Hm... Zoals jij het beschrijft doet mij eerder denken aan hoe ik het ervaarde vóórdat ik Concerta gebruikte. Al was ik nooit zo gericht op andere zaken dan waar ik op dat moment mee bezig was (wanneer het iets was dat ik leuk vond, zoals seksquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:55 schreef lucky_m3 het volgende:
Ik voel me sinds concerta niet depressief, heb ik daarvoor naar mijn weten ook geen last van gehad.
Andere soorten stoornissen naast ADD waren er volgens de test niet.
Volgens vrienden en ook mezelf denk ik ook niet iets anders te hebben.
Wel herken ik wat je zegt van het intenser genieten door het anders ervaren van prikkels.
Maar waar ik denk ik niet duidelijk in was, het probleem ligt hem niet in het seks hebben zelf, maar het is alsof er een soort hobbel is gekomen voordat ik me haast tot seks zet.
Er zijn altijd nog dingen te doen etc, als we eenmaal bezig zijn, dan geniet ik met volle teugen en snap ik niet waarom ik wakker lag over papierwerk, huiswerk of andere dingen.
Die zorgen er vaak dus voor dat ik niet mijn gevoel en hart volg maar probeer door te blijven werken zodat het af is.
Waar die drang nu ineens vandaan komt snap ik ook niet helemaal.
Wat ik van de medicatie heb opgestoken is dat voor ADD en ADHD dezelfde medicatie wordt voorgeschreven.quote:Op zondag 8 april 2012 01:57 schreef Bombshell het volgende:
Miss werkt het als een soort antideprsiiva of als als soort speed. Bij AD verminderd de behoefte aan sex en bij speed lukt het gewoon niet meer. Ik weet dat bij adhd een soort speed wordt voorgeschrven dus het zal best kunnen wat je zegt
Niet echt speed maar wel een vergelijkbaar iets. Is veel over te vinden overgens. of anders een goede vraag voor de huisarts.quote:Op zondag 8 april 2012 02:03 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Wat ik van de medicatie heb opgestoken is dat voor ADD en ADHD dezelfde medicatie wordt voorgeschreven.
Ritalin werkt ongeveer 4 uur en vind ik ronduit kut
Concerta werkt 8-12 uur en werkt wel
Eens heeft iemand me verteld dat bij AD(H)D-ers speed tegengesteld schijnt te werken dan bij mensen zonder AD(H)D.
Dus dan zou ik als ik je post goed lees speed slikken?
Thnxquote:Op zondag 8 april 2012 02:17 schreef loveli het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat
Concerta en Ritalin hebben dezelfde werkzame stof, maar bij Concerta komt het langzaam vrij ipv ineens.
Ritalin/Concerta en speed hebben vergelijkbare eigenschappen en overeenkomsten in chemische structuur, maar Ritalin is minder sterk.
Over het algemeen ben ik wel te spreken over concerta en toen ik nog in de inregeling zat heb ik er ook veel met de psych over gepraat betreffende bijwerkingen ed. Alleen had hij over mijn vraag zoals ook boven gesteld geen duidelijk antwoord. Alleen maar dat ik het zijn beloop moest laten, dat het dan mogelijk zou bijtrekkenquote:Op zondag 8 april 2012 02:22 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Niet echt speed maar wel een vergelijkbaar iets. Is veel over te vinden overgens. of anders een goede vraag voor de huisarts.
Ritalin is minder sterk dan speed, maar even sterk als concerta (want hetzelfde). Alleen Concerta is time-released. Dus je neemt of elke 4 uur een tablet ritalin, of 1 concerta waar je 12 uur mee toe kunt.quote:Op zondag 8 april 2012 02:28 schreef lucky_m3 het volgende:
Dat Ritalin minder sterk is heb ik weinig van gemerkt, door de herhaalde inname vond ik het na inname een stuk sterker voelen.
klopt, maar door de herhaalde inname voelt het na inname bij ritalin wel een stuk sterker vond ik, dus daarom ben ik op concerta overgestapt.quote:Op zondag 8 april 2012 02:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Ritalin is minder sterk dan speed, maar even sterk als concerta (want hetzelfde). Alleen Concerta is time-released. Dus je neemt of elke 4 uur een tablet ritalin, of 1 concerta waar je 12 uur mee toe kunt.
Concerta wordt niet vergoed door de verzekering.
Ja de oplossing voor adhd is een agenda kopen idd, jwzquote:Op zondag 8 april 2012 04:19 schreef hlmllp het volgende:
Ik gebruik geen adhd medicijnen aka drugs, maar wat bij mij helpt om orde te krijgen is al m'n afspraken en een to do lijst op een whiteboard te kalken. Ben ik klaar met iets veeg ik het weg. Werkt als een tiet en ik hou wel m'n libido, creativiteit en humor.
De slowrelease vermindert de bijwerkingen, want geen pieken en dalen meer.quote:Op zondag 8 april 2012 02:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Ritalin is minder sterk dan speed, maar even sterk als concerta (want hetzelfde). Alleen Concerta is time-released. Dus je neemt of elke 4 uur een tablet ritalin, of 1 concerta waar je 12 uur mee toe kunt.
Concerta wordt niet vergoed door de verzekering.
Bij concerta wordt het gehele bedrag door de verzekering vergoed bij mij, en bijwerkingen in het dagelijkse leven heb ik niet, behalve dan op seksualiteit.quote:Op zondag 8 april 2012 13:41 schreef Gray het volgende:
[..]
De slowrelease vermindert de bijwerkingen, want geen pieken en dalen meer.
Concerta werd bij mij wel vergoed, maar slechts ten dele. 40% ongeveer. Nog steeds bizar duur.
Maar bij de laagste dosis had ik nog steeds last van bijwerkingen, wat de reden is dat ik ermee gestopt ben.
Dat over die agenda vind ik ook kul, rond je 30ste begin je volgens mij niet zonder reden aan dit spul, maar ik moet wel bekennen dat ik tot ik er door faalangst en chaos die erdoor ontstond tot dan toe wel een vol en werkend leven heb kunnen leiden.quote:Op zondag 8 april 2012 11:33 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ja de oplossing voor adhd is een agenda kopen idd, jwz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |