Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende: ik heb een buurmeisje met wie ik het ontzettend leuk heb de laatste paar maanden. We kende elkaar al een paar jaar, maar pas de laatste maanden hebben we veel contact (heb eens uitgerekend dat we gemiddeld 12,4 whatsappberichten per dag verstuurde en dat was inclusief vakantie en weekend, wanneer er een soort van radiosilece is, kan aan mij (en m’n huisgenoten) liggen, maar vind het vrij veel). We hebben het heel leuk, kijken films en series, spelen spelletjes en eten eigenlijk best veel ‘sandwiches’ (voor de gene die het nog niet door hebben: denk aan how i met your mother). Door de weeks zitten we ’s avonds bij elkaar en soms ’s ochtends voor een kopje koffie voor ik naar college ga en zij naar stage. Zo spenderen we vele uren op elkaars kamer, er zijn weekenden dat ik m’n eigen huisgenoten minder zie dan haar. Thing is dus dat ik haar enorm leuk vind, ze is echt alles wat ik in een vriendin zoek. Ik heb haar daarom ook een keer gezegd dat ik haar heel leuk vind, maar hier antwoorde ze op met dat ze dat al wel zag aankomen, maar dat ze me toch echt als een vriend zag. (side note: ze is bi en het is sinds een half jaar uit met haar vriendin) Desalniettemin strooit ze met signalen. Zo smst ze me vaker voor koffie of wanneer ik weer thuis kom en grijpt ze elk moment aan om bij me te zijn. Echter is er nog niks gebeurt, ik ken de theorie, maar in de praktijk uitvoeren gaat wat lastiger, ze is niet zo ‘aaibaar’ om het zo maar te noemen. Met veel andere vrouwen gaat dit namelijk gemakkelijker heb ik het idee. Ook mijn huisgenoten zijn van mening dat ze toch wel iets in me moet zien om zo lang zo vaak met me om te gaan. Zelf denk ik dat ze zegt dat ze niet wil omdat ze over 3 weken verhuist (mogelijk naar een ander land) en ze het dus zegt uit zelfbescherming. Maar goed ze is perfect, dus zo makkelijk komt ze er ook niet vanaf

Al met al vind ik het vrij lastig en heb ik geen idee meer wat ik kan doen. Dus wat is hier aan de hand, is er nog hoop en wat kan ik doen?