abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110056999
Hallo! Even een kloontje aangemaakt voor dit en ik zal nu is losbranden met wat ik te vertellen heb.

Mijn leven was altijd gewoon goed. Op de basisschool leuke tijd gehad, gewoon vriendjes en ook op de middelbare school was er niks mis. De volgende stap heeft me echter de das omgedaan, een hele zomervakantie zat ik daar tegen aan te kijken, een studie volgen op een totaal onbekende/nieuwe/veel grotere school. En jawel, met die instelling red je het dan niet en zo ook bij mij. Had totaal geen contacten, wel is oppervlakkig, maar de onzekerheid sloeg voor het eerst echt toe. Sloot me af van alles en iedereen, pauze bracht ik door in een trappenhuis onder een trap, kortom: Kansloos. Niet alleen de contacten daar, ook de contacten die ik had investeerde ik totaal niet meer in. Wou dat niemand dat te weten kwam, en sloot me letterlijk af van alles en iedereen.

Aan het eind van het jaar meteen gestopt met die opleiding en iets anders gaan doen. Nieuwe opleiding en weer een nieuwe school, had van me fouten geleerd en dit keer ging het wel goed. Kwam met drie andere jongens in de klas, voor de rest dames, had ik goed contact mee en had gewoon weer lol. Voelde me beter en beter, alleen het feit dat ik buiten dat geen contacten en ik ook niks deed knaagde aan me. Het zat echter weer niet mee, twee van die drie jongens stopte er na een jaar mee en ik bleef met iemand anders over, en dat was net diegene waar ik het minst, eigenlijk totaal niet, een klik had en die er een beetje bijliep, meer niet.

Uiteindelijk ook gestopt met die opleiding om redenen die met de school/resultaten/kwaliteiten voor dat vak te maken hadden, het was het gewoon niet. Nu zit ik al een paar maanden thuis, en dan voel je je echt vaker eenzaam, ja op zaterdagavonden bijvoorbeeld voelde ik me al wel altijd kut, zat ik weer thuis.... Want buiten me werk heb ik anders totaal geen contact, ja heel soms doe ik wat met wat vrienden van de middelbare school, maar in hoever ik dat nog vrienden kan noemen vanwege het weinige contact. Op het werk heb ik het dan wel echt naar mijn zin, lig bij iedereen goed, maak lol en dat is nog echt de enige weg waarmee ik simpel gezegd nog buiten de deur kom/contacten op doe. Dat gaat me gewoon goed af hoor, daar niet van.

Nu ben ik dus nog schoolzoekende en ergens in me hoofd dwarrelt het idee om heel ergens anders opnieuw te beginnen. Op mezelf te gaan wonen dus, ben 20 jaar, de leeftijd is er in elk geval wel voor. Zodoende wil ik dan gewoon met een fris hoofd een frisse start maken, daar naar school gaan/werk zoeken en desnoods nog op een vereniging om het af te maken. Zodoende dus nieuwe contacten en vooral vrienden te maken waarmee je wat in het weekend kan doen. Gewoon om het leven om te gooien, wantja. Om nou alleen de deur uit te gaan voor het werk en thuis wat te zitten achter die pc/gamen is ook echt niet alles..

Iemand ervaringen hiermee, vooral met het laatste? Misschien tips of verdere dingen?
pi_110057101
Eén ding: Je persoonlijkheid (en daarmee je problemen) neem je overal mee naar toe.

Opnieuw beginnen kan werken, maar is vaak slechts een illusie.
pi_110057254
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eén ding: Je persoonlijkheid (en daarmee je problemen) neem je overal mee naar toe.

Eens.

