abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111527489
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:48 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Nee, ze is het jongere zusje van Rhaegar, en dus de tante van Aegon.
Overigens is ze ook familie van huis Baratheon, haar opa's(Jaehaerys II) zus, Rhaelle is de oma van Robbert, Stanis, en Renly.
En de oom van Rhaelle en Jaehaerys II is Maester Aemon _O_
maar wie heeft nu meer recht op de troon? Aegon of Dany?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_111528461
Als Roberts Rebellion nooit had plaatsgevonden was Aegon koning geweest na de dood van Aerys en Rhaegar, dus volgens de wetten van troonopvolging heeft Aegon een sterkere claim, hoewel die van Daenaerys ook niet bepaald zwak is als dochter van de laatste koning.
pi_111528786
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:52 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar wie heeft nu meer recht op de troon? Aegon of Dany?
Aegon want eerste lijn
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 14 mei 2012 @ 12:38:19 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_111528996
Maar volgens Targaryen-logic zouden die twee toch gewoon trouwen?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_111529267
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef Angelof9 het volgende:
Maar volgens Targaryen-logic zouden die twee toch gewoon trouwen?
Dat was volgens mij wel het plan van Jon Connington dacht ik.
  maandag 14 mei 2012 @ 12:50:57 #256
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111529346
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:21 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Zo, en dat allemaal uit je hoofd? :o

Daar heb ik het ook vandaan ;).
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_111530455
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:20 schreef Saavedra het volgende:
Als Roberts Rebellion nooit had plaatsgevonden was Aegon koning geweest na de dood van Aerys en Rhaegar, dus volgens de wetten van troonopvolging heeft Aegon een sterkere claim, hoewel die van Daenaerys ook niet bepaald zwak is als dochter van de laatste koning.
maar Rhaegar is toch eerder gestorven dan Aerys? dus dat betekent dat hij helemaal geen koning is geweest na de dood van Aerys? volgens mij was toen Aerys overleed Viserys zijn directe erfgenaam en zouden zijn kinderen die dan weer erven. aangezien hij ook kinderloos is gestorven zou je ook kunnen zeggen dat Dany de directe erfgenaam van Aerys is
- Rudyard Kipling
  maandag 14 mei 2012 @ 13:45:54 #258
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111531019
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:29 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar Rhaegar is toch eerder gestorven dan Aerys? dus dat betekent dat hij helemaal geen koning is geweest na de dood van Aerys? volgens mij was toen Aerys overleed Viserys zijn directe erfgenaam en zouden zijn kinderen die dan weer erven. aangezien hij ook kinderloos is gestorven zou je ook kunnen zeggen dat Dany de directe erfgenaam van Aerys is
Nee, zo werd erfopvolging bij de Targaryens niet. Mannen komen eerst in opvolging, en vrouwen komen pas na alle mannen. Dit is ingestelde na een grote burgeroorlog (Dance of the Dragons) tussen half-broer en half-zus.
Dit was de volgorde:

1. Rhaegar
2. zijn zoon Aegon
3. zijn broer Viserys
4. zijn dochter Rhaenys
5. en dan pas Daenerys

Ook al was Rhaenys ouder dan Aegon.
pi_111532136
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Nee, zo werd erfopvolging bij de Targaryens niet. Mannen komen eerst in opvolging, en vrouwen komen pas na alle mannen. Dit is ingestelde na een grote burgeroorlog (Dance of the Dragons) tussen half-broer en half-zus.
Dit was de volgorde:

1. Rhaegar
2. zijn zoon Aegon
3. zijn broer Viserys
4. zijn dochter Rhaenys
5. en dan pas Daenerys

Ook al was Rhaenys ouder dan Aegon.
maar het is dus niet zo dat omdat Rhaegar overleed voordat hij koning was zijn kinderen uit deze lijst worden gehaald?
- Rudyard Kipling
pi_111533291
Nee, dat is nergens zo.
pi_111533543
Die erfopvolging in Westeros is zo warrig als wat. Bij sommige huizen is het weer zo dat de dochters voorrang hebben op hun oom(s) in de opvolging, en bij Dorne maakt het voor de opvolging weer helemaal niets uit of je vrouw of man bent.
pi_111536159
het houdt de boel natuurlijk wel levendig. erfopvolging is volgens mij de meest voorkomende reden om een oorlog te beginnen.

De rebellie van Robert is een uitzondering op de regel.
- Rudyard Kipling
pi_111537267
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:54 schreef Nagil het volgende:
Die erfopvolging in Westeros is zo warrig als wat. Bij sommige huizen is het weer zo dat de dochters voorrang hebben op hun oom(s) in de opvolging, en bij Dorne maakt het voor de opvolging weer helemaal niets uit of je vrouw of man bent.
Zelfde al Europa dus, behalve dat hier ook nog eens de bezittingen tussen de zoons werden verdeeld :P
  maandag 14 mei 2012 @ 19:06:38 #264
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111544127
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
het houdt de boel natuurlijk wel levendig. erfopvolging is volgens mij de meest voorkomende reden om een oorlog te beginnen.

De rebellie van Robert is een uitzondering op de regel.
Hij had juist een mooie claim omdat z'n oma een Targaryen was :).
  maandag 14 mei 2012 @ 21:51:51 #265
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111554253
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:06 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Hij had juist een mooie claim omdat z'n oma een Targaryen was :).
Ja, dat wel, maar die oorlog begon om heel andere redenen dan erfgedoe.
Rhaegar ging ervandoor met Roberts verloofde en toen moesten de Starks (Brandon en vader Rickard) zich bij Aerys komen verantwoorden, toch? En zo raakten de Starks erin betrokken en Robert was toch al kwaad omdat z'n verloofde bezoedeld was (of was ze toen mss zelfs al dood?)

Hier de volgorde der gebeurtenissen, zeer uitgebreid (even bovenaan aanklikken welke boeken je al gelezen hebt).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:19:47 #266
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_112188756
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:51 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dat wel, maar die oorlog begon om heel andere redenen dan erfgedoe.
Rhaegar ging ervandoor met Roberts verloofde en toen moesten de Starks (Brandon en vader Rickard) zich bij Aerys komen verantwoorden, toch? En zo raakten de Starks erin betrokken en Robert was toch al kwaad omdat z'n verloofde bezoedeld was (of was ze toen mss zelfs al dood?)

Hier de volgorde der gebeurtenissen, zeer uitgebreid (even bovenaan aanklikken welke boeken je al gelezen hebt).
Klopt, maar het gaf genoeg bodem onder Roberts claim. Zowel Jaime als Ned hadden de Iron Throne met enige moeite kunnen claimen na de val van Kings Landing, maar Ned was te loyaal aan Robert, en Jaime, tjah, die was waarschijnlijk in de verkeerde stemming? Hij zat wel op de Iron Throne toen Ned aankwam... dat wel...
pi_112270963
Ik wil nu ook de boeken aanschaffen maar snap weinig van alle verschillende versies die er op de markt zijn. :P In sommige uitgaven is A Storm of Swords opgedeeld in 2 boeken, waarom is dit zo gedaan en is er wat extra's toegevoegd aan die uitgaven?
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:06:18 #268
211083 Angelof9
I must go first
pi_112271100
Volgens mij niet, gewoon makkelijker lezen omdat het boek niet zo dik is.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_112276211
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:02 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik wil nu ook de boeken aanschaffen maar snap weinig van alle verschillende versies die er op de markt zijn. :P In sommige uitgaven is A Storm of Swords opgedeeld in 2 boeken, waarom is dit zo gedaan en is er wat extra's toegevoegd aan die uitgaven?
Omdat het makkelijker is 2 boeken van 600 blz te lezen dan één boek van 1200 :P Inhoudelijk is er niets anders.
pi_112310980
Naast de serie ben ik ook begonnen aan de boeken. Momenteel ben ik bezig in deel 2, het eerste deel van A Storm of Swords is ook onderweg. Tot nu toe heb ik nog steeds achtergelegen op de TV-serie, dat doet echter niets af aan de boeken.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:04:56 #271
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112323246
Wat ik zo gek vind sinds de serie loopt: ik weet niet meer hoe de personages er voor die tijd in mijn gedachten uit zagen. Misschien dat ze allemaal zo goed gecast zijn dat het mijn armzalige fantasie heeft weggevaagd 8)7
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:01:43 #272
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_112328840
Alleen de casting van Shae vond ik ernaast zitten, verder waren ze allemaal spot on wmbt.
pi_112335487
Lol, wat dacht je van Lysa Arryn/Tully (dik en lelijk in de boeken, had altijd dit in gedachten ).

Voor de rest overigens erg met je eens. Karakters als Jorah en Osha kloppen ook niet goed met de beschrijvingen maar op de een of andere manier heb ik nooit een sterke voorstelling van hen in m'n hoofd gehad.
pi_112336397
quote:
She is short, white, and puffy with long auburn hair and watery blue eyes
hmmz :P
pi_112336581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 02:12 schreef Nagil het volgende:
Lol, wat dacht je van Lysa Arryn/Tully (dik en lelijk in de boeken, had altijd dit in gedachten [ afbeelding ]).

Voor de rest overigens erg met je eens. Karakters als Jorah en Osha kloppen ook niet goed met de beschrijvingen maar op de een of andere manier heb ik nooit een sterke voorstelling van hen in m'n hoofd gehad.
Vind de Jorah in de serie veel toffer dan die in de boeken, qua looks. Ben blij dat ze gewoon wat anders hebben gedaan :) Zelfde met Tyrion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')