soms het gevoel dat het hem niks interesseert, maar ik weet dat hij het niet zo bedoelt, ruzie maken is dan ook totaal niet rationeel, het lost niets op. Daardoor ben ik nu een stuk afstandelijker, ik hou van hem maar er mist wel iets. Hij merk dit en neemt nu zelf initiatief. Misschien dat jij je gewoon over dat drempeltje heen moet zetten. Misschien moet zij leren om misschien minder initiatief te nemen zodat jij dat kan leren maar ik zou het niet afwachten want ik denk wel dat ze er op den duur beu van wordt en dan is er een kans dat een van jullie er klaar mee is. succes
pi_110337162
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 00:01 schreef NanaVonB het volgende:
mijn vriend is precies hetzelfde hierin, hij denkt ook te veel en durft naar mijn mening ook niet altijd te praten, niet omdat ik gauw boos ben maar omdat hij het niet gewend is en het zit ook in zijn natuur. Het verschil is dat wij nooit ruzie hebben, ik weet dat ik dit niet kan veranderen in hem, ik vind het wel jammer en net als missy 25 zegt, ik krijg soms het gevoel dat het hem niks interesseert, maar ik weet dat hij het niet zo bedoelt, ruzie maken is dan ook totaal niet rationeel, het lost niets op. Daardoor ben ik nu een stuk afstandelijker, ik hou van hem maar er mist wel iets. Hij merk dit en neemt nu zelf initiatief. Misschien dat jij je gewoon over dat drempeltje heen moet zetten. Misschien moet zij leren om misschien minder initiatief te nemen zodat jij dat kan leren maar ik zou het niet afwachten want ik denk wel dat ze er op den duur beu van wordt en dan is er een kans dat een van jullie er klaar mee is. succes
Bedankt voor je reactie en advies, maar geldt het advies wat je geeft dan niet ook op jouw eigen situatie?
  zondag 15 april 2012 @ 01:12:50 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110337337
Koop gewoon morgen een mooie bos bloemen voor haar, niet te zuunig, dat vindt ze vast leuk.
pi_110343369
Nou, mijn ex maakte ook te weinig tijd vrij naar mijn mening. We zagen elkaar 1 keer in de 2 a 3 weken wat ik echt niet chill vond en kon daar niks meer mee. Ik zag aan zijn kanten mogelijkheden om af te spreken maar op die manier wilde hij het niet. Hij wilde nog ruimte voor zijn eigen afspraken. Dat vond ik echt niet oke en toen we elkaar 3 weken niet gezien hadden en hij toen 2 weken absoluut niet kon afspreken was het voor mij klaar.
Dus weet niet of jij wel tijd genoeg maakt? En felixbel bent in afspreken en als dat niet kan naar mogelijkheden zoeken om toch wel af te spreken?
pi_110343466
Gaan de ruzies dan ook over initiatief nemen, TS?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_110372948
Wat wil je zelf? Wil je zelf ook meer initiatief nemen of vind je het prima zoals je nu bent?

Wel herkenbaar, maar dan vanuit het oogpunt van je vriendin
pi_110390099
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 01:05 schreef nietnormeel het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en advies, maar geldt het advies wat je geeft dan niet ook op jouw eigen situatie?
Ik denk dat ik met het geven van een advies jouw situatie met mijn situatie vergelijk.. ja..ik zie namelijk heel veel overeenkomsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')