quote:17-jarige verkoopt nier voor ipad
Een 17-jarige jongen uit China heeft op internet zijn nier aangeboden om er een iPad en iPhone van te kopen. Dit melden de Chinese staatsmedia.
De tiener zocht contact met potentiele kopers via een chatbox. Die betaalden hem omgerekend 26.000 euro voor zijn nier. De jongen ging akkoord en liet zich opereren, zonder dat zijn ouders dat wisten.
De jongen lijdt na de operatie aan ernstige gezondheidsproblemen. Vier verdachten werden door de politie gearresteerd. In China is er een groot gebrek aan organen. De illegale handel is daarom groot.
Dit heeft te maken met het feit dat tong zo nodig in elk subforum een topic moet openenquote:
10 miljoen voor je nier? Voor 10% van dat bedrag kun je er dan in China weer 38 kopen en je hebt nog 9 miljoen over.quote:Op zondag 8 april 2012 01:56 schreef Jellereppe het volgende:
Hij heeft er wel ¤ 26.000 aan contanten voor gekregen. Niettemin wel triest. Het menselijk lichaam en zijn ingewanden is onbetaalbaar. Dat koop je niet zomaar in een winkel. Arm joch.
Zelfs al kreeg ik 10 miljoen euro aangeboden dat was het antwoord nee. Mijn lichaam is onbetaalbaar.
Voor familie en geliefden wil ik best een nier afstaan.
Kan zijn. Maar ik zou het nooit doen. Als je gezondheid er niet is, heb je niks meer. Voor een iPad en iPhone je eigen nier verkopen.quote:Op zondag 8 april 2012 01:59 schreef Pakspul het volgende:
[..]
10 miljoen voor je nier? Voor 10% van dat bedrag kun je er dan in China weer 38 kopen en je hebt nog 9 miljoen over.
Darwinquote:Op zondag 8 april 2012 02:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar ik zou het nooit doen. Als je gezondheid er niet is, heb je niks meer. Voor een iPad en iPhone je eigen nier verkopen.Als dat de beweegredenen van die jongen waren dan is hij wel erg kortzichtig in zijn denken. Het brengt risico's met zich mee.
Momenteel gaat het niet erg goed met hem. En wat heeft hij nu aan zijn speeltjes. Niks.![]()
Precies, in Nederland moet je zelfs geld toeleggen terwijl de rest van het team er goed aan verdient.quote:Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
Vrije markt doet zijn werk. Niks mis mee hoor.
Dat lijkt me aannemelijker inderdaad. Volgens mij was er laatst een vergelijkbaar nieuwsbericht op de FP. Te triest voor woorden.quote:Op zondag 8 april 2012 02:36 schreef bas-beest het volgende:
Volgens het bericht op de FP kreeg die gozer er omgerekend ¤2700 voor.
Jongen verkoopt nier voor iPad en iPhone
Op je bank toch wel?quote:Op zondag 8 april 2012 01:55 schreef Pakspul het volgende:
Maar wel 26000 euro in de pocket en ik zit hier met twee nieten, maar geen 26000 in de pocket
Voor wat huzarensalade krijg ik je heus wel zo ver.quote:Op zondag 8 april 2012 01:56 schreef Jellereppe het volgende:
Zelfs al kreeg ik 10 miljoen euro aangeboden dat was het antwoord nee. Mijn lichaam is onbetaalbaar.
Nee iets dubbel hebben en daar niks aan doen, nee dat is rationeelquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:08 schreef DontGiveAFok het volgende:
Hoera kapitalisme, breng het beste in mensen naar boven, vooral rationeel gedrag.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |