Die vrienden zijn 9 van de 10 keer 'te moe' om nog wat te gaan doen en hebben 'afspraken' in het weekend. Bovendien is het vrij lastig om een tandarts in te plannen als je werkt en boodschappen/winkelen, aangezien om half 6 alles al sluit. Ook typisch NL-logicaquote:Op zondag 8 april 2012 18:37 schreef Daboman het volgende:
Lijkt me wel relaxed, zo'n 9 tot 5 leven. Ook als dat eigenlijk van 8 tot 6 duurt. Juist omdat je dan leuke dingen kunt gaan doen met vrienden.
Ploegendienst is ook maar niets, slaperig bij je vrienden zitten enzo, of niet kunnen slapen terwijl dat wel de bedoeling is, of je vrienden hebben een gezellige avond terwijl jij aan het werk bent en je moet je nachtrust strak plannen.
Dit dusquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:32 schreef Nikmans het volgende:
Het giftigste is het slag mensen dat zo'n bestaan ook daadwerkelijk als iets begeerlijks ziet en niet alles eraan doet om eruit te ontsnappen
Dat is dan wel flauw ja en wat mij betreft een begrijpelijke klacht. Dan houden we het maar op groener gras en inderdaad, zowel ploegendienst als 9 tot 5 heeft zowel voor als nadelen. Wat ik maar wilde aangeven is dat een ploegendienst rooster ook niet altijd even prettig is. De vermoeidheid hakt er soms aardig in.quote:Op zondag 8 april 2012 18:39 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Die vrienden zijn 9 van de 10 keer 'te moe' om nog wat te gaan doen en hebben 'afspraken' in het weekend. Bovendien is het vrij lastig om een tandarts in te plannen als je werkt en boodschappen/winkelen, aangezien om half 6 alles al sluit. Ook typisch NL-logica
Al met al hangt het van je voorkeur af
Na een week van 40 uur ben ik ook aardig moe en als je dan iets leuks wil doen, ben je eigenlijk te gaarquote:Op zondag 8 april 2012 19:27 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is dan wel flauw ja en wat mij betreft een begrijpelijke klacht. Dan houden we het maar op groener gras en inderdaad, zowel ploegendienst als 9 tot 5 heeft zowel voor als nadelen. Wat ik maar wilde aangeven is dat een ploegendienst rooster ook niet altijd even prettig is. De vermoeidheid hakt er soms aardig in.
Ik heb meer aan iemand die bij benadering 24/7 zijn werk goed doet dan iemand die alleen van 9 tot 5 denkt en niet tot verandering bereid is...quote:Op zondag 8 april 2012 18:37 schreef Daboman het volgende:
Lijkt me wel relaxed, zo'n 9 tot 5 leven. Ook als dat eigenlijk van 8 tot 6 duurt. Juist omdat je dan leuke dingen kunt gaan doen met vrienden.
Ploegendienst is ook maar niets, slaperig bij je vrienden zitten enzo, of niet kunnen slapen terwijl dat wel de bedoeling is, of je vrienden hebben een gezellige avond terwijl jij aan het werk bent en je moet je nachtrust strak plannen.
40 uur werken is niets mis mee maar het is niet dat men dit per se in 9-5 ritme hoeft te doen.quote:Op zondag 8 april 2012 20:07 schreef awwyeah het volgende:
haha 40 uur werken te veel... Energieloze flapzak. Als je dat nog niet aankan moet je toch eens aan jezelf gaan twijfelen...
Dacht je dat ik hier op in gaquote:Op zondag 8 april 2012 20:07 schreef awwyeah het volgende:
haha 40 uur werken te veel... Energieloze flapzak. Als je dat nog niet aankan moet je toch eens aan jezelf gaan twijfelen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |