abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110038914
Hallo allemaal,
Enkele jaren geleden ben ik na langdurig aankloten met faalangst tijdens opleidingen en op werkplekken door een psycholoog getest op ADD. Hiervoor is concerta voorgeschreven voor een periode zodat ik rustig aan de vermindering van faalangst kan werken en mijn zaakjes op orde kan krijgen.
Onderhand ben ik een stukje in de 30 en bezig met een opleiding en werk.
De faalangst is sterk verminderd en het zelfvertrouwen is groeiende.
Echter merk ik dat ik ben verandert als het op seks aankomt.
Voorheen had ik vaker seks, uit liefde, lust maar ook uit frustratie.
De frustratie die ik vroeger had voel ik niet meer, maar voor mijn gevoel is de lust vermindert.
Verder merk ik dat ik wel aan seks denk, maar doordat de chaos in mijn hoofd verminderd is, stop ik dit nog al eens weg om door te gaan met zaken die nog gedaan moeten worden.

De bijsluiter geeft aan dat dit door concerta kan komen bij 1 tot 10 op de 100 personen.

Wat ik me nu afvraag;
Wie kent dit ook?
Denken je dat het medicijn de lust vermindert of dat het komt doordat de frustratie weg is?
Hoe kan ik meer toegeven aan mijn lust als mijn hoofd vol zit met de vele andere dingen die die week nog moeten gebeuren?

Graag serieuze reacties
Liefde en infectie
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:38:11 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110039885
Leg eens uit hoe je seks wilt hebben uit frustratie? Die snap ik niet helemaal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_110039952
Ohja, ritalin vermindert zin in seks. En ook wel zin in eten, zin in vanalles dat spontaan kan opkomen, dat is de werking. Voordeel is weer wel dat je er lastiger van klaarkomt, dus als je eenmaal bezig bent neuk je wel langer.
Whatever...
pi_110040278
Wat ik bedoel met seks uit frustratie, komt uit mijn studententijd.
Als ik door een black out een examen had verkloot, was ik nogal gefrustreerd.
Met mijn vriendin die ik toen had, had ik meestal seks na zo'n examen, wat mijn frustratie ook meteen deed verdwijnen.
Het wegneuken van frustratie ben ik sindsdien denk ik onbewust blijven doen bij latere relaties enzo.
Nu ik door de concerta veel minder gefrustreerd ben, merk ik dus ook dat die oude uitlaatklep weg is gevallen en ik dus amper seks heb uit frustratie.
Waar ik denk ik achter ben gekomen is dat de zin er wel is, maar dat ik ruim 10 jaar vaak ook seks heb gehad met een gefrustreerd lust gevoel.
Nu probeer ik mezelf meer te ontdekken hoe ik dus mijn seksualiteit had ontdekt zonder die frustratie.
Vandaar de vraag, wie herkend dit en hoe ben je hiermee omgegaan?

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk omschreven, heb het nog niet vaak geprobeerd uit te schrijven.
Liefde en infectie
pi_110042467
Kan het ook niet zijn dat door het gebruik van Concerta een mogelijke comorbiditeit naar de oppervlakte komt? Depressie bijvoorbeeld kan de zin naar seks verminderen.

Toen ik tijdelijk Concerta gebruikte is me wat betreft seks niet opgevallen, maar moet wel zeggen dat ik daar niet op lette. Wel genoot ik er meer van, omdat ik prikkels anders ervaarde, denk ik.
pi_110043184
Ik voel me sinds concerta niet depressief, heb ik daarvoor naar mijn weten ook geen last van gehad.
Andere soorten stoornissen naast ADD waren er volgens de test niet.
Volgens vrienden en ook mezelf denk ik ook niet iets anders te hebben.
Wel herken ik wat je zegt van het intenser genieten door het anders ervaren van prikkels.
Maar waar ik denk ik niet duidelijk in was, het probleem ligt hem niet in het seks hebben zelf, maar het is alsof er een soort hobbel is gekomen voordat ik me haast tot seks zet.
Er zijn altijd nog dingen te doen etc, als we eenmaal bezig zijn, dan geniet ik met volle teugen en snap ik niet waarom ik wakker lag over papierwerk, huiswerk of andere dingen.
Die zorgen er vaak dus voor dat ik niet mijn gevoel en hart volg maar probeer door te blijven werken zodat het af is.
Waar die drang nu ineens vandaan komt snap ik ook niet helemaal.
Liefde en infectie
pi_110044965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:55 schreef lucky_m3 het volgende:
Ik voel me sinds concerta niet depressief, heb ik daarvoor naar mijn weten ook geen last van gehad.
Andere soorten stoornissen naast ADD waren er volgens de test niet.
Volgens vrienden en ook mezelf denk ik ook niet iets anders te hebben.
Wel herken ik wat je zegt van het intenser genieten door het anders ervaren van prikkels.
Maar waar ik denk ik niet duidelijk in was, het probleem ligt hem niet in het seks hebben zelf, maar het is alsof er een soort hobbel is gekomen voordat ik me haast tot seks zet.
Er zijn altijd nog dingen te doen etc, als we eenmaal bezig zijn, dan geniet ik met volle teugen en snap ik niet waarom ik wakker lag over papierwerk, huiswerk of andere dingen.
Die zorgen er vaak dus voor dat ik niet mijn gevoel en hart volg maar probeer door te blijven werken zodat het af is.
Waar die drang nu ineens vandaan komt snap ik ook niet helemaal.
Hm... Zoals jij het beschrijft doet mij eerder denken aan hoe ik het ervaarde vóórdat ik Concerta gebruikte. Al was ik nooit zo gericht op andere zaken dan waar ik op dat moment mee bezig was (wanneer het iets was dat ik leuk vond, zoals seks :P).

Ervaar je wel de bedoelde positieve effecten van Concerta?
pi_110046307
ja, behalve het bovengeschrevene, ervaar ik concerta als iets positiefs.
Ik merk weinig tot niks negatiefs maar kan wel actief bezig met zaken structureren en leren omgaan met een licht chaotisch hoofd :P
Werk huis opleiding en mijn innerlijke ik zijn erg verbeterd, daar heb ik zelf hard aan gewerkt en dat loopt goed.
Alleen de veranderingen op seksueel gebied vind ik dus negatief of onverwacht.

Edit:
Voor de concerta was mijn hoofd dus met 10 dingen bezig, maar verslapte in veel gevallen de aandacht.
Nu ben ik met 1 of 2 dingen in mijn hoofd bezig, maar blijft de aandacht wel tot het eind meestal erbij.
Dingen raken dus ook echt opgeruimd of af in mijn hoofd, wat dus de chaos verminderd :P
Liefde en infectie
pi_110046777
Miss werkt het als een soort antideprsiiva of als als soort speed. Bij AD verminderd de behoefte aan sex en bij speed lukt het gewoon niet meer. Ik weet dat bij adhd een soort speed wordt voorgeschrven dus het zal best kunnen wat je zegt
pi_110046854
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:57 schreef Bombshell het volgende:
Miss werkt het als een soort antideprsiiva of als als soort speed. Bij AD verminderd de behoefte aan sex en bij speed lukt het gewoon niet meer. Ik weet dat bij adhd een soort speed wordt voorgeschrven dus het zal best kunnen wat je zegt
Wat ik van de medicatie heb opgestoken is dat voor ADD en ADHD dezelfde medicatie wordt voorgeschreven.
Ritalin werkt ongeveer 4 uur en vind ik ronduit kut
Concerta werkt 8-12 uur en werkt wel
Eens heeft iemand me verteld dat bij AD(H)D-ers speed tegengesteld schijnt te werken dan bij mensen zonder AD(H)D.
Dus dan zou ik als ik je post goed lees speed slikken?
Liefde en infectie
  Vis een optie? zondag 8 april 2012 @ 02:17:11 #11
70532 loveli
N
pi_110047035
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat
Concerta en Ritalin hebben dezelfde werkzame stof, maar bij Concerta komt het langzaam vrij ipv ineens.

Ritalin/Concerta en speed hebben vergelijkbare eigenschappen en overeenkomsten in chemische structuur, maar Ritalin is minder sterk.
crap in = crap out
pi_110047111
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:03 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Wat ik van de medicatie heb opgestoken is dat voor ADD en ADHD dezelfde medicatie wordt voorgeschreven.
Ritalin werkt ongeveer 4 uur en vind ik ronduit kut
Concerta werkt 8-12 uur en werkt wel
Eens heeft iemand me verteld dat bij AD(H)D-ers speed tegengesteld schijnt te werken dan bij mensen zonder AD(H)D.
Dus dan zou ik als ik je post goed lees speed slikken?
Niet echt speed maar wel een vergelijkbaar iets. Is veel over te vinden overgens. of anders een goede vraag voor de huisarts.
pi_110047168
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:17 schreef loveli het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat
Concerta en Ritalin hebben dezelfde werkzame stof, maar bij Concerta komt het langzaam vrij ipv ineens.

Ritalin/Concerta en speed hebben vergelijkbare eigenschappen en overeenkomsten in chemische structuur, maar Ritalin is minder sterk.
Thnx 8-) , ben bij het eerste voorschrijven wel ooit goed voorgelicht, maar ik heb nooit zo diep verder gezocht naar de werkzame stof. Alleen maar naar de bijwerkingen gekeken.
Dat Ritalin minder sterk is heb ik weinig van gemerkt, door de herhaalde inname vond ik het na inname een stuk sterker voelen.
En voor de nieuwe inname merkte ik er dus weinig van, maar goed, dat is ook een van de bekende redenen waarom ze nu eerder concerta voorschrijven.
Liefde en infectie
pi_110047229
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:22 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Niet echt speed maar wel een vergelijkbaar iets. Is veel over te vinden overgens. of anders een goede vraag voor de huisarts.
Over het algemeen ben ik wel te spreken over concerta en toen ik nog in de inregeling zat heb ik er ook veel met de psych over gepraat betreffende bijwerkingen ed. Alleen had hij over mijn vraag zoals ook boven gesteld geen duidelijk antwoord. Alleen maar dat ik het zijn beloop moest laten, dat het dan mogelijk zou bijtrekken :?
Dus daarom dat ik hier maar eens ben gaan kijken of er anderen zijn die het herkennen.
Liefde en infectie
  Vis een optie? zondag 8 april 2012 @ 02:49:17 #15
70532 loveli
N
pi_110047440
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:28 schreef lucky_m3 het volgende:
Dat Ritalin minder sterk is heb ik weinig van gemerkt, door de herhaalde inname vond ik het na inname een stuk sterker voelen.
Ritalin is minder sterk dan speed, maar even sterk als concerta (want hetzelfde). Alleen Concerta is time-released. Dus je neemt of elke 4 uur een tablet ritalin, of 1 concerta waar je 12 uur mee toe kunt.

Concerta wordt niet vergoed door de verzekering.
crap in = crap out
pi_110047476
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Ritalin is minder sterk dan speed, maar even sterk als concerta (want hetzelfde). Alleen Concerta is time-released. Dus je neemt of elke 4 uur een tablet ritalin, of 1 concerta waar je 12 uur mee toe kunt.

klopt, maar door de herhaalde inname voelt het na inname bij ritalin wel een stuk sterker vond ik, dus daarom ben ik op concerta overgestapt.
met een extra pakket twv 15 of 20 euro p/m krijg ik concerta vergoed, en dat is het me tov ritalin absoluut waard.
Liefde en infectie
pi_110048439
Ik gebruik geen adhd medicijnen aka drugs, maar wat bij mij helpt om orde te krijgen is al m'n afspraken en een to do lijst op een whiteboard te kalken. Ben ik klaar met iets veeg ik het weg. Werkt als een tiet en ik hou wel m'n libido, creativiteit en humor.
pi_110048441
:s)
  zondag 8 april 2012 @ 11:33:02 #19
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110051438
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 04:19 schreef hlmllp het volgende:
Ik gebruik geen adhd medicijnen aka drugs, maar wat bij mij helpt om orde te krijgen is al m'n afspraken en een to do lijst op een whiteboard te kalken. Ben ik klaar met iets veeg ik het weg. Werkt als een tiet en ik hou wel m'n libido, creativiteit en humor.
Ja de oplossing voor adhd is een agenda kopen idd, jwz
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110054930
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:49 schreef loveli het volgende:

[..]

De slowrelease vermindert de bijwerkingen, want geen pieken en dalen meer.

Concerta werd bij mij wel vergoed, maar slechts ten dele. 40% ongeveer. Nog steeds bizar duur.

Maar bij de laagste dosis had ik nog steeds last van bijwerkingen, wat de reden is dat ik ermee gestopt ben.
pi_110063010
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 13:41 schreef Gray het volgende:

[..]

De slowrelease vermindert de bijwerkingen, want geen pieken en dalen meer.

Concerta werd bij mij wel vergoed, maar slechts ten dele. 40% ongeveer. Nog steeds bizar duur.

Maar bij de laagste dosis had ik nog steeds last van bijwerkingen, wat de reden is dat ik ermee gestopt ben.
Bij concerta wordt het gehele bedrag door de verzekering vergoed bij mij, en bijwerkingen in het dagelijkse leven heb ik niet, behalve dan op seksualiteit.
Dus voor die 20 euro per maand extra krijg ik dus bijna 80 terug van de verzekering en is mijn pakket ook een stuk interessanter als ik ooit iets ander nodig zou hebben. Al is dat gelukkig nog niet zo geweest :)
De dosis die ik alleen heb, is niet echt laag, 72 is wat is aangeraden, al mocht ik qua gewicht offi nog hoger zitten. Hoger leverde dus wel bijwerkingen op.
Liefde en infectie
pi_110063122
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:33 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ja de oplossing voor adhd is een agenda kopen idd, jwz
Dat over die agenda vind ik ook kul, rond je 30ste begin je volgens mij niet zonder reden aan dit spul, maar ik moet wel bekennen dat ik tot ik er door faalangst en chaos die erdoor ontstond tot dan toe wel een vol en werkend leven heb kunnen leiden.
Behalve dan als het op examens aankwam ;(
Dus de doelstelling en mijn hoop is dan ook dat ik nu leer mijn werk en dergelijke zo te kunnen herinrichten, dat ik over een tijd weer lekker zonder concerta door kan.
Liefde en infectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')