abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2012 @ 12:13:24 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_110052453
Ik heb bij het woord 'tienerouders' of 'jonge ouders' twee verschillende beelden. Als eerste zie ik een jong meisje voor me dat een vrij normale tiener is. Ze heeft al een tijdje lang een relatie met een leuke jongen en raak per ongeluk zwanger van hem. Kan gebeuren. Vervolgens besluit ze na veel wikken en wegen om het kind te houden en om op te voeden. Haar ouders helpen haar hier wel/niet bij.

Ik heb ook een ander beeld van tienerouders. Dan zie ik namelijk een jonge meid voor me die erg rebels is en behoorlijk (in mijn ogen) domme dingen doet. Een meisje dat bijv. constant haar grenzen verlegt voor aandacht en dan onbeschermde seks heeft met een jongen die ze nog niet eens zo lang kent. Vervolgens raakt ze zwanger en houdt het kind.

Nu heb ik meestal het tweede beeld voor ogen als ik een jonge meid zie met een kind. Ik vraag me dan ook altijd af hoe ze in godsnaam dat kind moeten opvoeden. De ouders hebben bijv. een te laag inkomen en zullen ook niet meer zomaar naar school kunnen gaan.

Nu vraag ik me af: klopt mijn beeld van tienerouders? En zijn er mensen het met me eens dat het dom is om zo jong al een kind te krijgen?
pi_110052568
Dat heb ik nou bij "meisje/vrouw".
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110052573
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:13 schreef Elvenpath het volgende:
Nu vraag ik me af: klopt mijn beeld van tienerouders? En zijn er mensen het met me eens dat het dom is om zo jong al een kind te krijgen?
Ja.
Ja.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_110052589
Ik denk dat het allebei klopt.

Bij de een gaat het prima en bij de ander word het een ramp.

Het heeft zelden met leeftijd te maken.
Eerder met omgevings en leef factoren.
  zondag 8 april 2012 @ 12:17:54 #5
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_110052601
Er zijn mensen die op hun 35e nog geen goede moeder zouden wezen, zo zijn er ook meisjes die op hun 18e al heel goed een kind kunnen verzorgen en opvoeden. Natuurlijk zullen je vooroordelen ook vaak bevestigd worden, maar vergeet niet dat de media daar een handje bij helpen. De situaties waarin het wél goed gaat, worden niet uitgelicht, in tegenstelling tot de situaties waarin het niet goed afloopt.

Je kan dat dus niet in één oogopslag beoordelen.
power to the people
  zondag 8 april 2012 @ 12:21:44 #6
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_110052682
Denk niet dat het met leeftijd te maken heeft nee maar meer met de omgeving van ouders en dergelijke.
Ik ken meisjes die op jonge leeftijd moeder zijn geworden en die zijn soms betere ouders dan iemand die 35 is bijvoorbeeld
There is nothing permanent except change.
pi_110052772
Wat is jong, tegenwoordig wordt er al raar opgekeken als een vrouw op haar 22ste een kind krijgt namelijk.
16 jaar is wat mij betrefd echt te jong, het kan gebeuren, ongelukjes gebeuren nu eenmaal en als iemand dan de verantwoordelijkheid daarvoor neemt is dat prima(wat net zo goed een abortus ondergaan kan zijn als het kind houden trouwens), maar die beslissing gaat niet makkelijk zijn.
Maar vanaf een jaar of 20 hangt het er erg van af, vanaf dan kan het wat mij betrefd een bewuste keuze zijn zelfs zonder dat naar is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110052961
Ongewenst zwanger worden is dom, ook op je 30ste.

Een kind op je 16de zou niet mijn keuze zijn, maar is niet per definitie een ongelukje.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110052998
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:24 schreef erodome het volgende:
Wat is jong, tegenwoordig wordt er al raar opgekeken als een vrouw op haar 22ste een kind krijgt namelijk.
16 jaar is wat mij betrefd echt te jong, het kan gebeuren, ongelukjes gebeuren nu eenmaal en als iemand dan de verantwoordelijkheid daarvoor neemt is dat prima(wat net zo goed een abortus ondergaan kan zijn als het kind houden trouwens), maar die beslissing gaat niet makkelijk zijn.
Maar vanaf een jaar of 20 hangt het er erg van af, vanaf dan kan het wat mij betrefd een bewuste keuze zijn zelfs zonder dat naar is.
Ongelukjes gebeuren? Ja bij periodieke onthouding, als een meisje aan de pil is en er wordt een condoom gebruikt is de kans op een ongelukje nihil.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 8 april 2012 @ 12:46:04 #10
37769 erodome
Zweefteef
pi_110053371
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ongelukjes gebeuren? Ja bij periodieke onthouding, als een meisje aan de pil is en er wordt een condoom gebruikt is de kans op een ongelukje nihil.
Als iemand bv al een jaar een vaste relatie heeft is dat met condoom gebeuren meestal niet echt aan de orde.
Als iemand geen vaste relatie heeft is de kans er dat het pilgebruik ontbreekt en er alleen op het condoom geleund wordt.

Ongelukjes gebeuren, veel hadden mischien wel verkomen kunnen worden, maar shit happens, mensen maken weleens een klein foutje met grote gevolgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 8 april 2012 @ 12:48:32 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110053439
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:21 schreef LaPeach het volgende:
Denk niet dat het met leeftijd te maken heeft nee maar meer met de omgeving van ouders en dergelijke.
Ik ken meisjes die op jonge leeftijd moeder zijn geworden en die zijn soms betere ouders dan iemand die 35 is bijvoorbeeld
  zondag 8 april 2012 @ 12:51:03 #12
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110053516
Mijn beeld is dat het met tienermoeder toch echt 70% foute boel 30% goed en dan ben ik nog royaal.
Bijna altijd is de vader uit beeld en van opvoeding en opvoeding hebben die meisjes vaak geen kaas gegeten ( hier heb ik het dus over die 70%)

Een tijd geleden was ik uit verveling in het buurthuis en kwam er zo'n tienermoeder binnen met haar 2 ;( kinderen. Zij gaf mij meteen een prachtige indicatie van haar intelligentie en haar attitude door te klagen dat het nergens op sloeg was dat de beveiliger bij de jumbo haar altijd volgde. Ja ze was meerdere keren betrapt op stelen door cola onder haar kinderwagen te stoppen, maar haar daarom zo in de gaten houden? Waarom houden ze dat omaatje niet in de gaten?

Op dat moment was ik nog niet eens van de eerste schok dat dat soort mensen bestaan bekomen of de kleinste begon te jammeren. 'ugh doe nu stil' 'doe stil!' kreeg het kind te horen. Na een halfuur waren we het zat en nam iemand anders het kind even om te kijken: meteen duidelijk een poepluier.
' mag ik een luier?' zei een welwillend meisje dan doe ik het wel.
' heb geen luier bij me' zei de tienermoeder.
' maar je komt net van de winkel' zei het meisje verbaast.
' Ja maar luiers zijn zo duur' zei de tienermoeder terwijl ze haar Blackberry toen der tijd de nieuwste in haar zak zette
' Hier om de hoek is een lidl daar kun je luiers halen' zei de buurthuisleider tamelijk streng
Na een stilte stond het meisje duidelijk met tegenzin op en vertrok de kinderen zonder te vragen of het mocht achterlatend. Zij kwam terug met precies 1 luier en alleen wisten wij hoe zij daaraan was gekomen. Ben daarna nooit meer gegaan heb geen zin in verhalen over dat de beveiliging van de lidl gek is. :|W

Maar waarschijnlijk was dit meisje ook een slechte moeder geweest als ze 25 30 of 35 was geweest. Nu ik erover nadenk heb ik veel verhalen over slechte tienermoeders maar ook veel over slechte moeders in het algemeen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_110054218
Niet zo in hokjes denken, serieus. Beide voorbeelden die jij beschrijft kunnen allebei even goed, ligt gewoon aan de situatie en het karakter van diegene.
Who motivates the motivator?
  zondag 8 april 2012 @ 14:23:46 #14
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110056400
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 13:15 schreef Spouwerranger het volgende:
Niet zo in hokjes denken, serieus. Beide voorbeelden die jij beschrijft kunnen allebei even goed, ligt gewoon aan de situatie en het karakter van diegene.
Kan, al denk ik dat die mensen met een minder goed karakter ook eerder kinderen krijgen en daardoor tienermoeder worden.
Een andere ontaardde moeder die ik ken was een tienermoeder en ze prutste daarna kreeg ze op haar 32ste nog een tweeling en ze prutste nog steeds. En je hebt trouwens ook van die tienermoeders wiens moeder ook een tienermoeder waren. Zo'n kind had misschien dankzij nurture geen schijn van kans.

Ik besef me trouwens ook wel dat er goede tienermoeders zijn die zijn alleen erg in de minderheid lijkt het.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')