abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 11:25:55 #101
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110667414
Nee, hij is een klootzak, maar ook weer niet zó'n klootzak. Hij is geen A. Lorch of zo.

Van het weekend kwam ik tot de ontdekking dat Theon en Viserys eigenlijk best op elkaar lijken, qua karakter. Ik heb ook bij allebei een beetje hetzelfde ambigue gevoel; half medelijden en half boos.
Ze staan nergens, maar menen recht te hebben op iets heel groots, en proberen dat op een nogal halfslachtige manier te bereiken, omdat ze allebei toch wel ergens iets heel lafs in zich hebben.

Heb ik gelijk of lijken deze twee helemaal niet op elkaar?
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik in deze serie twee personages ontdek die op elkaar lijken. Van GRRM vind ik het een prestatie op zich, zevenentachtigduizend personages die allemaal verschillend zijn.
  maandag 23 april 2012 @ 12:05:12 #102
211083 Angelof9
I must go first
pi_110668735
Ze zijn wel allebei "het mislukte broertje van" dus ik denk dat daar wel iets in zit.

Ik heb eigenlijk alleen maar medelijden met Theon. Het heeft hem nooit echt meegezeten.

En Bolton's Bastard, die is pas evil!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 23 april 2012 @ 12:08:20 #103
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110668861
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Gwywen het volgende:
Nee, hij is een klootzak, maar ook weer niet zó'n klootzak. Hij is geen A. Lorch of zo.

Van het weekend kwam ik tot de ontdekking dat Theon en Viserys eigenlijk best op elkaar lijken, qua karakter. Ik heb ook bij allebei een beetje hetzelfde ambigue gevoel; half medelijden en half boos.
Ze staan nergens, maar menen recht te hebben op iets heel groots, en proberen dat op een nogal halfslachtige manier te bereiken, omdat ze allebei toch wel ergens iets heel lafs in zich hebben.

Het is eigenlijk de eerste keer dat ik in deze serie twee personages ontdek die op elkaar lijken. Van GRRM vind ik het een prestatie op zich, zevenentachtigduizend personages die allemaal verschillend zijn.
Klopt al heb ik meer sympathie met theon dan met viserys, ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen met Theon :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frag_adder op 23-04-2012 12:13:32 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110676037
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Gwywen het volgende:

Heb daar nooit bij stilgestaan, maar nu je het zegt ja :D Verschil is ook nog wel dat Viserys bepaalde 'gekheid' genen van zijn vader heeft geërfd, en incestueuze gevoelens voor zijn zus heeft. (ok, Theon heeft dat ook :'))

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2012 15:14:01 ]
  maandag 23 april 2012 @ 18:13:26 #105
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110683517
Maar Theon wist niet dat 't zijn zus was.
Ik denk dat als Viserys gewoon op de IJzeren troon terecht was gekomen en niet had hoeven vluchten, hij idd met zijn zusje getrouwd zou zijn naar oud Targaryen gebruik.

Ik heb trouwens vorige week The Mystery Knight gelezen, leuk om meer achtergrondinfo over de Targaryens te krijgen. Ik snap nu the Blackfyre Rebellion beter, en de oorsprong van the Golden Company en zo. En de adders die daar eventueel onder het gras kunnen zitten. En waarom Plumm een drupje drakenbloed zegt te hebben. En
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:14:23 #106
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110740230
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:54 schreef MAHL het volgende:
Mwah, ik zeg niet moeilijk doen en gewoon Game of Thrones in al zijn vormen bespreken, evt boek 5 in spoilers als iemand daar behoefte aan heeft.

Zit even de prophecies te kijken, wie denken jullie dat de 'savage giant in a castle built of snow' is, van de prophecy die Arya van de crone op de heuvel hoort?

[..]

Die maid is duidelijk Sansa, aangezien ze Winterfell nabouwde in de sneeuw. Logisch gezien zou die giant Littlefinger moeten zijn aangezien hij het dichtst bij Sansa is, maar Littlefinger is 1. geen savage, en 2. geen giant.

Tyrion wordt wel giant genoemd, door Shae. en hij is zo ver weg nu (Shae gedood, vader gedood, mentaal is ie niet helemaal lekker meer) dat savage op hem van toepassing kan zijn. En ze zijn officieel nog getrouwd. Maar waarom zou Tyrion ooit in Winterfell zijn? Aangezien ie nu naar Dany wil.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:19:00 #107
211083 Angelof9
I must go first
pi_110740549
Is die giant niet gewoon de giant bij Castle Black? (Ben zijn naam even kwijt)
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:23:44 #108
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110740942
Je bedoelt een letterlijke reus? Maar waarom zou Sansa die doden? Wat is de significantie?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:27:55 #109
211083 Angelof9
I must go first
pi_110741303
Wellicht is die maid niet Sansa?
pi_110741706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef Angelof9 het volgende:
Misschien is die maid die Karstark dochter die getrouwd is met de Magnar van Thenn
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:33:03 #111
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110741746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef Angelof9 het volgende:
Moet wel, zij is degene die vergif in haar haarnetje had (Olenna Tyrell pakte het eruit en deed het (of een andere Tyrell) in Joffrey's wijn) dus de tweede prophecy slaat al op Sansa, en de derde ook, aangezien zij het was die een kasteel nabouwde in de sneeuw.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:43:11 #112
211083 Angelof9
I must go first
pi_110742555
Maar bij die belletjes denk ik aan Patchface en die is ook bij The Wall. En die wolf in de regen is die van Robb dan denk ik?

Ik heb eerlijk gezegd vandaag de hele dag over de prophecies van Dany nagedacht en ik ben er bijna uit geloof ik ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:49:13 #113
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110743068
SPOILER: boek 3
Spoilers want ik weet echt niet meer wat in dit topic nu wel en niet mag.
pi_110743198
Dat moet Sansa wel zijn.
pi_110743301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef Angelof9 het volgende:
Maar bij die belletjes denk ik aan Patchface en die is ook bij The Wall. En die wolf in de regen is die van Robb dan denk ik?

Ik heb eerlijk gezegd vandaag de hele dag over de prophecies van Dany nagedacht en ik ben er bijna uit geloof ik ;)
Één van de Frey telgen heet Jinglebells dacht ik, een zwakzinnige. Hij wordt vermoord door Catelyn Tully tijdens de Red Wedding.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:54:05 #116
211083 Angelof9
I must go first
pi_110743597
Oja, dat is waar.
pi_110745522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef Angelof9 het volgende:

Geen werk of studie te doen? :P

Maar ik heb geen flauw idee wie de 'savage giant' kan zijn. De enige savage giant die in mijn hoofd springt is Gregor Clegane, maar die heeft weer niets met Sansa te maken. Tenzij hij (als Robert Strong) de trial by combat voor Cersei wint en daarna naar de Vale gaat om die weer in de Realm te lijven?
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:21:14 #118
211083 Angelof9
I must go first
pi_110745633
Wel werk, maar niet werk waar ik echt heel veel bij na hoef te denken, dus mijn gedachten waren elders vandaag :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:22:18 #119
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110745710
Hmm zou kunnen ja. Misschien flikkert ze Petyr, Robert Strong en kleine Robyn dan alle drie gelijk door de moondoor.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:23:03 #120
211083 Angelof9
I must go first
pi_110745770
Haaaa, dat zou wel heel erg tof zijn!
pi_110745794
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:22 schreef Bellatrix het volgende:
Hmm zou kunnen ja. Misschien flikkert ze Petyr, Robert Strong en kleine Robyn dan alle drie gelijk door de moondoor.
Wie is Robert Strong ook al weer? O-)

En Petyr moet blijven leven, die kan nog hele leuke dingen gaan doen :P
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:24:57 #122
211083 Angelof9
I must go first
pi_110745941
Robert Strong is het gedrocht dat Qyburn (sp?) heeft gemaakt in opdracht van Cersei in die vage kelders van hem. Aannemelijk uit lichaamsonderdelen van the Mountain.
pi_110745946
Het sigil van littlefinger is de titan of braavos dus de giant zou op die manier op hem kunnen slaan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:25:12 #124
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110745960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:23 schreef Kirov het volgende:

[..]

Wie is Robert Strong ook al weer? O-)

En Petyr moet blijven leven, die kan nog hele leuke dingen gaan doen :P
Dat gedrocht dat Qyburn in de kelders van Kings Landing in elkaar heeft gezet.

Wat angel zegt.
pi_110746035
Volgens mij heb ik dat stuk gemist? Ik kan me er niks van herinneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')