abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110207394
Jongens.

De tranen stromen.

De pijn scheurt me in tweeën, letterlijk. Mijn vriendin is boos; of dat nou om Feijenoord is of omdat ik haar teringdebiel noemde toen ze vroeg wat dit betekende voor de titelaspiraties, daar ben ik nog niet helemaal achter. Het zal een combinatie van beide zijn :').

Weer is het dat rotajax, zou <een bepaalde user die we niet meer noemen> zeggen. En we zouden met zijn allen over hem heen vallen. Dat het niet belangrijk is wie het wordt: als wij het niet worden is het niet interessant wie het wel wordt. En toch steekt het een beetje: niet vanwege de échte supporters zoals Stevenmac, nee, het steekt vanwege die pauperdebieltjes die je het hele jaar niet hoort en dan ineens met een ajaxshirt op het werk verschijnen en de ajaxmars fluiten.

Maar die gasten, die zijn niet belangrijk. Ruggengraatlozen.

Nee, ik wil kijken naar Feijenoord. Een club die écht ruggengraat getoond heeft. 31 Januari 2011. Na de zoveelste nederlaag staan we godverdomme 15e. 15e. De mooiste club van Nederland. De grootste club van Nederland, ondanks wat die gekken uit amsterdam beweren. Wij weten wel beter.

Na de 10-0 nederlaag tegen PSV zag niemand het meer zitten. Feijenoord was dood, terminaal, stierf aan een pijnlijk gezwel en er was niets meer wat we konden doen. We bezochten massaal de avondwedstrijd die volgde: met 48.000 man was De Kuip tot de nok toe gevuld met mensen die riepen "Tot hier en niet verder". Bij mij heerste een heel ander gevoel: het zouden zomaar eens de laatste wedstrijden ooit kunnen worden die ik bezocht in dat imposante stadion, die dit jaar het predikaat '75 jaar' opgeplakt kreeg.

Ik hou zo ontiegelijk veel van Feijenoord. Zo belachelijk veel. Het is een liefde die niet uit te leggen is, ZELFS niet aan de jongens in Amsterdam die jaar-in-jaar-uit hun club bezoeken met de grootste liefde die zij zich voor kunnen stellen. Nee, ik durf te zeggen dat er bij Feijenoorders een twééde hart groeit; dat éné hart is gewoonweg NIET GROOT GENOEG om alle liefde voor hun club te bevatten.

Daarom doet een avond als vanavond dubbel zoveel pijn. Alsof je met 42 messteken omgelegd wordt, beide harten gepenetreerd door het koude lemmet dat 'verdriet' heet. Verdriet, omdat onze club nét niet goed genoeg was om dat eindstapje te maken, om écht weer eens de beste van Nederland te zijn.

...... En toch .......

Toch zijn het tranen van geluk, die over mijn wangen stromen. Mijn club was dood, terminaal, begraven, kon nooit meer overeind komen. Al sinds 2006 was er geen enkele kans dat wij ooit nog écht zouden meedoen in Nederland. Met vorig jaar de klap op de vuurpijl: Afgezakt tot een marginale middenmootclub, financieel kapot, sportief dood. De enige glorie die onze club had was het mooie stadion aan de Marathonweg, het verleden en het legioen.

Waarom dat geluk?

Omdat dit ongelofelijk is gasten! 28 speelrondes terreur in de eredivisie, meedoen in de top, hopen op een kampioenschap, ploegen die met angst naar De Kuip komen!

Alles en iedereen speelden we kapot van de clubs die er toe deden. Ajax, PSV, Twente, Vitesse en binnenkort AZ: als het legioen begon te brullen dan dropen de spelers van de tegenpartij af. De ene na de andere hattrick vloog ons om de oren, het legioen schreeuwde zich kapot en de spelers lieten zien wat wij Rotterdammers allemaal zo hartstochtelijk omarmen: UIT EIGEN KRACHT VOORTGEBRACHT.

Nee, vorig seizoen konden na 4 wedstrijden de titelaspiraties weer voor LANG, LANG de koelkast in. En kijk nu!

Onze jeugd is sterker dan ooit. Financieel wordt de weg eindelijk eens mooi geplaveit door een ex-Feijenoorder die wél goed zit op de plek van Technisch Directeur. WE ZAGEN EINDELIJK EEN ELFTAL WEER EENS GROEIEN, wie had gedacht dat dat OOIT mogelijk was? We zagen spelers écht beter worden.

Not all hope is lost
Met een instortend Twente (Die ontegenzeggelijk nog punten gaan verliezen) en een AZ wat in De Kuip verschalkt gaat worden, gaan wij verdomme het hoogste toneel van Europa in. De vCL ticket die wij kunnen ontvangen (en gáán ontvangen) gaat ons verdomme bewijzen dat we in één ding groot zijn, misschien zelfs groter dan Ajax; We gaan godverdomme onder begeleiding van Dirk Kuijt en Guidetti, Clasie en Ahmadi, een Arsenal of Hotspurs HELEMAAL kapotspelen en de poulefase van Europa in.

Want ook al kan ik niet meer dromen van een kampioenschap: mijn dromen worden me nooit meer afgenomen. Als Feijenoord me één ding heeft geleerd dit jaar, is het wel:

AND WHEN YOU THINK ITS ALL OVER,
ITS NOT OVER,
ITS NOT OVER!

WHEN YOU THINK ITS ALL OVER,
ITS NOT OVER,
ITS NOT OVER!!!!!!!!!!!!!!!

Beginnen bij 3:33.

Feijenoorders, ik hou van jullie. Op naar vCL, met borst naar voren, trots op onze club en schreeuwen tot het laatste eind. Omdat je Feijenoorder bent, omdat je Rotterdammer bent, OMDAT HET VAN JE VERWACHT WORDT.

O+ FEIJENOORD O+ TILL O+ I O+ FUCKING O+ DIE O+
O+ UIT EIGEN KRACHT VOORTGEBRACHT O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 12:04:14 ]
  woensdag 11 april 2012 @ 22:18:36 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110207494
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:18 schreef TNA het volgende:
Samenvatting: Ajax wordt kampioen.
nee
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_110207502
Mooi topic, misschien kan ik over 2 dagen wel relativeren over de verspeelde titel en dan lees ik hem nog wel eens
  woensdag 11 april 2012 @ 22:19:19 #5
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_110207524
echt balen ja, nu zien ze steven geen pis drinken :(
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:19:20 #6
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_110207527

Sterker door strijd.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:19:39 #7
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_110207544
Opsturen naar de Spits, 50 euro verdienen.
pi_110207561
Jullie lezen óf kenkersnel óf hebben geen zin om die lap tekst te lezen. Ik zou hem serieus lezen: het biedt ECHT troost.

Verkopen verdomme onze beste twee spelers voor 11 miljoen! En NOG staan we waar we staan.

FEIJENOORD O+ _O_
  woensdag 11 april 2012 @ 22:20:13 #9
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_110207575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:19 schreef Helpmefok het volgende:
Jullie lezen óf kenkersnel óf hebben geen zin om die lap tekst te lezen. Ik zou hem serieus lezen: het biedt ECHT troost.

Verkopen verdomme onze beste twee spelers voor 11 miljoen! En NOG staan we waar we staan.

FEIJENOORD O+ _O_
Ik heb het serieus gelezen

quote:
En toch steekt het een beetje: niet vanwege de échte supporters zoals Stevenmac, nee, het steekt vanwege die pauperdebieltjes die je het hele jaar niet hoort en dan ineens met een ajaxshirt op het werk verschijnen en de ajaxmars fluiten.
Dit is ook zo godverdomme waar he.
pi_110207589
Mooi stukje.

Nog even omdat het kan

'
pi_110207629
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Mooi stukje.

Nog even omdat het kan

'[ afbeelding ]
Plaagstootjes moeten kunnen, maar doe dat dan pléáse in het Feijenoordtopic. Deze dient echt als steun in "barre" tijden. ;(.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:21:24 #12
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_110207640
quote:
Mooi stukje.

Nog even omdat het kan

'[ afbeelding ]
Jullie bezorgen me nog een epileptische aanval dames.
pi_110207658
quote:
Mooi stukje.

Nog even omdat het kan

Moet dat nou gast?
BFF met GGMM
  woensdag 11 april 2012 @ 22:22:24 #14
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 11 april 2012 @ 22:22:43 #15
139330 TNA
For the stars that shine
pi_110207738
Bedankt dat had ik even nodig
pi_110207789
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:17 schreef Helpmefok het volgende:
Jongens.

De tranen stromen.

De pijn scheurt me in tweeën, letterlijk. Mijn vriendin is boos; of dat nou om Feijenoord is of omdat ik haar teringdebiel noemde toen ze vroeg wat dit betekende voor de titelaspiraties, daar ben ik nog niet helemaal achter. Het zal een combinatie van beide zijn :').

Weer is het dat rotajax, zou Ritmo zeggen. En we zouden met zijn allen over hem heen vallen. Dat het niet belangrijk is wie het wordt: als wij het niet worden is het niet interessant wie het wel wordt. En toch steekt het een beetje: niet vanwege de échte supporters zoals Stevenmac, nee, het steekt vanwege die pauperdebieltjes die je het hele jaar niet hoort en dan ineens met een ajaxshirt op het werk verschijnen en de ajaxmars fluiten.

Maar die gasten, die zijn niet belangrijk. Ruggengraatlozen.

Nee, ik wil kijken naar Feijenoord. Een club die écht ruggengraat getoond heeft. 31 Januari 2011. Na de zoveelste nederlaag staan we godverdomme 15e. 15e. De mooiste club van Nederland. De grootste club van Nederland, ondanks wat die gekken uit amsterdam beweren. Wij weten wel beter.

Na de 10-0 nederlaag tegen PSV zag niemand het meer zitten. Feijenoord was dood, terminaal, stierf aan een pijnlijk gezwel en er was niets meer wat we konden doen. We bezochten massaal de avondwedstrijd die volgde: met 48.000 man was De Kuip tot de nok toe gevuld met mensen die riepen "Tot hier en niet verder". Bij mij heerste een heel ander gevoel: het zouden zomaar eens de laatste wedstrijden ooit kunnen worden die ik bezocht in dat imposante stadion, die dit jaar het predikaat '75 jaar' opgeplakt kreeg.

Ik hou zo ontiegelijk veel van Feijenoord. Zo belachelijk veel. Het is een liefde die niet uit te leggen is, ZELFS niet aan de jongens in Amsterdam die jaar-in-jaar-uit hun club bezoeken met de grootste liefde die zij zich voor kunnen stellen. Nee, ik durf te zeggen dat er bij Feijenoorders een twééde hart groeit; dat éné hart is gewoonweg NIET GROOT GENOEG om alle liefde voor hun club te bevatten.

Daarom doet een avond als vanavond dubbel zoveel pijn. Alsof je met 42 messteken omgelegd wordt, beide harten gepenetreerd door het koude lemmet dat 'verdriet' heet. Verdriet, omdat onze club nét niet goed genoeg was om dat eindstapje te maken, om écht weer eens de beste van Nederland te zijn.

...... En toch .......

Toch zijn het tranen van geluk, die over mijn wangen stromen. Mijn club was dood, terminaal, begraven, kon nooit meer overeind komen. Al sinds 2006 was er geen enkele kans dat wij ooit nog écht zouden meedoen in Nederland. Met vorig jaar de klap op de vuurpijl: Afgezakt tot een marginale middenmootclub, financieel kapot, sportief dood. De enige glorie die onze club had was het mooie stadion aan de Marathonweg, het verleden en het legioen.

Waarom dat geluk?

Omdat dit ongelofelijk is gasten! 28 speelrondes terreur in de eredivisie, meedoen in de top, hopen op een kampioenschap, ploegen die met angst naar De Kuip komen!

Alles en iedereen speelden we kapot van de clubs die er toe deden. Ajax, PSV, Twente, Vitesse en binnenkort AZ: als het legioen begon te brullen dan dropen de spelers van de tegenpartij af. De ene na de andere hattrick vloog ons om de oren, het legioen schreeuwde zich kapot en de spelers lieten zien wat wij Rotterdammers allemaal zo hartstochtelijk omarmen: UIT EIGEN KRACHT VOORTGEBRACHT.

Nee, vorig seizoen konden na 4 wedstrijden de titelaspiraties weer voor LANG, LANG de koelkast in. En kijk nu!

Onze jeugd is sterker dan ooit. Financieel wordt de weg eindelijk eens mooi geplaveit door een ex-Feijenoorder die wél goed zit op de plek van Technisch Directeur. WE ZAGEN EINDELIJK EEN ELFTAL WEER EENS GROEIEN, wie had gedacht dat dat OOIT mogelijk was? We zagen spelers écht beter worden.

Not all hope is lost
Met een instortend Twente (Die ontegenzeggelijk nog punten gaan verliezen) en een AZ wat in De Kuip verschalkt gaat worden, gaan wij verdomme het hoogste toneel van Europa in. De vCL ticket die wij kunnen ontvangen (en gáán ontvangen) gaat ons verdomme bewijzen dat we in één ding groot zijn, misschien zelfs groter dan Ajax; We gaan godverdomme onder begeleiding van Dirk Kuijt en Guidetti, Clasie en Ahmadi, een Arsenal of Hotspurs HELEMAAL kapotspelen en de poulefase van Europa in.

Want ook al kan ik niet meer dromen van een kampioenschap: mijn dromen worden me nooit meer afgenomen. Als Feijenoord me één ding heeft geleerd dit jaar, is het wel:

AND WHEN YOU THINK ITS ALL OVER,
ITS NOT OVER,
ITS NOT OVER!

WHEN YOU THINK ITS ALL OVER,
ITS NOT OVER,
ITS NOT OVER!!!!!!!!!!!!!!!

Beginnen bij 3:33.

Feijenoorders, ik hou van jullie. Op naar vCL, met borst naar voren, trots op onze club en schreeuwen tot het laatste eind. Omdat je Feijenoorder bent, omdat je Rotterdammer bent, OMDAT HET VAN JE VERWACHT WORDT.

O+ FEIJENOORD O+ TILL O+ I O+ FUCKING O+ DIE O+
O+ UIT EIGEN KRACHT VOORTGEBRACHT O+
Dankjewel, dat klote gevoel is inderdaad wat minder nu. ^O^
  woensdag 11 april 2012 @ 22:23:40 #18
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_110207796
quote:
Mooi stukje.

Nog even omdat het kan

'[ afbeelding ]
mongolen gif
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 11 april 2012 @ 22:24:07 #19
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110207833
De enige echte club in NL:

pi_110208016
Best een leuk stukje dit
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  woensdag 11 april 2012 @ 22:27:04 #21
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110208043
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:24 schreef AryaMehr het volgende:
De enige echte club in NL:

[ afbeelding ]
het mooie is dat ze daar allemaal al met die oude shirtjes staan en niet als een successupporter erbij komen en alle shirtjes MOETEN hebben om zich te profileren.

Ik ben AZ'er en ik trek liever een shirt uit 2007/08 aan(het rampjaar van de 21e eeuw) dan een shirt uit 2008/09(het kampioensseizoen)

Wanneer het slecht gaat met Ajax hoor je ze allemaal zeggen:
Ja, maar al degraderen ze, dan nog blijf ik supporter, zo goed ben ik!

Maar wat is daar speciaal aan.
Je club zit in je hart, die verloochen je niet, omdat je geen eredivisie/europees meer speelt!

Schitterende OP
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_110208057
Denken dat Feyenoord kans maakte om kampioen te worden :')

En scary wall of text.. not gonna read!
pi_110208186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:27 schreef Geo4kant het volgende:
Denken dat Feyenoord kans maakte om kampioen te worden :')

En scary wall of text.. not gonna read!
Dit seizoen verwachtte niemand het
Des te meer is het knap dat ze zolang mee doen
Volgend jaar zijn ze ook zeker 1 van de titel kandidaten
  Forum Admin woensdag 11 april 2012 @ 22:29:41 #24
35723 crew  GGMM
pi_110208212
Dit is de reden waarom je die award hebt gekregen _O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_110208248
oja, het is feyenoorders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')