quote:
Op zondag 8 april 2012 05:10 schreef Noin het volgende:Maaaarrrrr.... als je ontevreden bent met jezelf of je situatie (dat proef ik een beetje bij je), kun je daar wel iets aan doen.
Als je iets wil veranderen, kan ik je alleen de volgende adviezen geven:
Onderstaande dingen hebben mijn leven het meest verandert. Niet mijn persoonlijkheid, maar wel hoe ik me voel.
- Ga weg van de omgeving waar je nu woont.
Beste advies wat ik je kan geven, echt waar. Woon je nog bij je ouders? Ga op jezelf wonen. Huur iets heel kleins en goedkoops. Zorg dat je een eigen ruimte hebt, al is het maar een kamer in een studentenflat.
Woon je al op jezelf, ga dan ergens anders wonen. Niet 2 straten verder, nee echt een eind weg.
Weg van de omgeving waar je al zo lang in zit.
- Zoek ander werk/andere school/studie.
Hou gewoon op met wat je nu doet en ga wat anders doen.
- Zoek andere vrienden. Ga weg bij de mensen die je nu kent, laat het contact verwateren en ga contact zoeken met andere mensen.
Goed, zit wat in dat je je leven zo echt kunt veranderen. Ik ben nu 24, ik woon al ruim 5 jaar alleen; waarvan nu het laatste jaar in een groot kaal en eenzaam appartement dat levenloosheid uitstraalt. Ja, ik moet hier weg, ik wil kleiner wonen. Ik wil ergens anders wonen; dat was ik sowieso al van plan van de zomer... ik weet alleen nog niet waar. Een hele andere stad is misschien nog niet zo'n slechte optie.
Wat betreft studie ben ik aan de laatste lootjes bezig; hoewel de vooruitzichten op werk marginaal zijn, wil ik het wel gewoon afmaken. Ik heb wellicht wel de mogelijkheid om het laatste half jaar in het buitenland af te maken; misschien moet ik dat maar gewoon doen.
En wat betreft vrienden... al mijn vrienden zijn afgestudeerd. Net zo'n figuren als ik eigenlijk... vaak lang geen relatie kunnen krijgen; en degene die nu dan wel een relatie hebben gaan daar zo in op dat ik ze niet meer zie. Tevens werken de meeste zoveel dat stappen en leuke dingen doen er niet vaak meer inzit. Een van mijn laatste nog studerende vrienden kondigde tevens laatst aan dat hij voor een paar jaar naar Amerika ging vertrekken... ik ben helaas niet zo goed in nieuwe vrienden maken; maar ik heb het wel nodig inderdaad.
Misschien is het allemaal gewoon een moeilijke periode waar ik doorheen moet.
Edit: Je stelt trouwens dat veranderen van je persoonlijkheid niet mogelijk is. Maar wat valt er eigenlijk onder je persoonlijkheid?
Mensen hebben me jarenlang als introvert gezien; maar de laatste jaren weet ik met name in mijn opleiding wel degelijk mijn stempel te drukken op groepsprojecten; ik ben vaak dominant in discussies wat betreft inhoud. Ook wanneer je kijkt naar presenteren; vroeger zag ik hier soms wel zo erg tegenop dat ik er misselijk van werd. Tegenwoordig is zelfs "een gezonde hoeveelheid spanning" volledig afwezig. Het doet me zo weinig dat ik sommige presentaties niet eens voorbereid; ik lul zo een mooi verhaal aan elkaar (moet wel wat van het onderwerp weten uiteraard).
Vroeger was ik heel kalm en rustig; ik kon zaken goed relativeren en naast me neer leggen. Tegenwoordig heb ik steeds meer last van sterke gevoelens; bij frustratie en onbegrip wil ik zelfs steeds vaker agressief reageren. Lampen, telefoons en afstandsbedieningen moeten het regelmatig ontgelden.
Dit soort zaken zijn eigenlijk waar ik op doel... ze veranderen wel; maar ik heb niet echt het gevoel dat ik ze stuur...
[ Bericht 17% gewijzigd door Axel1988 op 08-04-2012 15:01:36 ]