abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:16:01 #1
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5159594
Vervolg van
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21

as. papa's en mama's:

12 augustus 2002: Illogical (papa)
13 augustus 2002: gebruikersnaam
20 augustus 2002: Moussy
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
13 september 2002: XyonN (papa)
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus

Babietjes:

29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub

Dreumesjes:

13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark

Peutertjes:

13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 05-08-2002 09:45]

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:20:44 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5159639
Enfin, linkje werkt niet... Lois?

Karin, die vermoeidheid gaat over, die emoties voorlopig nog niet .

* Leah wilde ook steeds scheiden en weglopen in de zwangerschap, ook hèèèl leuk voor hub.

Komt allemaal weer goed!

vrijdag 26 juli 2002 @ 16:46:42 #3
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_5159925
I'm getting too old for this....
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:55:59 #4
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5160039
quote:
Nausicaa schreef in het vorige topic:
Ik heb ook niet beweerd dat dat niet het geval was. Wat ik aangaf was dat een mogelijke reden om een natuurlijke bevalling de voorkeur te geven boven een keizersnede, bij een gezond kind is dat het beter is voor het kind. En beter is niet altijd aangenamer; ik kan zelf tientallen dingen opnoemen die beter voor mij zijn, maar wel meer belastend (een trap oplopen vs de lift nemen, om maar iets te noemen).
Met de - terechte - opmerking van Rewimo erbij dat ik niet kan beoordelen of dat bij Moussy ook het geval is. Maar wellicht neemt de dokter dit soort dingen wel mee in zijn overweging, vandaar dat ik het even meldde.
Ik bedoelde met 'minder belastend' wel degelijk 'beter'. Dat vertelde mijn gynaecoloog mij. Maar de meningen hierover zullen vast verdeeld zijn. (Dat blijkt nu maar weer )
quote:
Nausicaa:
Dat vind ik (oprecht bedoeld) heel fijn voor jullie, maar je moet met me eens zijn dat dit ene geval niet een bewijs is dat de wetenschap ongelijk heeft. Met andere woorden: je kunt jullie gunstige ervaring niet generaliseren naar de uitspraak dat stress juist niet goed is.
Ik bedoelde het echt niet generaliserend, ik zei alleen dat de baby de stress niet nodig heeft. Dat is wat anders dan dat ik zou zeggen dat stress niet goed is.

Ik hoop dat je me nu wat beter snapt, ik wilde je niet expres voor het hoofd stoten of zo

pi_5160136
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 16:20 schreef Leah het volgende:

Karin, die vermoeidheid gaat over, die emoties voorlopig nog niet .

Ik had er in het begin ook ontzettende last van. Echt janken om niks! Normaal zitten we elkaar de hele dag in de zeik te nemen maar toen kon ik echt niks van em hebben. Elk grapje vatte ik serieus op. Behalve emo was ik dus ook nogal licht aangebrand
Wat moet dat gezellig geweest zijn!
(En ik was ook doodversleten!)
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2002 @ 17:28:09 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_5160277
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 16:55 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik bedoelde met 'minder belastend' wel degelijk 'beter'. Dat vertelde mijn gynaecoloog mij. Maar de meningen hierover zullen vast verdeeld zijn. (Dat blijkt nu maar weer )
[..]

Vandaar dat mijn gyn het allemaal uit wil zoeken

ennuh het scheiden en alles, heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar, alleen niet bij deze zwangerschap, nu hangen we als klittenballetjes aan elkaar

en dan hebben we het maar niet over de zwangerschap van trutje Toos met een prenatale depressie

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 26 juli 2002 @ 18:14:48 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5160687
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 17:28 schreef moussy het volgende:

[..]

en dan hebben we het maar niet over de zwangerschap van trutje Toos met een prenatale depressie

Maar dat vertellen ze je niet!!! Staat ook niet in al die boekjes!!!!

"je kunt wat emotioneler zijn" DAT stond er, niet dat je met het meubilair gaat smijten
(ook gedaan ).

vrijdag 26 juli 2002 @ 18:29:01 #8
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_5160787
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 18:14 schreef Leah het volgende:

[..]

Maar dat vertellen ze je niet!!! Staat ook niet in al die boekjes!!!!

"je kunt wat emotioneler zijn" DAT stond er, niet dat je met het meubilair gaat smijten
(ook gedaan ).

Je had Oma wel goed onder controle
I'm getting too old for this....
pi_5160824
  vrijdag 26 juli 2002 @ 18:48:12 #10
22637 Sweej
TiepMiep
pi_5160941
Wat is dat toch met die buik? Oefent deze soms een of andere onweerstaanbare aantrekkingskracht uit?

Ik wordt er namelijk niet goed van dat mensen er 'zomaar' even aan gaan zitten... Kijk als hubbie het nou doet.. het is tenslotte ook zijn buikie! Vandaag had ik het ook weer. Een zogenaamde vage kennis, waar ik normaliter geen lichamelijk contact mee onderhoud vond het nodig er even over te wrijven en te vertellen dat het toch wel een flinke was...

Op dat moment zeg ik er niks van maar ik voel me er wel zeer onprettig bij....
Ik ben echt hardstikke trots op mijn toeter hoor maar dan hoeft toch niet iedereen eraan te zitten!!!!
Iemand herkent????

pi_5160974
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 18:48 schreef Sweej het volgende:
Wat is dat toch met die buik? Oefent deze soms een of andere onweerstaanbare aantrekkingskracht uit?

Ik wordt er namelijk niet goed van dat mensen er 'zomaar' even aan gaan zitten... Kijk als hubbie het nou doet.. het is tenslotte ook zijn buikie! Vandaag had ik het ook weer. Een zogenaamde vage kennis, waar ik normaliter geen lichamelijk contact mee onderhoud vond het nodig er even over te wrijven en te vertellen dat het toch wel een flinke was...

Op dat moment zeg ik er niks van maar ik voel me er wel zeer onprettig bij....
Ik ben echt hardstikke trots op mijn toeter hoor maar dan hoeft toch niet iedereen eraan te zitten!!!!
Iemand herkent????

wacht maar tot dat kleine wurmpie er eindelijk is en hoeveel mensen er dan ONGEVRAAGD aan gaan zitten. En dan blijft het niet bij vage kenissen, maar gewoon wildvreemde mensen die denken dat ze dat recht hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2002 @ 19:09:47 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_5161083
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 18:52 schreef Knorretje het volgende:

[..]

wacht maar tot dat kleine wurmpie er eindelijk is en hoeveel mensen er dan ONGEVRAAGD aan gaan zitten. En dan blijft het niet bij vage kenissen, maar gewoon wildvreemde mensen die denken dat ze dat recht hebben.

Of zelfs kussies geven
pi_5161428
Jaaa,a dat had die vriendin van mij ook...dan heb je je kind in een draagzak, en dan gaan vreemden eraan zitten!! Voooral oma's !!! Blijf er van af!!! En de meest intieme vragen: hoe doe je dit, groeit ie goed, hoe oud, ....wat!!?? Rot op en niet aankomen, ook niet aan buikkies ! (ik werd daar dus heel beschermend en sjaggie van: me vriendin niet....hmm)

Owww, ik kan niet zwanger worden...wij hebben al te weinig goed meubilair en als ik boos ben word ik heel sterk *HULK*

*zwangerschapswens onder matjes en dergelijke veegt*

Moussy: mag ik je een vraag stellen? Niet bedoeld als "goh, had je niet toen zo moeten doen" , maar uit nieuwsgierigheid en ter informatie: Stel je voor dat je had geweten dat je een putjesfam was..en je had meer foliumzuur geslikt, waren dan de problemen van je mannetje minder geweest? Of is dit een vorm van jammer van de natuur? Ik vraag dit omdat nog steeds mijn huisarts en ik er niet uit kunnen komen: moet ik meer foliumzuur slikken of niet? Kan het kwaad als je teveel neemt? (ik slik stiekem namelijk bij..koop toch altijd bij de drogist zo'n eigen merk potje) Hebben ze jou daar meer over verteld in het ziekenhuis?

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juli 2002 @ 19:50:00 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5161491
Catoot, ik heb 5 mg foliumzuur geslikt als ik me er even mee mag bemoeien, en dat ruim twee jaar lang. Omdat ik twee broertjes met een open ruggetje heb gehad, gingen de artsen ervan uit dat ik een verhoogd risico liep. Foliumzuur is een B-vitamine (ik meen B11) en die is in water oplosbaar. Dat betekent dat je een teveel weer uitplast (net als bij vitamine C). Langdurig een grote dosis slikken kan geen kwaad. Foliumzuur zit ook in voedsel, bijvoorbeeld in bruinbrood. Maar uit je eten kun je niet voldoende foliumzuur halen voor tijdens een zwangerschap. Foliumzuur 5 mg kun je trouwens alleen op recept krijgen bij de apotheek. Ik kreeg het niet vergoed, maar het was gelukkig niet al te duur. 90 stuks voor 17 gulden. En dat had ik er met alle liefde voor over natuurlijk!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fossiel vrijdag 26 juli 2002 @ 19:53:24 #15
2628 Karin
pi_5161530
Oef het kan dus altijd nog veeeel erger met die emoties, ik zie het al. Ik heb gelukkig nog niet gedreigd met echtscheiding of ben gaan gooien met het meubilair. Alleen af en toe een jankbui die niet meer op houdt valt dus reuze mee

Zooi, je kan het toch wel tegen mij vertellen? Jij wist het van mij tenslotte ook eerder dan mijn ouders.

pi_5161681
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 16:55 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]
Ik hoop dat je me nu wat beter snapt, ik wilde je niet expres voor het hoofd stoten of zo

Ow, gelukkig. Ik jou ook niet (zie post die ik kort daarna weer plaatste voor de verklaring...).

Vriendjes?

vrijdag 26 juli 2002 @ 20:16:11 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5161728
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 18:34 schreef Tinkerbell het volgende:

Maar tegen jou was ik toch best liehief? Toch?
pi_5162116
- even tussendoor -

Jorden heeft mij net een enorme zwik plaatjes laten posten in het koele (schrijf ik toch bijna koeke Rewimo!) kids praatjesmakerstopic.
En hij voorziet ze zelf van commentaar!

vrijdag 26 juli 2002 @ 22:58:40 #19
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5163471
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 20:10 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Ow, gelukkig. Ik jou ook niet (zie post die ik kort daarna weer plaatste voor de verklaring...).

Vriendjes?

Natuurlijk!
  † In Memoriam † zaterdag 27 juli 2002 @ 11:48:13 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_5167888
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 19:43 schreef Catootje het volgende:

Moussy: mag ik je een vraag stellen? Niet bedoeld als "goh, had je niet toen zo moeten doen" , maar uit nieuwsgierigheid en ter informatie: Stel je voor dat je had geweten dat je een putjesfam was..en je had meer foliumzuur geslikt, waren dan de problemen van je mannetje minder geweest? Of is dit een vorm van jammer van de natuur? Ik vraag dit omdat nog steeds mijn huisarts en ik er niet uit kunnen komen: moet ik meer foliumzuur slikken of niet? Kan het kwaad als je teveel neemt? (ik slik stiekem namelijk bij..koop toch altijd bij de drogist zo'n eigen merk potje) Hebben ze jou daar meer over verteld in het ziekenhuis?

Tuuuuurlijk mag je dat vragen.

Als wij hierna nog een kotertje willen vond de gyn het inderdaad erg verstandig om extra foliumzuur te slikken. Dat geldt ook voor Rene als ze later graag kindertjes wil, zelfs als ze geen putje had gehad. Ik snap trouwens niet dat je huisarts er over twijfelt, want zoals Rewimo al aangaf , wat je teveel neemt zou je gewoon weer uitplassen, kwaad kan het dus eigenlijk niet.

pi_5168625
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 11:48 schreef moussy het volgende:

[..]

Tuuuuurlijk mag je dat vragen.

Als wij hierna nog een kotertje willen vond de gyn het inderdaad erg verstandig om extra foliumzuur te slikken. Dat geldt ook voor Rene als ze later graag kindertjes wil, zelfs als ze geen putje had gehad. Ik snap trouwens niet dat je huisarts er over twijfelt, want zoals Rewimo al aangaf , wat je teveel neemt zou je gewoon weer uitplassen, kwaad kan het dus eigenlijk niet.

Stom hee? en ik hoef het ook helemaal niet vergoed (dus geen verwijs) want ik slik wel extra van de Trekpleister ...maar omdat ze zo aarzelend deed, durfde ik ook niet goed 'teveel' te slikken. Maar ik heb wel een broer met een plekkie
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 juli 2002 @ 13:33:11 #22
13151 crew  Rewimo
pi_5168651
Ehm, Catoot? Bij risico moet je dus de 10-voudige dosis slikken. Volgens mij is het goedkoper om een receptje van je huisarts te vragen, en in elk geval een stuk makkelijker. Want anders moet je 10 pilletjes slikken en nu maar eentje. Oja, en vraag meteen een stapeltje herhaalrecepten

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 27-07-2002 13:33]

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_5168653
Wat worden de kinderen toch groot!!! (en blond, behalve een zekere C maar die is dan ook wel weer wat groter en is vast babydons voorbij)
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 juli 2002 @ 13:35:10 #24
13151 crew  Rewimo
pi_5168673
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:33 schreef Catootje het volgende:
Wat worden de kinderen toch groot!!! (en blond, behalve een zekere C maar die is dan ook wel weer wat groter en is vast babydons voorbij)
Een zekere C (die net wakker wordt en door de babyfoon pruttelt) is nooit blond geweest nee Altijd een grote bos donker haar gehad en zelfs bakkebaarden toen hij net geboren was
pi_5168693
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:33 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, Catoot? Bij risico moet je dus de 10-voudige dosis slikken. Volgens mij is het goedkoper om een receptje van je huisarts te vragen, en in elk geval een stuk makkelijker. Want anders moet je 10 pilletjes slikken en nu maar eentje. Oja, en vraag meteen een stapeltje herhaalrecepten
Aha, ja logisch ...*maandag nieuwe huisarts bellen gaat*

Bakkebaarden rulen!!!!

DANYEL EN THIJS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')