abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110306805
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:18:23 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110306813
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Daar zijn ze streng in Vik, in die vloeistofregels. Ik heb ooit bij de etos of xenos goed hersluitbare flesjes gekocht van 100 ml en daar gooi ik altijd mijn shampoo enzo in. Red ik het een maand mee, dus zou voor jou ook wel genoeg moeten zijn voor een weekend. :D
Oh ja, dat is een goed idee, thanks! :). Sigme ook natuurlijk ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_110306863
Je kan ook gewoon flesjes shampoo etc. van 100 ml kopen bij etos, kruidvat (volgens mij goedkoper) voor ongeveer 1 tot 1.50 per stuk. Vind ik reuze handig, want voor de terugreis gooi je dat gewoon de prullebak in :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:28:10 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110306891
Vorige keer dat ik vloog (Rome, 2006 ofzo), heb ik hier helemaal niet aan gedacht en heb er ook geen gedoe mee gehad. Wellicht dat het toen anders was dan nu, maar het lijkt me dat dit soort regels ingevoerd zijn ivm terrorisme dus dan zouden die regels er in 2006 ook al geweest moeten zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_110306902
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Vorige keer dat ik vloog (Rome, 2006 ofzo), heb ik hier helemaal niet aan gedacht en heb er ook geen gedoe mee gehad. Wellicht dat het toen anders was dan nu, maar het lijkt me dat dit soort regels ingevoerd zijn ivm terrorisme dus dan zouden die regels er in 2006 ook al geweest moeten zijn.
Het gaat alleen over handbagage, in de andere bagage mag je gewoon grote flessen duwen.
pi_110306911
Tapas waren super, gezelschap erg gezellig en heb netjes gedaan met de drankjes, dus straks zowel hardlopen als aan de studie! *O* *)

En het recept voor Turks brood was echt goed en m'n tzaziki goedgekeurd door een Griek! :D
Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:32:08 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110306924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het gaat alleen over handbagage, in de andere bagage mag je gewoon grote flessen duwen.
Oh, dat verklaart :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:34:28 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110306941
Daar zijn ze strenger in dan in de afmetingen van je handbagage ;).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110307006
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:28 schreef Viking84 het volgende:
quote:
Regels met betrekking tot vloeistoffen
Sinds 6 november 2006 gelden er in de E.U. beperkingen met betrekking tot het meenemen van vloeistoffen in handbagage aan boord van vliegtuigen. Alle vloeistoffen (incl. cremes en foams) die je in je handbagage meeneemt moet je in een doorzichtig hersluitbaar zakje meenemen. Dat zakje mag een inhoud van maximaal 1 liter hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:41:45 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110307013
Enfin, beurstijd :W
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110307029
enjoy!
Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:55:04 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110307164
Hoei, mijn referentiebroek past :D.

Twijfelde even of ik geen camel toe had, maar M. zegt van niet, dus het zal wel goed zijn :P. Het is geen sinecure om hem aan te krijgen, maar als ik hem eenmaal aan heb, voelt 'ie niet te strak en ik kan er ook gewoon mee zitten, ook wel zo handig :P. Nog een beetje slanker en hij zou optimaal zitten :). Toen ik hem kocht was 'ie ook al vrij strak. Maar het fijne is dat het blijkbaar een erg goed model is voor mij, want hij zit wel strak, maar toch zie je geen vetjes/muffintop.
Niet meer actief op Fok!
pi_110307186
Klinkt goed Mo :)

Mijn gezicht begint weer een heel klein beetje op mijn echte gezicht te lijken *O*
Toch ga ik er vanmiddag niet mee naar een feestje van de opa van Chris, maar da's ook omdat ik nog wel koortsig en brakjes ben.

Lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met banaan en muesli
T: cappuccino, plakje cake
D: salade van raapsteeltjes met geitenkaas en pijnboompitjes, soep, karnemelk
T: cappuccino, appel
T: olijfjes, prosecco
D: paksoitaart
T: fruit
pi_110307373
Fijn, MarMar!

En ^O^ voor de broek van Vik!

Ik ga zo wat eten en naar de sportschool. Vanmiddag de rest van de vloer in de olie zetten en vanavond naar de verjaardag van zus en zwager. Daarna slapen we weer eens bij mijn ouders, aangezien we 24 uur niet op de vloer mogen ;)
pi_110307460
Feauteau Vik!

Vloeistoffen is nog wel echt een issue inderdaad en dit jaar deden ze moeilijk over de handtas die naast de handbagage mee werd genomen. Je mag maar 1 stuks handbagage hebben.

Wat me ook opvalt op schiphol is dat ze nogal fouilleergeil zijn, als het poortje piept duiken ze op je.
In andere landen kijken ze dan even naar schoenen of riem (of vragen het) en geven een advies om bijvoorbeeld de schoenen uit te trekken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110307561
Oh en flesje water legen voor de douane en erna weer vullen, dat zag ik veel mensen doen.
Het gaat tenslotte om het water en niet om het lege flesje.
pi_110307914
Zijn ze ook nog zo streng op scherpe voorwerpen? Dat je je nagelschaartje en pincet moet afgeven etc.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_110307925
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 09:57 schreef Syrena het volgende:
Zijn ze ook nog zo streng op scherpe voorwerpen? Dat je je nagelschaartje en pincet moet afgeven etc.
Jup! Wel in je handbagage!
Be someone that makes you happy
pi_110307952
quote:
Jep die gooien ze voor je weg en ze zijn niet vriendelijk (logisch).
pi_110307965
-O-
pi_110307991
He bah Jagar, snap dat je dit niet leuk vindt.
pi_110308064
quote:
het hangt er wat van af. Ik ben eens met een 00 schroevendraaier gevlogen (why, i odn't know), en hoewel ze hem zagen op het scherm en me ernaar vlogen mocht hij gewoon mee.

Uiteindelijk is het overal net iets anders. Hier in Europa doe ik m'n schoene bijvoorbeeld nooit uit als ik door het poortje ga. Vaak moet dat naderhand, zeker als ik laarzen draag omdat die zorgen voor een piep, maar in de US deed iedereen z'n schoenen voor de tijd al uit..
pi_110308091
Hele dag vrij, wat zal ik eens gaan doen vandaag?
Worry is a misuse of imagination
pi_110308217
Morning!

Net heerlijk vers croissantje gehaald, grapefruit erbij, omnomnom! Ook meringue gehaald (te lui om te bakken), zo even de keuken en de rest poetsen en dan naar de markt (rabarber! Heb nog slagroom > eton mess :9 ) en brood kopen. Niet te veel andere dingen want eind volgende week weekendje weg!

Vanavond lekker bij een vriendinnetje wat drinken en vanmiddag hardlopen. Bam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')