Ben ook ergens anders begonnen, maar daar ging het ook moeilijk. Waar woon je, TS?
  zondag 8 april 2012 @ 14:47:23 #4
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110057280
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:39 schreef Kloontje080412 het volgende:
Nu ben ik dus nog schoolzoekende en ergens in me hoofd dwarrelt het idee om heel ergens anders opnieuw te beginnen. Op mezelf te gaan wonen dus, ben 20 jaar, de leeftijd is er in elk geval wel voor. Zodoende wil ik dan gewoon met een fris hoofd een frisse start maken, daar naar school gaan/werk zoeken en desnoods nog op een vereniging om het af te maken. Zodoende dus nieuwe contacten en vooral vrienden te maken waarmee je wat in het weekend kan doen. Gewoon om het leven om te gooien, wantja. Om nou alleen de deur uit te gaan voor het werk en thuis wat te zitten achter die pc/gamen is ook echt niet alles..

Iemand ervaringen hiermee, vooral met het laatste? Misschien tips of verdere dingen?
Hoe wil je dit gaan aanpakken?
pi_110057296
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:46 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Eens.

Ben ook ergens anders begonnen, maar daar ging het ook moeilijk. Waar woon je, TS?
Ik ben ook "soort van" ergens anders begonnen en mij heeft het juist wel geholpen. Maar ik stel niet zulk hele hoge eisen en heb een vriendin.
pi_110057304
quote:

Das waar natuurlijk, maarja hier zie ik zo geen perspectief meer. Draai al zo'n drie/vier jaar rond in deze cirkel. Het is voor me gevoel tijd voor wat anders en dat gaat me beter af waar me hoofd fris is heel ergens anders dan hier, hier heb ik deze handicap nog maar. Tuurlijk zal dit ergens anders ook nog wel zijn, maar het zal makkelijker gaan, denk ik toch. Bovendien woon ik buitenaf, niet in de stad. Dichtsbijzijnde stad is 15 km hier vandaan, en dan heb je nog wat dorpjes er omheen liggen natuurlijk.
pi_110057346
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:47 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoe wil je dit gaan aanpakken?
Het is nog een idee wat rond dwarrelde. allereerst moet ik zien wat ik nu wil met school, Dat is nog een dingetje, omdat ik dat nog niet echt zeker weet.
pi_110057349
Platteland?
pi_110057354
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef Aardappel2610 het volgende:
Platteland?
Ja.
pi_110057379
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef Kloontje080412 het volgende:

[..]

Ja.
Ik kan me voorstellen dat dat je een beetje remt in je ontwikkeling.

Welke kant zou je op willen met je leven?
  zondag 8 april 2012 @ 14:50:22 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110057393
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef Kloontje080412 het volgende:

[..]

Het is nog een idee wat rond dwarrelde. allereerst moet ik zien wat ik nu wil met school, Dat is nog een dingetje, omdat ik dat nog niet echt zeker weet.
Misschien een idee om wat proefdagen mee te lopen. Geen open dag maar gewoon je aanmelden om een dagje met een klas mee te lopen.
pi_110057525
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat je een beetje remt in je ontwikkeling.

Welke kant zou je op willen met je leven?
De goede, uiteraard. ;) Nee, ik wil lekker leven en niet telkens thuis zitten zoals nu, dat vind ik niks. Ik wil er gewoon lekker uit kunnen in het weekend, hoge eisen heb ik niet echt. Gewoon een keertje op stap, lekker werken en sowieso wat meer contacnte. Nu zit ik mee emo thuis.

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:50 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Misschien een idee om wat proefdagen mee te lopen. Geen open dag maar gewoon je aanmelden om een dagje met een klas mee te lopen.
Kan ja. Twijfel echt nog tussen MBO en HBO. Deed hiervoor MBO-4, niet afgerond eerder mee gestopt, maar kan het makkelijk aan. Als ik nu weer MBO ga doen ben ik straks 21 in november en zit ik bij 16-jarige in de klas, en daar zit i knou niet echt op te wachten. Omdat ik als ik me gewoon inzet HBO wel aan moet kunnen wil ik zo'n 21+ toets doen om toegang te krijgen tot het HBO, daarvoor moet ik dus echter wel 21 zijn en dat is zoals gezegd pas in november. Dan zou ik pas die toets kunnen doen, daar gaat me voorkeur eerst naar uit eigenlijk.
pi_110057553
In welke provincie woon je dan, TS? Brabant?
pi_110057593
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:54 schreef KeimpeHart het volgende:
In welke provincie woon je dan, TS? Brabant?
Drenthe.
pi_110057671
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:53 schreef Kloontje080412 het volgende:

[..]

De goede, uiteraard. ;) Nee, ik wil lekker leven en niet telkens thuis zitten zoals nu, dat vind ik niks. Ik wil er gewoon lekker uit kunnen in het weekend, hoge eisen heb ik niet echt. Gewoon een keertje op stap, lekker werken en sowieso wat meer contacnte. Nu zit ik mee emo thuis.

[..]

Kan ja. Twijfel echt nog tussen MBO en HBO. Deed hiervoor MBO-4, niet afgerond eerder mee gestopt, maar kan het makkelijk aan. Als ik nu weer MBO ga doen ben ik straks 21 in november en zit ik bij 16-jarige in de klas, en daar zit i knou niet echt op te wachten. Omdat ik als ik me gewoon inzet HBO wel aan moet kunnen wil ik zo'n 21+ toets doen om toegang te krijgen tot het HBO, daarvoor moet ik dus echter wel 21 zijn en dat is zoals gezegd pas in november. Dan zou ik pas die toets kunnen doen, daar gaat me voorkeur eerst naar uit eigenlijk.
Oké. Als ik jouw was zou ik gewoon eens gaan kijken naar een HBO-studie die je aanspreekt en dan zorgen dat je op je 21ste toegelaten wordt. Als dat allemaal gelukt is kun je altijd nog naar de stad verhuizen waar de hogeschool zit. Dat soort steden zijn vaak heel druk en dan loop je vanzelf meer mensen tegen het lijf.
pi_110058112
Dat was wel mijn bedoeling ja. Ik moet in eerste instantie eens uitzoeken wat ik nou precies voor opleiding wil doen, en denk wel dat het HBO gaat worden. Dat is hier sowieso niet om de hoek te doen, dus of is het ver reizen, of daarheen gaan. En gezien met situatie nu, lijkt me het tweede plan het best.
pi_110058199
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:08 schreef Kloontje080412 het volgende:
Dat was wel mijn bedoeling ja. Ik moet in eerste instantie eens uitzoeken wat ik nou precies voor opleiding wil doen, en denk wel dat het HBO gaat worden. Dat is hier sowieso niet om de hoek te doen, dus of is het ver reizen, of daarheen gaan. En gezien met situatie nu, lijkt me het tweede plan het best.
Bedenk je wel dat je goed moet nadenken over een studie. Want even overstappen of stoppen is er tegenwoordig helaas niet meer bij.
  zondag 8 april 2012 @ 16:56:43 #18
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110062023
quote:

ben ik het niet mee eens, juist door meer dingen te ondernemen waardoor je positiever in het leven staat zal je zien dat je toch anders tegen zaken aan gaat kijken :) bij TS is de wil er wel wat te ondernemen, TS moet alleen niet denken dat het roer om gooien ineens alles goed maakt, het wordt een lange harde weg!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110067979
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:56 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens, juist door meer dingen te ondernemen waardoor je positiever in het leven staat zal je zien dat je toch anders tegen zaken aan gaat kijken :) bij TS is de wil er wel wat te ondernemen, TS moet alleen niet denken dat het roer om gooien ineens alles goed maakt, het wordt een lange harde weg!
Ik heb na dat klote jaar op die school na de middelbare wel geleerd dat het niet komt aanwaaien in het leven, zeker de naweeën daarna maken dat duidelijk. Dat ik er zelf voor moet werken dan is mij wel duidelijk, maar dat heb ik er voor over, en dat wil ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')