abonnement Unibet Coolblue
pi_110019902
Wie heeft er nog meer slechte ervaring met klantenservice/ garantie van BCC?

Wij hebben 10 maanden geleden een nieuwe wasmachine bij hen gekocht.
Het rubber/ manchet is er schijnbaar uitgekomen.... De veer is tijdens het wassen losgekomen.
Hier kwamen we achter nadat we een flinke plas water op de vloer lag... toen ik de was uit de machine wilde halen.

Vanmorgen de klantenservice gebeld...
We draaien nooit (te) volle wassen (werd meteen beweerd toen we belde...)
Nu werd er verteld, dat we pas aankomende dinsdag weer kunnen bellen.
En dan moet nog bepaald worden of er überhaupt iets aan gedaan wordt.

Gaat dit vaker zo wazig?
Het nummer was bedoeld voor dit soort klachten en vervolgens zegt de mevrouw dat ze er niks aan kan doen en dat we dinsdag maar terug moeten bellen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:03:27 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_110020052
Tsja, het is Pasen en dan wordt er door dit soort bedrijven niet gewerkt in dit land...
Dus dat je dinsdag pas opnieuw kunt bellen is niet meer dan normaal.

Wat betreft die wasmachine, die hoort het uiteraard gewoon te doen en niet na 10 maanden al problemen te geven. Uiteraard probeert de leverancier hier onderuit te komen met wat slappe smoezen, maar je hebt gewoon recht op reparatie en als dat niet lukt, vervanging van het apparaat vanwege non-conformiteit. Dus, dinsdag opnieuw bellen, of beter nog, langsgaan bij BCC en de zaak voorleggen. Tip: doe dat als het erg druk is in de zaak - wat dacht je van vandaag nog? ;)
Laat je niet afschepen met smoezen als 'bel de fabrikant maar' oid - de leverancier/winkelier van het apparaat dient dit zelf in orde te maken. Succes!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:03:33 #3
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_110020058
Bij de meeste bedrijven zitten de helpdesks die over dit soort dingen gaan in het weekend dicht. En dan heb je ook nog eens Pasen.
Dus ik vind 't niet zo heel vreemd dat je dinsdag pas kan bellen.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:06:01 #4
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_110020140
wasmachine's hebben gewoon standaard 2 jaar garantie dus die machine gaat gewoon gerepareerd worden
wat betreft je ongeduld heel veel zaken zijn met de paasdagen dicht. ik heb sinds vannacht last van eem daklekkage nou dinsdag ben ik aan de beurt. gun die mensen ook hun vrije paasdagen

even uit nieuwsgierigheid wat voor merk machine heb je gekocht? italiaanse rommel of duitse degelijkheid?
Life never gets darker then midnight
pi_110020758
Accepteer het. Een goede klantenservice is nagenoeg niet meer te vinden en daar zijn consumenten voor een deel zelf verantwoordelijk voor.
We willen immers alles voor de allerlaagste prijs waardoor er nu alleen nog maar grote winkelketens bestaan die juist goedkoop zijn doordat ze op service besparen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_110023373
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef thunderdome1996 het volgende:
Wie heeft er nog meer slechte ervaring met klantenservice/ garantie van BCC?

Wij hebben 10 maanden geleden een nieuwe wasmachine bij hen gekocht.
Het rubber/ manchet is er schijnbaar uitgekomen.... De veer is tijdens het wassen losgekomen.
Hier kwamen we achter nadat we een flinke plas water op de vloer lag... toen ik de was uit de machine wilde halen.

Vanmorgen de klantenservice gebeld...
We draaien nooit (te) volle wassen (werd meteen beweerd toen we belde...)
Nu werd er verteld, dat we pas aankomende dinsdag weer kunnen bellen.
En dan moet nog bepaald worden of er überhaupt iets aan gedaan wordt.

Gaat dit vaker zo wazig?
Het nummer was bedoeld voor dit soort klachten en vervolgens zegt de mevrouw dat ze er niks aan kan doen en dat we dinsdag maar terug moeten bellen.
dus op basis van een telefoontje is het meteen helemaal niets? Je zult ze eerst de kans moeten geven het op te lossen voordat je begint te zeuren.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_110029232
Tsk, een bedrijf wat op zaterdag geen goed antwoord kan geven op een garantie vraag, schandalig, waar gaat dat heen met de wereld....

Bel ze morgen eens, misschien dat je dan wel een goede reactie krijgt :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_110029287
Niet bellen, mailen of wat dan ook. Zelf naar die winkel gaan, het liefst als het druk is, als het nodig is een beetje moeilijk doen. Ze moeten je garantie geven dus ze hebben niets te willen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:46:42 #9
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_110029381
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:06 schreef Tumble het volgende:
wasmachine's hebben gewoon standaard 2 jaar garantie dus die machine gaat gewoon gerepareerd worden
wat betreft je ongeduld heel veel zaken zijn met de paasdagen dicht. ik heb sinds vannacht last van eem daklekkage nou dinsdag ben ik aan de beurt. gun die mensen ook hun vrije paasdagen

even uit nieuwsgierigheid wat voor merk machine heb je gekocht? italiaanse rommel of duitse degelijkheid?
Niet per definitie. Klanten denken doorgaans dat alle schade aan een artikel klakkeloos onder de garantie valt. Als het defect door gebruikersschade is ontstaan gaat die vlieger echter niet op.

In dit geval is de schade langer dan 6 maanden na aanschaf ontstaan. De bewijslast voor de oorzaak van het defect ligt dus bij de klant. :)
pi_110029469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:44 schreef TJV het volgende:
Niet bellen, mailen of wat dan ook. Zelf naar die winkel gaan, het liefst als het druk is, als het nodig is een beetje moeilijk doen. Ze moeten je garantie geven dus ze hebben niets te willen.
Beetje kort door de bocht, ze moeten helemaal niets.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkel daarna eventueel bij de gebruiker.
Dat er vaak niet moeilijk gedaan wordt gedurende de standaard garantieperiode die door fabrikant of winkel gegeven wordt doet daar verder niets aan af.

Garantie wordt dan ook niet gegeven op verkeerd gebruik.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:52:01 #11
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110029559
Maar van een wasmachine mag je gerust verwachten dat ie wel tegen een paar wasjes kan en dat dergelijke defecten niet zomaar optreden.

Paar dagen geduld hebben en opnieuw contact met ze opnemen.
Ook hoi !
pi_110029599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef klipper het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht, ze moeten helemaal niets.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkel daarna eventueel bij de gebruiker.
Dat er vaak niet moeilijk gedaan wordt gedurende de standaard garantieperiode die door fabrikant of winkel gegeven wordt doet daar verder niets aan af.

Garantie wordt dan ook niet gegeven op verkeerd gebruik.
Als je er zo heen gaat weet je zeker dat je zelf weer overal achteraan moet, ga daar heen, houd je poot stijf en zij regelen het voor je. BCC is geen winkel met een slechte klantenservice, wel een met lui personeel. Als je een beetje aandringt regelen zij het voor je, ze hebben geen zin in een klant die een half uur lang blijft zeuren.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:55:59 #13
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_110029686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:52 schreef Inlognaam het volgende:
Maar van een wasmachine mag je gerust verwachten dat ie wel tegen een paar wasjes kan en dat dergelijke defecten niet zomaar optreden.

Paar dagen geduld hebben en opnieuw contact met ze opnemen.
Bij normaal gebruik, uiteraard. Maar TS moet nu gaan aantonen dat de schade bij normaal gebruik ontstaan is.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:58:20 #14
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110029758
En dat kan ie niet. Want hoe wil jij gaan bewijzen dat je er maar een wasje van 2 kg mee deed? Moet je je natte was gaan bewaren en overleggen aan de BCC?
Ook hoi !
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:00:56 #15
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_110029855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:58 schreef Inlognaam het volgende:
En dat kan ie niet. Want hoe wil jij gaan bewijzen dat je er maar een wasje van 2 kg mee deed? Moet je je natte was gaan bewaren en overleggen aan de BCC?
Tja, die vraag kan je het beste aan BCC stellen.

Sowieso, indien die machine in het reparatietraject wordt opgenomen wordt hij toch onderzocht. Misschien wordt er helemaal geen gebruikersschade geconstateerd. Pas als dit daadwerkelijk gebeurt is de bewijslast van belang :)
pi_110032676
BCC zal het probleem gewoon doorgeven aan de fabrikant, die zal hun storingsdienst inschakelen en als de monteur gebruikerschade of een defect door verkeerd gebruik constateert zal je een rekening krijgen.
.
pi_110146037
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
pi_110147203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
Wij verwachtten, op grond van de OP, dat JIJ zou bellen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:58 schreef thunderdome1996 het volgende:
Wie heeft er nog meer slechte ervaring met klantenservice/ garantie van BCC?

Wij hebben 10 maanden geleden een nieuwe wasmachine bij hen gekocht.
Het rubber/ manchet is er schijnbaar uitgekomen.... De veer is tijdens het wassen losgekomen.
Hier kwamen we achter nadat we een flinke plas water op de vloer lag... toen ik de was uit de machine wilde halen.

Vanmorgen de klantenservice gebeld...
We draaien nooit (te) volle wassen (werd meteen beweerd toen we belde...)
Nu werd er verteld, dat we pas aankomende dinsdag weer kunnen bellen.
En dan moet nog bepaald worden of er überhaupt iets aan gedaan wordt.

Gaat dit vaker zo wazig?
Het nummer was bedoeld voor dit soort klachten en vervolgens zegt de mevrouw dat ze er niks aan kan doen en dat we dinsdag maar terug moeten bellen.
Dus: heb je zelf nog gebeld? Zal wel niet.
pi_110147557
Waar komt die 80ct / minuut vandaan? Volgens de site is het nummer 10ct/minuut. Volgens mij is TS een concurerende winkelier die BCC in een kwaad daglicht wil zetten.
pi_110148894
En welk erkend bedrijf zal dat zijn? Best handig om te weten, als ik ook iets zo snel gerepareerd wil hebben. Hadden ze het onderdeel bij zich?
.
pi_110154752
Het leuke is wel dat ts zijn garantie nu wel verspild heeft.
pi_110155333
TS heeft hem gewoon gesloopt en voelde de bui al hangen, heeft maar zelf een monteur ingeschakeld.
.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:36:59 #23
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110157482
Of TS is gewoon nogal ongeduldig. Snap dat het vervelend is als je even niet kan wassen, maar 2-3 dagen geduld is soms een schone zaak.

Nu mag ie trouwens de kosten ook zelf dragen, anders had dat voor rekening gekomen van BCC. Tenzij ie direct bij de fabrikant aangeklopt heeft voor garantie of de reparateur een contract heeft met de fabrikant. Dat kan bij sommige fabrikanten ook namelijk.
Ook hoi !
pi_110163016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
Het heeft hier ook een paar dagen geduurd voor ze terug konden bellen over een van de zoveel dingen die verkeerd was gegaan bij de bezorging/installatie van mijn apparaten. Laat ik het er maar op houden: een keer, nooit meer.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:01:34 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110175378
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zoals verwacht heeft BCC vandaag geen contact opgenomen (zouden ze doen anders moesten wij maar weer even bellen a 80 eurocent per minuut).
Inmiddels hebben we de machine al door een erkend bedrijf laten repareren.
We moesten wassen draaien, klaar.

Zal benieuwen of ze ooit zullen bellen, maar dat zal wel niet.
Wat een merkwaardige gang van zaken. Jij kan niet drie dagen wachten om BCC te bellen? Nee, want je moet de was doen. Maar waarom niet even langs de wasserette en gewoon aanspraak maken op de garantie?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')