FOK!forum / Digital Corner / 3D Digital art
Pestilencezaterdag 27 juli 2002 @ 18:05
hey mensen ik d8 van kom laat ik eens een mooi topicje openen over 3D art hier heb je al een van me favo's meer komen er nog aan

BTW tumbnailen die plaatjes allemaal dan wordt het hier niet z'n zooitje en besparen we Slakkie weer wat werk .

heel mooi plaatje van een F1 auto

Damn wil ff niet lukken
fix het straks wel ff.. eerst ff voedertijd

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 27-07-2002 18:09]

_VoiD_zaterdag 27 juli 2002 @ 18:06
ZIEK!!!!!!!!

das echt fucking mooi, ik wil niet weten hoelang dat renderen geduurd heeft...

Maare, die banden zien er niet echt "echt" uit.

Tijnzaterdag 27 juli 2002 @ 18:10
Kheb even een link van je plaatje gemaakt, hij was bijna 200K en das een btje te gek voor de modemers onder ons

Maaruh... mooi ding! Weet je er meer van (maker, programma, etc)?

brienenzaterdag 27 juli 2002 @ 18:13
dit soort meuk:

kijk maar eens hier dan

Tijnzaterdag 27 juli 2002 @ 18:15
Wil je alsjeblieft je plaatjes onder de 100K per post houden (hetzij door ze zelf te verkleinen, of anders door er gewoon een link van te maken). Niet iedereen heeft breedband en dit soort topics worden vrijwel onleesbaar voor die mensen.

Dank u zeer

brienenzaterdag 27 juli 2002 @ 18:17
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 18:15 schreef Tijn het volgende:
Wil je alsjeblieft je plaatjes onder de 100K per post houden (hetzij door ze zelf te verkleinen, of anders door er gewoon een link van te maken). Niet iedereen heeft breedband en dit soort topics worden vrijwel onleesbaar voor die mensen.

Dank u zeer


al vervangen door de kleine uitvoering
Die kut modemers ook altijd
Tijnzaterdag 27 juli 2002 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 18:17 schreef brienen het volgende:

[..]

al vervangen door de kleine uitvoering
Die kut modemers ook altijd


Ach ja, btje rekening houden met elkaar En dat geldt natuurlijk voor iedereen.
brienenzaterdag 27 juli 2002 @ 18:21
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 18:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ach ja, btje rekening houden met elkaar En dat geldt natuurlijk voor iedereen.


hap hap

PS dit was de laatste

Trainspotterzaterdag 27 juli 2002 @ 18:24
Die wagen ziet er goed uit zeg. Wel driedubbel door Brazil gehaald, maar toch. Dan moet ik nog wel even oefenen, .
StephanLzaterdag 27 juli 2002 @ 18:41
Ik ken al een bol maken
noideazaterdag 27 juli 2002 @ 18:48
Deze zijn ook wel mooi, ik ben met 3d studio max bezig, met dit zal ik nooit kunnen maken ben ik bang.

Trainspotterzaterdag 27 juli 2002 @ 19:01
Tsjeem, die laatste is wel enorm goed. Modellen is hier niet het meeste werk geweest, maar textures en belichting zijn fantastisch.
Pestilencezaterdag 27 juli 2002 @ 20:39
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 18:10 schreef Tijn het volgende:

Maaruh... mooi ding! Weet je er meer van (maker, programma, etc)?


Hier heb ik heel veel plaatjes vandaan gehaald http://www.3dshop.com daar staan enkele duizende plaatjes op ik wens je veel zoek/kijk/kwijl plezier want je bent er wel een dagje of 2 zoet mee
BlaatschaaPzaterdag 27 juli 2002 @ 20:43
JEZUS, die laatste?!?!

pffff, *kwijlt*

abnormaal

infamouszondag 28 juli 2002 @ 00:04
Ik ben laatste tijd beetje bezig met abstracte wallpapers enzo, voorbeelden:

http://images.deviantart.com/large/wallpaper/w3d/A_I_R_L_O_C_K.jpg
(samen met iemand adners gemaakt)


http://images.deviantart.com/large/wallpaper/wabstract/Heartbeat__1-0.jpg

voor meer van me werk:

http://infamouz.deviantart.com

kan iemand me vertellen hoe je plaatje invoert ?

0zondag 28 juli 2002 @ 00:32
quote:
Op zondag 28 juli 2002 00:04 schreef infamous het volgende:


kan iemand me vertellen hoe je plaatje invoert ?


op het forum bedoel je?
code:
[img=640,480]http://www.blaa.com/blaa.jpg[/img]
met img=getal,getal kun je tumbnailen...
Roonaandonderdag 12 september 2002 @ 11:08
Dit past hier vast wel bij

Steven Stahlberg

DaMSWerdonderdag 12 september 2002 @ 11:21
Ook een mooie, Lang leve de scene!
DaMSWerdonderdag 12 september 2002 @ 11:22
En zo is ie dan ongerendered
DaMSWerdonderdag 12 september 2002 @ 11:22
En nog wat losse opbouw gedeeltes.

jazzadonderdag 12 september 2002 @ 11:32
http://www.xs4all.nl/~jasp00r/Images/fok_v3.jpg
Roonaandonderdag 19 september 2002 @ 11:03
niet direct 3d maar zeker wel digital art..

owja.. en een crosspost



















flappiewappiedonderdag 19 september 2002 @ 16:24
met wat voor een programma's maak je dat eigenlijk? want ik wel daar zelf ook wel wat mee gaan kloten....
Fliepkedonderdag 19 september 2002 @ 16:27
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:24 schreef flappiewappie het volgende:
met wat voor een programma's maak je dat eigenlijk? want ik wel daar zelf ook wel wat mee gaan kloten....
dit gaat een tikkeltje verder dan gewoon kloten, maar als je iets wilt gaan doen. Gebruik dan maar 3dsmax, of lightwave, maar verwacht niet dat je binnen 10 minuten zoiets op je scherm kan toveren.
#ANONIEMdonderdag 19 september 2002 @ 16:34
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:24 schreef flappiewappie het volgende:
met wat voor een programma's maak je dat eigenlijk? want ik wel daar zelf ook wel wat mee gaan kloten....
Bryce/3D studio max zijn twee goede programma's
Manwethwoensdag 28 mei 2003 @ 00:33
deze heb ik laatst gemaakt:

niet zo mooi als die anderen hier. maar ben er toch wel trots op

enlightenedwizzawoensdag 28 mei 2003 @ 00:44
Mwaaaaa...is toch wel een vette lightsabre

kunnen er ook plaatjes op verzoek worden gemaakt?

Manwethwoensdag 28 mei 2003 @ 10:10
als je een leuk idee hebt, kan ik het natuurlijk een keer proberen.
Marksterwoensdag 28 mei 2003 @ 10:12
Lightwave blijft het beste progsel
nikanoruwoensdag 28 mei 2003 @ 10:56
ffsnel.
3d max met Brazil.
Flamanwoensdag 28 mei 2003 @ 10:58
Die formule 1 wagen komt van www.raph.com

mooie site waar ik jaren geleden elke dag zowat kwam om wallpapers te leechen

Flamanwoensdag 28 mei 2003 @ 10:58
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:34 schreef RiXiR het volgende:

[..]

Bryce/3D studio max zijn twee goede programma's


Hoe kan je die twee nou in 1 zin noemen?

enlightenedwizzawoensdag 28 mei 2003 @ 22:01
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:10 schreef Manweth het volgende:
als je een leuk idee hebt, kan ik het natuurlijk een keer proberen.
nou...here goes nothing:

een battle mech
vette wapens op armen, schouders etc
die een paar gebouwen plat gooit ^^

áls je 'm maakt...have fun

Manwethwoensdag 28 mei 2003 @ 22:07
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:01 schreef enlightenedwizza het volgende:

[..]

nou...here goes nothing:

een battle mech
vette wapens op armen, schouders etc
die een paar gebouwen plat gooit ^^

áls je 'm maakt...have fun


jah goed id. wil het wel proberen
als we nou eens een centraal topic maken met 3d art uitdagingen
als er animo voor is kunnen we het wel eens proberen
als je het wat vind zeg het dan ff
als er 5~10 mensen zijn die het wat vinden kunnen we het starten
lijkt mijzelf wel tof
ArmaniManiawoensdag 28 mei 2003 @ 22:08
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:44 schreef enlightenedwizza het volgende:
Mwaaaaa...is toch wel een vette lightsabre

kunnen er ook plaatjes op verzoek worden gemaakt?


Zegt u het maar
ArmaniManiawoensdag 28 mei 2003 @ 22:11
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:34 schreef RiXiR het volgende:

[..]

Bryce/3D studio max zijn twee goede programma's


Zelf gebruik ik ook Bryce 5 3D 3D Studio MAX , Poser 5 , Lightwave en mijn Favoriete MAYA 4
ArmaniManiawoensdag 28 mei 2003 @ 22:12

Net nog gemaakt voor Tijn en Lucille

Manwethwoensdag 28 mei 2003 @ 22:29
cool plaatje man
maar ff over die uitdaging dingen.
Zou jij ook mee willen doen?

ff duidelijk zeggen dat je mee wilt doen.

Uitdaging 3d Art :
Deelnemers:
[ Manweth ]
[ ArmaniMania ]
[ miss_colt ]
...
...
...
...
...

natuurlijk kun je later nog inspringen maarjah

[Dit bericht is gewijzigd door Manweth op 29-05-2003 05:48]

ArmaniManiawoensdag 28 mei 2003 @ 23:04
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:29 schreef Manweth het volgende:
cool plaatje man
maar ff over die uitdaging dingen.
Zou jij ook mee willen doen?

ff duidelijk zeggen dat je mee wilt doen.
op dit moment wil 1 persoon meedoen en dat ben ik

Uitdaging 3d Art :
Deelnemers:
[ Manweth ]
...
...
...
...
...
...
...

natuurlijk kun je later nog inspringen maarjah


Goed, maak er een topic van en leg goed uit wat je bedoelingen zijn. Ik denk dat ik wel mee doe, misschien dat er meerdere mee doen zodra het een beetje loopt.
yootjewoensdag 28 mei 2003 @ 23:14
Kan iemand misschien een kleine beetje uitleggen hoe dit (bij 3dmax) ongeveer in zijn werk gaat? Maak je allemaal vakjes zeg maar en moet je die inkleuren (met textures)?
yootjewoensdag 28 mei 2003 @ 23:16
En is hier een open source programma voor? (Gimp?)
kiwwoensdag 28 mei 2003 @ 23:20
er zwerven zat tutorials rond op internet voor max, of koop een goed boek (niet goedkoop, maar dan heb je ook wat)
voor zover ik weet is het lastig om onder de knie, je moet redelijk wat aanleg hebben om mooie dingen te verzinnen, en veeeeeeel vrije tijd
succes
yootjewoensdag 28 mei 2003 @ 23:23
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:20 schreef kiw het volgende:
er zwerven zat tutorials rond op internet voor max, of koop een goed boek (niet goedkoop, maar dan heb je ook wat)
voor zover ik weet is het lastig om onder de knie, je moet redelijk wat aanleg hebben om mooie dingen te verzinnen, en veeeeeeel vrije tijd
succes
Daar vroeg ik niet om, ik wil alleen weten hoe het ongeveer in zijn werk gaat om te weten of ik er interesse in heb.
enlightenedwizzawoensdag 28 mei 2003 @ 23:29
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:08 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Zegt u het maar


quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:01 schreef enlightenedwizza het volgende:

[..]

nou...here goes nothing:

een battle mech
vette wapens op armen, schouders etc
die een paar gebouwen plat gooit ^^

áls je 'm maakt...have fun


ennuuuuh...art wars lijkt me wel een lijp plan (doe zelf nie mee...ben al blij dat ik een lens flare in PS kan maken )
ik kan wel met wat IDen komen om te maken...fantasie zat

Wispwoensdag 28 mei 2003 @ 23:34
check mijn zelfgemaakte magneetauto

maarja ik ben dan ook een newbie

Tweekwoensdag 28 mei 2003 @ 23:38
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:16 schreef yootje het volgende:
En is hier een open source programma voor? (Gimp?)
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/
Milkshape is een best leuk progje en nog makkelijk ook.
miss_coltdonderdag 29 mei 2003 @ 01:11
Ik doe ook wel mee met die art wars maar alleen als de uitdaging me ook aanstaat. Alleen een kleine maar..... 3d vormgeven is wel de richting waarin ik ga afstuderen.... is dat valsspelen? Nouja laat me maar weten of ik meekan doen.
Manwethdonderdag 29 mei 2003 @ 05:47
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 01:11 schreef miss_colt het volgende:
Ik doe ook wel mee met die art wars maar alleen als de uitdaging me ook aanstaat. Alleen een kleine maar..... 3d vormgeven is wel de richting waarin ik ga afstuderen.... is dat valsspelen? Nouja laat me maar weten of ik meekan doen.
jah tuurlijk kun je meedoen, het gaat er niet om hoe mooi het is, gewoon kijken hoe verschillende mensen het aanpakken is toch al leuk.
Ok dan hebben we dus een nummer 2.

PS. Het is vroeg

Pizza_Shooterdonderdag 29 mei 2003 @ 08:57
Op GoT hebben ze ook zo'n 3dproject gedaan. Iedereen mocht dan een eigen wagon maken en dan werd het een grote trein. Is heel mooi en leuk geworden!

DivX 5.03 is nodig!
Download hier de DivX 5.03 'free' bundle, zonder spyware dus:
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/DivX503Bundle.exe

Het filmpje is hier te downloaden, veel kijkplezier
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi

mirrors:
http://www.loadsample.com/downloads/de-trein-film.rar (met dank aan we-are-borg)


Duz... have a look pleaz!

yootjedonderdag 29 mei 2003 @ 11:44
Komt er nog wat van die ideeën?
Lu-Ckydonderdag 29 mei 2003 @ 12:44
Ik kan nergens een demo'tje van 3D studio MAX vinden ofzo jammer want ik wou er deze vakantie mee gaan kutte
E_Motiondonderdag 29 mei 2003 @ 12:47
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:12 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Net nog gemaakt voor Tijn en Lucille


leuk he Poser
Wispdonderdag 29 mei 2003 @ 12:49
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 12:44 schreef Lu-Cky het volgende:
Ik kan nergens een demo'tje van 3D studio MAX vinden ofzo jammer want ik wou er deze vakantie mee gaan kutte
kazaa?
Lu-Ckydonderdag 29 mei 2003 @ 12:51
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 12:49 schreef Wisp het volgende:

[..]

kazaa?


Tsja misschien toch maar even kazaalite installen... (staat nog niet op mn PC, gisteren opnieuw geinstald )
Lo3kdonderdag 29 mei 2003 @ 13:45
http://www.dermattin.com/wip/mini/mini88.jpg

http://images.deviantart.com/large/indyart/3d/Yamaha_YZF_R1.jpg

En deze twee zijn van mijzelf:
http://members.home.nl/cxdesign/portfolio/wallpapers/robotwallpaper/1600x1200robotwallpaper.jpg

http://members.home.nl/cxdesign/portfolio/stills/tdkpens/tdkpens.jpg

Begin het nog maar net te leren zoals je ziet

Renouddonderdag 29 mei 2003 @ 13:45
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 08:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Op GoT hebben ze ook zo'n 3dproject gedaan. Iedereen mocht dan een eigen wagon maken en dan werd het een grote trein. Is heel mooi en leuk geworden!

DivX 5.03 is nodig!
Download hier de DivX 5.03 'free' bundle, zonder spyware dus:
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/DivX503Bundle.exe

Het filmpje is hier te downloaden, veel kijkplezier
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi

mirrors:
http://www.loadsample.com/downloads/de-trein-film.rar (met dank aan we-are-borg)


Duz... have a look pleaz!


Dat filmpje is echt vet!
Hymndonderdag 29 mei 2003 @ 13:55
met deze ben ik nog mee bezig
moet nog aardig wat getweaked worden + moet nog details modellen

een iets oudere model

ArmaniManiadonderdag 29 mei 2003 @ 13:56
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 12:47 schreef E_Motion het volgende:

[..]

leuk he Poser


Maar ik vind MAYA cooler, en zal ik daar mijn werk eens van posten....
ArmaniManiadonderdag 29 mei 2003 @ 14:00

Eentje uit de oude doos, heb ik gemaakt met Poser 3d studio-max, en de afwerking in photoshop 5 toendertijd.

Lu-Ckydonderdag 29 mei 2003 @ 17:47
Ik ben net begonne...

met 3D Studio Max 5, ik heb net een pruts beker gemaakt ofzo met een tutorial erbij. Echt kut dat bijna alle tutorial voor Max 4 zijn gemaakt en die zit volgens mij net even anders in elkaar qua knoppen enzo... en nederlandse tutorails zijn ook ver te zoeken

Maja ik wil het echt goed kunnen dus we geven niet op

nikanorudonderdag 29 mei 2003 @ 20:01
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:47 schreef Lu-Cky het volgende:
Ik ben net begonne...

met 3D Studio Max 5, ik heb net een pruts beker gemaakt ofzo met een tutorial erbij. Echt kut dat bijna alle tutorial voor Max 4 zijn gemaakt en die zit volgens mij net even anders in elkaar qua knoppen enzo... en nederlandse tutorails zijn ook ver te zoeken

Maja ik wil het echt goed kunnen dus we geven niet op


Zozo flinke portomonee heb je. Als je "ffies" 3dmax5 wilt proberen.
Lu-Ckydonderdag 29 mei 2003 @ 22:52
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 20:01 schreef nikanoru het volgende:

[..]

Zozo flinke portomonee heb je. Als je "ffies" 3dmax5 wilt proberen.


Ja Ja even geleend van een vriend he
Flamanvrijdag 30 mei 2003 @ 00:20
Grappig feit is dat wij nederlanders erg bekend zijn op de markt van graphic design (maar ook op de media/reclame kant) en groot aanbod daarvan hebben, maar op het gebied van 3D sucken we echt

Heb ook nooit iemand op fok of tweakers gezien die het echt supergoed kan (fotorealistisch) Het is allemaal wat knullig op enkele na natuurlijk.

Beathovenvrijdag 30 mei 2003 @ 00:56
quote:
Deze zijn ook wel mooi, ik ben met 3d studio max bezig, met dit zal ik nooit kunnen maken ben ik bang
dat is gemaakt in Lightwave zo te zien
Renoudvrijdag 30 mei 2003 @ 12:55
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 13:45 schreef Lo3k het volgende:
Begin het nog maar net te leren zoals je ziet
Die robot is echt mooi, lijkt wel op werk van andidas van deviantart.
Alleen jammer dat hij een beetje lelijk is gerenderd
vosssvrijdag 30 mei 2003 @ 13:20
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 08:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Op GoT hebben ze ook zo'n 3dproject gedaan. Iedereen mocht dan een eigen wagon maken en dan werd het een grote trein. Is heel mooi en leuk geworden!

DivX 5.03 is nodig!
Download hier de DivX 5.03 'free' bundle, zonder spyware dus:
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/DivX503Bundle.exe

Het filmpje is hier te downloaden, veel kijkplezier
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi

mirrors:
http://www.loadsample.com/downloads/de-trein-film.rar (met dank aan we-are-borg)


Duz... have a look pleaz!


cool!!

HEt einde vind ik super gedaan, dat je die wagon ziet van de zijkant en dan dat het beeld omdraait dat je dan die smiley van GOT ziet

Petje af voor de makers ervan!

Renoudvrijdag 30 mei 2003 @ 18:40
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 00:20 schreef Flaman het volgende:
Grappig feit is dat wij nederlanders erg bekend zijn op de markt van graphic design (maar ook op de media/reclame kant) en groot aanbod daarvan hebben, maar op het gebied van 3D sucken we echt

Heb ook nooit iemand op fok of tweakers gezien die het echt supergoed kan (fotorealistisch) Het is allemaal wat knullig op enkele na natuurlijk.


Nee dat zie je verkeerd, alle goeie nederlanders zijn naar het buitenland gegaan

[Dit bericht is gewijzigd door Renoud op 30-05-2003 18:44]

Renoudvrijdag 30 mei 2003 @ 18:43
Zelf ben ik niet zo'n meester met 3d art
maar mn gallery is hier: http://renoud.deviantart.com
Flamanvrijdag 30 mei 2003 @ 19:09
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 18:43 schreef Renoud het volgende:
Zelf ben ik niet zo'n meester met 3d art
maar mn gallery is hier: http://renoud.deviantart.com
ziet er vet uit, ook al is het trendhoerderig theepotjes disorten en zo
Manwethvrijdag 30 mei 2003 @ 20:33
net ff bezig geweest.
vind zelf de rook en die asbak nog niet zo geslaagt
maar moet er nog een beetje aan werken

Plaatje 1:

Plaatje 2:

Plaatje 3:

Plaatje 4:

Da_Koenvrijdag 30 mei 2003 @ 20:39
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 20:33 schreef Manweth het volgende:
net ff bezig geweest.
vind zelf de rook en die asbak nog niet zo geslaagt
maar moet er nog een beetje aan werken

Plaatje 1:
[afbeelding]

Plaatje 2:
[afbeelding]

Plaatje 3:
[afbeelding]

Plaatje 4:
[afbeelding]


Mooi
Alleen is de rook idd wat minder
lzandmanvrijdag 30 mei 2003 @ 22:00
Renderotica
ArmaniManiavrijdag 30 mei 2003 @ 22:16
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 22:00 schreef lzandman het volgende:
Renderotica
Die zijn niet gemaakt door Fokkers Alhoewel ik heb daar ook mijn creaties staan, ben daar lid
ArmaniManiazaterdag 31 mei 2003 @ 03:55

1 van mijn allereerste creaties Het glas effect en spiegelingen heeft me 3 uur render-tijd gekost

Beathovenzaterdag 31 mei 2003 @ 11:45
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 03:55 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

1 van mijn allereerste creaties Het glas effect en spiegelingen heeft me 3 uur render-tijd gekost


dat ziet er wel ontzettend gelikt uit, welk 3D programma heb je daarvoor gebruikt
yootjezaterdag 31 mei 2003 @ 12:11
[centraal] Show your graphics!

Hier kan je ook al je plaatjes kwijt.

ArmaniManiazaterdag 31 mei 2003 @ 19:34
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 11:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

dat ziet er wel ontzettend gelikt uit, welk 3D programma heb je daarvoor gebruikt


Bryce 4 heb ik er voor gebruikt, maar heb onderhand nu de laatste nieuwe Bryce 5. Het Glas model heb ik in 3d studio Max gemaakt.

Daarna alles gerenderd, Carmen Electra in PhotoShop toegevoegd

ArmaniManiazondag 1 juni 2003 @ 16:38

Experimentje met de kleur groen, toch nog 1 uur rendering ondanks de eenvoud.

ArmaniManiazondag 1 juni 2003 @ 21:44

Mijn eigen creatie wat ik bij de PinkPop-Meet op mijn T-shit zal dragen

Flamanzondag 1 juni 2003 @ 21:54
ik moet eigelijk denken aan tweakers

jammer van die copyright melding

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 14:59

Dit experimentje lijkt eenvoudig. Maar het glas, de reflecties, de spiegeling in het glas en op de vloer, heeft me wel 6 uur aan rendering gekost

Lu-Ckydinsdag 3 juni 2003 @ 16:46
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 14:59 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Dit experimentje lijkt eenvoudig. Maar het glas, de reflecties, de spiegeling in het glas en op de vloer, heeft me wel 6 uur aan rendering gekost


Maar het ziet er wel gelikt uit enzo... welk proggie? 3D studio max? Ooh ik zie het al... brice 5

[Dit bericht is gewijzigd door Lu-Cky op 03-06-2003 16:49]

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 16:47
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:46 schreef Lu-Cky het volgende:

[..]

Maar het ziet er wel gelikt uit enzo... welk proggie? 3D studio max?


Juistem
Mitchelldinsdag 3 juni 2003 @ 16:49
ff dom vraagje wat houdt rendering in ?
en nog een : zijn er online tutorials ?

[Dit bericht is gewijzigd door Mitchell op 03-06-2003 16:50]

MrAbagnaledinsdag 3 juni 2003 @ 16:49
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 18:48 schreef noidea het volgende:
Deze zijn ook wel mooi, ik ben met 3d studio max bezig, met dit zal ik nooit kunnen maken ben ik bang.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


is die laatste niet gewoon een echte foto?
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:49 schreef Mitchell het volgende:
ff dom vraagje wat houdt rendering in ?
Er bestaan geen domme vragen

Renderen is het bereken van een 3d ruimte: M.a.w. berekeningen van licht in 3d, reflecties in 3d, kleuren in 3d, noem het maar op.

Mitchelldinsdag 3 juni 2003 @ 16:54
en hoe heb jij/jullie geleerd om zo te tekenen ?

zijn er online tutorials

Da_Koendinsdag 3 juni 2003 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 14:59 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Dit experimentje lijkt eenvoudig. Maar het glas, de reflecties, de spiegeling in het glas en op de vloer, heeft me wel 6 uur aan rendering gekost


Waarom duurt zo'n plaattjes renderen zo lang
Mijn radeon 9700 kan zoiets toch realtime (Ati Demo Rendering natural light).......
vosssdinsdag 3 juni 2003 @ 16:57
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Waarom duurt zo'n plaattjes renderen zo lang
Mijn radeon 9700 kan zoiets toch realtime (Ati Demo Rendering natural light).......


Ik heb er niet zoveel verstand van maar kan het niet zo zijn dat dat al pre-rendered is
Pietjuhdinsdag 3 juni 2003 @ 16:58
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:
Waarom duurt zo'n plaattjes renderen zo lang
Mijn radeon 9700 kan zoiets toch realtime (Ati Demo Rendering natural light).......
Hehe heel erg waarschijnlijk kan dat dus NIET realtime
Of je moet echt een mega mega super pc hebben met 1 THz processor ofzo Het renderen is trouwens ook helemaal niet afhankelijk van je videokaart, maar van je processor en ram geheugen. Het programma moet gewoon ontzettend veel berekeningen uitvoeren zoals lichtbrekingen, schaduwvorming en geometrie en dat kan best wel even duren. Vooral als je veel effecten erbij hebt gedaan.
Pozodinsdag 3 juni 2003 @ 16:59
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Waarom duurt zo'n plaattjes renderen zo lang
Mijn radeon 9700 kan zoiets toch realtime (Ati Demo Rendering natural light).......


quote:
Ik heb er niet zoveel verstand van maar kan het niet zo zijn dat dat al pre-rendered is.
Omdat hij het niet via je grafische kaart doet Dit is een stuk 'moeilijker' voor je pc om te doen. De 3d spellen worden ook gerenderd, maar die zijn zo 'simpel' (relatief) dat je pc er wel 30-80 beeldjes per seconde van kan laten 'tekenen', ipv de 6 uur zoals bij die ene

2e quote: nee dan zou je je voor ieder mogelijk gezichtspunt een afbeelding moeten hebben, wat dus neer komt op oneindig veel beeldjes. Het zou kunnen, als je een paar terabyte zou hebben voor al die afbeeldingen

Voor wie 3ds max (5) heeft: Zet hem ens op cell shading en een redelijk complex model, is ie wel een uurtje of 24 zoet mee

Koos Voosdinsdag 3 juni 2003 @ 17:16
een maat van me maakt dit soort dingen met studio max...

Lu-Ckydinsdag 3 juni 2003 @ 17:19
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 17:16 schreef Koos Voos het volgende:
een maat van me maakt dit soort dingen met studio max...

[afbeelding]


Ik ook na de zomervakantie en ik kan dan ook php'en dat zijn mn 2 doelstelligen
Flamandinsdag 3 juni 2003 @ 18:08
oh ja Bryce is cute Op de pagina hier onder zie je mijn eerste (en tevens laatste) creaties met Bryce 4 of zo. Zijn dus enkelen jaren oud, en ben er om duidelijke redenen van af gestapt.

http://www.heusbitter.nl/wesley/3d/3d.htm

voorbeeldje:

en

meer dus op de link hierboven

Hymndinsdag 3 juni 2003 @ 18:10
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:59 schreef Pozo het volgende:

[..]


[..]

Voor wie 3ds max (5) heeft: Zet hem ens op cell shading en een redelijk complex model, is ie wel een uurtje of 24 zoet mee


gooi bij Brazil de GI aan met caustics, maak een glas met refraction en dan spreek ik je volgende week weer
Da_Koendinsdag 3 juni 2003 @ 18:35
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:59 schreef Pozo het volgende:

[..]


[..]
Omdat hij het niet via je grafische kaart doet Dit is een stuk 'moeilijker' voor je pc om te doen. De 3d spellen worden ook gerenderd, maar die zijn zo 'simpel' (relatief) dat je pc er wel 30-80 beeldjes per seconde van kan laten 'tekenen', ipv de 6 uur zoals bij die ene


Ik vind dit er toch niet simpel uit zien: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=138124
En dan te bedenken dat dit met een r9700 met 40 fp/s is gedaan.......
Dan zie ik hier echt simpele dingen voorbij komen zonder veel licht dan denk ik van uuhhhhh....
vosssdinsdag 3 juni 2003 @ 18:36
Ik blijf het prachtig vinden hoe jullie zoiets in mekaar gefrutseld krijgen hoor!

Petje af

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 18:46
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Waarom duurt zo'n plaattjes renderen zo lang
Mijn radeon 9700 kan zoiets toch realtime (Ati Demo Rendering natural light).......


Als dat renderen in realtime kon, dan had ik nu 10 PC`s waarmee ik mijn virtuele wereld in elkaar had geknutseld met bewegingen en geluid en alles er op en er aan.

Die Radeon 9700 van jou doet Pre-rendering, dus hij rendert plaatjes die al gerenderd zijn. Waarom denk je dat ze de filmpjes als Avi weggeschreven hebben en niet in het spel zelf. Je ziet dan duidelijk verschil in zoon avi of in-game rendering.

Als je alles wilt weten over rendering kijk je maar ens hier, daar ben ik ook lid van en heb daar ook werken van mij staan. www.renderotica.com

Flamandinsdag 3 juni 2003 @ 18:53
toch ben ik meer van van fotorealistische stukken/models e.d. Dat is het enige waar ik op kwijl in plaats van knullige sigarettenpakjes of auto's

Voor relatistische landschappen vind ik Terragen heel leuk. EN daarnaast enorm makkelijk

http://www.planetside.co.uk/terragen/

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 18:54

Hier heb ik bryce voor gebruikt

Hymndinsdag 3 juni 2003 @ 18:54
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 18:46 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Als dat renderen in realtime kon, dan had ik nu 10 PC`s waarmee ik mijn virtuele wereld in elkaar had geknutseld met bewegingen en geluid en alles er op en er aan.


dan wil ik bij jou renderen

renderen van een WIP ( GI wip ) duurt al 2 uur voor 2 bounces

Flamandinsdag 3 juni 2003 @ 18:55
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 18:36 schreef vosss het volgende:
Ik blijf het prachtig vinden hoe jullie zoiets in mekaar gefrutseld krijgen hoor!

Petje af


Als je het over de Bryce stukken hebt die in dit topic te zien zijn: die zijn over het algemeen ontzettend makkelijk te maken hoor. Met uitsluiting van de gene die hun models zelf gemoddeld hebben. Het is echt een kwestie van 'druk op de knop en render maar. Beetje knippen en plakken DOwnload maar is een trial van Bryce of zo zul je het zelf zien
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 19:25

3D Studio MAX..... 5 uurtjes renderen, ben ik blij dat ik een 3e computer heb om nog andere dingen mee te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 04-06-2003 15:17]

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 19:38

6 uurtjes renderwerk..... ohw even eentje posten daar heb ik nog langer op gerenderd

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 19:41

13 uur en 45 minuten op gerenderd, ben wel trots op het resultaat. Het is trouwens in 3D Studio MAX gemaakt

webfreakdinsdag 3 juni 2003 @ 19:48
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 19:41 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

13 uur en 45 minuten op gerenderd, ben wel trots op het resultaat. Het is trouwens in 3D Studio MAX gemaakt


13u en 45 min??? Holy shit! Zo gedetailleerd is 'ie toch niet?
Hymndinsdag 3 juni 2003 @ 20:10
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 19:41 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

13 uur en 45 minuten op gerenderd, ben wel trots op het resultaat. Het is trouwens in 3D Studio MAX gemaakt


hoe krijg je dat voor elkaar? 13 uur en 45min? omg?

lading raytraced materials gebruikt ofzow?

kwil weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen

Allochtoondinsdag 3 juni 2003 @ 20:17
haha denk het ook
tecdinsdag 3 juni 2003 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 19:41 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

13 uur en 45 minuten op gerenderd, ben wel trots op het resultaat. Het is trouwens in 3D Studio MAX gemaakt


Zoiets doet mijn bak in een kwartier... ik ben ook niet echt kapot van de wallpapers die je tot nu toe gepost hebt.. no offence natuurlijk want er is altijd wel een markt voor.
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 20:43
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 19:48 schreef webfreak het volgende:

[..]

13u en 45 min??? Holy shit! Zo gedetailleerd is 'ie toch niet?


ik heb um in 1024x768 gerenderd, dit is een 640x480 plaatje
Flamandinsdag 3 juni 2003 @ 20:52
dat is nog veel te lang hoor. je ziet ook van die witte srepen door het stuk gaan..heel licht alsof de opacity op 10% staat of zo
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:31 schreef tec het volgende:

[..]

Zoiets doet mijn bak in een kwartier... ik ben ook niet echt kapot van de wallpapers die je tot nu toe gepost hebt.. no offence natuurlijk want er is altijd wel een markt voor.


Zeker een 15 Ghz CPU... Dream on Je weet niet eens wat ik van bak heb, je weet niet eens welke instellingen ik heb gebruikt voor renderen

nikanorudinsdag 3 juni 2003 @ 20:58
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:31 schreef tec het volgende:

[..]

Zoiets doet mijn bak in een kwartier... ik ben ook niet echt kapot van de wallpapers die je tot nu toe gepost hebt.. no offence natuurlijk want er is altijd wel een markt voor.


Riiiiiight, kom ik wel eens een keertje langs om nog een uur of wat aan anims te renderen.
Allochtoondinsdag 3 juni 2003 @ 20:59
Wat hij bedoeld is dat je overdreven instellingen hebt gebruikt die niet terug te vinden zijn op het eindresultaat.

Zeg nou zelf, 6 uur renderen nadat je een theepot hebt verbogen, en dan nog origineel zijn en zeggen wow, word een beetje saai.

Ga gewoon eens lekker ECHT modelen, maak een simpel figuurtje oid, en ga em proberen te animeren, is echt veel leuker.

Pizza_Shooterdinsdag 3 juni 2003 @ 20:59
ArmaniMania: Mooie strakke plaatjes zeg!

Maareh, je maakt alles abstract?
Heb je ook visuele plaatjes (bijv. een glinsterende Porsche in het zonlicht)? Das namelijk ook cool

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 20:59
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:52 schreef Flaman het volgende:
dat is nog veel te lang hoor. je ziet ook van die witte srepen door het stuk gaan..heel licht alsof de opacity op 10% staat of zo
Dat hoort zo Dat is mijn texture die je ziet
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
ArmaniMania: Mooie strakke plaatjes zeg!

Maareh, je maakt alles abstract?
Heb je ook visuele plaatjes (bijv. een glinsterende Porsche in het zonlicht)? Das namelijk ook cool


Zal ik aan werken,maar ik wacht eigenlijk op die mensen met hun grote mond eens wat gepost hebben. Wel kritiek, maar zelf iets posten
Allochtoondinsdag 3 juni 2003 @ 21:04
[img] http://80.61.77.217/image1.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image2.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image3.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image4.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image5.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image6.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image7.jpg [/img]
[img] http://80.61.77.217/image8.jpg [/img]
allemaal gemaakt met max5, meer werk zal ik zo wel ff posten
nikanorudinsdag 3 juni 2003 @ 21:09
Tering komt er nu alweer kritiek op iets wat iemand voor zijn plezier doet.

Het is verdorie voor degene die het gemaakt heeft iets heel moois en is er trots op, anders zou diegene het hier niet posten en om dan te gaan ouwehoeren dat iemand "beter zijn best" moet gaan doen of anders te werk moet gaan (en dan bedoel ik geen opbouwende kritiek) vind ik niet kunnen.

Dit is een gallerij en er moeten plaatjes gepost worden en verder geen geouwehoer.

Allochtoondinsdag 3 juni 2003 @ 21:17
Ik zeg gewoon dat als ie "echt" gaat modelen het veel origineler is, lijkt me best eerlijk, ik kan ook zeggen, wow mooie background, ik vind em best leuk hoor, serieus, maar je ziet ze gewoon te vaak.

Mag ik wel kritiek hebben op me werk dan?

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 21:17
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:09 schreef nikanoru het volgende:
Tering komt er nu alweer kritiek op iets wat iemand voor zijn plezier doet.

Het is verdorie voor degene die het gemaakt heeft iets heel moois en is er trots op, anders zou diegene het hier niet posten en om dan te gaan ouwehoeren dat iemand "beter zijn best" moet gaan doen of anders te werk moet gaan (en dan bedoel ik geen opbouwende kritiek) vind ik niet kunnen.

Dit is een gallerij en er moeten plaatjes gepost worden en verder geen geouwehoer.


Helemaal mee eens, iemand met hersenen

Sow let the pictures comming and comming

vosssdinsdag 3 juni 2003 @ 21:19
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 18:55 schreef Flaman het volgende:

[..]

Als je het over de Bryce stukken hebt die in dit topic te zien zijn: die zijn over het algemeen ontzettend makkelijk te maken hoor. Met uitsluiting van de gene die hun models zelf gemoddeld hebben. Het is echt een kwestie van 'druk op de knop en render maar. Beetje knippen en plakken DOwnload maar is een trial van Bryce of zo zul je het zelf zien


Ik zal eens een trial downloaden en eens wat gaan aanrommelen
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:17 schreef Allochtoon het volgende:
Ik zeg gewoon dat als ie "echt" gaat modelen het veel origineler is, lijkt me best eerlijk, ik kan ook zeggen, wow mooie background, ik vind em best leuk hoor, serieus, maar je ziet ze gewoon te vaak.

Mag ik wel kritiek hebben op me werk dan?


Het is ook een heel stuk smaak, en over smaak valt niet te twisten.
Allochtoondinsdag 3 juni 2003 @ 21:25
post je werk dan maar eens op cgtalk.com
kijken hoeveel smaak ze daar hebben?

en mag ik wat kritiek dan op deze plaatjes?






[Dit bericht is gewijzigd door Allochtoon op 03-06-2003 21:26]

Alter_Egodinsdag 3 juni 2003 @ 21:25
kan iemand uitleggen wat renderen is?
Flamandinsdag 3 juni 2003 @ 21:35
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:25 schreef Alter_Ego het volgende:
kan iemand uitleggen wat renderen is?
dat is dat je computer een mooi plaatje gaat maken van je wireframe.

Dus jij ontwerpt iets, en je computer gaat er een plaatje van maken wat heel veel tijd kost

nikanorudinsdag 3 juni 2003 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:25 schreef Allochtoon het volgende:
post je werk dan maar eens op cgtalk.com
kijken hoeveel smaak ze daar hebben?

en mag ik wat kritiek dan op deze plaatjes?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Leuke leercurve te zien van Nijntje naar dat oorlogsveld.
vosssdinsdag 3 juni 2003 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zal eens een trial downloaden en eens wat gaan aanrommelen


Nou lekker zeg

Een half uur later 3 extra pr0nbalken onder mn IE adresbalk en een hoop frustratie verder heb ik de moed opgegeven hoor

Op de site van Corel kan ik nergens meer een trial van Bryce vinden en via het warez-circuit dus ook niet fatsoenlijk

Is er iemand die een trial nog heeft liggen en die ff online wil gooien of die weet waar Bryce nog fatsoenlijk te downloaden is

Want het lijkt me toch wel leuk om hier eens mee aan de slag te gaan

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou lekker zeg

Een half uur later 3 extra pr0nbalken onder mn IE adresbalk en een hoop frustratie verder heb ik de moed opgegeven hoor

Op de site van Corel kan ik nergens meer een trial van Bryce vinden en via het warez-circuit dus ook niet fatsoenlijk

Is er iemand die een trial nog heeft liggen en die ff online wil gooien of die weet waar Bryce nog fatsoenlijk te downloaden is

Want het lijkt me toch wel leuk om hier eens mee aan de slag te gaan


Pssttt armani@xs4all.nl is ook meteen mijn msn
tecdinsdag 3 juni 2003 @ 21:54
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:59 schreef Allochtoon het volgende:
Wat hij bedoeld is dat je overdreven instellingen hebt gebruikt die niet terug te vinden zijn op het eindresultaat.

Zeg nou zelf, 6 uur renderen nadat je een theepot hebt verbogen, en dan nog origineel zijn en zeggen wow, word een beetje saai.

Ga gewoon eens lekker ECHT modelen, maak een simpel figuurtje oid, en ga em proberen te animeren, is echt veel leuker.


Juist jij snapt hem. op beide fronten zelfs. Waarom zou kritiek hier trouwens niet mogen zolang het opbouwend is?

Bij deze wat werk van mij dan, alleen in 3dmax en allen box modeling gerenderd met brazil 1.03


nog niet af

Dus ook alles zelf gemodeld. De laatste duurde op mijn pc 11 uur.. dit had veel korter gekunt nog maar omdat ik destijds nog niet genoeg kennis had van DOF instellingen ging het helemaal mis.

Oh en efkes op de plaatjes klikken, ze zien er zo nogal hoekerig uit..

Zoals ik trouwens al zeg over die Bryce renders, het is mijn smaak niet, maar er is vast markt voor dus ik houd je niet tegen om ze te maken.

Maar probeer eens een keer gewoon een totaal object te modelen je zult zien dat het meer voldoening geeft dan een aantal primitives positioneren wat benden en vervormen en daarna een 5 tal uur laten renderen..

[Dit bericht is gewijzigd door tec op 03-06-2003 22:05]

tecdinsdag 3 juni 2003 @ 21:55
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:25 schreef Allochtoon het volgende:
post je werk dan maar eens op cgtalk.com
kijken hoeveel smaak ze daar hebben?
Dat slagveld van je vind ik erg netjes, zeer sfeervol, beetje starship troopers bij nacht lijkt het op.. De rest vind ik een beetje basic, ongedetaileerd al is die vogel wel leuk gelukt, had nooit gedacht dat je dat voor elkaar zou krijgen toen de contest startte op tweakers.
Da_Koendinsdag 3 juni 2003 @ 22:14
@tec, die laatste is echt mooi

Maar ik blijf toch nog steeds van mening dat een goede GPU hetzelfde kan in 0,05 sec....

Allochtoondinsdag 3 juni 2003 @ 22:37
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:55 schreef tec het volgende:

[..]

Dat slagveld van je vind ik erg netjes, zeer sfeervol, beetje starship troopers bij nacht lijkt het op.. De rest vind ik een beetje basic, ongedetaileerd al is die vogel wel leuk gelukt, had nooit gedacht dat je dat voor elkaar zou krijgen toen de contest startte op tweakers.


Thx, dat slagveld is enigste wat ik echt "af" beschouw, rest geen zin of tijd om nou eens te gaan updaten
Rest is allemaal maar beetje, ja niet af idd.

Ik zie dat jij voor fotorealisme gaat ik vind vooral je laatste met die beeldjes leuk, krijg ik nog es een hele kamer te zien ?

ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 22:55
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:14 schreef Da_Koen het volgende:
@tec, die laatste is echt mooi

Maar ik blijf toch nog steeds van mening dat een goede GPU hetzelfde kan in 0,05 sec....


hij blijft leuk, nogmaals dit is een hele andere soort rendering als wat in computer-games en demo`s gebeurd. Dat is Pre-rendering..
ArmaniManiadinsdag 3 juni 2003 @ 23:09
Deze klopte inmiddels al niet meer, zal eens kijken voor een andere picture-server, is al de 4e keer dat er een andere plaatje komt te staan

Ontopic:

En deze heb ik gemaakt met Maya, en zij is mijn project

[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 04-06-2003 13:58]

bassiebasdinsdag 3 juni 2003 @ 23:10
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:09 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Ontopic:

En deze heb ik gemaakt met Maya, en zij is mijn project


Hymndinsdag 3 juni 2003 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:09 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Ontopic:

En deze heb ik gemaakt met Maya, en zij is mijn project


heel nice

maya paint fx gebruikt?

FlyDudewoensdag 4 juni 2003 @ 00:11
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou lekker zeg

Een half uur later 3 extra pr0nbalken onder mn IE adresbalk en een hoop frustratie verder heb ik de moed opgegeven hoor

Op de site van Corel kan ik nergens meer een trial van Bryce vinden en via het warez-circuit dus ook niet fatsoenlijk

Is er iemand die een trial nog heeft liggen en die ff online wil gooien of die weet waar Bryce nog fatsoenlijk te downloaden is

Want het lijkt me toch wel leuk om hier eens mee aan de slag te gaan


Je kan ook Terragen gebruiken. Dat is een freeware landscape renderer. Doet ongeveer hetzelfde als Bryce (nou ja...) en is iets minder gebruikersvriendelijk. Maar je kan er mooie dingen mee maken.
vossswoensdag 4 juni 2003 @ 00:31
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 00:11 schreef FlyDude het volgende:

[..]

Je kan ook Terragen gebruiken. Dat is een freeware landscape renderer. Doet ongeveer hetzelfde als Bryce (nou ja...) en is iets minder gebruikersvriendelijk. Maar je kan er mooie dingen mee maken.


Ik ben nooit verder geweest dan paint, maar vind het wel super(!!!) wat jullie allemaal kunnen maken, en wil het zelf ook eens proberen, dus ik ga toch liever voor de gebruikersvriendelijkheid

ik ga ff mailtje sturen naar ArmaniMania

tecwoensdag 4 juni 2003 @ 08:56
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:09 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Ontopic:

En deze heb ik gemaakt met Maya, en zij is mijn project


Goh appart, ik wist niet dat je echte naam Linda Bergkvist was... post godverdomme is wat werk van jezelf in plaats van schitterende schilderijen van iemand anders te rippen.

http://enayla.gfxartist.com/

Het betreffende werk:
http://www.gfxartist.com/community/elite_gallery/5296

Wat je hier doet is het laagste van het laagste, zowiezo ben je gewoon een ontzettende beginner want je zeverd dat je dit in maya gemaakt hebt.. terwijl het dus met painter & photoshop gedaan is.. (overduidelijk geen 3d, dit soort detail krijg je (nog) niet voor elkaar met 3d software.) Maar om werk van een ander te bestempelen als je eigen werk is gewoon ontzettend triest.

Ik twijfel er dan ook sterk aan of al die andere "bryce" renders van jezelf zijn of dat je die ook ergens vandaag geripped hebt.

Schaam jezelf

En nou opzouten!

tecwoensdag 4 juni 2003 @ 09:03
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:14 schreef Da_Koen het volgende:
@tec, die laatste is echt mooi

Maar ik blijf toch nog steeds van mening dat een goede GPU hetzelfde kan in 0,05 sec....


Thx

Als het zo zou zijn dat een goede GPU dit in 0,05 sec zou kunnen, zou er gerenderd worden via de GPU en niet via de Proc. Het verschil zit hem in scherpte van het image, zoals je ziet zijn alle lijntjes (randen van beelden) ontzettend glad, de schaduwen helemaal perfect, en de reflecties ook. (ik bedoel dus niet dat mijn plaatje perfect is)

Een GPU berekend deze zaken voor het grootste deel met foefjes maar de dingen die echt berekend worden zijn lang niet zo gedetaileerd als op het plaatje waar het hier over gaat..
Het valt alleen niet op omdat je vergelijkt met een animatie, daar beweegt alles en kun je dus moeilijk zeggen of randen wel goed geantialiased zijn bijvoorbeeld.

quote:
Ik zie dat jij voor fotorealisme gaat ik vind vooral je laatste met die beeldjes leuk, krijg ik nog es een hele kamer te zien ?
Misschien wel ben nog bezig met mn 'kantoor' na te modellen.. maar da zal wel weer een tijd duren voordat dat klaar is.

[Dit bericht is gewijzigd door tec op 04-06-2003 09:38]

Da_Koenwoensdag 4 juni 2003 @ 09:43
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:56 schreef tec het volgende:

[..]

Goh appart, ik wist niet dat je echte naam Linda Bergkvist was... post godverdomme is wat werk van jezelf in plaats van schitterende schilderijen van iemand anders te rippen.

http://enayla.gfxartist.com/

Het betreffende werk:
http://www.gfxartist.com/community/elite_gallery/5296

Wat je hier doet is het laagste van het laagste, zowiezo ben je gewoon een ontzettende beginner want je zeverd dat je dit in maya gemaakt hebt.. terwijl het dus met painter & photoshop gedaan is.. (overduidelijk geen 3d, dit soort detail krijg je (nog) niet voor elkaar met 3d software.) Maar om werk van een ander te bestempelen als je eigen werk is gewoon ontzettend triest.

Ik twijfel er dan ook sterk aan of al die andere "bryce" renders van jezelf zijn of dat je die ook ergens vandaag geripped hebt.

Schaam jezelf

En nou opzouten!


Goed gevonden man
Ik vond dat stuk ook al te mooi in vergelijking met de rest, wat een eikel is het toch......
Flamanwoensdag 4 juni 2003 @ 10:19
Ik had ook al mijn twijfels Tec, goed gedaan. Er lopen hier genoeg mensen op die op gfxartist zitten, dat wist ie niet of zo. Lijkt me ook stug dat ie het zelf gekopieerd heeft?
nietzmanwoensdag 4 juni 2003 @ 11:36
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:09 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]

Ontopic:

En deze heb ik gemaakt met Maya, en zij is mijn project


Als Tec hier niet meer een omniaanwezigheid was en hij het er niet voor mij in had gewreven, had ik het wel gedaan.
Hymnwoensdag 4 juni 2003 @ 13:29
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:56 schreef tec het volgende:
terwijl het dus met painter & photoshop gedaan is.. (overduidelijk geen 3d, dit soort detail krijg je (nog) niet voor elkaar met 3d software.)
hmm, die hoeveelheid details kan zeker wel in 3d

klik

had er nog 1 ( soort gelijk aan dat plaatje ) maar met nog meer details maar die kan ik niet vinden

allemaal 3d

maar idd lage actie

tecwoensdag 4 juni 2003 @ 13:40
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 13:29 schreef Hymn het volgende:

[..]

hmm, die hoeveelheid details kan zeker wel in 3d

klik

had er nog 1 ( soort gelijk aan dat plaatje ) maar met nog meer details maar die kan ik niet vinden

allemaal 3d

maar idd lage actie


Het kan wel jah inderdaad.. ik trek mijn woorden terug
ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 13:51
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:56 schreef tec het volgende:

[..]

Goh appart, ik wist niet dat je echte naam Linda Bergkvist was... post godverdomme is wat werk van jezelf in plaats van schitterende schilderijen van iemand anders te rippen.

http://enayla.gfxartist.com/

Het betreffende werk:
http://www.gfxartist.com/community/elite_gallery/5296

Wat je hier doet is het laagste van het laagste, zowiezo ben je gewoon een ontzettende beginner want je zeverd dat je dit in maya gemaakt hebt.. terwijl het dus met painter & photoshop gedaan is.. (overduidelijk geen 3d, dit soort detail krijg je (nog) niet voor elkaar met 3d software.) Maar om werk van een ander te bestempelen als je eigen werk is gewoon ontzettend triest.

Ik twijfel er dan ook sterk aan of al die andere "bryce" renders van jezelf zijn of dat je die ook ergens vandaag geripped hebt.

Schaam jezelf

En nou opzouten!


Dat is inderdaad niet mijn werk. Dan is er weer iemand op de uploader van die link een ander plaatje met de zelfde naam gezet.Net zoals wat hier gebeurd is. [Centraal) PhotoShop vragen, tips, problemen etc.

En ja ik ben een beginner, en mijn project moest dus een F16 vliegtuig zijn. Voor mensen gebruik ik wel Poser 5

Pietjuhwoensdag 4 juni 2003 @ 13:59
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 13:51 schreef ArmaniMania het volgende:
Dat is inderdaad niet mijn werk. Dan is er weer iemand op de uploader van die link een ander plaatje met de zelfde naam gezet.Net zoals wat hier gebeurd is. [Centraal) PhotoShop vragen, tips, problemen etc.

En ja ik ben een beginner, en mijn project moest dus een F16 vliegtuig zijn. Voor mensen gebruik ik wel Poser 5


Jaja smoesjes
Pietjuhwoensdag 4 juni 2003 @ 14:04
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 13:29 schreef Hymn het volgende:

[..]

hmm, die hoeveelheid details kan zeker wel in 3d

klik

had er nog 1 ( soort gelijk aan dat plaatje ) maar met nog meer details maar die kan ik niet vinden

allemaal 3d

maar idd lage actie


w00t dit is echt onmenselijk gedaan. Al die tubes over dat gezicht
Hymnwoensdag 4 juni 2003 @ 14:05
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:04 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

w00t dit is echt onmenselijk gedaan. Al die tubes over dat gezicht


bekijk dat forum maar eens goed en bereidt je dan maar voor op meerdere orgasmes
tecwoensdag 4 juni 2003 @ 14:07
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 13:51 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet mijn werk. Dan is er weer iemand op de uploader van die link een ander plaatje met de zelfde naam gezet.Net zoals wat hier gebeurd is. [Centraal) PhotoShop vragen, tips, problemen etc.

En ja ik ben een beginner, en mijn project moest dus een F16 vliegtuig zijn. Voor mensen gebruik ik wel Poser 5


Smoesjes.. " op een straaljager ".. right on man..
ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 14:11
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:07 schreef tec het volgende:

[..]

Smoesjes.. " op een straaljager ".. right on man..


inderdaad op mijn straaljaher ja, omdat ik daar heel lang op zat te modden. Maar schijnbaar heb je het photoshop topic niet gelezen en mijn uitleg over matrix-iconen.

M.a.w. heel jammer dat jij dat denkt dat ik andermans werk alsmijn eigen werk ga betitelen.

Zelf zou ik dat ook niet leuk vinden als ze dat met mijn muziek deden of weet ik wat... Maar goed het kwaad is al geschied onterecht, maar het boeit me verder ook niet, jij denkt het jouwe en ik weet het mijne

Ontopic maar weer, want zo wordt dit topic ook al weer verkloot

Pietjuhwoensdag 4 juni 2003 @ 16:40
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 14:05 schreef Hymn het volgende:
bekijk dat forum maar eens goed en bereidt je dan maar voor op meerdere orgasmes
Ik ben daar ook geregistreerd net en ga meedoen met die contest alhoewel ik weinig kans ga maken denk
Da_Koenwoensdag 4 juni 2003 @ 16:54
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 13:51 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet mijn werk. Dan is er weer iemand op de uploader van die link een ander plaatje met de zelfde naam gezet.Net zoals wat hier gebeurd is. [Centraal) PhotoShop vragen, tips, problemen etc.


Jaja, en jij denk dat we dat geloven, loser

BdRwoensdag 4 juni 2003 @ 17:10
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:25 schreef Alter_Ego het volgende:
kan iemand uitleggen wat renderen is?
is een Engels werkwoord ff opzoeken bij dictionary.reference.com
"To convert (graphics) from a file into visual form, as on a video display"
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:54 schreef tec het volgende:
Bij deze wat werk van mij dan, alleen in 3dmax en allen box modeling gerenderd met brazil 1.03
ziet er mooi uit, maaruh wat is brazil?

hier 1 plaatje gemaakt met 3D studio max, titelscherm van mn game De sterren achtergrond en de ontploffingen zijn overigens rechtstreeks overgenomen uit andere plaatjes (niet ge-rendered dus)

tecwoensdag 4 juni 2003 @ 17:18
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:10 schreef BdR het volgende:

ziet er mooi uit, maaruh wat is brazil?


Brazil is een render engine die de standaard 3dmax scanline render vervangt. Brazil kan meer, bijvoorbeeld breking van licht berekenen als het door een glas valt, of DOF dus dat dingen die dichtbij zijn scherper gerenderd zijn als veraf. Zo zijn er nog een hoop zaken die brazil een stuk beter doet vandaar dat ik het leuker vind om hiermee te renderen, al kun je natuurlijk met de 3dmax scanline renderer ook erg mooie dingen voor elkaar krijgen.
Hymnwoensdag 4 juni 2003 @ 18:07
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 16:40 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Ik ben daar ook geregistreerd net en ga meedoen met die contest alhoewel ik weinig kans ga maken denk


hehe, ik waag me nog niet aan die contesten
de nieuwe is wel heel leuk trouwens

maar je werk wordt iig nagekeken door gigantische grote namen uit de CG wereld

Pietjuhwoensdag 4 juni 2003 @ 18:11
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:07 schreef Hymn het volgende:
hehe, ik waag me nog niet aan die contesten
de nieuwe is wel heel leuk trouwens

maar je werk wordt iig nagekeken door gigantische grote namen uit de CG wereld


hehe jah, ik weet nu al dat ik geen schijn van kans ga maken maar dat maakt niet uit. Hier doe ik wel ervaring mee op En deze contest is leuker dan die van GoT op het moment
Sanderwoensdag 4 juni 2003 @ 18:13
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:54 schreef tec het volgende:

[..]

Juist jij snapt hem. op beide fronten zelfs. Waarom zou kritiek hier trouwens niet mogen zolang het opbouwend is?

Bij deze wat werk van mij dan, alleen in 3dmax en allen box modeling gerenderd met brazil 1.03

nog niet af

[afbeelding]

Dus ook alles zelf gemodeld. De laatste duurde op mijn pc 11 uur.. dit had veel korter gekunt nog maar omdat ik destijds nog niet genoeg kennis had van DOF instellingen ging het helemaal mis.

Oh en efkes op de plaatjes klikken, ze zien er zo nogal hoekerig uit..

Zoals ik trouwens al zeg over die Bryce renders, het is mijn smaak niet, maar er is vast markt voor dus ik houd je niet tegen om ze te maken.

Maar probeer eens een keer gewoon een totaal object te modelen je zult zien dat het meer voldoening geeft dan een aantal primitives positioneren wat benden en vervormen en daarna een 5 tal uur laten renderen..


Die laatste is gaaf!
Hymnwoensdag 4 juni 2003 @ 18:13
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:11 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

hehe jah, ik weet nu al dat ik geen schijn van kans ga maken maar dat maakt niet uit. Hier doe ik wel ervaring mee op En deze contest is leuker dan die van GoT op het moment


die heb ik geopend

maar tis idd een leuke 'oefening' , als je ziet wat er geregeld uit die contests komen rollen valt je bek spontaan op de grond

ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 18:25
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Jaja, en jij denk dat we dat geloven, loser


Dan niet, zie mijn onderschrift user-name
ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 19:27
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:18 schreef tec het volgende:

[..]

Brazil is een render engine die de standaard 3dmax scanline render vervangt. Brazil kan meer, bijvoorbeeld breking van licht berekenen als het door een glas valt, of DOF dus dat dingen die dichtbij zijn scherper gerenderd zijn als veraf. Zo zijn er nog een hoop zaken die brazil een stuk beter doet vandaar dat ik het leuker vind om hiermee te renderen, al kun je natuurlijk met de 3dmax scanline renderer ook erg mooie dingen voor elkaar krijgen.


Heb je daar een link van, van dat programma, of meer info ?
Hymnwoensdag 4 juni 2003 @ 19:31
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:27 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Heb je daar een link van, van dat programma, of meer info ?


brazil

ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 19:33
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 00:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben nooit verder geweest dan paint, maar vind het wel super(!!!) wat jullie allemaal kunnen maken, en wil het zelf ook eens proberen, dus ik ga toch liever voor de gebruikersvriendelijkheid

ik ga ff mailtje sturen naar ArmaniMania


De postbode hoeft nu alleen zijn werk goed te doen
nikanoruwoensdag 4 juni 2003 @ 19:33
Alleen je moet er wel een stevige cpu voor hebben. 9 van de 10 keer dat ik iets met Brazil wil renderen geeft ie alleen een wit vlak.
ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 20:11
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:33 schreef nikanoru het volgende:
Alleen je moet er wel een stevige cpu voor hebben. 9 van de 10 keer dat ik iets met Brazil wil renderen geeft ie alleen een wit vlak.
Jaaa maar Bryce doet er zo lang over met renderen, langer dan 3D studio MAX in ieder geval, maar dat Brazil dus ook al, hmmm. Och ja, er zijn nog meerdere altarnatieven.
tecwoensdag 4 juni 2003 @ 20:12
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:33 schreef nikanoru het volgende:
Alleen je moet er wel een stevige cpu voor hebben. 9 van de 10 keer dat ik iets met Brazil wil renderen geeft ie alleen een wit vlak.
Nergens last van hier p4 2,76 (1gb ddr333) .. en vroeger op mn p3-600 (1gb sdram dat wel) werkte brazil ook prima, al was het wel een stuk trager.

Misschien toch effe het brazil support forum checken?

tecwoensdag 4 juni 2003 @ 20:14
Bryce renderd gewoon extreem sloom.. ik weet niet wat dat is met die engine.
Hymnwoensdag 4 juni 2003 @ 20:29
brazil kan er idd heel lang overdoen.

keb vanacht een WIP gerenderd en dat duurde 9 uur

( global illuminatino met 8 bounces en particle systems )

maar brazil kan ook heel snel zijn, als jij et simpel houdt, houdt brazil et ook simpel

ArmaniManiawoensdag 4 juni 2003 @ 21:32
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 20:14 schreef tec het volgende:
Bryce renderd gewoon extreem sloom.. ik weet niet wat dat is met die engine.
Misschien omdat het zelfs het hele gebied rendert wat je eignelijk niet ziet. Dus dat gedeelte er om heen zeg maar. Verder zou ik het ook niet weten.
tecwoensdag 4 juni 2003 @ 21:48
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 21:32 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Misschien omdat het zelfs het hele gebied rendert wat je eignelijk niet ziet. Dus dat gedeelte er om heen zeg maar. Verder zou ik het ook niet weten.


Mja zou kunnen, of omdat de scene gigantisch is.. (eigelijk een groote buiten scene en dat moet gelijk gerefelecteerd worden want een scene in bryce zonder reflecties dat kan natuurlijk niet )
BdRwoensdag 4 juni 2003 @ 22:08
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:31 schreef Hymn het volgende:
brazil


djiezus! das toch nie meer normoal!!
Pietjuhwoensdag 4 juni 2003 @ 22:46
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:08 schreef BdR het volgende:
djiezus! das toch nie meer normoal!!
Vind alleen dat gebouw helemaal achteraan een beetje nep eruit zien. En de textures van de muren zijn ook niet helemaal goed. Je ziet iig nog steeds dat het CG is
tecdonderdag 5 juni 2003 @ 13:55
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:10 schreef BdR het volgende:
hier 1 plaatje gemaakt met 3D studio max, titelscherm van mn game De sterren achtergrond en de ontploffingen zijn overigens rechtstreeks overgenomen uit andere plaatjes (niet ge-rendered dus)
[afbeelding]
Toch netjes gecombineerd dat 2d en 3d.. (dan bedoel ik voornamelijk die ontploffingen)
BdRdonderdag 5 juni 2003 @ 14:17
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:46 schreef Pietjuh het volgende:
Vind alleen dat gebouw helemaal achteraan een beetje nep eruit zien. En de textures van de muren zijn ook niet helemaal goed. Je ziet iig nog steeds dat het CG is
niet mee eens. Je kan wel zien dat het CG is, maar dan eigenlijk alleen omdat het allemaal zo steriel is. Nergens gras, mos of andere beplanting, geen mensen op straat, dat soort dingen, maar ja dat is mijn mening hehe
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:55 schreef tec het volgende:
Toch netjes gecombineerd dat 2d en 3d.. (dan bedoel ik voornamelijk die ontploffingen)
thanks, de truuk is om alles te renderen en bewerken op hogere resolutie (2048x1536 had ik gebruikt) en dan het resultaat weer verkleinen.

[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 05-06-2003 14:22]

ArmaniManiadonderdag 5 juni 2003 @ 14:19
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:08 schreef BdR het volgende:

[..]

djiezus! das toch nie meer normoal!!


Goeie genade
jwstoopdonderdag 5 juni 2003 @ 14:42

tecdinsdag 10 juni 2003 @ 10:48
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 14:42 schreef jwstoop het volgende:
[afbeelding]


Je zou van zo'n dame slet verwachten dat ze ook wel wat ringen om d'r vingers zou hebben
nlboydinsdag 10 juni 2003 @ 18:01
quote:
Op donderdag 12 september 2002 11:32 schreef jazza het volgende:
http://www.xs4all.nl/~jasp00r/Images/fok_v3.jpg
cool!
nlboydinsdag 10 juni 2003 @ 18:13
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:08 schreef BdR het volgende:

[..]

djiezus! das toch nie meer normoal!!


me2
Phreakzondag 6 juli 2003 @ 16:10
Een aantal van mijn images..

gemaakt in Bryce..

Photoshop 6

Gemaakt in Bryce, met Photoshop beetje af gemaakt..

nikanorumaandag 13 oktober 2003 @ 13:38
Kick.

Even een WIP plaatsen.

Plus even een vraagje. Hoe kan het probleem van het teveel aan polygonen opgelost worden? Op een gegeven moment is het niet lekker meer werken.

Het liefst met 3dmax zelf, want de oplossing om mn pc te upgraden is even wat te duur op dit moment.

En andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Manwethmaandag 13 oktober 2003 @ 14:26
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:38 schreef nikanoru het volgende:
Kick.

Even een WIP plaatsen.
[afbeelding]

Plus even een vraagje. Hoe kan het probleem van het teveel aan polygonen opgelost worden? Op een gegeven moment is het niet lekker meer werken.

Het liefst met 3dmax zelf, want de oplossing om mn pc te upgraden is even wat te duur op dit moment.

En andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.


ziet er vet uit, maar wat is het?

Van die polygonen moet wel kunnen, maar weet niet precies meer hoe.

enlightenedwizzamaandag 13 oktober 2003 @ 15:28
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 14:26 schreef Manweth het volgende:

[..]

ziet er vet uit, maar wat is het?

Van die polygonen moet wel kunnen, maar weet niet precies meer hoe.


het gedeelte van een Tank waar mensen uit schieten
nikanorumaandag 13 oktober 2003 @ 22:02
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 14:26 schreef Manweth het volgende:

[..]

ziet er vet uit, maar wat is het?

Van die polygonen moet wel kunnen, maar weet niet precies meer hoe.


Een gedeelte van een tank ja.
Met optimize en hide kom je al een heel end. Maar dan nog word het op den duur bijna onmogelijk.
Toch maar ff sparen voor een nieuwe computar.
DGRdinsdag 14 oktober 2003 @ 00:26
Damn, en dan iets noemen wat je zelf al had gevonden... dan maar een paar plaatjes van mezelf



Moet er toch maar weer eens mee gaan pielen

[Dit bericht is gewijzigd door DGR op 14-10-2003 00:30]

SHERMANdinsdag 14 oktober 2003 @ 00:29
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:38 schreef nikanoru het volgende:
Kick.

Even een WIP plaatsen.
[afbeelding]

Plus even een vraagje. Hoe kan het probleem van het teveel aan polygonen opgelost worden? Op een gegeven moment is het niet lekker meer werken.

Het liefst met 3dmax zelf, want de oplossing om mn pc te upgraden is even wat te duur op dit moment.

En andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.


mooi!!!!!

alleen volgens mij kan je qua verhouding beter de loop wat langer maken

nikanorudinsdag 14 oktober 2003 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 00:26 schreef DGR het volgende:
Damn, en dan iets noemen wat je zelf al had gevonden... dan maar een paar plaatjes van mezelf

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Moet er toch maar weer eens mee gaan pielen


Wow dat zou ik zeker doen! Zien er heel mooi uit man! Zeker die parfumfles!

+even geupdated.

[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 14-10-2003 16:55]

Malehwoensdag 15 oktober 2003 @ 00:27
Dacht laat ik eens een oudje van me posten;

software; 3d studio max 4 en fotosoep.

nikanorumaandag 20 oktober 2003 @ 12:08
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 00:27 schreef Maleh het volgende:
Dacht laat ik eens een oudje van me posten;
[afbeelding]

software; 3d studio max 4 en fotosoep.


Meer! meer!

Zo ik vind de tank voorlopig wel even goed. En ben nu bezig met de titan(grote robot). Uiteindelijk zou het een scene uit Warhammer 40000 moeten worden.
De voorlopige tank:

Hoofd van de titan:

DGRmaandag 20 oktober 2003 @ 12:24
Ziet er netjes uit Nikanoru, hoe lang ben je eigenlijk al met 3dsmax bezig? En dan nog maar wat andere oude dingetjes:

M'n icoontje:

Geurtjes zijn ok :

Hakkuh! Goeie oude tijd :

nikanorumaandag 20 oktober 2003 @ 15:33
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:24 schreef DGR het volgende:
Ziet er netjes uit Nikanoru, hoe lang ben je eigenlijk al met 3dsmax bezig? En dan nog maar wat andere oude dingetjes:

M'n icoontje:
[afbeelding]

Geurtjes zijn ok :
[afbeelding]

Hakkuh! Goeie oude tijd :
[afbeelding]


Tering. Die bovenste is mooi!!
k ben zelf zo´n anderhalf jaar bezig met max denk ik. (Ben het bonnetje kwijt. )
Tot zon half jaar geleden deed ik alles modeleren in Rhino en daarna in max renderen. Maar nu moet ik toch echt leren om in max zelf ook te modelleren.
wip van titan.

Groot+Global Lighting

Welke programmas gebruik jij allemlaal?

[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 20-10-2003 15:33]

DGRmaandag 20 oktober 2003 @ 17:24
Ik gebruik eigenlijk alleen 3dsmax... Heb ooit ook wel Lightwave, Maya en SoftImage geprobeerd maar ik ben ooit met 3d studio in dos begonnen en nooit meer overgestapt. Heb totaal geen trek om weer een ander pakket te gaan leren gebruiken.

Ik zie trouwens dat 3dsmax6 ook binnenkort uitkomt, hmmm... mooi moment dan om het weer eens op te pakken

LiToKimaandag 20 oktober 2003 @ 17:47
Naja, hier ook maar wat losse flodders posten dan






Klikken = volledige versie
InTrePidIvitymaandag 20 oktober 2003 @ 18:03
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:47 schreef LiToKi het volgende:
Naja, hier ook maar wat losse flodders posten dan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klikken = volledige versie
Ik kan me herinneren dat jij ook meedeed aan zulke wedstrijden op GoT ??
Heb je daar toevallig een linkje heen???
LiToKimaandag 20 oktober 2003 @ 18:31
Als je zelf gezocht had, had je dat ook best zelf kunnen vinden :p

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/821699 is de laatste, op de vorige hangt allemaal een slot, en veel plaatjes zullen dood zijn.