abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110421890
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:12 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

sommige azijnpissers
Pot, ketel...
  maandag 16 april 2012 @ 23:16:17 #127
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_110421915
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wacht even, welk toestel heeft er momenteel een beter scherm dan?
Allround? De iPhone 4S. Het scherm van de Sony Xperia S is ook minstens even goed, en de Samsung Galaxy Nexus heeft een betere kijkhoek en contrast, maar ik vind de neutralere kleuren en de betere tekstweergave van de One X persoonlijk mooier.
pi_110422018
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Allround? De iPhone 4S. Het scherm van de Sony Xperia S is ook minstens even goed, en de Samsung Galaxy Nexus heeft een betere kijkhoek en contrast, maar ik vind de neutralere kleuren en de betere tekstweergave van de One X persoonlijk mooier.
en als je die vergelijkt met de note?
  maandag 16 april 2012 @ 23:18:33 #129
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_110422030
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:15 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Pot, ketel...
Omdat ik een toestel niet de hemel in prijs en erken dat toestellen momenteel niet perfect zijn, ben ik een azijnpisser? Of is het omdat ik teleurgesteld ben in een toestel waarvan ik op meer had gehoopt, en beargumenteer waarom ik teleurgesteld ben.

En voor de goede orde: het scherm is NIET de reden dat ik teleurgesteld ben in de One X. Het scherm is fantastisch.
  maandag 16 april 2012 @ 23:19:32 #130
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_110422080
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 23:18 schreef andreas612 het volgende:

[..]

en als je die vergelijkt met de note?
De Note heeft ook een pentile-matrix, waar ik gewoon geen fan van ben. De Galaxy Nexus en Note hebben beiden een heel erg goed scherm, maar ik lees meer tekst dan ik video's kijk, dus ik vind kleurechtheid en scherpte belangrijker dan contrast en felheid.
pi_110422232
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

iPhone kan je wel eens gelijk in hebben, maar dat scherm valt voor mij sowieso al af omdat deze simpelweg te klein is (dus wat betreft vind ik dat scherm ook niet ideaal). De Xperia S heb ik nog niet bekeken dus daar kan ik nog niet over oordelen, en ik ook vind de neutrale kleurweergave van de One X belangrijk, net als het feit deze in fel zonlicht nog prima af te lezen is.
pi_110422311
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 22:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is zo'n gemakzuchtige out.. Voor de One X uit kwam werd anders een behoorlijk big deal gemaakt van het volledig vernieuwde camerasysteem, dat voor revolutionaire kwaliteit op smartphonegebied zou zorgen. Nu is het toestel uit en blijkt de camera achter de kwaliteit van de iPhone en de Galaxy S2 aan te lopen, en opeens is de camera niet belangrijk meer..

Ja, met een DSLR maak je mooiere foto's. En als je serieus wilt fotograferen, pak je die liever dan je smartphone. Maar dat betekent geenszins dat de camera in de One-serie niet ruimschoots beneden (door HTC geschepte) verwachtingen presteert. En dat is toch jammer, want er had zoveel meer in gezeten.

Buiten dat lees ik nog veel over bugs, hot pixels en zowaar lag (op een quadcore-toestel!). Allemaal dingen die je niet tegen zou mogen komen in een high end Android-toestel anno 2012. De Samsung Galaxy Nexus heeft geen last van lag, en die draait 'slechts' op een dualcore. En zelfs met een 720p-resolutie en een RGB-matrix (wat veel beter is dan de pentile-matrix van de Galaxy Nexus) is het scherm niet zo goed als het had kunnen zijn. Ja, het ziet er fantastisch scherp uit, en de kleuren zijn goed. Maar de kijkhoek valt tegen in vergelijking met directe concurrenten.

Ik heb al sinds de HTC Magic hoge verwachtingen van de Android-toestellen van HTC, en hoop elk jaar dat ze weer een regelrechte topper op de markt kunnen brengen. Ze zijn er overduidelijk toe in staat, maar om de een of andere reden wil het ze niet echt lukken om een toestel te maken dat meer is dan de som van zijn delen. Waarschijnlijk is dit omdat ze teveel verschillende doelgroepen willen aanspreken. Dit lijkt ook nu weer het geval met de One X en de One S, waarvan de (op papier) inferieure dualcore-processor zowaar beter scoort in dagelijks gebruik, en de bouwkwaliteit veel beter is dan bij de One X. Als HTC nu de pluspunten van beide toestellen had gecombineerd in een enkel vlaggenschip, hadden ze een magistrale smartphone op de markt kunnen zetten.

Nu hebben ze slechts een heel erg goed toestel op de markt gebracht. Een toestel dat zich misschien nu nog de beste smartphone mag noemen (wat ik het persoonlijk nog steeds niet vind), maar dat op korte termijn vrijwel zeker voorbij gestreefd zal worden door de vlaggenschippen van Samsung en Apple. En dat vind ik jammer, want HTC is er zeker toe in staat om nummer 1 te zijn.
Mooi verhaal en niks op toe te voegen. Samsung en Apple gaan er dit jaar weer ruim voorbij.

Ik vergelijk de HTC met de 4S op de belangrijkste punten voor doorsnee mensen:

Beste scherm: HTC One X

Beste camera: iPhone 4S

Beste uiterlijk: HTC One X

Beste appstore: IOS ( iPhone 4S)

Beste accuduur: iPhone 4S

Mobiel besturing systeem : 50/50

Conclusie, HTC 2,5 punt en Iphone 3,5 punt.

Knap van HTC dat ze nog steeds dus achter de feiten aan lopen.
  maandag 16 april 2012 @ 23:28:32 #133
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_110422482
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

iPhone kan je wel eens gelijk in hebben, maar dat scherm valt voor mij sowieso al af omdat deze simpelweg te klein is (dus wat betreft vind ik dat scherm ook niet ideaal). De Xperia S heb ik nog niet bekeken dus daar kan ik nog niet over oordelen, en ik ook vind de neutrale kleurweergave van de One X belangrijk, net als het feit deze in fel zonlicht nog prima af te lezen is.
Zoals ik al zei: zoveel mensen, zoveel wensen. Het scherm van de iPhone mag van mij ook best wat groter, maar de 4,7" van de One X vind ik weer wat te groot. De 4,3" van de Xperia S (en de extra scherpte die dat met dezelfde resolutie brengt) komt al meer in de buurt. Het is alleen jammer dat de Xperia S verder zo hoekig en groot is dat het toestel zelf helemaal niet kleiner is dan de One X.

Als HTC nu de resolutie en kwaliteit van de One X gehandhaafd hadden in de One S, was de keus voor mij snel gemaakt. Nu is het scherm het enige wat mij ervan weerhoudt de goedkopere maar op veel punten betere One S te nemen.
pi_110422487
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Mooi verhaal en niks op toe te voegen. Samsung en Apple gaan er dit jaar weer ruim voorbij.

Ik vergelijk de HTC met de 4S op de belangrijkste punten voor doorsnee mensen:

Beste scherm: HTC One X

Beste camera: iPhone 4S

Beste uiterlijk: HTC One X

Beste appstore: IOS ( iPhone 4S)

Beste accuduur: iPhone 4S

Mobiel besturing systeem : 50/50

Conclusie, HTC 2,5 punt en Iphone 3,5 punt.

Knap van HTC dat ze nog steeds dus achter de feiten aan lopen.
Appstore maakt voor de gemiddelde gebruiken niet eens meer uit, persoonlijk kan ik alles wat ik nodig heb vinden in de play store. Ik kan geen App opnoemen die iOs exclusive is die ik zou willen hebben. De camera boeit mij ook geen reet (al kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die daar een punt van maken).

Maar als jij op deze manier wil bepalen dat HTC de plank heeft misgeslagen moet je dat helemaal zelf weten. Dat er nieuwe telefoons zijn die hem om ver gaan blazen neem ik ook met een korreltje zout, vorig jaar wist de halve wereld ook zeker dat de nieuwe iPhone de concurrentie wel even weg ging blazen....
pi_110422497
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 22:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is zo'n gemakzuchtige out.. Voor de One X uit kwam werd anders een behoorlijk big deal gemaakt van het volledig vernieuwde camerasysteem, dat voor revolutionaire kwaliteit op smartphonegebied zou zorgen. Nu is het toestel uit en blijkt de camera achter de kwaliteit van de iPhone en de Galaxy S2 aan te lopen, en opeens is de camera niet belangrijk meer..
Voor mij is die camera sowieso nooit belangrijk geweest. Ik heb een One X genomen vanwege het scherm, de processor, het design en omdat ik een HTC Fanboy ben.
pi_110422597
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 23:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Appstore maakt voor de gemiddelde gebruiken niet eens meer uit, persoonlijk kan ik alles wat ik nodig heb vinden in de play store. Ik kan geen App opnoemen die iOs exclusive is die ik zou willen hebben. De camera boeit mij ook geen reet (al kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die daar een punt van maken).

Maar als jij op deze manier wil bepalen dat HTC de plank heeft misgeslagen moet je dat helemaal zelf weten. Dat er nieuwe telefoons zijn die hem om ver gaan blazen neem ik ook met een korreltje zout, vorig jaar wist de halve wereld ook zeker dat de nieuwe iPhone de concurrentie wel even weg ging blazen....
Als je kijkt naar mijn vergelijking zie je dat ik als Android liefhebber de iPhone nog steeds als ijkpunt moet zien helaas. Als de Galaxy S3 een super goede camera heeft, dan komt er eindelijk een echte iPhone killer. Qua foto camera is de iPhone de top op dit moment, of je nu wilt of niet. Iets waar toch veel mensen die ik ken veel waarde aan hechten
pi_110422620
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Voor mij is die camera sowieso nooit belangrijk geweest. Ik heb een One X genomen vanwege het scherm, de processor, het design en omdat ik een HTC Fanboy ben.
De processor van de iPhone is qua GPU 2 keer zo sterk als de Tegra 3....
pi_110422706
quote:

[..]

En accuduur dan? Dat apple dingetje haalt met gemak een dag, lees ik nergens op tweakers forums over de one x. En kom niet aan met het scherm verhaal, de nexus haalt wel makkelijk een dag
pi_110422721
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:31 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

De processor van de iPhone is qua GPU 2 keer zo sterk als de Tegra 3....
Maar ik heb liever een Nokia 3310 dan een iPhone, dus dat is voor mij niet relevant. De iPhone valt voor mij sowieso buiten de selectie. Dan blijven er telefoons als Galaxy Nexus, Note, S2, Xperia S over.
pi_110422774
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:34 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

En accuduur dan? Dat apple dingetje haalt met gemak een dag, lees ik nergens op tweakers forums over de one x. En kom niet aan met het scherm verhaal, de nexus haalt wel makkelijk een dag
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb met de accuduur. Ik kom er net zo ver mee als mijn Desire, moet dan wel zeggen dat ik mijn telefoon niet intensief gebruik.
pi_110422836
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Maar ik heb liever een Nokia 3310 dan een iPhone, dus dat is voor mij niet relevant. De iPhone valt voor mij sowieso buiten de selectie. Dan blijven er telefoons als Galaxy Nexus, Note, S2, Xperia S over.
Ja maar je zegt voor mij is een USP de processor, nu is die helemaal niet zo sterk. De Dualcore Krait chip die in de One S zit is krachtiger dan de Tegra 3 quadcore...dit zegt genoeg
  maandag 16 april 2012 @ 23:37:08 #142
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_110422861
quote:

[..]

Ik ken nog genoeg applicaties die ik op mijn iPhone heb en niet in de Play Store kon vinden. Daarnaast waren er meerdere applicaties (vooral spellen) die wel in de Play Store staan, maar die ik niet op mijn Xperia S kon draaien. Vooral spellen van Gameloft hadden hier last van. ik weet niet of dit ook voor de One X geldt.
quote:
..wat ook gebeurde. Wat was de bestverkochte smartphone in het eerste kwartaal van 2012? De iPhone 4S. En in het laatste kwartaal van 2011? De 4S. De Galaxy S2 van Samsung was een goede tweede, maar de iPhone blijft de populairste smartphone. En tot Samsung met de S3 komt, zal daar niet veel verandering in komen. Niet met de One X als belangrijkste wapenfeit.
pi_110422870
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:36 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ja maar je zegt voor mij is een USP de processor, nu is die helemaal niet zo sterk. De Dualcore Krait chip die in de One S zit is krachtiger dan de Tegra 3 quadcore...dit zegt genoeg
Die Tegra 3 had van mij ook niet gehoeven inderdaad.
pi_110422877
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb met de accuduur. Ik kom er net zo ver mee als mijn Desire, moet dan wel zeggen dat ik mijn telefoon niet intensief gebruik.
Mijn Nexus haalt 4 uur schermtijd. Lees op tweakers forums dat de one x maar 3 uur doet halen. Dat is slecht.
  maandag 16 april 2012 @ 23:37:50 #145
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_110422890
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:34 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Na de update komt het helemaal goed denk ik.

If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
pi_110422964
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ken nog genoeg applicaties die ik op mijn iPhone heb en niet in de Play Store kon vinden. Daarnaast waren er meerdere applicaties (vooral spellen) die wel in de Play Store staan, maar die ik niet op mijn Xperia S kon draaien. Vooral spellen van Gameloft hadden hier last van. ik weet niet of dit ook voor de One X geldt.

[..]

..wat ook gebeurde. Wat was de bestverkochte smartphone in het eerste kwartaal van 2012? De iPhone 4S. En in het laatste kwartaal van 2011? De 4S. De Galaxy S2 van Samsung was een goede tweede, maar de iPhone blijft de populairste smartphone. En tot Samsung met de S3 komt, zal daar niet veel verandering in komen. Niet met de One X als belangrijkste wapenfeit.
Apple heeft maar 1 concurrent op de smartphone markt waar ze zich zorgen om maken, en dat is Samsung. Dat zegt mijn inziens al genoeg. Dus sluit me aan bij jouw verhaal.
pi_110422996
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag, maar ik blijf bij mijn standpunt.
quote:
[..]

Persoonlijk vond ik de 4S echt geen grote stap voorwaarts en kwam die hoogstens op gelijke hoogte met de S2. Dus nee, van de concurrentie weg blazen op het gebied van kwaliteit was naar mijn mening geen sprake. Verwar het beste product niet met het populairste.
pi_110423072
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:37 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Mijn Nexus haalt 4 uur schermtijd. Lees op tweakers forums dat de one x maar 3 uur doet halen. Dat is slecht.
Dat het beter kan klopt, maar daar zijn ze bij HTC ook achter en als we de geruchten mogen geloven komt er een update om dit te verbeteren.
pi_110423230
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag, maar ik blijf bij mijn standpunt.

[..]

Persoonlijk vond ik de 4S echt geen grote stap voorwaarts en kwam die hoogstens op gelijke hoogte met de S2. Dus nee, van de concurrentie weg blazen op het gebied van kwaliteit was naar mijn mening geen sprake. Verwar het beste product niet met het populairste.
Maar wat noem je geen grote stap voorwaarts? Nogmaals, ik ben een Android liefhebber en fan..maar moet gewoon bekennen dat de 4S echt wel een fijne upgrade was vanaf de 4. Ze hebben hun zwakte punten(camera en ouderwetse processor) duidelijk verbeterd. Qua specs staat de iPhone 4S nog altijd met gemak zijn mannetje, en dat in een markt waar iedere maand tientallen nieuwe toestellen uitkomen. Dat is knap. En qua specs zal op sommige punten de one x het wel winnen van de 4S, maar het beste totaal plaatje biedt nog steeds de 4S. Software en hardware in harmonie, dat kun je van de One X niet zeggen als je de kleine klachten leest.

Mijn Nexus met stock android 4.0.4 is smoother dan de One X, dat zegt ook een hoop.
  maandag 16 april 2012 @ 23:46:16 #150
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_110423274
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:40 schreef Dennis101 het volgende:
Oh, dat ben ik best met je eens, hoor. De iPhone 4S blies de Galaxy S2 niet weg qua kwaliteit. Maar dat zegt meer over de kwaliteit van de S2, wat veruit de beste Android-telefoon van vorig jaar was. De iPhone 4S was wel sneller, had een beter scherm met hogere resolutie, een betere camera, betere accu en was sneller dan zijn belangrijkste concurrent. Het was inderdaad geen gigantische stap voorwaarts ten opzichte van de iPhone 4, maar het was voldoende om het beste toestel te zijn tot de nieuwe lichting high end smartphones kwam, wat nu met de One X is begonnen, op het moment dat de 4S alweer een half jaar oud is.

Dat geldt in iets mindere mate ook voor de Galaxy S2, wat nu nog steeds een heel erg sterk toestel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')