abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110197113
Hey,

Ik ben op dit moment 16, en ben erg geintresseerd in het aanschaffen van een luchtbuks. Ik weet dat dit niet kan omdat ik nog geen 18 ben ( :( ).
Het zou natuurlijk eventueel mogelijk zijn om naar een SV te gaan en daar lid te worden, maar eerlijk gezegd zie ik het niet zitten tussen 60 jarige mannen met geel aangeslagen baarden te zitten :7
Is het misschien mogelijk om ontheffing aan te vragen voor deze wet, en als 16 jarige in je (grote) tuin te mogen schieten? en zo ja, waar kan ik dan terecht?
gr
pi_110197416
:')
5 Ferrari's op videoband!
pi_110197460
Laten je ouders je er niet eens 1 kopen :')
pi_110197510
Koop gewoon de nieuwste WoW.
5 Ferrari's op videoband!
pi_110197571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:00 schreef wuuht het volgende:
Laten je ouders je er niet eens 1 kopen :')
lolque, natuurlijk wel. maar ik zie het niet bepaald zitten om de politie aan te deur te hebben omdat ik een ''geweer'' in handen heb, een legaal ding heb, en ik het alsnog moet afgeven omdat ik minderjarig ben :')
pi_110197662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:02 schreef mandarijnenbeffer het volgende:

[..]

lolque, natuurlijk wel. maar ik zie het niet bepaald zitten om de politie aan te deur te hebben omdat ik een ''geweer'' in handen heb, een legaal ding heb, en ik het alsnog moet afgeven omdat ik minderjarig ben :')
ik en 2 andere vrienden hebben allemaal een luchtbuks en nog nooit problemen mee gehad
pi_110197744
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:04 schreef wuuht het volgende:

[..]

ik en 2 andere vrienden hebben allemaal een luchtbuks en nog nooit problemen mee gehad
Hoe oud/stedelijk gebied of platteland?
pi_110198005
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:05 schreef mandarijnenbeffer het volgende:

[..]

Hoe oud/stedelijk gebied of platteland?
16 allemaal en we wonen in een stad
pi_110198100
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:10 schreef wuuht het volgende:

[..]

16 allemaal en we wonen in een stad
oke, ik zal er dan ook maar over denken :7
schiet je er ook gewoon mee in de tuin etc?
pi_110198257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:11 schreef mandarijnenbeffer het volgende:

[..]

oke, ik zal er dan ook maar over denken :7
schiet je er ook gewoon mee in de tuin etc?
ja
  woensdag 11 april 2012 @ 20:16:31 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110198397
Als je ouders het goed vinden kunnen die gewoon een luchtbuks kopen bij een legerdump.
pi_110198450
Hey meneer de agent, mag ik een luchtbuks ookal is het op mijn leeftijd nog bij wet verboden..

Agent: Wat wil je ermee doen dan.

Mandarijn: ja gewoon in de tuin schietuh enzooo.

Agent: ja Tuurlijk.

Trek je kop eens uit je aars. Niet met wapens kloten... Luchtbuks of kruit. Mafkees
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_110200067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:02 schreef mandarijnenbeffer het volgende:

[..]

Als je inderdaad in de achtertuin schiet, zal het toch geen probleem zijn?
Je mag er nog geen bezitten, maar wie zegt dat je er niet mee mag schieten?
  woensdag 11 april 2012 @ 20:44:48 #14
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_110200131
Nee, er is geen uitzondering te maken voor het bezit (sterker nog: het voor handen hebben) van een wapen. Bij een schietvereniging gaan of wachten tot je 18 bent zijn je enige opties.
Als iemand van 18+ het wapen voor je koopt en het aan je geeft is dat strafbaar.

Dat het in de praktijk soms blijkbaar onbestraft kan gebeuren is een ander verhaal.
pi_110201003
er zijn gewoon zaken die niet mogen als je nog geen 18 bent en dat is dit er een van. Accepteer het. Klaar.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_110210941
Niet doen.
  donderdag 12 april 2012 @ 08:42:22 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110217866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:17 schreef Thaboel het volgende:
Trek je kop eens uit je aars. Niet met wapens kloten... Luchtbuks of kruit. Mafkees
Bij ons (Brabantse platteland) is het echt doodnormaal om een luchtbuks in de schuur te hebben. Toch andere mores dan in de stad, kennelijk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_110218431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Bij ons (Brabantse platteland) is het echt doodnormaal om een luchtbuks in de schuur te hebben. Toch andere mores dan in de stad, kennelijk.
In de achterhoek ook wel.... al is al meerdere keren gebleken dat 16 jarige jongentjes die MW spelen er niet mee om kunnen gaan.... maar misschien is dat een beetje alles over 1 kam scheren
Playing guitar is a religion.
pi_110219697
Ik snap eigenlijk niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over luchtdrukwapens. Er zijn wel meer dingen te bedenken die gevaarlijk zijn en die mag je gewoon hebben, toch?
  donderdag 12 april 2012 @ 10:15:32 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110219958
Ja, maar met een wapen is het wel handig als je het gebruik ervan beperkt tot mensen meerderjarig zijn, of wou je de ouders verantwoordelijk stellen voor de schade die een 16-jarige mogelijk aanricht met zo'n ding terwijl ze het er wellicht niet mee eens zijn dat die 16-jarige een luchtbuks heeft.

