http://www.nu.nl/buitenla(...)-mugabe-sterven.htmlquote:SINGAPORE - De Zimbabwaanse dictator Robert Mugabe ligt volgens bronnen in de regering op sterven.
Dat meldt de Zimbabwe Mail maandag. Mugabe ondergaat volgens de krant intensieve therapie voor kanker, al is nooit officieel bevestigd dat de 88-jarige president daar aan lijdt.
Naaste familieleden zouden zaterdag halsoverkop naar Singapore zijn gevlogen om hem bij te staan. Volgens Mugabes woordvoerder is er echter niets aan de hand. ''De president is in Singapore om Pasen te vieren en om afspraken te maken voor de studie van zijn dochter.''
Ondertussen is de kabinetsvergadering in het Afrikaanse land van maandag naar donderdag verplaatst. Volgens zijn woordvoerder keert Mugabe woensdag terug naar Zimbabwe.
Juist. Allemaal een pot nat.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:04 schreef o.us het volgende:
Ik hoop het beste voor Zimbabwe, al zal er vast wel een opvolger voor hem komen.
Er tegen zijn als het hem uitkomt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook echt naar Singapore vliegen om 'pasen te vieren'Zou ook behoorlijk hypocriet zijn eigenlijk aangezien Singapore zo westers is als wat, en volgens mij was hij daar flink op tegen toch.
Hmm ja precies. Tegen westerse centen en luxe zegt ie natuurlijk geen nee. Zolang het alleen voor zijn familie is natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Er tegen zijn als het hem uitkomt.
Achja, dat het volledig geïsoleerd werd etc..(China dacht daar trouwens geloof ik anders over) speelde ook mee natuurlik, net als bij Cuba eigenlijk, Noord Korea en nu Iran...en ik vergeet vast nog een hoop... anyway, Mugabe is gestoord, zal gemist worden als kiespijn....quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:09 schreef boekenplank het volgende:
Nu maar hopen dat de mensen weer gebruik willen maken van de kennis van de achtergebleven niet onteigende boeren. De vrienden van Mugabe die land kregen hebben er weinig zeg maar niets mee gedaan, zodat het land nu in crisis is.
Zo, heeft hij op die leeftijd nog studerende kinderen?quote:en om afspraken te maken voor de studie van zijn dochter.
Dat hoor je wel eens vaker over dictators, ik geloof er vrij weinig van.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:32 schreef Viajero het volgende:
Volgens de meest Zimbabwanen die ik heb gesproken is Mugabe zelf niet de machthebber, maar wordt hij aangestuurd door drie militairen die achter de schermen blijven. Die zullen wel een opvolger vinden die ze niet lastig valt terwijl zij Zimbabwe kapot maken om de persoonlijk rijk van te worden.
Is wel waar denk ik. Al hoop ik dat Tsvangirai iets kan klaarspelen. Die man komt integer over.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:32 schreef Viajero het volgende:
Volgens de meest Zimbabwanen die ik heb gesproken is Mugabe zelf niet de machthebber, maar wordt hij aangestuurd door drie militairen die achter de schermen blijven. Die zullen wel een opvolger vinden die ze niet lastig valt terwijl zij Zimbabwe kapot maken om de persoonlijk rijk van te worden.
Mugabe kwam in de jaren 80 ook integer over. Het probleem is dat machthebbers in Afrika meestal hun macht niet opgeven, en na een jaar of tien steeds corrupter en gewelddadiger worden.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is wel waar denk ik. Al hoop ik dat Tsvangirai iets kan klaarspelen. Die man komt integer over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |