De pijn valt verder heel erg mee, ik heb het gevoel dat het heel snel aan het genezen is. Ik kan gewoon zitten en plassen op de wc en heb niet zo veel pijn als waar ik van tevoren bang voor was.
Ik wil Brennie bedanken voor de moeite om mij voor te lichten en als er meiden zijn die met hetzelfde probleem zitten als ik, hoop ik dat ze niet twijfelen om er iets aan te doen, want de ingreep stelt echt heel weinig voor.
Op dit moment heb ik eigenlijk haast geen pijn meer, zo snel is het bij mij gegaan. Ik heb erg geluk gehad, weet ik, in vergelijking met die andere vrouwen die veel langer pijn hebben gehad dan ik.
Ik vond de plastisch chirurg en de assistentes ook erg aardig en dat is denk ik best belangrijk als je een operatie op zo'n intieme plaats laat uitvoeren onder plaatselijke verdoving.
quote:Eén van de binnenste schaamlippen was te lang en dat deed pijn tijdens de seks en ook tijdens het fietsen of als ik strakke broeken droeg. Ik vond het ook niet echt mooi, maar het was vooral heel hinderlijk, dus vandaar dat ik in januari eindelijk de stap heb gezet om naar de huisarts te gaan voor een verwijskaart voor de plastisch chirurg.
Op zaterdag 27 juli 2002 01:43 schreef RichyRich het volgende:
Misschien een rare vraag en uit je topictitel kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar wat had je dan als ik vragen mag?
quote:Alstublief
Op zaterdag 27 juli 2002 01:43 schreef RichyRich het volgende:
Misschien een rare vraag en uit je topictitel kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar wat had je dan als ik vragen mag?
Maareh, is het iets waar je lang over hebt na moeten denken of zodra je wist dat het kon heb je het ook meteen gedaan?
En die pijn bij het vrijen....het heeft lang geduurd voor ik wist dat het dáárdoor kwam. Eigenlijk best belachelijk, maar ik probeerde het altijd een beetje weg te stoppen en hoopte dat het over zou gaan, maar dat gebeurde niet. En toen kreeg ik het steeds meer door en op een dag dacht ik: dit gaat niet langer zo, ik ga er iets aan laten doen. En toen heb ik contact gezocht met iemand die het ook heeft laten doen via een ander forum, ik heb het besproken met mijn vriend en mijn moeder en na de kerstvakantie ben ik naar de huisarts gegaan. Hij keek en zei direct: "Ja, daar moet je iets aan laten doen, ik begrijp dat dat heel pijnlijk is."
Ik voel me achteraf best stom dat ik er zolang mee heb rondgelopen, maar ik denk dat ik er ook niet aan durfde, aan het hele idee. Achteraf stelde het zo weinig voor in vergelijking met de pijn die ik al heb gehad door dat probleem. Ik weet gewoon nu al dat het de moeite waard is geweest en het is nog niet eens helemaal genezen.
p.s. ik ben gewoon een mannetje ...ik vraag dit omdat ik me af zit te vragen of mijn vriendin het ook heeft
quote:Alleen pijn bij het vrijen..kan ook andere oorzaken hebben,dan een afwijkende grootte of vorm van de schaamlippen.
Op zaterdag 27 juli 2002 02:01 schreef RichyRich het volgende:
Misschien geen vraag voor jou, maar kan je het ook hebben als je alleen pijn bij het vrijen heb en niet zozeer bij het dragen van strakke broeken en fietsen enzo?p.s. ik ben gewoon een mannetje
...ik vraag dit omdat ik me af zit te vragen of mijn vriendin het ook heeft
quote:Ik denk het wel, want de pijn bij het vrijen was veel erger dan de pijn bij het fietsen en bij het strakke broeken dragen. Dus het zou best heel goed kunnen. Je vriendin zou er eens op kunnen letten. Als je echt goed oplet waar de pijn vandaan komt, kom je er wel achter. Bij mij voelde die schaamlip na het vrijen heel rauw en pijnlijk aan, ook al deed mijn vriend nog zo voorzichtig.
Op zaterdag 27 juli 2002 02:01 schreef RichyRich het volgende:
Misschien geen vraag voor jou, maar kan je het ook hebben als je alleen pijn bij het vrijen heb en niet zozeer bij het dragen van strakke broeken en fietsen enzo?p.s. ik ben gewoon een mannetje
...ik vraag dit omdat ik me af zit te vragen of mijn vriendin het ook heeft
Dus laat je vriendin er maar eens op letten en na het vrijen eens zachtjes met haar vinger voelen aan haar kleine schaamlippen. Ook kan ze tijdens het vrijen misschien merken of jouw penis erlangs schuurt.
Succes en als je nog vragen hebt dan wil ik ze natuurlijk best beantwoorden.
quote:Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar het meisje kan het altijd zelf proberen te bekijken. Ze zal ook wel grote binnenste schaamlippen hebben, ik neem aan dat RichyRich dat dan ook al heeft geconstateerd?
Op zaterdag 27 juli 2002 02:05 schreef Brennie het volgende:[..]
Alleen pijn bij het vrijen..kan ook andere oorzaken hebben,dan een afwijkende grootte of vorm van de schaamlippen.
Pijn bij het vrijen kan bij een vrouw voorkomen..doordat de vrouw te "gespannen" is,doordat ze bv niet lekker in haar vel zit.
Als een vrouw te "droog" is..kan dit ook pijn geven.
Het hoeft dus niet die oorzaak te hebben, maar het kan wel. Pijn bij het vrijen is erg naar, dus het is goed om alle mogelijke oorzaken na te gaan.
quote:Een dergelijke ingreep op medische indicatie wordt vergoed door het ziekenfonds
Op zaterdag 27 juli 2002 02:21 schreef RichyRich het volgende:
Is dat duur eigenlijk zo'n operatie?
Ze kan ook gewoon naar de huisarts gaan om te vragen wat hij ervan denkt. Die van mij zei meteen dat het logisch was dat ik daar pijn van had. Het is ook zeker niet ondenkbaar. Je penis schuurt er tijdens het vrijen langs of 'ze' worden zelfs mee naar binnen getrokken.
Dus laat je vriendin eens opletten en als ze misschien vragen heeft dan kan ze ze hier neerzetten, maar ze kan me ook mailen als ze wil, op:
MissMisery79@hotmail.com
quote:Bij mij wordt het ook vergoed, maar we kregen wel eerst een brief dat ze niet accoord gingen. Mijn moeder heeft toen een protestbrief geschreven en de huisarts had beloofd om ook een brief te schrijven als ze nog niet accoord zouden gaan, maar na de brief van mijn moeder is het dus wél goedgekeurd.
Op zaterdag 27 juli 2002 02:24 schreef Brennie het volgende:[..]
Een dergelijke ingreep op medische indicatie wordt vergoed door het ziekenfonds
Ze proberen toch altijd even hoe ver ze kunnen gaan bij de verzekering, volgens mij. Dus als het niet wordt goedgekeurd dan moet je je er zeker niet bij neerleggen, want bij mij was er absoluut een medische indicatie (volgens de dokter was het bijna noodzakelijk omdat het zelfs kon gaan ontsteken of klem zitten) en nog werd het afgekeurd.
quote:Ja, maar ik kan begrijpen dat ze het nut niet inzien als je alleen maar lekkerder wil seksen.
Een dergelijke ingreep op medische indicatie wordt vergoed door het ziekenfonds
quote:Klopt helemaal..
Op zaterdag 27 juli 2002 02:27 schreef MissMisery het volgende:[..]
Bij mij wordt het ook vergoed, maar we kregen wel eerst een brief dat ze niet accoord gingen. Mijn moeder heeft toen een protestbrief geschreven en de huisarts had beloofd om ook een brief te schrijven als ze nog niet accoord zouden gaan, maar na de brief van mijn moeder is het dus wél goedgekeurd.
Ze proberen toch altijd even hoe ver ze kunnen gaan bij de verzekering, volgens mij. Dus als het niet wordt goedgekeurd dan moet je je er zeker niet bij neerleggen, want bij mij was er absoluut een medische indicatie (volgens de dokter was het bijna noodzakelijk omdat het zelfs kon gaan ontsteken of klem zitten) en nog werd het afgekeurd.
quote:Ik denk dat als ik thuiskom en het verhaal voorleg, ze me voor gek zal verklaren, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat wij/zij het nooit hebben gekoppeld aan de schaamlippen
Het is ook een heel vaak voorkomend probleem. Vraag je vriendin eens of ze daar specifiek op let. Nogmaals, ik koppelde die pijn in het begin dus ook niet bewust aan die te grote schaamlip en ik was me ook niet heel bewust van de pijn bij het fietsen en het dragen van strakke broeken, het was geen lekker gevoel, maar ik dacht er niet steeds aan omdat ik er heel erg aan gewend was. De pijn bij het vrijen heeft ook de doorslag gegeven.
quote:Pijn bij seks is echt wel een reden, hoor! Als je niet normaal seks kunt hebben zonder dat het ongelofelijk veel pijn doet dan functioneert je lichaam toch niet zoals het zou moeten functioneren? En dat is dan toch een geldige medische indicatie?
Op zaterdag 27 juli 2002 02:31 schreef RichyRich het volgende:[..]
Ja, maar ik kan begrijpen dat ze het nut niet inzien als je alleen maar lekkerder wil seksen.
Om het maar even bot te zeggen
En er is een heel verschil tussen 'lekkerder willen seksen' en 'op z'n minst wel pijnloos willen seksen'. En als je naar een arts gaat met je probleem dan word je absoluut honderd procent serieus genomen. Dan is er echt niemand die denkt: ach, meneer en mevrouw willen vast gewoon even lekkerder seksen.
Nogmaals, bij zo'n verzekeringsmaatschappij proberen ze altijd even hoe ver ze kunnen gaan. Het is niet voor niks dat ze uiteindelijk toch instemmen.
Altijd pijn hebben bij het seksen is niet normaal en géén pijn meer willen hebben bij de seks is echt állesbehalve een overbodige luxe.
quote:Probeer het gewoon ter sprake te brengen, of laat haar mijn topic lezen, probeer het gewoon rustig te brengen. Ik weet hoe vervelend het is en hoe fijn het is als je weet dat er eindelijk iets gaat veranderen.
Op zaterdag 27 juli 2002 02:33 schreef RichyRich het volgende:[..]
Ik denk dat als ik thuiskom en het verhaal voorleg, ze me voor gek zal verklaren, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat wij/zij het nooit hebben gekoppeld aan de schaamlippen
quote:Heb je helemaal gelijk in...
Altijd pijn hebben bij het seksen is niet normaal en géén pijn meer willen hebben bij de seks is echt állesbehalve een overbodige luxe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |