wat bedoel je met bij de bouw melden?quote:Op maandag 9 april 2012 18:48 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb net aan het buitenste raam gevoeld, die is nog helemaal heel, het is alelen het binennste raam.
Moet ik dit bij de bouw melden of bij de verzekering?
oh ja sorry, de aannemer dusquote:Op maandag 9 april 2012 18:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
wat bedoel je met bij de bouw melden?
De aannemer of?
parkiet uit het kooitje dan, want hij is aan de binnenzijde gescheurdquote:Op maandag 9 april 2012 20:17 schreef Rossdale het volgende:
Misschien is er gewoon een vogel tegenaan geklapt en is de ruit daarna verder gescheurd. iig gewoon verzekeringswerk.
Het is koopquote:Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Da's een lelijke barst, TS!
Ik begrijp dat het om dubbel glas gaat waarvan de binnenste laag kaduuk is.
Dat zou niet zomaar spontaan moeten kunnen gebeuren en dus vermoed ik een bouwfout - inderdaad te strak in de sponning gezet of zo.
Je schrijft dat je er nog geen jaar woont, en het is nieuwbouw? Is het huur of koop?
In geval koop moet je de aannemer aansprakelijk stellen. Bij huur... woningbouwvereniging inlichten?
Het is in ieder geval een vrij dure grap om dubbel glas te laten herstellen dus ik hoop voor je dat je het ergens kan verhalen.
Nieuwbouwappartement, dus geen vorige verkoperquote:Op maandag 9 april 2012 21:17 schreef Estolan het volgende:
Te strak in sponning. Verzekeringswerk
Eventueel te verhalen op makelijk, vorige verkoper,
In principe niet, de aannemer moet dit kunnen zien als plaatsings fout.quote:Op maandag 9 april 2012 21:35 schreef Nenaunir het volgende:
[..]
Nieuwbouwappartement, dus geen vorige verkoper
Als je het bij de verzekering kan declareren, gewoon voor de verzekering gaan. Als je naar de aannemer moet gaat het je zo ie zo heel wat meer moeite kosten verwacht ik.
Ik ben lid van eigen huis idd, als ik er morgne met de aannemer niet uit kom bel ik hun ook even op! Goed idee! Had nog niet eens aan hun VEH gedacht!quote:Op maandag 9 april 2012 21:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ja, de aannemer lijkt me de eerstaangewezen persoon om je toe te wenden, het lijkt mij een overduidelijke constructiefout - voorzover ik weet barsten dubbele ruiten niet zomaar spontaan binnen een jaartje na aanbrengen. Maar zoals al gezegd, aannemers doen vaak verschrikkelijk moeilijk om fouten toe te geven dus eenvoudig zal het niet worden. Ben je misschien lid van VEH?
Dan zou ik in ieder geval even juridisch advies inwinnen aldaar.
quote:Op maandag 9 april 2012 21:53 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Ik ben lid van eigen huis idd, als ik er morgne met de aannemer niet uit kom bel ik hun ook even op! Goed idee! Had nog niet eens aan hun VEH gedacht!
Duidelijk op foto te zien. En ja, plaatsingsfout kan altijd na lange tijd nog voorkomen. Barst kon er al zitten, in de sponningquote:Op maandag 9 april 2012 22:54 schreef _VoiD_ het volgende:
ik geef je weinig kans. Ruitschade is nu niet echt iets dat je kan verhalen op de aannemer (en ik gok dat dat ook buiten de garantie valt, in tegenstelling tot lekkage van de ruit bijvoorbeeld). Is er onomstotelijk bewijs dat het komt door het te strak in de sponning zitten van de ruit? En waarom is het dan niet eerder geklapt, bij de grootste temperatuurval tussen binnen-buiten? Dat kun je dus allemaal niet bewijzen.
En wat kost een HR++ ruit nu helemaal? Dan heb je het echt niet over een schokkend bedrag. Misschien 200 euro maximaal inclusief plaatsen.
Jij vind het normaal dat een laag dubbel glas binnen een jaar spontaan knapt?quote:Op maandag 9 april 2012 22:54 schreef _VoiD_ het volgende:
ik geef je weinig kans. Ruitschade is nu niet echt iets dat je kan verhalen op de aannemer (en ik gok dat dat ook buiten de garantie valt, in tegenstelling tot lekkage van de ruit bijvoorbeeld). Is er onomstotelijk bewijs dat het komt door het te strak in de sponning zitten van de ruit? En waarom is het dan niet eerder geklapt, bij de grootste temperatuurval tussen binnen-buiten? Dat kun je dus allemaal niet bewijzen.
Ik heb andere verhalen gehoord, die meestal in de drie vier cijfertjes liepen...quote:En wat kost een HR++ ruit nu helemaal? Dan heb je het echt niet over een schokkend bedrag. Misschien 200 euro maximaal inclusief plaatsen.
Het zou mij ten zeerste verbazen als dit 'klusje' TS maar 200 euro gaat kosten.quote:Op maandag 9 april 2012 23:36 schreef Mikkie het volgende:
Het gaat ook om het principe. En 200 euro is gewoon een hoop geld, vooral als het niet jouw schuld is en een ander het ook kan betalen. Daar kun je toch weer een hoop andere dingen van doen.
Spontaan, wat dus NIET te bewijzen is.quote:Op maandag 9 april 2012 23:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Jij vind het normaal dat een laag dubbel glas binnen een jaar spontaan knapt?
Nou ik niet hoor.
Dat dus. Zal 50¤/m˛ kosten als je 'm ophaalt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 06:33 schreef _VoiD_ het volgende:
En 1000 euro voor een glasruit vervangen? Kom op zeg, desnoods bestel je de ruit zelf en hang je em er zelf in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |