Ik probeer niet gemeen te doen en het gevoel te geven dat mijn mening feit is. Al kan ik me voorstellen dat ik zo overkom als ik terug lees.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:03 schreef Selyn het volgende:
[..]
nou nou, is geen reden om gemeen te gaan doen![]()
Ik bedoelde alleen dat je overkomt alsof jouw mening feit is, vandaar die laatste opmerking.
Stoornis klinkt wat heftig. En is het wel een stoornis?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee hoor, dat schreef ik al eerder. Een stoornis is een stoornis.
Voor mij persoonlijk is het geen stoornis, maar volgens mij valt het officieel wel onder een persoonlijkheidsstoornis. Ik denk zelf dat je het pas een stoornis zou moeten noemen wanneer het je stoort bij het leven dat je graag wil leiden. Dan nog rest de vraag of ADHD de storende factor is, of de omgeving waarin de ADHD zich begeeft, bijvoorbeeld de maatschappij.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:42 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Stoornis klinkt wat heftig. En is het wel een stoornis?
Of wordt het een stoornis in de ogen van niet ADHD-ers in de maatschapiij zo genoemd?.
Lijkt me een mooie start voor een discussie.
Dat vind ik een heel geschikte omschrijving.quote:Zelf zie ik het als a-typisch gedrag volgens de normen van de huidige maatschappij.
Adhd is geen persoonlijkheidsstoornis!quote:Op zondag 1 juli 2012 10:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk is het geen stoornis, maar volgens mij valt het officieel wel onder een persoonlijkheidsstoornis. Ik denk zelf dat je het pas een stoornis zou moeten noemen wanneer het je stoort bij het leven dat je graag wil leiden. Dan nog rest de vraag of ADHD de storende factor is, of de omgeving waarin de ADHD zich begeeft, bijvoorbeeld de maatschappij.
[..]
Dat vind ik een heel geschikte omschrijving.
Noemen ze het dan aandachtsstoornis? Kreeg mijn diagnose bij PsyQ en die doen in gedragsstoornissen. Vandaar dat ik het dacht.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Adhd is geen persoonlijkheidsstoornis!
En wordt alleen gediagnosticeerd als je er last van hebt.
quote:De vraag of het aan de adhd-er of aan de maatschappij ligt is wel n leuke.
Een diagnose krijg je bij PsyQ zo ie zo ook al heb je niet genoeg kriteria. Klant is klant dus ook bijverkoop van medicatie etc.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:24 schreef lesleyjr het volgende:
uhm ff vraagje hebben jullie allemaal de diagnose al binnen of zijn hier ook groentjes bij ik krijg bv vrijdag de uitslag van de intake en de testen(psyq). Ik weet zelf heus wel dat het adhd is en die van de intake ook denk ik want ze had het al over de introductie groep waar ik terecht zou komen. Ze had het over waarschijnlijk hooguit 3 weken dus ben benieuwd wanneer ik aan de slag kan.
Adhd is een ontwikkelingsstoornis.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Noemen ze het dan aandachtsstoornis? Kreeg mijn diagnose bij PsyQ en die doen in gedragsstoornissen. Vandaar dat ik het dacht.
[..]
Ik rij ook auto, maar weet ook niet hoe zo'n ding helemaal in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Adhd is een ontwikkelingsstoornis.
Hoe kun je zoiets niet weten als je zelf een diagnose hebt?
Maar wel dat het een auto is, en geen fiets. Slappe reactie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik rij ook auto, maar weet ook niet hoe zo'n ding helemaal in elkaar steekt.
Daar heb je een goed punt vind ik. Als je duidelijk weet hoe je stoornis/ je andere gedrag dan de maatschappij of welke naam je het ook wel noemen dan weet je wat je zwakke punten zijn en en hoe je die zwakke punten kan beperken cq. Wegnemen. En je kan aan de mensen ook helder en duidelijk uitleggen wat je echt mankeert. Somigge mensen denken daar anders over hun goed recht natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar wel dat het een auto is, en geen fiets. Slappe reactie.
Dit is de basis van de basis van de basis. Als je serieus zo weinig interesse hebt in wat je (eventueel) mankeert, mag ik dan aannemen dat de impact verwaarloosbaar is geweest?
Ik vind het nogal een raar verhaal wat Gray afsteekt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:35 schreef Clerxify het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt vind ik. Als je duidelijk weet hoe je stoornis/ je andere gedrag dan de maatschappij of welke naam je het ook wel noemen dan weet je wat je zwakke punten zijn en en hoe je die zwakke punten kan beperken cq. Wegnemen. En je kan aan de mensen ook helder en duidelijk uitleggen wat je echt mankeert. Somigge mensen denken daar anders over hun goed recht natuurlijk.
Nee, alleen interesseert me labeltjes aan labeltjes geven niet, dus wat voor soort stoornis het nu genoemd wordt vind ik geheel niet interessant. Want nu ik dat weet, geeft het me nu meer inzicht in het onderwerp? Nee. Slechts een nieuw naampje voor 't beestje.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar wel dat het een auto is, en geen fiets. Slappe reactie.
Dit is de basis van de basis van de basis. Als je serieus zo weinig interesse hebt in wat je (eventueel) mankeert, mag ik dan aannemen dat de impact verwaarloosbaar is geweest?
Ik heb haar ook niet gevraagd waarom zij dat wilde, want dat interesseerde me evenmin toentertijd. Op dat moment was ik meer gericht om methodes te zoeken buiten het reguliere behandeltraject, want het werkte voor mij blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:09 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een raar verhaal wat Gray afsteekt.
Zn behandelaar wou graag meer van zijn kennis tot haar nemen zegt ie... Maar hij weet niet dat ADHD een ontwikkelingsstoornis is.
Whatever.
Ik bespeur hier wel een vleugje hypocrisie.quote:Op woensdag 4 juli 2012 02:05 schreef psymeuk het volgende:
Zal wel eerlijk zijn, gebruik ze nog steeds rond tentamenperiodes, maar merk dat ik al reuze vooruit ben gegaan qua discipline.
Het geeft iig wel een aardige nuancering aan zijn post.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Horchata het volgende:
[..]
Ik bespeur hier wel een vleugje hypocrisie.
Eerst een uiteenzetting waarom medicatie zo slecht is, en het dan vervolgens wel gebruiken op momenten dat het je goed uitkomt. Dat is je goed recht natuurlijk, maar het doet naar mijn mening behoorlijk afbreuk aan de rest van je betoog.
Nou vertel eens hoe je zon koele kikker geworden bent dan. Alles overwonnen, nooit in verdiept.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, alleen interesseert me labeltjes aan labeltjes geven niet, dus wat voor soort stoornis het nu genoemd wordt vind ik geheel niet interessant. Want nu ik dat weet, geeft het me nu meer inzicht in het onderwerp? Nee. Slechts een nieuw naampje voor 't beestje.
[..]
Ik heb haar ook niet gevraagd waarom zij dat wilde, want dat interesseerde me evenmin toentertijd. Op dat moment was ik meer gericht om methodes te zoeken buiten het reguliere behandeltraject, want het werkte voor mij blijkbaar niet.
Dat je het raar vindt heeft meer te maken met dat je geen vragen stelt aan me ter verduidelijking, maar direct gooit met waardeoordelen en onsamenhangende metaforen. Voor mij is het namelijk helemaal niet raar.
Alles overwonnen wil ik niet zeggen, dat zijn jouw woorden, waarvoor bedankt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:21 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nou vertel eens hoe je zon koele kikker geworden bent dan. Alles overwonnen, nooit in verdiept.
Heel herkenbaar. Ik heb het ook met boeken. Ik lees het wel maar het dringt niet door wat er geschreven staat en moet soms een hele pagina opnieuw lezen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:20 schreef lesleyjr het volgende:
mag ik jullie een rare vraag stellen die lange teksten hier op het forum lezen jullie die helemaal uit ? Ik krijg dat dus echt niet voor elkaar ik heb na 15 zinnen zoiets van wat stond er bij de 1e zin herkennen jullie dit ?
Nou, de gedachten zelf schreef ik niet zozeer op, maar eerder de beleving van m'n gedachten over de dag. Toen merkte ik dat mijn gedachtenspoor heel erg afweek naar andere sporen, dus alsof ze parallel verliepen ipv serieel, horizontaal ipv verticaal. Omdat ik het idee had dat dat slecht was, met name omdat het over een langere tijd problemen kan leveren wanneer je een doel met deadline moet halen, werd ik negatief over mijn denken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Hmzzz... En dat opschrijven van die gedachten, wilde dat een beetje?
Ik kan me er weinig bij voorstellen allemaal, maar het klinkt goed. Ik zit inmiddels met zoveel dingen en ben zo grillig qua... tsjah... alles... Ik zou het niet eens kunnen uitleggen eigenlijk.
Het is ook voor mij ongrijpbaar eigenlijk.
Maar aan wat voor soort dingen moet ik dan denken, iets specifieker?
Dat wijf is het perfecte voorbeeld waarom we zoiets als een rijbewijs voor toetsenbordgebruik moeten invoerenquote:Op woensdag 4 juli 2012 07:49 schreef Tommelaer het volgende:
@ psymeuk
Goed stukje tekst !
Leuk boek hierover is die van Laura Batsma (Onderzoeker en docent aan de Rijksuniversiteit Groningen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |