FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / BCC garantie/ klantenservice
thunderdome1996zaterdag 7 april 2012 @ 12:58
Wie heeft er nog meer slechte ervaring met klantenservice/ garantie van BCC?

Wij hebben 10 maanden geleden een nieuwe wasmachine bij hen gekocht.
Het rubber/ manchet is er schijnbaar uitgekomen.... De veer is tijdens het wassen losgekomen.
Hier kwamen we achter nadat we een flinke plas water op de vloer lag... toen ik de was uit de machine wilde halen.

Vanmorgen de klantenservice gebeld...
We draaien nooit (te) volle wassen (werd meteen beweerd toen we belde...)
Nu werd er verteld, dat we pas aankomende dinsdag weer kunnen bellen.
En dan moet nog bepaald worden of er überhaupt iets aan gedaan wordt.

Gaat dit vaker zo wazig?
Het nummer was bedoeld voor dit soort klachten en vervolgens zegt de mevrouw dat ze er niks aan kan doen en dat we dinsdag maar terug moeten bellen.
HetKlusKonijnzaterdag 7 april 2012 @ 13:03
Tsja, het is Pasen en dan wordt er door dit soort bedrijven niet gewerkt in dit land...
Dus dat je dinsdag pas opnieuw kunt bellen is niet meer dan normaal.

Wat betreft die wasmachine, die hoort het uiteraard gewoon te doen en niet na 10 maanden al problemen te geven. Uiteraard probeert de leverancier hier onderuit te komen met wat slappe smoezen, maar je hebt gewoon recht op reparatie en als dat niet lukt, vervanging van het apparaat vanwege non-conformiteit. Dus, dinsdag opnieuw bellen, of beter nog, langsgaan bij BCC en de zaak voorleggen. Tip: doe dat als het erg druk is in de zaak - wat dacht je van vandaag nog? ;)
Laat je niet afschepen met smoezen als 'bel de fabrikant maar' oid - de leverancier/winkelier van het apparaat dient dit zelf in orde te maken. Succes!
Civilianzaterdag 7 april 2012 @ 13:03
Bij de meeste bedrijven zitten de helpdesks die over dit soort dingen gaan in het weekend dicht. En dan heb je ook nog eens Pasen.
Dus ik vind 't niet zo heel vreemd dat je dinsdag pas kan bellen.
Tumblezaterdag 7 april 2012 @ 13:06
wasmachine's hebben gewoon standaard 2 jaar garantie dus die machine gaat gewoon gerepareerd worden
wat betreft je ongeduld heel veel zaken zijn met de paasdagen dicht. ik heb sinds vannacht last van eem daklekkage nou dinsdag ben ik aan de beurt. gun die mensen ook hun vrije paasdagen

even uit nieuwsgierigheid wat voor merk machine heb je gekocht? italiaanse rommel of duitse degelijkheid?
eightzaterdag 7 april 2012 @ 13:20
Accepteer het. Een goede klantenservice is nagenoeg niet meer te vinden en daar zijn consumenten voor een deel zelf verantwoordelijk voor.
We willen immers alles voor de allerlaagste prijs waardoor er nu alleen nog maar grote winkelketens bestaan die juist goedkoop zijn doordat ze op service besparen.
Its-Jojo-4youzaterdag 7 april 2012 @ 14:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef thunderdome1996 het volgende:
Wie heeft er nog meer slechte ervaring met klantenservice/ garantie van BCC?

Wij hebben 10 maanden geleden een nieuwe wasmachine bij hen gekocht.
Het rubber/ manchet is er schijnbaar uitgekomen.... De veer is tijdens het wassen losgekomen.
Hier kwamen we achter nadat we een flinke plas water op de vloer lag... toen ik de was uit de machine wilde halen.

Vanmorgen de klantenservice gebeld...
We draaien nooit (te) volle wassen (werd meteen beweerd toen we belde...)
Nu werd er verteld, dat we pas aankomende dinsdag weer kunnen bellen.
En dan moet nog bepaald worden of er überhaupt iets aan gedaan wordt.

Gaat dit vaker zo wazig?
Het nummer was bedoeld voor dit soort klachten en vervolgens zegt de mevrouw dat ze er niks aan kan doen en dat we dinsdag maar terug moeten bellen.
dus op basis van een telefoontje is het meteen helemaal niets? Je zult ze eerst de kans moeten geven het op te lossen voordat je begint te zeuren.
JumpingJackyzaterdag 7 april 2012 @ 17:42
Tsk, een bedrijf wat op zaterdag geen goed antwoord kan geven op een garantie vraag, schandalig, waar gaat dat heen met de wereld....

Bel ze morgen eens, misschien dat je dan wel een goede reactie krijgt :')
TJVzaterdag 7 april 2012 @ 17:44
Niet bellen, mailen of wat dan ook. Zelf naar die winkel gaan, het liefst als het druk is, als het nodig is een beetje moeilijk doen. Ze moeten je garantie geven dus ze hebben niets te willen.
Ludootjezaterdag 7 april 2012 @ 17:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:06 schreef Tumble het volgende:
wasmachine's hebben gewoon standaard 2 jaar garantie dus die machine gaat gewoon gerepareerd worden
wat betreft je ongeduld heel veel zaken zijn met de paasdagen dicht. ik heb sinds vannacht last van eem daklekkage nou dinsdag ben ik aan de beurt. gun die mensen ook hun vrije paasdagen

even uit nieuwsgierigheid wat voor merk machine heb je gekocht? italiaanse rommel of duitse degelijkheid?
Niet per definitie. Klanten denken doorgaans dat alle schade aan een artikel klakkeloos onder de garantie valt. Als het defect door gebruikersschade is ontstaan gaat die vlieger echter niet op.

In dit geval is de schade langer dan 6 maanden na aanschaf ontstaan. De bewijslast voor de oorzaak van het defect ligt dus bij de klant. :)
klipperzaterdag 7 april 2012 @ 17:49
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:44 schreef TJV het volgende:
Niet bellen, mailen of wat dan ook. Zelf naar die winkel gaan, het liefst als het druk is, als het nodig is een beetje moeilijk doen. Ze moeten je garantie geven dus ze hebben niets te willen.
Beetje kort door de bocht, ze moeten helemaal niets.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkel daarna eventueel bij de gebruiker.
Dat er vaak niet moeilijk gedaan wordt gedurende de standaard garantieperiode die door fabrikant of winkel gegeven wordt doet daar verder niets aan af.

Garantie wordt dan ook niet gegeven op verkeerd gebruik.
Inlognaamzaterdag 7 april 2012 @ 17:52
Maar van een wasmachine mag je gerust verwachten dat ie wel tegen een paar wasjes kan en dat dergelijke defecten niet zomaar optreden.

Paar dagen geduld hebben en opnieuw contact met ze opnemen.
TJVzaterdag 7 april 2012 @ 17:53
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef klipper het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht, ze moeten helemaal niets.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkel daarna eventueel bij de gebruiker.
Dat er vaak niet moeilijk gedaan wordt gedurende de standaard garantieperiode die door fabrikant of winkel gegeven wordt doet daar verder niets aan af.

Garantie wordt dan ook niet gegeven op verkeerd gebruik.
Als je er zo heen gaat weet je zeker dat je zelf weer overal achteraan moet, ga daar heen, houd je poot stijf en zij regelen het voor je. BCC is geen winkel met een slechte klantenservice, wel een met lui personeel. Als je een beetje aandringt regelen zij het voor je, ze hebben geen zin in een klant die een half uur lang blijft zeuren.
Ludootjezaterdag 7 april 2012 @ 17:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:52 schreef Inlognaam het volgende:
Maar van een wasmachine mag je gerust verwachten dat ie wel tegen een paar wasjes kan en dat dergelijke defecten niet zomaar optreden.

Paar dagen geduld hebben en opnieuw contact met ze opnemen.
Bij normaal gebruik, uiteraard. Maar TS moet nu gaan aantonen dat de schade bij normaal gebruik ontstaan is.
Inlognaamzaterdag 7 april 2012 @ 17:58
En dat kan ie niet. Want hoe wil jij gaan bewijzen dat je er maar een wasje van 2 kg mee deed? Moet je je natte was gaan bewaren en overleggen aan de BCC?
Ludootjezaterdag 7 april 2012 @ 18:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:58 schreef Inlognaam het volgende:
En dat kan ie niet. Want hoe wil jij gaan bewijzen dat je er maar een wasje van 2 kg mee deed? Moet je je natte was gaan bewaren en overleggen aan de BCC?
Tja, die vraag kan je het beste aan BCC stellen.

Sowieso, indien die machine in het reparatietraject wordt opgenomen wordt hij toch onderzocht. Misschien wordt er helemaal geen gebruikersschade geconstateerd. Pas als dit daadwerkelijk gebeurt is de bewijslast van belang :)
Ferzaterdag 7 april 2012 @ 19:28
BCC zal het probleem gewoon doorgeven aan de fabrikant, die zal hun storingsdienst inschakelen en als de monteur gebruikerschade of een defect door verkeerd gebruik constateert zal je een rekening krijgen.
thunderdome1996dinsdag 10 april 2012 @ 18:37
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
r_onedinsdag 10 april 2012 @ 19:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
Wij verwachtten, op grond van de OP, dat JIJ zou bellen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef thunderdome1996 het volgende:
Wie heeft er nog meer slechte ervaring met klantenservice/ garantie van BCC?

Wij hebben 10 maanden geleden een nieuwe wasmachine bij hen gekocht.
Het rubber/ manchet is er schijnbaar uitgekomen.... De veer is tijdens het wassen losgekomen.
Hier kwamen we achter nadat we een flinke plas water op de vloer lag... toen ik de was uit de machine wilde halen.

Vanmorgen de klantenservice gebeld...
We draaien nooit (te) volle wassen (werd meteen beweerd toen we belde...)
Nu werd er verteld, dat we pas aankomende dinsdag weer kunnen bellen.
En dan moet nog bepaald worden of er überhaupt iets aan gedaan wordt.

Gaat dit vaker zo wazig?
Het nummer was bedoeld voor dit soort klachten en vervolgens zegt de mevrouw dat ze er niks aan kan doen en dat we dinsdag maar terug moeten bellen.
Dus: heb je zelf nog gebeld? Zal wel niet.
Ikzelvedinsdag 10 april 2012 @ 19:08
Waar komt die 80ct / minuut vandaan? Volgens de site is het nummer 10ct/minuut. Volgens mij is TS een concurerende winkelier die BCC in een kwaad daglicht wil zetten.
Ferdinsdag 10 april 2012 @ 19:31
En welk erkend bedrijf zal dat zijn? Best handig om te weten, als ik ook iets zo snel gerepareerd wil hebben. Hadden ze het onderdeel bij zich?
klipperdinsdag 10 april 2012 @ 20:59
Het leuke is wel dat ts zijn garantie nu wel verspild heeft.
Ferdinsdag 10 april 2012 @ 21:08
TS heeft hem gewoon gesloopt en voelde de bui al hangen, heeft maar zelf een monteur ingeschakeld.
Inlognaamdinsdag 10 april 2012 @ 21:36
Of TS is gewoon nogal ongeduldig. Snap dat het vervelend is als je even niet kan wassen, maar 2-3 dagen geduld is soms een schone zaak.

Nu mag ie trouwens de kosten ook zelf dragen, anders had dat voor rekening gekomen van BCC. Tenzij ie direct bij de fabrikant aangeklopt heeft voor garantie of de reparateur een contract heeft met de fabrikant. Dat kan bij sommige fabrikanten ook namelijk.
douche-eendjedinsdag 10 april 2012 @ 22:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
Het heeft hier ook een paar dagen geduurd voor ze terug konden bellen over een van de zoveel dingen die verkeerd was gegaan bij de bezorging/installatie van mijn apparaten. Laat ik het er maar op houden: een keer, nooit meer.
Hallmarkwoensdag 11 april 2012 @ 12:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
Wat een merkwaardige gang van zaken. Jij kan niet drie dagen wachten om BCC te bellen? Nee, want je moet de was doen. Maar waarom niet even langs de wasserette en gewoon aanspraak maken op de garantie?
Its-Jojo-4youwoensdag 11 april 2012 @ 12:07
daaar heeft TS geen zin in, alles moet hier en nu
thunderdome1996woensdag 11 april 2012 @ 19:15
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:01 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat een merkwaardige gang van zaken. Jij kan niet drie dagen wachten om BCC te bellen? Nee, want je moet de was doen. Maar waarom niet even langs de wasserette en gewoon aanspraak maken op de garantie?
Wasserette? Die zijn hier niet te vinden hoor.

quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het heeft hier ook een paar dagen geduurd voor ze terug konden bellen over een van de zoveel dingen die verkeerd was gegaan bij de bezorging/installatie van mijn apparaten. Laat ik het er maar op houden: een keer, nooit meer.
Precies!
Als gezin (en vooral in het weekend) draaien zo een 3 kleine wassen per dag.
Dus inderdaad, geduld om te wachten hadden we niet.
En zij zouden bellen en anders moesten wijzelf contact opnemen.
Nouja, dat wist ik al, dat houdt sowieso in dat je zelf weer moet bellen.
BCC high service. ^O^ ^O^ ^O^
douche-eendjewoensdag 11 april 2012 @ 21:20
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:15 schreef thunderdome1996 het volgende:

[..]

Wasserette? Die zijn hier niet te vinden hoor.

[..]

Precies!
Als gezin (en vooral in het weekend) draaien zo een 3 kleine wassen per dag.
Dus inderdaad, geduld om te wachten hadden we niet.
En zij zouden bellen en anders moesten wijzelf contact opnemen.
Nouja, dat wist ik al, dat houdt sowieso in dat je zelf weer moet bellen.
BCC high service. ^O^ ^O^ ^O^
Ach, een keer bellen of naar de winkel geen probleem. Maar als ik iets laat bezorgen en installeren wil ik wel dat het GOED gedaan word en niet op een manier dat er gevaar is voor kortsluiting doordat de wasmachine niet goed was aangesloten op de trekschakelaar in de badkamer :'). Ik ben zo a-technisch als een deur maar dat kon ik dan zelf ook nog wel zien dat het niet veilig was.
Maar dat is opgelost. Nu nog een rechte stelschroef krijgen voor mn koelvriescombi en dan ben ik er voorlopig wel even klaar mee.
nikkwoensdag 11 april 2012 @ 21:55
Daarbij ben je door het inschakelen van een derde praktisch al je rechten kwijt...
Hallmarkdonderdag 12 april 2012 @ 08:38
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:15 schreef thunderdome1996 het volgende:

Wasserette? Die zijn hier niet te vinden hoor.

(...)

Als gezin (en vooral in het weekend) draaien zo een 3 kleine wassen per dag.
Dit vind ik dan onbegrijpelijk. Jij koopt een wasmachine bij BCC, en verwacht feitelijk een soort garantie nodig zoals Dell dat in het zakelijke segment aanbiedt op zijn servers: een reparatie-service die dezelfde, of volgende dag langskomt (kosten: extra 300 euro bij aanschaf).

Je hebt bij aankoop niet geinformeerd of BCC deze service biedt. Laat staan dat je ervoor hebt betaald. En dan post je hier op Fok over de slechte BCC service.

Onbegrijpelijk.
exdonderdag 12 april 2012 @ 09:37
Ik had een keer een iPod touch gekocht bij BCC. Kom ik thuis, stof onder het scherm.. Ik een dagje later en wat doen die sukkels daar, geven ze me gewoon een nieuwe!!!11

BCC is 1 van de winkels in Nederland die juist wel een goed garantie beleid heeft.
123hopsaflopsdonderdag 12 april 2012 @ 09:46
je bent natuurlijk al niet helemaal goed snik als je 3 wassen per dag draait...
muhahahadonderdag 12 april 2012 @ 12:49
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:46 schreef JoPiDo het volgende:
je bent natuurlijk al niet helemaal goed snik als je 3 wassen per dag draait...
Bedoelt ie niet per week? Per dag lijkt me meer bedrijfsmatig...
AlphaRPdonderdag 12 april 2012 @ 16:59
Mag ik vragen wat voor wasmachine (merk/type) dit was?
oinkoink12zaterdag 14 april 2012 @ 00:12
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:46 schreef JoPiDo het volgende:
je bent natuurlijk al niet helemaal goed snik als je 3 wassen per dag draait...
dit dus. Met 5 man haalden we 1 a 1,5 was per dag.
T zal wel zo'n compulsieve 4 keer per dag doucher zijn.