Mijn beeld is dat het met tienermoeder toch echt 70% foute boel 30% goed en dan ben ik nog royaal.
Bijna altijd is de vader uit beeld en van opvoeding en opvoeding hebben die meisjes vaak geen kaas gegeten ( hier heb ik het dus over die 70%)
Een tijd geleden was ik uit verveling in het buurthuis en kwam er zo'n tienermoeder binnen met haar 2

kinderen. Zij gaf mij meteen een prachtige indicatie van haar intelligentie en haar attitude door te klagen dat het nergens op sloeg was dat de beveiliger bij de jumbo haar altijd volgde. Ja ze was meerdere keren betrapt op stelen door cola onder haar kinderwagen te stoppen, maar haar daarom zo in de gaten houden? Waarom houden ze dat omaatje niet in de gaten?
Op dat moment was ik nog niet eens van de eerste schok dat dat soort mensen bestaan bekomen of de kleinste begon te jammeren. 'ugh doe nu stil' 'doe stil!' kreeg het kind te horen. Na een halfuur waren we het zat en nam iemand anders het kind even om te kijken: meteen duidelijk een poepluier.
' mag ik een luier?' zei een welwillend meisje dan doe ik het wel.
' heb geen luier bij me' zei de tienermoeder.
' maar je komt net van de winkel' zei het meisje verbaast.
' Ja maar luiers zijn zo duur' zei de tienermoeder terwijl ze haar Blackberry toen der tijd de nieuwste in haar zak zette
' Hier om de hoek is een lidl daar kun je luiers halen' zei de buurthuisleider tamelijk streng
Na een stilte stond het meisje duidelijk met tegenzin op en vertrok de kinderen zonder te vragen of het mocht achterlatend. Zij kwam terug met precies 1 luier en alleen wisten wij hoe zij daaraan was gekomen. Ben daarna nooit meer gegaan heb geen zin in verhalen over dat de beveiliging van de lidl gek is.

Maar waarschijnlijk was dit meisje ook een slechte moeder geweest als ze 25 30 of 35 was geweest. Nu ik erover nadenk heb ik veel verhalen over slechte tienermoeders maar ook veel over slechte moeders in het algemeen.