maar wie heeft nu meer recht op de troon? Aegon of Dany?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:48 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nee, ze is het jongere zusje van Rhaegar, en dus de tante van Aegon.
Overigens is ze ook familie van huis Baratheon, haar opa's(Jaehaerys II) zus, Rhaelle is de oma van Robbert, Stanis, en Renly.
En de oom van Rhaelle en Jaehaerys II is Maester Aemon
Aegon want eerste lijnquote:Op maandag 14 mei 2012 11:52 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar wie heeft nu meer recht op de troon? Aegon of Dany?
Dat was volgens mij wel het plan van Jon Connington dacht ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef Angelof9 het volgende:
Maar volgens Targaryen-logic zouden die twee toch gewoon trouwen?
Daar heb ik het ook vandaanquote:
maar Rhaegar is toch eerder gestorven dan Aerys? dus dat betekent dat hij helemaal geen koning is geweest na de dood van Aerys? volgens mij was toen Aerys overleed Viserys zijn directe erfgenaam en zouden zijn kinderen die dan weer erven. aangezien hij ook kinderloos is gestorven zou je ook kunnen zeggen dat Dany de directe erfgenaam van Aerys isquote:Op maandag 14 mei 2012 12:20 schreef Saavedra het volgende:
Als Roberts Rebellion nooit had plaatsgevonden was Aegon koning geweest na de dood van Aerys en Rhaegar, dus volgens de wetten van troonopvolging heeft Aegon een sterkere claim, hoewel die van Daenaerys ook niet bepaald zwak is als dochter van de laatste koning.
Nee, zo werd erfopvolging bij de Targaryens niet. Mannen komen eerst in opvolging, en vrouwen komen pas na alle mannen. Dit is ingestelde na een grote burgeroorlog (Dance of the Dragons) tussen half-broer en half-zus.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:29 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar Rhaegar is toch eerder gestorven dan Aerys? dus dat betekent dat hij helemaal geen koning is geweest na de dood van Aerys? volgens mij was toen Aerys overleed Viserys zijn directe erfgenaam en zouden zijn kinderen die dan weer erven. aangezien hij ook kinderloos is gestorven zou je ook kunnen zeggen dat Dany de directe erfgenaam van Aerys is
maar het is dus niet zo dat omdat Rhaegar overleed voordat hij koning was zijn kinderen uit deze lijst worden gehaald?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nee, zo werd erfopvolging bij de Targaryens niet. Mannen komen eerst in opvolging, en vrouwen komen pas na alle mannen. Dit is ingestelde na een grote burgeroorlog (Dance of the Dragons) tussen half-broer en half-zus.
Dit was de volgorde:
1. Rhaegar
2. zijn zoon Aegon
3. zijn broer Viserys
4. zijn dochter Rhaenys
5. en dan pas Daenerys
Ook al was Rhaenys ouder dan Aegon.
Zelfde al Europa dus, behalve dat hier ook nog eens de bezittingen tussen de zoons werden verdeeldquote:Op maandag 14 mei 2012 14:54 schreef Nagil het volgende:
Die erfopvolging in Westeros is zo warrig als wat. Bij sommige huizen is het weer zo dat de dochters voorrang hebben op hun oom(s) in de opvolging, en bij Dorne maakt het voor de opvolging weer helemaal niets uit of je vrouw of man bent.
Hij had juist een mooie claim omdat z'n oma een Targaryen wasquote:Op maandag 14 mei 2012 16:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
het houdt de boel natuurlijk wel levendig. erfopvolging is volgens mij de meest voorkomende reden om een oorlog te beginnen.
De rebellie van Robert is een uitzondering op de regel.
Ja, dat wel, maar die oorlog begon om heel andere redenen dan erfgedoe.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:06 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Hij had juist een mooie claim omdat z'n oma een Targaryen was.
Klopt, maar het gaf genoeg bodem onder Roberts claim. Zowel Jaime als Ned hadden de Iron Throne met enige moeite kunnen claimen na de val van Kings Landing, maar Ned was te loyaal aan Robert, en Jaime, tjah, die was waarschijnlijk in de verkeerde stemming? Hij zat wel op de Iron Throne toen Ned aankwam... dat wel...quote:Op maandag 14 mei 2012 21:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar die oorlog begon om heel andere redenen dan erfgedoe.
Rhaegar ging ervandoor met Roberts verloofde en toen moesten de Starks (Brandon en vader Rickard) zich bij Aerys komen verantwoorden, toch? En zo raakten de Starks erin betrokken en Robert was toch al kwaad omdat z'n verloofde bezoedeld was (of was ze toen mss zelfs al dood?)
Hier de volgorde der gebeurtenissen, zeer uitgebreid (even bovenaan aanklikken welke boeken je al gelezen hebt).
Omdat het makkelijker is 2 boeken van 600 blz te lezen dan één boek van 1200quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:02 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik wil nu ook de boeken aanschaffen maar snap weinig van alle verschillende versies die er op de markt zijn.In sommige uitgaven is A Storm of Swords opgedeeld in 2 boeken, waarom is dit zo gedaan en is er wat extra's toegevoegd aan die uitgaven?
Vind de Jorah in de serie veel toffer dan die in de boeken, qua looks. Ben blij dat ze gewoon wat anders hebben gedaanquote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:12 schreef Nagil het volgende:
Lol, wat dacht je van Lysa Arryn/Tully (dik en lelijk in de boeken, had altijd dit in gedachten [ afbeelding ]).
Voor de rest overigens erg met je eens. Karakters als Jorah en Osha kloppen ook niet goed met de beschrijvingen maar op de een of andere manier heb ik nooit een sterke voorstelling van hen in m'n hoofd gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |