als je breedte variabel is (en dus niet altijd 2 divs naast elkaar staan, maar soms ook meer of minder) zou ik idd inline-block gebruiken. Ik denk dat dat sowieso meer geëigend is voor dit geval.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:53 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Waar deze dan juist in te voegen? Als ik hem in de CSS doe dan zal elk 'item' toch links uitlijnen?
Het is juist wel de bedoeling dat ze 'stacken' op een 'natuurlijke' manier.
Begrijp je wel goed wat dat doet? Het maakt de div niet klikbaar, het maakt onderliggende elementen klikbaar.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:03 schreef Mirel het volgende:
Is er een IE versie van de CSS code pointer-events:none;? Ik gebruik het om een div die bovenop een URL zit ook klikbaar te maken (dan klik je er als het ware doorheen).
Daarmee maak je de overliggende div klikbaar, niet de elementen die onder het stukje transparante achtergrond van die div liggen.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:12 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Gewoon jquery voor zoiets gebruiken.
[ code verwijderd ]
Oh zo goed had ik niet gelezenquote:Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Daarmee maak je de overliggende div klikbaar, niet de elementen die onder het stukje transparante achtergrond van die div liggen.
Nee dat snap ik welquote:Op donderdag 19 april 2012 17:43 schreef KomtTijd... het volgende:
Begrijp je wel goed wat dat doet? Het maakt de div niet klikbaar, het maakt onderliggende elementen klikbaar.
En dan de vervolgvraag: Waarom denk je dit nodig te hebben?
I feel stupidquote:Op donderdag 19 april 2012 11:18 schreef QM84 het volgende:
[..]
Hint: Je wilt eigenlijk elk oneven item op een nieuwe regel laten beginnen en alle oneven items met rust laten...
Dat is niet bepaald unobtrusive, aangezien het toch wel om een lay-out element gaat en niet zozeer om toegevoegde gimmicks. Raad ik af dus.quote:
Depends. Probeer zoveel mogelijk liquid layouts te gebruiken en resolutie onafhankelijk te blijven, maar als het niet lukt pak ik nog 'gewoon' 1024x768.quote:Op maandag 23 april 2012 09:20 schreef Alovenac het volgende:
Als jullie in deze tijd een website moeten maken he. Welke standaardafmetingen gebruiken jullie dan qua breedte en lengte?
Blijf het lastig te bepalen vinden.
Het mooiste is natuurlijk om (bv dmv media queries) te zorgen dat bij elke resolutie iets fatsoenlijks op het scherm staat. Maar ik ga er in het geval van desktops meestal van uit dat mensen minstens 1000 pixels in de breedte en 600 pixels in de hoogte hebben.quote:Op maandag 23 april 2012 09:20 schreef Alovenac het volgende:
Als jullie in deze tijd een website moeten maken he. Welke standaardafmetingen gebruiken jullie dan qua breedte en lengte?
Blijf het lastig te bepalen vinden.
Vraag me ff niet waarom ik zo heb zitten kutten met de thead terwijl het eigenlijk zo simpel is.quote:Op woensdag 25 april 2012 00:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Je vergeet de top:...px op de tabel?
sowieso jQuery hiervoor gebruiken en wat je dan doet is.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:41 schreef MrNiles het volgende:
ik heb een ideetje..maar weet niet zo goed hoe ik het moet omzetten in code
als ik verschillende tegels op een site heb staan
zoiets
[ afbeelding ]
die wil ik met een click in de tegel groter maken,
alle tegels moeten, apart van elkaar, op dezelfde grootte en positie uitvergroot kunnen worden..
zoiets
[ afbeelding ]
in de tegels komt tekst te staan die dan zichtbaar wordt als het vergroot wordt...
hoe kan ik die tegels het beste groter maken?
kan ik 1 positie opgeven waar elke hoe naar toe schuift?
iemand die mee een aanzetje kan geven
ben nu aan het pielenquote:Op woensdag 25 april 2012 15:47 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
sowieso jQuery hiervoor gebruiken en wat je dan doet is.
Je hebt de posOrigin die zit linksbovenin. Als je dan iets vergroot met 10px breed en 10px hoog. Moet je de posOrigin hiermee ofsetten. Dan blijft je tegel op dezelfde plek maar word hij wel groter.
Alleen je kunt de tekst dan pas het beste zichtbaar laten worden na DW animatie. Anders zie je de tekst verschuiven en dat zal niet zo mooi zijn denk ik.
1 | $(".demo").animate({height:600, width:600},"slow"); |
ik heb het met jquery nooit gedaan met c++ wel.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:07 schreef MrNiles het volgende:
[..]
ben nu aan het pielen
maar wat je zegt dat doet jQuery toch zelf al, maar waarschijnlijk snap ik je niet
ik doen nu bijv:
[ code verwijderd ]
dan blijft de linksboven, op z'n plaats..
nu doe ik ook height en widht..maar kan zoiets ook met top en left bijv...
kan er niet een goede uitleg over vinden
maar moet ik dan voor elke tegel apart gaan uitvogelen wat de verschuiving in px wordt
of kan ik op 1-of-andere manier vertellen..hoek 1 gaan naar punt A
zodat ik de positie niet voor elke tegel opnieuw moet gaan bepalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |