abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110050966
Na een goed verlopen eerste gesprek met een HR-mevrouw en directeur ben ik door voor een tweede sollicitatiegesprek komende week. Het eerste gesprek ging over de fit met de organisatie en persoon. Daarnaast ook al veel over functieomschrijving gehad.

Het tweede gesprek is met een leidinggevende en een collega. Wat is dan normaal te verwachten? Ik denk dat ik veel al behandeld heb in het eerste gesprek namelijk. En arbeidsvoorwaarden lijkt het me te vroeg voor, bovendien zijn het daar de bevoegden niet voor.

Bovendien vraag ik me (natuurlijk) af wat mijn kansen zijn. Er werd gezegd na de eerste ronde dat ik door was en er nog een andere kandidaat is. Klinkt logisch, maar ergens twijfel ik of dat waar is. Ze gaven aan dat die al het tweede gesprek gehad had, maar ik mocht zelf kiezen wanneer in de hele maand april ik mijn tweede gesprek zou doen. Een andere kandidaat laat je daar niet zo lang op wachten lijkt me :)
  zondag 8 april 2012 @ 11:08:22 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_110051020
Een tweede gesprek gaat vaak over hoe je op de afdeling past en of je direct leidinggevende het ook ziet zitten bv. Een eerste gesprek is vaak met een HR iemand die niet op dat soort dingen let, maar meer voor de grote lijnen gaat. Een collega (iemand waar je later mee samen moet werken of veel mee te maken krijgt) kan ook beoordelen of je past in een team bv

Arbeidsvoorwaardengesprek volgt daarna pas, dan ga je praten over salaris e.d.

Of er ook een tweede kandidaat is weet je waarschijnlijk nooit, maar ik kan me niet indenken dat ze alles op 1 persoon gaat inzetten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_110052004
Als ik het goed begrijp is in zo'n geval dus een persoonlijke klik eigenlijk vooral belangrijk? Imho heb ik in het eerste gesprek al laten zien waarom ik denk voor de functie geschikt hoor te zijn.
pi_110052477
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:56 schreef Zocalo het volgende:
Als ik het goed begrijp is in zo'n geval dus een persoonlijke klik eigenlijk vooral belangrijk? Imho heb ik in het eerste gesprek al laten zien waarom ik denk voor de functie geschikt hoor te zijn.
In grote lijnen wel ja. Je kunt praktijkgerichte vragen verwachten en meestal is de sfeer ook wat informeler.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 8 april 2012 @ 14:45:33 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_110057218
quote:
Ik denk het wel ja, tweede gesprek is vaak met mensen die je vaker gaat zien of waar je veel mee te maken gaat krijgen en die moeten ook met je overweg kunnen en andersom natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 8 april 2012 @ 23:40:02 #6
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110080979
quote:
ook in je 2e gesprek moet je laten zien dat je geschikt bent. Daar krijg je de vragen ook naar. De klik is in de eerste 2 seconden bepaald.
  maandag 9 april 2012 @ 10:34:42 #7
57497 happyme28
I'm so happy
pi_110088333
2e gesprek is ook vaak functie inhoudelijk. Praktijkcases, hoe je bepaalde zaken aan zou pakken. En wat hierboven gezegd werd: kijken of je in het team past.

Succes
  maandag 9 april 2012 @ 10:38:00 #8
369563 danieldepaniel
I feel a need a need for speed
pi_110088394
2e gesprekt lijkt op het eerste gesprek. En de directeur van het 1e gesprek bepaalt na feedback van de mensen uit gesprek 2 of ze je aan gaan nemen.
  maandag 9 april 2012 @ 10:39:28 #9
369563 danieldepaniel
I feel a need a need for speed
pi_110088417
En doe niet alsof je god bent met je c.v., beter ben je eerlijk en bescheiden want dat loont.
pi_110088692
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef danieldepaniel het volgende:
En doe niet alsof je god bent met je c.v., beter ben je eerlijk en bescheiden want dat loont.
Juist, dit bewaar je voor het 3e gesprek als het over de voowaarden gaat. Zeker als ze alle 4 positief lijken moet je het onderste uit pan scrapen.
.
pi_110089085
Ik heb vorige week een tweede gesprek gehad. Dit was om te kijken hoe de klik met de andere managers was en inderdaad nogmaals laten blijken waarom jij bij het bedrijf past.
pi_110090850
Nog tips om het goed voor te bereiden? Dingen van het eerste gesprek neem ik natuurlijk mee, maar persoonlijke klik is altijd lastig...
  maandag 9 april 2012 @ 13:04:42 #13
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_110092110
Mijn eigen ervaring was dat ik in het 2e gesprek deels dezelfde vragen kreeg als in het 1e gesprek (hadden ze ook vooraf wel gezegd). Ik had ook 2 andere mensen voor me die 'hoger' in de organisatie zaten.
Deels gingen de vragen ook dieper, mijn kennis werd aardig getest. Aan het einde werd me gevraagd aan welk salaris ik zat te denken.
Dit was een vrij kleine organisatie overigens, zonder aparte hrafdeling of hr-persoon.
Succes!
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')