Eens.quote:Op zondag 8 april 2012 14:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eén ding: Je persoonlijkheid (en daarmee je problemen) neem je overal mee naar toe.
Opnieuw beginnen kan werken, maar is vaak slechts een illusie.
Hoe wil je dit gaan aanpakken?quote:Op zondag 8 april 2012 14:39 schreef Kloontje080412 het volgende:
Nu ben ik dus nog schoolzoekende en ergens in me hoofd dwarrelt het idee om heel ergens anders opnieuw te beginnen. Op mezelf te gaan wonen dus, ben 20 jaar, de leeftijd is er in elk geval wel voor. Zodoende wil ik dan gewoon met een fris hoofd een frisse start maken, daar naar school gaan/werk zoeken en desnoods nog op een vereniging om het af te maken. Zodoende dus nieuwe contacten en vooral vrienden te maken waarmee je wat in het weekend kan doen. Gewoon om het leven om te gooien, wantja. Om nou alleen de deur uit te gaan voor het werk en thuis wat te zitten achter die pc/gamen is ook echt niet alles..
Iemand ervaringen hiermee, vooral met het laatste? Misschien tips of verdere dingen?
Ik ben ook "soort van" ergens anders begonnen en mij heeft het juist wel geholpen. Maar ik stel niet zulk hele hoge eisen en heb een vriendin.quote:Op zondag 8 april 2012 14:46 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Eens.
Ben ook ergens anders begonnen, maar daar ging het ook moeilijk. Waar woon je, TS?
Das waar natuurlijk, maarja hier zie ik zo geen perspectief meer. Draai al zo'n drie/vier jaar rond in deze cirkel. Het is voor me gevoel tijd voor wat anders en dat gaat me beter af waar me hoofd fris is heel ergens anders dan hier, hier heb ik deze handicap nog maar. Tuurlijk zal dit ergens anders ook nog wel zijn, maar het zal makkelijker gaan, denk ik toch. Bovendien woon ik buitenaf, niet in de stad. Dichtsbijzijnde stad is 15 km hier vandaan, en dan heb je nog wat dorpjes er omheen liggen natuurlijk.quote:Op zondag 8 april 2012 14:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eén ding: Je persoonlijkheid (en daarmee je problemen) neem je overal mee naar toe.
Het is nog een idee wat rond dwarrelde. allereerst moet ik zien wat ik nu wil met school, Dat is nog een dingetje, omdat ik dat nog niet echt zeker weet.quote:
Ik kan me voorstellen dat dat je een beetje remt in je ontwikkeling.quote:
Misschien een idee om wat proefdagen mee te lopen. Geen open dag maar gewoon je aanmelden om een dagje met een klas mee te lopen.quote:Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef Kloontje080412 het volgende:
[..]
Het is nog een idee wat rond dwarrelde. allereerst moet ik zien wat ik nu wil met school, Dat is nog een dingetje, omdat ik dat nog niet echt zeker weet.
De goede, uiteraard.quote:Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat je een beetje remt in je ontwikkeling.
Welke kant zou je op willen met je leven?
Kan ja. Twijfel echt nog tussen MBO en HBO. Deed hiervoor MBO-4, niet afgerond eerder mee gestopt, maar kan het makkelijk aan. Als ik nu weer MBO ga doen ben ik straks 21 in november en zit ik bij 16-jarige in de klas, en daar zit i knou niet echt op te wachten. Omdat ik als ik me gewoon inzet HBO wel aan moet kunnen wil ik zo'n 21+ toets doen om toegang te krijgen tot het HBO, daarvoor moet ik dus echter wel 21 zijn en dat is zoals gezegd pas in november. Dan zou ik pas die toets kunnen doen, daar gaat me voorkeur eerst naar uit eigenlijk.quote:Op zondag 8 april 2012 14:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Misschien een idee om wat proefdagen mee te lopen. Geen open dag maar gewoon je aanmelden om een dagje met een klas mee te lopen.
Drenthe.quote:Op zondag 8 april 2012 14:54 schreef KeimpeHart het volgende:
In welke provincie woon je dan, TS? Brabant?
Oké. Als ik jouw was zou ik gewoon eens gaan kijken naar een HBO-studie die je aanspreekt en dan zorgen dat je op je 21ste toegelaten wordt. Als dat allemaal gelukt is kun je altijd nog naar de stad verhuizen waar de hogeschool zit. Dat soort steden zijn vaak heel druk en dan loop je vanzelf meer mensen tegen het lijf.quote:Op zondag 8 april 2012 14:53 schreef Kloontje080412 het volgende:
[..]
De goede, uiteraard.Nee, ik wil lekker leven en niet telkens thuis zitten zoals nu, dat vind ik niks. Ik wil er gewoon lekker uit kunnen in het weekend, hoge eisen heb ik niet echt. Gewoon een keertje op stap, lekker werken en sowieso wat meer contacnte. Nu zit ik mee emo thuis.
[..]
Kan ja. Twijfel echt nog tussen MBO en HBO. Deed hiervoor MBO-4, niet afgerond eerder mee gestopt, maar kan het makkelijk aan. Als ik nu weer MBO ga doen ben ik straks 21 in november en zit ik bij 16-jarige in de klas, en daar zit i knou niet echt op te wachten. Omdat ik als ik me gewoon inzet HBO wel aan moet kunnen wil ik zo'n 21+ toets doen om toegang te krijgen tot het HBO, daarvoor moet ik dus echter wel 21 zijn en dat is zoals gezegd pas in november. Dan zou ik pas die toets kunnen doen, daar gaat me voorkeur eerst naar uit eigenlijk.
Bedenk je wel dat je goed moet nadenken over een studie. Want even overstappen of stoppen is er tegenwoordig helaas niet meer bij.quote:Op zondag 8 april 2012 15:08 schreef Kloontje080412 het volgende:
Dat was wel mijn bedoeling ja. Ik moet in eerste instantie eens uitzoeken wat ik nou precies voor opleiding wil doen, en denk wel dat het HBO gaat worden. Dat is hier sowieso niet om de hoek te doen, dus of is het ver reizen, of daarheen gaan. En gezien met situatie nu, lijkt me het tweede plan het best.
ben ik het niet mee eens, juist door meer dingen te ondernemen waardoor je positiever in het leven staat zal je zien dat je toch anders tegen zaken aan gaat kijkenquote:Op zondag 8 april 2012 14:42 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ik heb na dat klote jaar op die school na de middelbare wel geleerd dat het niet komt aanwaaien in het leven, zeker de naweeën daarna maken dat duidelijk. Dat ik er zelf voor moet werken dan is mij wel duidelijk, maar dat heb ik er voor over, en dat wil ik ook.quote:Op zondag 8 april 2012 16:56 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ben ik het niet mee eens, juist door meer dingen te ondernemen waardoor je positiever in het leven staat zal je zien dat je toch anders tegen zaken aan gaat kijkenbij TS is de wil er wel wat te ondernemen, TS moet alleen niet denken dat het roer om gooien ineens alles goed maakt, het wordt een lange harde weg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |