abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110103184
Hallo allemaal :W

Ik kom dus thuis van een fijn paasweekend, en zie opeens dat er een raam in mijn huiskamer kapot is. Dit raam zit tussen huiskamer en balkon in. Balkon is nog leeg, dus er kan niets tegen aangekomen zijn. Ik heb ook op het balkon gekeken, maar er ligt niets wat vermoed dat er iets tegenaan gegooid/gewaaid is want er ligt alleen maar zand. Ook van binnenuit kan er niets tegenaan gekomen zijn, het enige wat in de buurt staat is een bank en die stond ook nog netjs op zijn plek. Ook mijn katten hebben geen feestje gehouden toen ik weg was, de huiskamerdeur gaat altijd dicht dus daar kunnen ze niet in. Ik woon nog geen jaar in dit nieuwbouwappartement, kan het een bouw fout zijn? En moet ik dit dan bij de bouw melden of bij de verzekering?

Alvast bedankt O+
  maandag 9 april 2012 @ 18:45:11 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110103551
Die stond te strak in de sponning.
pi_110103662
Ik heb net aan het buitenste raam gevoeld, die is nog helemaal heel, het is alelen het binennste raam.

Moet ik dit bij de bouw melden of bij de verzekering?
pi_110103681
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:48 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb net aan het buitenste raam gevoeld, die is nog helemaal heel, het is alelen het binennste raam.

Moet ik dit bij de bouw melden of bij de verzekering?
wat bedoel je met bij de bouw melden?
De aannemer of?
pi_110103698
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:48 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

wat bedoel je met bij de bouw melden?
De aannemer of?
oh ja sorry, de aannemer dus :Y
pi_110103719
gewoon melden bij de glasboer dat je een nieuwe ruit nodig hebt, komen ze langs om em in te meten. Dan de factuur doorsturen naar je verzekering. Alleen als je een glasverzekering hebt ofc, anders mag je zelf betalen.
  maandag 9 april 2012 @ 20:17:56 #7
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_110107369
Misschien is er gewoon een vogel tegenaan geklapt en is de ruit daarna verder gescheurd. iig gewoon verzekeringswerk.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_110107516
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 20:17 schreef Rossdale het volgende:
Misschien is er gewoon een vogel tegenaan geklapt en is de ruit daarna verder gescheurd. iig gewoon verzekeringswerk.
parkiet uit het kooitje dan, want hij is aan de binnenzijde gescheurd
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 9 april 2012 @ 21:08:08 #9
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_110110065
Da's een lelijke barst, TS!
Ik begrijp dat het om dubbel glas gaat waarvan de binnenste laag kaduuk is.
Dat zou niet zomaar spontaan moeten kunnen gebeuren en dus vermoed ik een bouwfout - inderdaad te strak in de sponning gezet of zo.

Je schrijft dat je er nog geen jaar woont, en het is nieuwbouw? Is het huur of koop?
In geval koop moet je de aannemer aansprakelijk stellen. Bij huur... woningbouwvereniging inlichten?
Het is in ieder geval een vrij dure grap om dubbel glas te laten herstellen dus ik hoop voor je dat je het ergens kan verhalen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_110110371
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Da's een lelijke barst, TS!
Ik begrijp dat het om dubbel glas gaat waarvan de binnenste laag kaduuk is.
Dat zou niet zomaar spontaan moeten kunnen gebeuren en dus vermoed ik een bouwfout - inderdaad te strak in de sponning gezet of zo.

Je schrijft dat je er nog geen jaar woont, en het is nieuwbouw? Is het huur of koop?
In geval koop moet je de aannemer aansprakelijk stellen. Bij huur... woningbouwvereniging inlichten?
Het is in ieder geval een vrij dure grap om dubbel glas te laten herstellen dus ik hoop voor je dat je het ergens kan verhalen.
Het is koop :) Ik woon er in juli een jaar.

Ik ga morgen eens rondbellen. Hoop idd dat het wel vergoed wordt want dit soort kosten zit ik echt even niet op te wachten ;(
pi_110110603
Te strak in sponning. Verzekeringswerk

Eventueel te verhalen op makelijk, vorige verkoper,
pi_110111788
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:17 schreef Estolan het volgende:
Te strak in sponning. Verzekeringswerk

Eventueel te verhalen op makelijk, vorige verkoper,
Nieuwbouwappartement, dus geen vorige verkoper ;)

Als je het bij de verzekering kan declareren, gewoon voor de verzekering gaan. Als je naar de aannemer moet gaat het je zo ie zo heel wat meer moeite kosten verwacht ik.
pi_110112069
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:35 schreef Nenaunir het volgende:

[..]

Nieuwbouwappartement, dus geen vorige verkoper ;)

Als je het bij de verzekering kan declareren, gewoon voor de verzekering gaan. Als je naar de aannemer moet gaat het je zo ie zo heel wat meer moeite kosten verwacht ik.
In principe niet, de aannemer moet dit kunnen zien als plaatsings fout.

iig niet zelf dokken hiervoor
pi_110112260
Oke top :Y thanks voor alle tips. Ik ga morgen eerst de aannemer bellen!
  maandag 9 april 2012 @ 21:50:54 #15
323439 HetKlusKonijn
pi_110112820
Ja, de aannemer lijkt me de eerstaangewezen persoon om je toe te wenden, het lijkt mij een overduidelijke constructiefout - voorzover ik weet barsten dubbele ruiten niet zomaar spontaan binnen een jaartje na aanbrengen. Maar zoals al gezegd, aannemers doen vaak verschrikkelijk moeilijk om fouten toe te geven dus eenvoudig zal het niet worden. Ben je misschien lid van VEH?
Dan zou ik in ieder geval even juridisch advies inwinnen aldaar. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_110113009
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ja, de aannemer lijkt me de eerstaangewezen persoon om je toe te wenden, het lijkt mij een overduidelijke constructiefout - voorzover ik weet barsten dubbele ruiten niet zomaar spontaan binnen een jaartje na aanbrengen. Maar zoals al gezegd, aannemers doen vaak verschrikkelijk moeilijk om fouten toe te geven dus eenvoudig zal het niet worden. Ben je misschien lid van VEH?
Dan zou ik in ieder geval even juridisch advies inwinnen aldaar. :)
Ik ben lid van eigen huis idd, als ik er morgne met de aannemer niet uit kom bel ik hun ook even op! Goed idee! Had nog niet eens aan hun VEH gedacht!
  maandag 9 april 2012 @ 21:57:00 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_110113266
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:53 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik ben lid van eigen huis idd, als ik er morgne met de aannemer niet uit kom bel ik hun ook even op! Goed idee! Had nog niet eens aan hun VEH gedacht!
^O^ ik heb zelf redelijk goede ervaringen met die club, en het is altijd prettig om met ze te kunnen 'dreigen' als de aannemer geen gehoor geeft. ;)

NB: ik zou eerst even met VEH bellen, voor advies hoe een en ander aan te pakken. Daarna de aannemer, dan sta je waarschijnlijk wat sterker in je schoenen.
pi_110116904
ik geef je weinig kans. Ruitschade is nu niet echt iets dat je kan verhalen op de aannemer (en ik gok dat dat ook buiten de garantie valt, in tegenstelling tot lekkage van de ruit bijvoorbeeld). Is er onomstotelijk bewijs dat het komt door het te strak in de sponning zitten van de ruit? En waarom is het dan niet eerder geklapt, bij de grootste temperatuurval tussen binnen-buiten? Dat kun je dus allemaal niet bewijzen.

En wat kost een HR++ ruit nu helemaal? Dan heb je het echt niet over een schokkend bedrag. Misschien 200 euro maximaal inclusief plaatsen.
pi_110117987
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:54 schreef _VoiD_ het volgende:
ik geef je weinig kans. Ruitschade is nu niet echt iets dat je kan verhalen op de aannemer (en ik gok dat dat ook buiten de garantie valt, in tegenstelling tot lekkage van de ruit bijvoorbeeld). Is er onomstotelijk bewijs dat het komt door het te strak in de sponning zitten van de ruit? En waarom is het dan niet eerder geklapt, bij de grootste temperatuurval tussen binnen-buiten? Dat kun je dus allemaal niet bewijzen.

En wat kost een HR++ ruit nu helemaal? Dan heb je het echt niet over een schokkend bedrag. Misschien 200 euro maximaal inclusief plaatsen.
Duidelijk op foto te zien. En ja, plaatsingsfout kan altijd na lange tijd nog voorkomen. Barst kon er al zitten, in de sponning
  maandag 9 april 2012 @ 23:34:09 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_110118893
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:54 schreef _VoiD_ het volgende:
Jij vind het normaal dat een laag dubbel glas binnen een jaar spontaan knapt?
Nou ik niet hoor.

quote:
Ik heb andere verhalen gehoord, die meestal in de drie vier cijfertjes liepen...

Gecorrigeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 10-04-2012 01:34:50 ]
  maandag 9 april 2012 @ 23:36:49 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110118995
Het gaat ook om het principe. En 200 euro is gewoon een hoop geld, vooral als het niet jouw schuld is en een ander het ook kan betalen. Daar kun je toch weer een hoop andere dingen van doen :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 01:54:30 #22
323439 HetKlusKonijn
pi_110123356
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:36 schreef Mikkie het volgende:
Het gaat ook om het principe. En 200 euro is gewoon een hoop geld, vooral als het niet jouw schuld is en een ander het ook kan betalen. Daar kun je toch weer een hoop andere dingen van doen :).
Het zou mij ten zeerste verbazen als dit 'klusje' TS maar 200 euro gaat kosten.
Vervangen van het dubbel glas, aanpassen van het kozijn, opnieuw schilderen etc... :X
pi_110124594
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Jij vind het normaal dat een laag dubbel glas binnen een jaar spontaan knapt?
Nou ik niet hoor.
Spontaan, wat dus NIET te bewijzen is.

En 1000 euro voor een glasruit vervangen? Kom op zeg, desnoods bestel je de ruit zelf en hang je em er zelf in.
pi_110125201
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 06:33 schreef _VoiD_ het volgende:

En 1000 euro voor een glasruit vervangen? Kom op zeg, desnoods bestel je de ruit zelf en hang je em er zelf in.
Dat dus. Zal 50¤/m˛ kosten als je 'm ophaalt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110125295
Appartement is Vereniging van Eigenaren. Neem even contact op met iemand van de vereniging voordat je geld uitgeeft. Misschien heeft de VvE meer van dit soort gevallen of een glasverzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')