abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195008373
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Meestal geeft ie geen rechtstreekse antwoorden.
Hier lijkt hij toch een hint te geven:
Interviewer:
For The New Basement Tapes, T Bone Burnett put together a group with Elvis Costello, Rhiannon Giddens, Jim James, Marcus Mumford and Taylor Goldsmith, to finish songs based on old lyrics of yours. Did you hear any of those songs and say, “I don’t remember writing that?” Antwoord Dylan: Did you say Taylor Swift? Taylor Goldsmith. Yeah, OK. No, I don’t remember writing any of those songs.
https://www.flavorwire.co(...)d-he-has-a-new-album.

Hmmm interessant :s)
pi_195008403
Oké, voor de geïnteresseerde lezer is hier deel 3 uit de serie over de oeuvre van Swift w/

Speak Now (2010)
Na het gigantische succes van Fearless ging Taylor Swift op concerttour en had ze geen gelegenheid om met andere songwriters samen te werken. Hierdoor schreef ze toen ze 18 á 19 jaar oud het album Speak Now alleen. De productie was weer in handen van het duo Nathan Chapman en Taylor Swift. Het is een album gebaseerd op bekentenissen en liefdesperikelen. Wederom een countryalbum met pop en rockinvloeden. Ten opzichte van Fearless had het album minder commercieel succes, maar onder de fans is dit één van de favoriete albums. Kenmerkend is dat de gemiddelde duur van een Speak Now liedje bijna 5 minuten is. Veel langer dan de duur van een gemiddelde radiohit.

Bij de ranking van de albums zit Speak Now vaak in de bovenste regionen. Door de lange liedjes heeft het album minder radiohits opgeleverd, maar de fans vonden lange liedjes totaal geen probleem. Alle liedjes zijn dus door Taylor Swift geschreven en de top 5 van de fans is:

Enchanted

Last Kiss

Sparks Fly

Long Live

Dear John (ja, deze lijkt over John Mayer te gaan)
pi_195008718
Een leuke serie Jojoke. Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat schrijven over de volgende albums!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_195150494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:07 schreef methodmich het volgende:
Een leuke serie Jojoke. Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat schrijven over de volgende albums!
Bedankt! Hier is de nieuwe 'aflevering'.

Red (2012)
Na 3 succesvolle countryalbums kwam in 2012 het vierde album uit. Officieel werd het verkocht als countryalbum, maar als we eerlijk zijn was maar 1/3de van het album country te noemen. Hierdoor wordt Red gezien als de overgangsalbum naar pop. Je kan je afvragen of dit terecht is, want de meeste liedjes leunen meer richting rock dan pop. Het is ook het eerste album waarbij Taylor Swift uitstapjes begon te maken naar andere producers, hoewel nog steeds de helft van de liedjes door het duo Chapman en Swift werd geproduceerd. Voor Red heeft Taylor Swift weer samengewerkt met ander songwriters. Meestal met de producer van het lied of bij duets met de mede-artiest. Liz Rose komt ook nog een keer terug voor 1 van de liedjes van het album. Het album gaat over liefdesperikelen. Ten opzichte van het eerdere werk is de middelbare schooltijd ondertussen achter de rug en is het geschreven vanuit het perspectief van een jonge twintiger. Het album is geschreven gedurende een lange concerttour, toen Taylor 20 á 21 jaar oud was.

Bij de ranking van de albums zit Red vaak in de bovenste regionen. De popsingles van Red hadden veel commercieel succes, maar de favoriete liedjes van de fans zijn juist niet de popsingles maar de meer rockgetinte liedjes. De top 5 van de fans is:

All Too Well, geschreven door Taylor Swift en Liz Rose

State Of Grace, geschreven door Taylor Swift

Holy Ground, geschreven door Taylor Swift

Red, geschreven door Taylor Swift

Treacherous, geschreven door Taylor Swift en Dan Wilson
pi_195161182
Leuk weer!

Mijn favoriete nummer van dit album is overigens Begin Again.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 september 2020 @ 12:33:09 #181
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_195161355
Ik ga voor State of Grace op dit album O+
Robert Moog died for our synths
pi_196555066
Daar zijn we weer :D Voor de geïnteresseerde meelezer is hier deel 5 uit de serie over de oeuvre van Swift.

1989 (2014)
Na het succes van de popsingles van Red besluit Taylor Swift om met haar 5de album country te verlaten en een popalbum te maken. Het resultaat is het succesvolle 1989. Een album dat haar wederom een Grammy voor beste album van het jaar oplevert. Het album heeft Taylor Swift geschreven tijdens de concerttour voor Red, toen ze 22 á 23 jaar oud was. Naast country verlaat ze met dit album ook producer Nathan Chapman, die maar 1 liedje voor dit album produceert. Ze ruilt hem in voor de synth-pop klanken van het duo Max Martin en Shellback. Ook Imogen Heap, Jack Antonoff en Ryan Tedder produceren liedjes voor het album. Hoewel ook dit album grotendeels over liefdesperikelen gaat, is de toon meer lichtvoetig dan de eerdere albums. Ten opzichte van eerdere albums heeft Taylor maar 1 zelfgeschreven liedje. Het is mogelijk dat Taylor eigenlijk meer liedjes alleen heeft geschreven, want Imogen Heap was verbaasd dat ze songwriting credits had gekregen.

1989 komt in de ranking van de albums meestal in de middelste regionen uit. De top 5 van de fans is:

Blank Space, geschreven door Taylor Swift, Max Martin en Shellback

Out Of The Woods, geschreven door Taylor Swift en Jack Antonoff

Style, geschreven door Taylor Swift, Max Martin en Shellback

Wildest Dreams, geschreven door Taylor Swift, Max Martin en Shellback

Clean, geschreven door Taylor Swift en Imogen Heap
pi_196555227
En over de Grammy voor Album of the Year gesproken, Swift lijkt de frontrunner te zijn om een derde Grammy voor Album of the Year in de wacht te slepen met haar laatste album Folklore. Dat zou een ronduit eervolle prestatie zijn, want de 3 artiesten die haar voorgingen (als het haar lukt) zijn Frank Sinatra, Stevie Wonder en Paul Simon. Ze zou dus de eerste vrouwelijke artiest zijn die dit lukt en bovendien met 3 albums in 3 verschillende genres.Ze heeft in totaal 6 nominaties. In januari worden de awards uitgedeeld.
pi_196566667
Leuk dat je weer verder bent gegaan @Jojoke! Kan me ook wel aardig vinden in die top 5, al zou ik zelf All You Had To Do Was Stay willen toevoegen ipv Out Of The Woods denk ik. Al doe ik dan die song, maar ook I Know Places, Shake It Off en Bad Blood misschien wel tekort.

Gewoon een sterk album qua afzonderlijke songs ook natuurlijk!
www.thuisuiteten.nl
pi_196579658
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:55 schreef methodmich het volgende:
Leuk dat je weer verder bent gegaan @:jojoke! Kan me ook wel aardig vinden in die top 5, al zou ik zelf All You Had To Do Was Stay willen toevoegen ipv Out Of The Woods denk ik. Al doe ik dan die song, maar ook I Know Places, Shake It Off en Bad Blood misschien wel tekort.

Gewoon een sterk album qua afzonderlijke songs ook natuurlijk!
Het is inderdaad lastig kiezen met dit album!
pi_196579970
Hier is overigens nog een nieuwe versie van Exile. Heerlijke plaat O+

pi_196582819
Ja, dat zijn mooie sessies geweest daar in The Long Pond.

Deze column van Nico Dijkshoorn (ex-FOK!) over Taylor al gelezen?

https://www.parool.nl/col(...)ylor-swift~bb59450a/
www.thuisuiteten.nl
pi_196605456
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:12 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat zijn mooie sessies geweest daar in The Long Pond.

Deze column van Nico Dijkshoorn (ex-FOK!) over Taylor al gelezen?

https://www.parool.nl/col(...)ylor-swift~bb59450a/
Dat is een leuke column en hij heeft een goede smaak. Zelf kan ik mij herinneren dat ik Love Story op tv zag toen ik klein was en jaren later kwam Swift weer in het vizier nadat ze Blank Space had uitgebracht. Ik heb toen een flinke duik in haar oeuvre genomen en ik ben nooit meer uit dat zwembad gekomen. Ik gun iedereen de ontdekking van een (ondertussen) 15-jarig oeuvre vol met parels. Misschien dat de heruitgaven van de eerste 5 albums hierbij gaat helpen w/
pi_196620144
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien dat de heruitgaven van de eerste 5 albums hierbij gaat helpen w/
Ja, wat was daar nou ook alweer het verhaal achter? Ruzie met haar oude manager of zo toch?
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 10 december 2020 @ 15:10:12 #190
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196655618
Wat een onverwacht mooie einde van het muziekjaar. Ik was al in de wolken met de verrassingsrelease van folklore, nooit gedacht dat Aaron Dessner nog eens mee zou schrijven + produceren op een album van Taylor Swift. En nu komt er zelfs een tweede album uit, met nummers van Haim, The National en Bon Iver O+ *O*
https://www.nme.com/news/(...)more-tonight-2835851

@methodmich
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196655946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Gretzl het volgende:
Wat een onverwacht mooie einde van het muziekjaar. Ik was al in de wolken met de verrassingsrelease van folklore, nooit gedacht dat Aaron Dessner nog eens mee zou schrijven + produceren op een album van Taylor Swift. En nu komt er zelfs een tweede album uit, met nummers van Haim, The National en Bon Iver O+ *O*
https://www.nme.com/news/(...)more-tonight-2835851

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

@:methodmich
The National _O_
pi_196656232
Kijk, dat ziet er tof uit @Gretzl !

Hopelijk ook nog fysiek in de winkels in Nederland voor de kerstdagen.
www.thuisuiteten.nl
pi_196659305
Wat een fantastisch nieuws! Ik ben dol op folklore, dus ik verwacht het nieuwe album ook grijs te draaien. *O*
  donderdag 10 december 2020 @ 22:49:24 #194
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196664729
Dat had ik niet zien aankomen
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:58:53 #195
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196668541
Ik kan alleen maar OMG uitbrengen na het luisteren
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:41:53 #196
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196674528
Taylor was voor mij al de artiest van 2020, maar nu mag er geen enkele twijfel meer over bestaan. Hoe kun je zo ongelofelijk talentvol zijn en zoveel schitterende liedjes schrijven O+
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196680601
Ik heb vandaag heerlijk geluisterd naar de nieuwste plaat. Wat een opvolger van folklore! Met elke luisterbeurt lijkt het nog beter te worden, dat had ik met folklore ook! Ze was altijd al overduidelijk getalenteerd, maar zowel folklore als evermore zijn een homerun c_/
pi_196686714
Hoe is het nummer met de zusjes Haim? Op papier een veelbelovende samenwerking in ieder geval.
www.thuisuiteten.nl
pi_196687936
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef methodmich het volgende:
Hoe is het nummer met de zusjes Haim? Op papier een veelbelovende samenwerking in ieder geval.
Ik vind hem leuk :D Het is een soort murder mystery liedje. De samenwerking is wel zoals het was bij de Dixie Chicks met het liedje over Taylor's moeder. De liedje is dus volledig geschreven door Taylor en Haim is meer een soort achtergrondkoortje. 1 van de zusters is wel de belangrijkste figurant in het verhaal.
pi_196690421
Dank voor de uitleg! Klinkt wel leuk. Een aardige luxe hoor, om Haim als achtergrondkoor te kunnen hebben.

Vandaag in AD ook een positieve recensie trouwens. En Dijkshoorn is uiteraard ook weer gecharmeerd.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')