Daarbij vind ik het nogal een verschil of het op het platteland is, waar in het weiland geschoten wordt, of in de stad in de tuin van 5 x 12.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_110220522
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:15 schreef Leandra het volgende:
Ja, maar met een wapen is het wel handig als je het gebruik ervan beperkt tot mensen meerderjarig zijn, of wou je de ouders verantwoordelijk stellen voor de schade die een 16-jarige mogelijk aanricht met zo'n ding terwijl ze het er wellicht niet mee eens zijn dat die 16-jarige een luchtbuks heeft.

Daarbij vind ik het nogal een verschil of het op het platteland is, waar in het weiland geschoten wordt, of in de stad in de tuin van 5 x 12.
In een weiland mag je sowieso niet schieten met zo'n ding. Alleen op een schietbaan of op eigen terrein en dan ook nog alleen als er aan allerlei eisen voldaan is. Dus in een schuur of in de tuin, tegen een blinde muur ofzo.
'Wapen' klinkt zo heftig. Alsof die dingen zijn ontworpen om te doden of te verwonden.. Ik dacht dat luchtdrukwapens puur voor de sportschutterij waren ontworpen. Iedere jongen schiet toch wel eens met een luchtbuks? En hoe vaak gaat het mis? Ik vind dat er zo hysterisch wordt gedaan de laatste tijd, overal over.
Vuurwapens is een ander verhaal..

Maar even ontopic: TS, laat je ouders gewoon een luchtbuks kopen, als je een plek hebt om veilig te schieten. (De wederverkoper zou je alles over de regelgeving moeten kunnen vertellen.) dan is er geen haan die er naar kraait. De politie heeft heus wel wat beters te doen dan een jongen die in een garage, thuis, op blikjes schiet en niemand tot last is, het leven zuur te maken..
Anders neem je een kruisboog of een handboog. Voor zover ik weet heb je daar geen vergunning of ontheffing voor nodig. Dus die zijn veilig. :Y
  donderdag 12 april 2012 @ 11:06:56 #22
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_110221574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In een weiland mag je sowieso niet schieten met zo'n ding. Alleen op een schietbaan of op eigen terrein en dan ook nog alleen als er aan allerlei eisen voldaan is. Dus in een schuur of in de tuin, tegen een blinde muur ofzo.
'Wapen' klinkt zo heftig. Alsof die dingen zijn ontworpen om te doden of te verwonden.. Ik dacht dat luchtdrukwapens puur voor de sportschutterij waren ontworpen. Iedere jongen schiet toch wel eens met een luchtbuks? En hoe vaak gaat het mis? Ik vind dat er zo hysterisch wordt gedaan de laatste tijd, overal over.

Maar even ontopic: TS, laat je ouders gewoon een luchtbuks kopen, als je een plek hebt om veilig te schieten. (De wederverkoper zou je alles over de regelgeving moeten kunnen vertellen.) dan is er geen haan die er naar kraait. De politie heeft heus wel wat beters te doen dan een jongen die in een garage, thuis, op blikjes schiet en niemand tot last is, het leven zuur te maken..
Anders neem je een kruisboog of een handboog. Voor zover ik weet heb je daar geen vergunning of ontheffing voor nodig. Dus die zijn veilig. :Y
Ook (kruis)bogen vallen onder categorie IV van de Wet wapens en munitie en zijn dus verboden om voor handen te hebben voor minderjarigen.
Vergis je overigens niet in de schade die luchtbuksen kunnen veroorzaken. Die dingen schieten met bijna de geluidssnelheid en kunnen je lelijk verwonden.
  donderdag 12 april 2012 @ 11:34:11 #23
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_110222570
Bij een schietvereniging zitten echt niet alleen 60+ers. Mijn vriend is 23 en zit ook bij een SV en er zijn genoeg andere jongens rond die leeftijd..

Enne ik zou er dus niet zo 1 kopen omdat ik weet wat er fout kan gaan...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 12 april 2012 @ 11:59:23 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110223571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het ging me uiteraard niet om een willekeurig weiland, maar een eigen weiland, of flinke tuin.... als je op een kavel van 5.000 m² woont is het simpelweg anders dan wanneer je in een doorzonwoning in de stad woont op een kavel van amper 120 m².
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_110223844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:06 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Ook (kruis)bogen vallen onder categorie IV van de Wet wapens en munitie en zijn dus verboden om voor handen te hebben voor minderjarigen.
Vergis je overigens niet in de schade die luchtbuksen kunnen veroorzaken. Die dingen schieten met bijna de geluidssnelheid en kunnen je lelijk verwonden.
De zwaardere wel ja.. maar wat ik al zei, je kunt je met zoveel dingen verwonden..
Dit is een zeikland geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')