Tja, dat neemt niet weg dat je de keuze hebt om je heil ergens anders te zoeken. Vele gingen je voor hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik woon hier alleen maar omdat ik hier toevallig geboren ben. Dat wil nog niet zeggen dat ik dingen graag anders had willen zien.
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Omdat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Niemand wil dat een uitzuiger die willens en wetens aan het infuus blijft hangen een tv krijgt.
Maar nogmaals, waarom moet sociaal zijn altijd van een kant komen?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, dat neemt niet weg dat je de keuze hebt om je heil ergens anders te zoeken. Vele gingen je voor hoor.
Are you for real ?quote:De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften.
Eens, wat dat betreft is het onzin dat de gemeente bijspringt.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:23 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ze heeft 100% gelijk. wat moeten ze nog meer hebben dan?
tja, als je zo denkt houdt het al vlug op.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.
quote:Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.
Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?
VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor een flexibelere arbeidsmarkt. Veel kleine ondernemers durven mensen niet aan te nemen, omdat ontslaan veel te duur is. Kortom: mensen worden ook weer sneller aangenomen en als iemand goed functioneert, is er eigenlijk geen reden voor ontslag.
Waar zou de sociale input anders vandaan moeten komen?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:22 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar nogmaals, waarom moet sociaal zijn altijd van een kant komen?
Geeltje op marktplaats voor 2e handsje.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Omdat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Niemand wil dat een uitzuiger die willens en wetens aan het infuus blijft hangen een tv krijgt.
Misschien moeten we ook maar bijzondere bijstand gaan verlenen op afwasmachines, bmw's en vakanties naar de Dominicaanse Republiek. Daar heb ik ook voor gewerkt, dus die kan ik ook betalen, en uit solidariteit moet ik die dan ook maar betalen voor mijn werkloze buurman! Die arme man kan daar toch ook niks aan doen!quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.
Er zullen er ook ongetwijfeld op staan die gratis af te halen zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geeltje op marktplaats voor 2e handsje.
Wat maakt dat uit? Men heeft altijd een stok nodig om mee te slaan. Ook al betreft het een nietszeggend lokaal politicus over een uitspraak van vier jaar geledenquote:Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef Specularium het volgende:
Geldt die flatscreenregeling eigenlijk nog? Die was uit 2008.
Begrijp je nu mischien wat ik bedoel met vrijheid? We moeten verplicht sociaal zijn met mensen die het moeilijk hebben ongeacht de reden. Ik ben voor solidariteit voor gehandicapten en andere mensen die om gezondheids redenen niet kunnen werken maar niet voor iemand die willens en wetens niet wil werken omdat het thuis lekker warm is. Overigens vind ik wel dat de huidige uitkeringstrekkers groot gelijk hebben want als je beter thuis kan zitten dan te gaan werken dan zouden ze wel achterlijk zijn om aan de slag te gaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Waar zou de sociale input anders vandaan moeten komen?
hier in ons studentenhuis staat ook een "gratis" tv. geschooierd van ouders die een nieuwe kregen. Naja, via MP zou die 20 euro kosten. Hiervoor hadden we er een die we gratis hebben afgehaald.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, wat dat betreft is het onzin dat de gemeente bijspringt.
quote:Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !
Beter 1 uitkering in de hand dan 10 onderbetaalde vacatures in de lucht.
Dat is het probleem ook met die positieve vrijheden. Daar weet de politiek vaak moeilijk grenzen aan te stellen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we ook maar bijzondere bijstand gaan verlenen op afwasmachines, bmw's en vakanties naar de Dominicaanse Republiek. Daar heb ik ook voor gewerkt, dus die kan ik ook betalen, en uit solidariteit moet ik die dan ook maar betalen voor mijn werkloze buurman! Die arme man kan daar toch ook niks aan doen!
Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Begrijp je nu mischien wat ik bedoel met vrijheid? We moeten verplicht sociaal zijn met mensen die het moeilijk hebben ongeacht de reden. Ik ben voor solidariteit voor gehandicapten en andere mensen die om gezondheids redenen niet kunnen werken maar niet voor iemand die willens en wetens niet wil werken omdat het thuis lekker warm is. Overigens vind ik wel dat de huidige uitkeringstrekkers groot gelijk hebben want als je beter thuis kan zitten dan te gaan werken dan zouden ze wel achterlijk zijn om aan de slag te gaan.
Eigenlijk gun ik iedereen een uitkering.quote:
De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Oh en betyar, morgen volgt wel een reactie, maar cijfers van het CPB tonen ook aan dat versoepeling van het ontslagrecht meer banen oplevert.
Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !
Beter 1 uitkering in de hand dan 10 vacatures in de lucht.
Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.
zal wel mentaliteitsverschil zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer ik met pensioen 'mag' ben ik 67 en heb ik 51 jaar fulltime gewerkt. Zo ziet het er uit voor het gros van de werkende mensen en jullie vinden dat je 27.5 jaar p.p. voldoende hebben bijgedragen?![]()
![]()
![]()
Wat een instelling zeg.
Heb ook de achterlijkste baantjes gehad, ook lichamelijke ongemakken (rsi) opgelopen en altijd braaf mijn premies betaald. In totaal twee keer werkloos geweest voor een periode van 6 weken.
Verdien ik het nu ook om mijn handje op te mogen houden?
Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |