Het is een achterlijk primitief verschijnsel, maar miljarden mensen zweren er nog steeds bij.quote:Op woensdag 11 april 2012 07:36 schreef Scabies het volgende:
Bizar dat in deze tijd mensen hun liefde nog steeds laten afbakenen door religies.
"Welke hadith keurt dit goed?" "Mag diegene wel trouwen?" blablabla
Als je een bron van buitenaf nodig hebt om liefde tussen 2 mensen "goed te keuren" dan is er al iets flink mis.
Het is moeilijk als christen op te groeien in een Arabisch land,laat staan te trouwen in een moslimland met een moslim.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:17 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Maar waarom mag een moslim een christen trouwen als het allemaal zo moeilijk is?
Niet in een land als Libanon. Daar zitten enorm veel religies waar een groot deel van de bevolking aanhangen.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:23 schreef joopmeloen het volgende:
[..]
Het is moeilijk als christen op te groeien in een Arabisch land,laat staan te trouwen in een moslimland met een moslim.
halloquote:Op woensdag 11 april 2012 10:23 schreef joopmeloen het volgende:
[..]
Het is moeilijk als christen op te groeien in een Arabisch land,laat staan te trouwen in een moslimland met een moslim.
Dit klopt..quote:Op woensdag 11 april 2012 01:50 schreef Irakeesje het volgende:
ik kan het niet zo heel snel optrommelen maar ik dacht dat het een veelvoorkomend fout is dat een moslim met een christelijke of joodse vrouw kan trouwen.
ja, je mag als moslimman trouwen met een christelijke of joodse vrouw die praktiserend is maar op een gegeven moment moet ze alsnog moslim worden.
(vergeef mij als dit verkeerd blijkt, ik weet het niet honderd procent zeker)
andersom is het ook heel moeilijk. arabische christenen zijn, net als de arabische moslims over het algemeen, zeer gehecht aan het geloof en een huwelijk lijkt mij zeer moelijk.
Onjuist, ze hoeft niet te bekeren.quote:Op woensdag 11 april 2012 01:50 schreef Irakeesje het volgende:
ik kan het niet zo heel snel optrommelen maar ik dacht dat het een veelvoorkomend fout is dat een moslim met een christelijke of joodse vrouw kan trouwen.
ja, je mag als moslimman trouwen met een christelijke of joodse vrouw die praktiserend is maar op een gegeven moment moet ze alsnog moslim worden.
andersom is het ook heel moeilijk. arabische christenen zijn, net als de arabische moslims over het algemeen, zeer gehecht aan het geloof en een huwelijk lijkt mij zeer moelijk.
quote:This day are (all) things good and pure made lawful unto you. The food of the People of the Book is lawful unto you and yours is lawful unto them. (Lawful unto you in marriage) are (not only) chaste women who are believers, but chaste women among the People of the Book, revealed before your time,- when ye give them their due dowers, and desire chastity, not lewdness, nor secret intrigues if any one rejects faith, fruitless is his work, and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost (all spiritual good).
Ga toch spelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:23 schreef joopmeloen het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 april 2012 10:55 schreef Che_ het volgende:
Een man die moslim is mag met een niet-moslim trouwen, echter de kinderen moet opgevoed worden als moslim.
Tot op zekere hoogte ben ik het zeker met jullie eens maar toch zit er imo een kern van waarheid in. Met verschillende religieuze achtergronden heb je vaak ook verschillen in opvattingen die je misschien buiten een huwelijk niet zo belangrijk vindt, maar binnen een huwelijk wel. Mocht jij een moslim zijn, dan kan ik het me heel goed voorstellen dat je jouw kinderen op wilt voeden met een (deels) islamitische identiteit. Dit soort dingen uiten zich vaak pas binnen een huwelijk dus moet je heel goed op een lijn zitten voor je met zoiets begint (dat moet je natuurlijk altijd maar soit).quote:Op woensdag 11 april 2012 10:09 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is een achterlijk primitief verschijnsel, maar miljarden mensen zweren er nog steeds bij.
Nou nee. Ze mag tot haar dood gewoon christen blijven.quote:Op woensdag 11 april 2012 01:50 schreef Irakeesje het volgende:
dat had ik al door, als je boven leestquote:Op maandag 16 april 2012 15:30 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Nou nee. Ze mag tot haar dood gewoon christen blijven.Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar ik kan je nu al zeggen dat je niet bij de juiste bronnen zit.
quote:Op maandag 16 april 2012 15:31 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
dat had ik al door, als je boven leest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |