Is al veel langer bekend, met zieligheidstoeslagen alleen al kun je aardig in je levensonderhoud voorzien. Maar als je werkt ben je niet zielig dus krijg je die toeslagen niet - en hou je dus minder over.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies.
Waarom nog werken? Met niks doen krijg je nog meer.![]()
Het minimumloon mag trouwens ook wel omlaag. Puur omdat het mensen die niet meer waard zijn dan het minimumloon werkloos houdt.
Het mag allemaal wel wat eerlijker, dus ook andere zaken moeten dan wellicht op de schop.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik wil wel geld inleveren, maar niet aan die groep uitvreters!
De onderkant mag op de schop, dat is eerlijker voor de werkende massa. En per saldo dragen die de welvaart en economie.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:35 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het mag allemaal wel wat eerlijker, dus ook andere zaken moeten dan wellicht op de schop.
Tuurlijk ook die zullen er zijn, maar hoeveel zijn dat er, dat kunnen er toch ook geen duizenden zijn per gemeente neem ik aan.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:33 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt op je vingers natellen dat het schrikbarende getallen zijn.
Ik heb namelijk wel een gevalletje in de schoonfamilie die er voor kiest om niet te werken, omdat uitkering + subsidies een prima inkomen blijken. Zodra die situatie bestaat, kun je er donder op zeggen dat dit een heel populaire levensstijl is.
Klopt. Het ergste is nog dat ze bij dat bureaucratische geheel genaamd het 'UWV' ook nog eens leren op welke toeslagen ze allemaal wel niet recht op hebben. Vaak is er gemeentelijk ook flink wat te halen. Ongelofelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is al veel langer bekend, met zieligheidstoeslagen alleen al kun je aardig in je levensonderhoud voorzien. Maar als je werkt ben je niet zielig dus krijg je die toeslagen niet - en hou je dus minder over.
Mee eens, maar dat vereist een hele andere mindset en een ander sociaal stelsel.quote:Minimumloon moet trouwens worden afgeschaft, maar da's weer een andere discussie.
Nou, 50% van alle arbeidsgeschikte uitkeringstrekkers. Dat zijn er in R'dam al 14000quote:Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoe groot is die groep nu eigenlijk die je omschrijft ?
Dan moet het wat mij betreft eerlijker over de hele linie, niet alleen de onderkant. Maar daar kun je wel mee beginnen natuurlijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:36 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De onderkant mag op de schop, dat is eerlijker voor de werkende massa. En per saldo dragen die de welvaart en economie.
Dat zijn er nogal wat ! En hebben ze ook zoveel banen beschikbaar die aansluiten bij de mensen die in de uitkeringen zitten.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, 50% van alle arbeidsgeschikte uitkeringstrekkers. Dat zijn er in R'dam al 14000
Ik vrees van wel. Deze dame leeft namelijk in een subcultuurtje van vergelijkbare gevallen. Die zijn op elkaar aangewezen op tijden dat wij werken.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Tuurlijk ook die zullen er zijn, maar hoeveel zijn dat er, dat kunnen er toch ook geen duizenden zijn per gemeente neem ik aan.
Exactly!quote:Op woensdag 11 april 2012 22:36 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De onderkant mag op de schop, dat is eerlijker voor de werkende massa. En per saldo dragen die de welvaart en economie.
Wat maakt het uit, ze willen ze toch niet hebben.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat ! En hebben ze ook zoveel banen beschikbaar die aansluiten bij de mensen die in de uitkeringen zitten.
Eerlijk is eerlijk, als mensen echt bewust niet willen, maar wel prima in staat zijn om te gaan werken, dan zou daar ook op ingezet moeten worden. Dat is ook voor de personen in kwestie op termijn beter denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Deze dame leeft namelijk in een subcultuurtje van vergelijkbare gevallen. Die zijn op elkaar aangewezen op tijden dat wij werken.
Ik wil wel eens een onderzoek zien naar de frequentie van dit soort gevallen, het kiezen voor de uitkering.
Dan laat je jezelf bijscholen, maar ik weet dat het er bij hen niet van komt.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat ! En hebben ze ook zoveel banen beschikbaar die aansluiten bij de mensen die in de uitkeringen zitten.
Hoezo niet dan ?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit, ze willen ze toch niet hebben.
Dat kan zeker ja, maar buiten dat zijn de banaen er wel dus ?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan laat je jezelf bijscholen, maar ik weet dat het er bij hen niet van komt.
Dat zag je toen ze naar de kassen gingen, het gros kwam niet eens opdagen. Nee, ze zullen gedwongen moeten worden en als ze niet willen gekort worden. Niet horen dan maar voelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit, ze willen ze toch niet hebben.
Er zijn genoeg banen in de kassen te vinden. Natuurlijk heb je altijd de frictiewerkloosheid, maar dat zijn geen werklozen die structureel voor (soms zelfs tientallen jaren) in een uitkering zitten.quote:
Voor een groot deel ongetwijfeld. Doet er verder ook niet toe. De ergenis van diegene die hun geld moeten afdragen ten behoeve van die groep word er niet minder op.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Lees de OP. 14.000 Werklozen zoeken niet naar werk terwijl dat wel moet.quote:
Ik denk dat het voor alle partijen beter is. Het is ook niet dat het beter voor mijzelf is, of vanuit egocentrisme: Het is oneerlijk naar de mensen die wel hun handen uit de mouwen steken. Vooral naar de mensen die ondanks een loondienst, toch rond bijstands/uitkeringsniveau zitten.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als mensen echt bewust niet willen, maar wel prima in staat zijn om te gaan werken, dan zou daar ook op ingezet moeten worden. Dat is ook voor de personen in kwestie op termijn beter denk ik.
De ergernis begrijpt iedereen wel, dat staat buiten kijf. Maar dan nog vindt ik het een non discussie als ik eerlijk ben. Al hebben we gelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor een groot deel ongetwijfeld. Doet er verder ook niet toe. De ergenis van diegene die hun geld moeten afdragen ten behoeve van die groep word er niet minder op.
Het zijn uitkeringstrekkers die bewust niet solliciteren, omdat ze die uitkering makkelijker vinden. Dat veroorzaakt het grootste deel van de ergenis.
Ik vraag mij werkelijk af of de problemen daardoor oplossen ? Mijn kennis omtrent de werkelijke redenen zijn veel te beperkt, maar misschien dat het wel zo zou zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor alle partijen beter is. Het is ook niet dat het beter voor mijzelf is, of vanuit egocentrisme: Het is oneerlijk naar de mensen die wel hun handen uit de mouwen steken. Vooral naar de mensen die ondanks een loondienst, toch rond bijstands/uitkeringsniveau zitten.
En je kunt niet meer vragen van vermogende Nederlanders. Het geld wordt niet zinvol besteed, maar verdwijnt een bodemloze put in.
Ik vind emigratie een zeer reëele optie. Ik voel me hier niet meer thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |