Ik ben van plan om mijn koop te ontbinden vanwege de vele teleurstellingen die ik heb opgelopen sinds ik deze laptop heb gekocht.quote:Geachte heer/mevrouw,
Op vrijdag 17 juni 2011 kocht ik bij een Scheer & Foppen filiaal. Het betreft een Acer Aspire 7551-P344G50MN .
De laptop heeft niet de eigenschappen die ik er van verlangde ten tijde van de aankoop. Namelijk, de koptelefoon ingang stoort als je de jackplug aanraakt, en de interne microfoon is defect.
De laptop heeft ondertussen al 5 reparaties ondergaan en is telkens in een slechtere toestand terug gekomen dan dat ik hem bij het filiaal heb achter gelaten.
Op het moment van aankoop stoorde de koptelefoon ingang al, en 2 maanden later deed hij het helemaal niet meer. Ik heb toen besloten hem op te sturen voor reparatie. (reparatie #1)
Na die reparatie had de laptop een aantal dode pixels en het al eerder genoemde probleem was er nog steeds, dus weer terug gestuurd. (reparatie #2)
Vervolgens was de afdekplaat van het scherm na het vervangen van het scherm niet correct bevestigt en had de jack nog steeds problemen. Dus weer terug gestuurd. (reparatie #3)
Na die reparatie was de jack nog steeds niet goed, en is de interne microfoon kapot gegaan. Dus weer terug gestuurd. (reparatie #4)
Tijdens de 4e reparatie is geen actie ondernomen omdat volgens het reparatie rapport geen problemen waren gevonden, terwijl ik die wel ondervond. Dus weer teleurgesteld naar de winkel voor reparatie. (reparatie #5)
Ik heb vanochtend mijn laptop weer ontvangen, met nog steeds de zelfde problemen. Bij aanraking van de jackplug (stekkertje van de koptelefoon) wordt het geluid zodanig vervormd dat je niets meer hoort, En de interne microfoon werkt nog steeds niet. Ook dit keer staat er op het reparatie rapport dat er niets met de laptop aan de hand is.
Omdat uit de reparatie rapporten blijkt dat het onmogelijk is om de laptop te laten repareren, en van de 9 maanden dat ik de laptop in mijn bezit heb hij al 4 maanden weg is geweest ter reparatie, heb ik het recht heb om de koopovereenkomst te ontbinden. Hierbij ontbind ik dan ook de koopovereenkomst met betrekking tot de Acer Aspire 7551-P344G50MN.
Op korte termijn zal ik het product retourneren. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk een en ander binnen twee weken schriftelijk aan mij te bevestigen.
Met vriendelijke groet,
Douwe Bos.
Vervanging is ook een optie, maar toen mijn buurman zijn laptop terug bracht kreeg hij van Acer een slechter model terug. (hij had ook een Acer die maar kapot blijft gaan) Dit wil ik dus liever voorkomen, en aangezien de filiaal manager van Scheer en Foppen maar blijft zeggen dat Acer dit soort gevalllen behandeld en dat S&F hier niets over te zeggen heeft, zal ik dan miss ook naar Acer zelf bellen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:41 schreef Ridocar het volgende:
En hoe denk jij over omruilen voor een nieuw exemplaar? Misschien kun je dat eerst voorstellen. Dit lijkt me een maandagochtendtypmachine.
Ik blijf gewoon door gaan. Ben hier nu al sinds januari mee bezig, dus kan nog wel ff door gaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:44 schreef Dipstaart het volgende:
Het kan dan wel in het wetboek staan, maar hoe wil je dat recht gaan halen als ze dat negeren?
deze brief gaat ook naar S&F. dat verschuilen doet de filiaal manager dus wel, bij elke discussie die ik aanga gaat hij mij vertellen dat ik dit met acer moet regelen en niet met S&F. En dat zij weer moeten wachten op acties van Acer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:50 schreef danos het volgende:
Ik zou je pijlen eerst richten op S&F, zij hebben het product verkocht dus laat hen het maar oplossen. Mocht dit nav deze brief nergens op uitlopen kan je altijd zelf nog Acer contacten. S&F kan zich iig niet verschuilen achter Acer.
En stuur je brief aangetekend graag..
mijn grootste ergernis is nog wel hun klantenservice. S&F verwijst mij door naar Acer maar als ik hun bel krijg ik altijd een bel centrum in India met mensen die nauwelijks Nederlands spreken, en een zware ruis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:52 schreef Jellereppe het volgende:
Acer is inderdaad een drama. Heb het zelf 7 maanden geleden ondervonden. Gewoon zo snel mogelijk naar S&F teruggaan en zeggen dat je een nieuwe laptop wilt. Laat je niet afschepen met een waardebon. Succes.
Wat een klinkklare onzin van die manager. Hij moet jou gewoon een nieuwe laptop aanbieden met dezelfde specificaties of geld teruggeven. Acer handelt de garanties af; maar de winkel is jou eerste aanspreekpunt en die moeten jou een goede alternatief bieden. Misschien moet je je inderdaad beroepen op artikelen in het wetboek.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:53 schreef houwert het volgende:
[..]
deze brief gaat ook naar S&F. dat verschuilen doet de filiaal manager dus wel, bij elke discussie die ik aanga gaat hij mij vertellen dat ik dit met acer moet regelen en niet met S&F. En dat zij weer moeten wachten op acties van Acer.
Trouwens, als jij een product koopt waar iets mis mee is kun je de verkoper altijd aanspreken, die mag je nooit doorverwijzen naar de producent. Ook als de verkoper geen idee had dat je laptop stuk is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:53 schreef houwert het volgende:
[..]
deze brief gaat ook naar S&F. dat verschuilen doet de filiaal manager dus wel, bij elke discussie die ik aanga gaat hij mij vertellen dat ik dit met acer moet regelen en niet met S&F. En dat zij weer moeten wachten op acties van Acer.
dat weet ik. maar na in totaal ongeveer 3 uur discussie blijft hij maar zeggen dat hij eerst 5X moet zijn gerepareerd, en de vervanging via Acer gaat. daarom had ik ook een maandje geleden besloten ff met hem mee te werken voor de 5e reparatie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, als jij een product koopt waar iets mis mee is kun je de verkoper altijd aanspreken, die mag je nooit doorverwijzen naar de producent. Ook als de verkoper geen idee had dat je laptop stuk is.
ik ga ze nu ook voortaan boycotten. Mag die mensen gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:59 schreef Jellereppe het volgende:
Koop zelf nooit wat bij S&F. Over gare winkels gesproken. Even mijn gal uitspuwen. Bagger.
Even een topickaap, maar hoe doen ze dat dan bij Aldi? Die geeft sowieso nooit thuis bij een defect produkt, je krijgt standaard de fabrikantgegevens en de mededeling 'zoek het maar uit'. Mag Aldi dat zomaar doen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, als jij een product koopt waar iets mis mee is kun je de verkoper altijd aanspreken, die mag je nooit doorverwijzen naar de producent. Ook als de verkoper geen idee had dat je laptop stuk is.
Nee, natuurlijk niet. Als zij een ondeugelijk product leveren dan moeten zij dat oplossen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Even een topickaap, maar hoe doen ze dat dan bij Aldi? Die geeft sowieso nooit thuis bij een defect produkt, je krijgt standaard de fabrikantgegevens en de mededeling 'zoek het maar uit'. Mag Aldi dat zomaar doen?
Je zou denken dat in een bedrijfstak waar zo veel concurrentie is dat ze hun klanten goed behandelen. Dus niet alleen de verkoop maar ook aan de nazorg (garantie, vragen etc). Heel belangrijk voor het behoud van klanten. Ze denken alleen aan de korte termijn. Boycotten die zooi. Niks aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:00 schreef houwert het volgende:
[..]
ik ga ze nu ook voortaan boycotten. Mag die mensen gewoon niet meer.
Aldi is nou niet echt een concern waar ik mijn elektronicaproducten zou aanschaffen. Dan weet je dat je moeilijk je gelijk kunt halen als er iets mis gaat. Zeker naar de cassiere stappen bij een kapot product. Good luck.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Even een topickaap, maar hoe doen ze dat dan bij Aldi? Die geeft sowieso nooit thuis bij een defect produkt, je krijgt standaard de fabrikantgegevens en de mededeling 'zoek het maar uit'. Mag Aldi dat zomaar doen?
Ik zou zeggen van niet... In elk geval niet als het defecte product schade veroorzaakt (art. 6:185-188 BW; HR 27 april 2001, Oerlemans/ Driessen). Maar voor een product dat alleen zelf stuk is kan ik het niet zo snel vindenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Schrijf art. 7:21 jo. 7:21 BW. Dat staat officiëler.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:18 schreef houwert het volgende:
Welke artikelen kan ik het beste mee nemen. Heb nu alleen Artikel 21 en 22 BW7
Mag ik vragen waar je rechten studeert?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Schrijf art. 7:21 jo. 7:21 BW. Dat staat officiëler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |